Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 23:19

@Marc, heel eerlijk, vanaf de zijkant he.

Eerste inhaalactie waarbij je je voorligger raakt, lijkt me vanaf hier iets te optimistisch.
Tweede op rechte stuk ga je volgens mij 5 cm te vroeg terug baar de lijn waardoor jullie elkaar raken.

Verder niks mis mee, wat me wel opviel is dat je er een paar aan de buitenkant inhaalde, ik ken er een paar dat als je dat bij hun zou doen, je gewoon verder mag op het gras, want die laten hem gewoon naar buiten lopen :D

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 13 nov 2011, 23:38

Ik ben het met je eens. Hoewel ik in de auto die beleving totaal niet had, maar met deze beelden in de hand kan ik ook niks anders concluderen.

Nog een stukje start van race 2. Ook het debacle van de nummer 12 in beeld.

http://www.youtube.com/watch?v=8FwAcVCUq7s" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door GTRene » 14 nov 2011, 07:22

eerste video 5min gekeken, ding trekt goed en loopt mooi, lijkt wel een 3.0 M3 motor zonder die loopcultuur dan...loopt dus goed.
mooi om te zien en ja ook de schoonheids "foutjes" en gretigheid natuurlijk :df:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 14 nov 2011, 08:49

Voor mij een K*T weekend. Heb helaas nu geen tijd om een verslag te schrijven maar ik had alles behalve dit verwacht.

Maargoed ik heb er voor gevochten maar het mocht niet zo zijn :(

En Han gefeliciteerd!!

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 14 nov 2011, 15:55

Ik had pole gezet 2.02.9

eerste race 3e

Wij gingen puur voor aankomen voor het kampioenschap. Met 20 punten voorsprong gingen we race 2 in. Maar het noodlot sloeg toe. Diff aandrijfas stuk.

Wouter met de meatball eruit gehaald doordat er wat rook was. Meteen wissel gedaan. Ik werd nog een keer extra staande gehouden aan einde pitsstraat. Alles opgeteld heeft dat uiteindelijk ons het kampioenschap gekost. Er zijn rijders die worden nooit binnen gehaald. Wij hadden olie op het voorraam zitten van Tappel maar die krijgen geen meatball. Geeft niks we weten inmiddels wel hoe het spelletje werkt!!!

Wouter stond bij de orginasatie al niet zo goed bekend dus dit was prachtig om hem met een beetje rokend difje binnen te halen. Mij nog even extra tegen houden bij uitrijden pits toen en alles opgeteld met slechtere rondetijden met kapot diff en aandrijf as komen we iets van 3 punten te kort.

Jammer maar helaas.

Han gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door GTRene » 14 nov 2011, 17:03

dat klinkt best zuur voor jullie, het ging allemaal aardig lekker tot nu toe en dan aan het eind dit...zonde.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 14 nov 2011, 17:36

Waarom werd je aan het einde van de pitsstraat nog eens tegen gehouden Andre?

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Wouter » 14 nov 2011, 19:16

Marc32 schreef:Waarom werd je aan het einde van de pitsstraat nog eens tegen gehouden Andre?
Ja dat is de vraag,


Ik voelde al dat het een steekas of het differentieel was en reed al niet meer het maximale tempo.

ik kreeg de meatball en zag dat de eerste 20minuten gereden waren en er ook gewisseld mocht worden. Ik ben dus ook direct naar binnen gegaan. Inkomen pits werd ik staande gehouden en werd mij een uitgebreid verhaal verteld. ik was kort af en ben snel door gereden de pitsstraat in. Andre stapte direct in en het team keek snel of ze wat konden doen. Andre kon nog weg rijden op de minimale tijd die voor de pitstop staat, dus geen vertraging. Totdat andre voor +/- 40 seconden werd staande gehouden aan het einde van de pits. Dit resulteerde in een rondetijd van ruim 4minuten inclusief pitstop waar je normaal 3min 20 voor doet. Dit was behoorlijk balen. Het spande erom wie kampioen zou worden. Het leek om de laatste punten te lopen. Helaas werd han geholpen doordat Henk ( die de laatste race nog kon rijden doordat ons team hem onderdelen uit leende) zijn eerste plaats opgaf om Han een beter kans voor het kampioenschap te geven.

Het was de vraag of wij het gehaald hadden als de organisatie en henk ons niet een beetje hadden tegen gewerkt, maar het heeft zeker niet geholpen.

Han gefeliciteerd. Hij heeft een goed seizoen gereden en heeft iedereen verrast in het laatste weekend.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 14 nov 2011, 19:56

Nu mijn verhaal.

Zoals geschreven een echt K*T weekend. De 3de plek in het kampioenschap is niet bepaald wat ik had verwacht. Hoewel ik wel wist dat ik geen vuist zou kunnen maken. De auto’s uit de top 4 van het kampioenschap zijn na de vorige race meegenomen om reglementair te checken. Dit was inclusief een vermogenstests. Hieruit bleek dat de vanos motoren behoorlijk boven het “standaard” vermogen leveren. En laat IK die nou net niet hebben. Mijn motor had 10/13pk en 20/25Nm minder dan alle andere. Beroerde cijfers dus. Ik zit niet eens heel ver onder het “standaard” vermogen maar de andere wel behoorlijk daarboven. Dit bij elkaar optellen maak een behoorlijk verschil.

Ik wist dit al voor zondag en hoopte op veel regen of sneeuw. Ik dacht november, dan kan het behoorlijk verkeren. Nou niet dus, stralend weer :(

Doel: top 5 en hopen dat er wat mensen uitvallen.

QF: P8 maximaal haalbare met 90kg ballast en deze motor.

R1: Superstart en binnen een ronde naar P5. Ik heb nog geprobeerd aan te haken bij de kopgroep maar met het koude weer liepen die motoren zo hard me dat niet lukte. Wel kon ik P5 handhaven doordat er achter me wat gevechten onstonden. Toch merkte ik dat ik teveel van de auto had gevraagd de eerste 7 ronden en mijn banden werden steeds slechter. Normaal doe ik het nooit maar ik besluit iets eerder binnen te komen om de druk van de banden iets te verlagen. Na de pitsstop ging het beter en ik reed mijn ronden op de tiende nauwkeurig. Ik had een seconden of 6/7 op Drent toen er code 60 kwam. Dat gebeurde helemaal op het eind van de pitwindow en sommige hadden nog niet gepit en pakte daardoor veel winst. Ik lag daardoor ineens 2 plekken naar achter (shit 4 punten). Drent had tijdens code 60 mijn achterbumper inmiddels ook gevonden en was na groen een stuk sneller. Ik heb geprobeerd hem achter me te houden maar dat ding liep zo hard dat hij me gewoon over het gras heeft ingehaald toen ik verdedigde. Wel grappig dat ik twee ronden achter hem gewoon 1.3 seconden harder ging dan mijn snelste ronde. Slipstream ik KING. Uiteindelijk P7

R2:
Saai, totdat ik nummer 12 langzaam zag rijden. Heb de rest van de race zitten rekenen maar snapte het op een gegevenmoment ook niet meer. Ik wist tenslotte niet op welke positie ze reden. Na de race werd me dus vertelt dat ik 3de was geworden. En Han kampioen, Lucky bastard.

En nu, andere motor erin en volgend jaar gehakt maken!!!!!

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 14 nov 2011, 19:57

Dus staande gehouden zonder tekst en uitleg?

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Contacteer:

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Gert. » 14 nov 2011, 20:47

Zo, wat een ontknoping. :shocking:

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 14 nov 2011, 22:13

Toch vreemd dat je zo veel hebt moeten laten liggen Reind deze laatste dag. Je was in alle andere races sneller. Misschien toch een probleempje met je motor? Je hebt vaker met de top drie gestreden en toen hadden zij toch ook nagenoeg evenveel strafgewicht? Het was duidelijk dat je vermogen tekort kwam. Ik liep makkelijk van je weg in de exits en dat kan niet alleen zijn gekomen omdat ik 50 kilo lichter was..

Jij was samen met Andre naar mijn mening wel de meeste complete rijder van het zooitje. Altijd ( dus ook in de regen ) en overal ( spa ) snel. Ik wil daarbij Han en anderen niet tekort doen. Je frustratie kan ik me wel voorstellen.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Robertdj » 15 nov 2011, 09:08

Je plek opgeven is competitievervalsing, leuk voor Van Renselaar maar gewoon zwaar oneerlijk voor de rest.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2463
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Erik dB » 15 nov 2011, 09:46

Robertdj schreef:Je plek opgeven is competitievervalsing, leuk voor Van Renselaar maar gewoon zwaar oneerlijk voor de rest.
Plek opgeven? Waar heb je het over?

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Paskal » 15 nov 2011, 10:02

Lezen is ook een kunst ;)
Wouter schreef:Helaas werd han geholpen doordat Henk ( die de laatste race nog kon rijden doordat ons team hem onderdelen uit leende) zijn eerste plaats opgaf om Han een beter kans voor het kampioenschap te geven.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door m@rco » 15 nov 2011, 16:35

Helaas werd han geholpen doordat Henk ( die de laatste race nog kon rijden doordat ons team hem onderdelen uit leende) zijn eerste plaats opgaf om Han een beter kans voor het kampioenschap te geven.
Ja was een apart moment indd,

Tappel reed de gehele race 2.04 (net erboven, net eronder) laatste ronde zonder volgens mij van Renselaar echt op de bumper te hebben, 2.06.7 Tappel 2, Van Renselaar 1.
Bijna te toevallig eigenlijk. Van Renselaar was anders geloof ik ook kampioen geweest maar zijn wel rare momenten waar ik niet vrolijk van zou worden wanneer ik in die klasse zou deelnemen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 15 nov 2011, 16:43

Paskal schreef:Lezen is ook een kunst ;)
Wouter schreef:Helaas werd han geholpen doordat Henk ( die de laatste race nog kon rijden doordat ons team hem onderdelen uit leende) zijn eerste plaats opgaf om Han een beter kans voor het kampioenschap te geven.
Dat snap ik dan niet Wouter, heel het apriscocup veld scheld en vloekt en klaagt over en op Tappel, dan leen je hem toch geen onderdelen?

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 15 nov 2011, 17:14

Ik heb 4 races terug al aangegeven dat Tappel met een sper reed. Niks maar dan ook niks is daar aan gedaan.
1 race weekend terug werden 4 auto s ingenomen waaronder die van ons. Terwijl tappel ook nog de race won zat wederom zijn auto er niet bij. Waarom is nog steeds de deksel van het achterdiff er niet afgehaald? Tappel zit er wel iedere keer tussen met een illegale auto en neemt wel punten weg!!! Complete competitie vervalsing.

Waarom zijn auto s nooit gecontroleerd op rijden met 2 ecu s. 1 gechipte die aangesloten is en de verzegelde van de organisatie gewoon als dummy fungeert?

Meende ook dat de afspraak was dat de aprisco auto s netjes aan de zouden start staan. Ik heb met verbazing gekeken naar sommige auto s. Het lijkt mij verstandiger om je bedrijfs stickers/sponsors eraf te halen. Want sommige auto zien er uit dat ze zo uit de autocross van kollum komen.

De start van het laatste weekend is Wouter voor een valse start bestraft. De onboard video beelden wijzen uit dat Wouter geen valse start heeft gemaakt. Maar wel 10 straf seconden aan de broek.

Dan die extra staande houding aan het einde van de pits. Alles wijst erop dat wij geen kampioen moesten worden. Wat zullen ze gelachen hebben toen ons diff kapot ging dat was de slagroom op de taart. Helaas mannen. Mijn plezier zit gelukkig niet in een kampioenschap. Mijn plezier in autosport is het rijden zelf, het afstellen en dat samen te doen met leuke mensen waar je naast serieus ook veel plezier kunt hebben en kan lachen. Mijn Aprisco seizoen is daardoor heel erg geslaagd. Die zaken die binnen de Aprisco cup niet helemaal kloppen doen daar niks aan af. Wij als team sluiten het jaar af met een prachtig feest en dat zal ik zeker sponsoren. Deze monteurs, eigenaar, collega coureurs, familie leden zijn mensen die mij aan het hart gaan. Zo zie ik ze graag om me heen.

Dat we niet kampioen zijn door een diff/aandrijf as die stuk ging kan ik heel goed naar mezelf verkopen en als we daardoor 2e worden is dat zoals het is.

Maar al die andere zaken zijn grote dubieuze vraagtekens!!!

Mooiste is dat tappel zijn 1e plaats afstaat in de laatste ronde aan van renselaar om het kampioenschap zeker te stellen naar van Renselaar. Dit komt meer voor in de autosport dat weet ik maar.
Ons raceteam helpt tappel op spa met de laatste radiateur die we nog hebben die weer een schade tappel momentje had, zodat ie kon verder rijden. Remblokken worden nog overhandigd in de laatste race om weer hulp te geven en dat ie kan rijden. Wat doet ie laat van Renselaar schieten. Het enige wat ie hier meedoet is een dolk in de rug steken van Autosport Assen (ons raceteam) een team en eigenaar die hem ook nog zo vaak weer op weg heeft geholpen zowel op de baan als naast de baan.

Dit zijn leermomenten die je op geen enkele school kan leren. We hebben hier zondag avond nog lang over gesproken. Het kampioenschap gesprek kwam nauwelijks nog aan bod. Maar meer gesproken over de mentaliteit en integriteit van mensen en hoe die zich gedragen op en naast de baan. En dan wetende dat sommige mensen ook nog HEEL afhankelijk zijn van bepaalde partijen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Rupie » 15 nov 2011, 21:54

Andre schreef: Mijn plezier in autosport is het rijden zelf, het afstellen en dat samen te doen met leuke mensen waar je naast serieus ook veel plezier kunt hebben en kan lachen. Mijn Aprisco seizoen is daardoor heel erg geslaagd. Die zaken die binnen de Aprisco cup niet helemaal kloppen doen daar niks aan af. Wij als team sluiten het jaar af met een prachtig feest en dat zal ik zeker sponsoren. Deze monteurs, eigenaar, collega coureurs, familie leden zijn mensen die mij aan het hart gaan. Zo zie ik ze graag om me heen.
Goed dat je je twijfels en bedenkingen uit André. De manier waarop je dit doet spreekt mij wel aan. Sluit ook aan bij je mentaliteit zoals hierboven beschrijven.

Als je je zo ook opstelt bij de organisatie, is het verbijsterend dat daar binnen de cup niks mee gedaan wordt, maar zoals gezegd, wel goed dat je je mening geeft en daarmee een inkijkje. Daarmee geef je ook aan aan nieuwe deelnemers dat ze dit als een realistische blik mee moeten nemen, maar hun plezier niet moeten laten vergallen.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 15 nov 2011, 22:17

Ik vind ook dat er deze winter opnieuw gekeken moet worden naar het reglement en de controle hierop. De laatste race stonden er weer auto's op de grid waarvan ik weet dat ze wederom illegaal waren. Gewoon de zooi weer terug monteren onder het motto ``ik heb toch niks te verliezen``. Nou ik wel en vind het belachelijk, maar het (is) gebeurd.

Wel moet ik zeggen dat er tov seizoen 2010 veel is veranderd. En dit bedoel ik in positieve zin. Ik heb als nooit tevoren dit jaar het echte cupgevoel gehad. En met 3 kanshebber op het kampioenschap tot aan de laatste race hebben we feitelijk laten zien dat het kort op elkaar zit. En ach, overal waar gewonnen kan worden word ook vals gespeeld. Part of the game. We leven niet in Utopia

Ik vind de Apriscocup oprecht een topklasse voor elk type rijder. Het is goedkoop, gemoedelijk en overal word om posities gevochten. Andre is een goede coureur en kan zijn ei kwijt. Evenals een beginnende rijder die net zijn licentie heeft gehaald. Wat wil je nog meer.

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Wouter » 15 nov 2011, 23:09

Mee eens Reind,

De opzet van de cup is super. lage instap van kosten en toch veel plezier en strijd op de baan.
Ik blijf er ook bij dat qua cup gevoel de Aprisco een hele goede klasse is.

De een na laatste race zijn 4 auto's mee genomen voor een technische controle. Dit kan ik ook niet anders dan aanmoedigen om op deze manier de cup eerlijk te houden.

Het enige nadeel wat er is, is dat er een aantal personen min of meer boven de Aprisco reglementen leven. Dit is gewoon dood zonde en creëert heel veel frustraties bij de rijders. Daarnaast is de organisatie niet blij met verhalen op het internet en driving-fun, omdat het negatieve publiciteit kan leveren. Mijn mening is als je de regels goed voor elkaar hebt en het reglement na leeft, dan is de publiciteit op het internet alleen maar positief. En zeker op driving-fun zitten een boel mensen die zoekende zijn na een goedkope en eerlijke race klasse.

Ik hoop voor jullie dat 2012 een seizoen wordt waarin er weer heerlijk gereden kan worden met gelijkwaardige autos door het hele veld en met een onafhankelijke jury op het reglement en de acties op de baan.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 15 nov 2011, 23:38

Andre, ik kan heel ver met je mee gaan. Wat ik niet zo somber zie als jij is dat er van hogerhand alles aan gedaan is om jullie geen kampioen te laten worden. Als de aandrijfas niet kapot was gegaan, hadden jullie met 2 vingers in jullie neuzen die 1e plaats kunnen opeisen. Ook die vals start ( ik zie m trouwens ook niet in mijn filmpje ) had dat niet voorkomen. Al zou HT een sper hebben, hij heeft daar per saldo niet meer uitgehaald dan jullie dit seizoen...de meeste punten heeft hij verspeeld door m de hekken in te rijden op Spa, de tweede race heb ik m nog even voor jullie tegengehouden en de eerste race van het seizoen smeulde zijn computer nog na,na de eerste quali en kon ie naar huis.. Oftwel, de meeste punten worden verspeeld door de rijder en niet door de TC of wedstrijdleiding. Han rijdt 1 keer stuk en reed geen geweldige races in de regen. Daar heeft hij veel laten liggen. Jullie hebben teveel laten liggen met technische malheur ( gaspedaal, bak en aandrijfas ) Daarnaast zou je je nog eens kunnen afvragen of je niet toch de gok had moeten nemen om na de pitstop gelijk volgas door te boenderen en het niet pas op de laatste 10 minuten te laten aankomen. Niemand zal het weten. En ja HT laat Han voor. Suffig. Competitie vervalsing? Ja.
Ik werd tijdens een race op een zekere 5e plaats ( kon mijn eerste podium worden ) in de regen ineens snoeihard voorbij gereden door de nummer 11....daar zat jij in!! Competitie vervalsing? Jazeker, want je zat in dezelfde race ook in de nummer 12. Maar op die 260 punten was dat 2 punten.......ach ja.......
Dat ik 5e ben geworden in het kampioensschap is vooral doordat ik elke race aankwam en meedeed. Elke race!! Ook al moet je achteraan starten..:)
En ja, ik vind de TC ook in sommige opzichten een wassen neus. De 4 toppers van het klassement worden uitgebreid gekeurd. Ze geven ruiterlijk toe dat de auto's allemaal MEER dan 192 pk hebben (behalve Reind?), MAAR dat het binnen de marge was......driver nr 111 maakte daar de juiste opmerking over tijdens de briefing.....niemand weet de marge.... Er rijden auto's in het achterveld die meer pk hebben dan jij...wordt niks aangedaan....

Wie o wie speelt het spelletje het best?? Over het algemeen de kampioen! Wie o wie is de beste rijder?? Dat hoeft niet de kampioen te zijn!!!!

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 16 nov 2011, 00:30

Ach tuurlijk als als.

Maar die extra 40 sec die ze ons langer vast hadden gehouden kan ook ik niet meer goed rijden. Was niet nodig geweest.

Dat ik in nr 11 reed was een nood oplossing. Wat mij betreft hadden we daar geen punten voor hoeven krijgen. Nogmaals ik wil graag plezier en met 10 man achterelkaar een uur lang bumper aan bumper rijden strijden om de winst. Met auto s die gecontroleerd worden en waar iedereen gelijk behandelt wordt.

Gerko Harms stopt er al mee die is het gezeik ook zat. Dit is gewoon niet zoals het moet. We moeten juist meer rijders hebben.

Wouter stopt er ook mee. De aankoop van een woning is een mooie aanleiding maar dat is zeker niet de hoofd reden. Die weet ik wel.

Henk kracht is na race 2 ook gestopt met rogier. Rijdt met een driftauto rond met manneke pis erop die over het ACNN logo zeikt. Daar moet ook het nodige zijn voorgevallen.

Moet toch hier een daar vraagtekens oproepen.

Ik zie het graag anders zeg het maar.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Wouter81 » 16 nov 2011, 08:05

Nou is technische keuring vaak een wassen neus bij dit soort klasses denk ik. Zelf 2 jaar in de Suzuki SV Cup geraced (motoren dus), ook een standaard klasse waar met standaard motoren werd geraced waar nagenoeg niks aan mocht gebeuren. Nou, ik kon ze zo aanwijzen die van alles had laten uitvoeren. Andere tandwielverhoudingen, getunede motorblokken etc. etc. Nooit wat mee/aan gedaan. Ze kwamen er altijd mee weg.

Beetje jammer als je erachter rijdt en ze zo van je wegrijden maar aan de andere kant denk ik: als je zo moet winnen, dan moet dat maar zo zijn. Als je je daar gelukkig bij voelt, door met een illegale auto (of motor) met meer vermogen, sperdiff etc. te winnen... tja... sla jezelf maar op de borst voor de spiegel. Een morele winnaar ben je niet. Dat zijn de jongens die ook vooraan rijden maar wel de reglementen in acht houden.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 16 nov 2011, 09:13

Wouter81 schreef:
Beetje jammer als je erachter rijdt en ze zo van je wegrijden maar aan de andere kant denk ik: als je zo moet winnen, dan moet dat maar zo zijn. Als je je daar gelukkig bij voelt, door met een illegale auto (of motor) met meer vermogen, sperdiff etc. te winnen... tja... sla jezelf maar op de borst voor de spiegel. Een morele winnaar ben je niet. Dat zijn de jongens die ook vooraan rijden maar wel de reglementen in acht houden.
+10000000000000000000000000000
Weet jij ook Andre, met 520 pk in ss 2 met een porsche 997 een derde plaats halen, en maar juichen, zielig gewoon :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten