Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Laurens » 12 okt 2011, 22:42

Op nospeedlimits.nl staan wel flink wat foto's verder nog niet veel tegen gekomen

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 31 okt 2011, 11:10

Gisteren Aprisco Cup gereden met Wouter. 1e plaats voor race 1 en Race 2 zag er ook goed uit voor een mooi resultaat, maar helaas bleef de gaspedaal volgas hangen. Dus voor elke bocht eerst met de tenen gas pedaal terug halen dan remmen dan koppelen en terug schakelen. 1 keer een verkeerde volgorde dan sta je dus in de Grindbak of Vangrail. Dan sommige bochten vol met links remmen omdat gaspedaal alleen volgas stand had. Ik reed ca. 1.5 sec langzamer zo lol:). Ik was kapot na ca. 20 min zo rijden, maar heb hierdoor wel auto aan finish gebracht om toch nog punten te halen. Was ondanks gaspedaal pech wel weer een leuke race dag.

Filmpjes komen nog.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 31 okt 2011, 11:12

Jij doet er ook alles aan om het spannend te houden he :D :thumbup:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Knot » 31 okt 2011, 11:13

Vervelend.. was al eens eerder gebeurd toch met dat gaspedaal?

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 31 okt 2011, 11:25

Ja is 2e keer inderdaad. Word nu veranderd.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 31 okt 2011, 13:05

MIjn dag was het niet helemaal. 7e en 8e. Hoewel met een 2e kwalificatietijd het er nog goed uitzag, bleek het tijdens de race totaal niet uit de verf te komen. De start was wederom weer zwak. Ik kan maar geen tractie vinden. Zo jammer, want ik wilde zo graag aanpikken bij de koppgroep. Hettegendeel was waar. Ik reed al wel 3 seconden langzam,er dan de kopgroep. Ik hasd totaal geen controle over de auto. Ik ben maar gauw de pits in gereden en daar haden we meer dan een minuut nodig om alle lucht er uit te laten....veel te hoog!! Dus het kostte me een extra 5 seconden. Daarna ging het stukken beter maar was een goede klassering natuurlijk ver weg. Tijdens mijn inhaal race werd ik geconfronteerd met een heeeeeele rappe auto die in de bochten langzaam was. Kostte me erg veel moeite om m voor te bljven en dan niet weeer ingehaald te worden....daarbij sneuvelde ook nog een buitenspiegel. Wat m.i. toch wel voorkomen had kunnen worden. In de ena laatste ronde zat ik vlak achter Harms voor plek 6 en om voor mij nog onduidleijke reden spinde ik vlak voor de GT. Ik denk dat ik op de curbs geremd heb, die door de natheid nog erg glad waren. Na de race bleek ook de auto onregelementair. Was 1 cm te laag voor! Huh?? waren we zo op gespitst dat de auto goed was...kregen we 10 sec straf voor. Geen idee waar dat op gebaseerd was. Genoeg auto's die uit de uitslag werden geschrapt omdat ze niet conform waren...En race 2 konden we met dezefde hoogte gewoon verder....

Mijn hoop was gevestigd op race 2. Start was iets beter, maar verloor weer in de eerste twee bochten. Daarna kwam ik beter in min ritme. Ik kwam 30 seconden na de winnaar over de streep maar toch 8e..
Waar ik me keer op keer over verbaas is dat in de regen en natte baan, ik me met kan meten met de snelsten en als er ook maar een streepje droog asfalt komt te liggen, jongens achter mij gelijk snellere tijden rijden dan ik!!! Rij ik dan zo beroerd in het droge?? Wat is dat toch? In de eerste race zie ik de kampioen van vorig jaar echt honderden meters verliezen op het nat in een paar ronden. Maar als het droog is, zet ie de snelste ronde van de race neer. Ik wil niets suggereren, maar ik wil graag beter worden, maar snap het reusachtige verschil niet. Wat doe ik in de regen dan zoveel beter dan op het droge?? We blijven zoeken naar het antwoord... :D

IK probeer nog wat beelden te posten hier.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Knot » 31 okt 2011, 13:15

Zolang je je maar vermaakt hebt toch Mark? Start moet je gewoon gaan oefenen als er geen druk op staat.

Ben benieuwd naar de beelden!

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 31 okt 2011, 13:17

Staat je auto niet te zacht voor als het droog is?

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Laurens » 31 okt 2011, 13:18

Had helaas geen tijd om de auto op tijd klaar te hebben. Laatste wedstrijd ben ik er als het goed is weer bij :df:

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 31 okt 2011, 13:36

Luco schreef:Staat je auto niet te zacht voor als het droog is?
Als ik het wist...we hebben al van alles geprobeerd, vooral op droog. We hebben daar progressie geboekt, maar die laatste 1,5 sec vinden we nog niet. Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, dus ik wil niet alleen naar de auto kijken..maar toch..

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 31 okt 2011, 15:02

Marc je hebt zo je momenten. Soms gaat het verbazingwekkend goed. Later is het dan net weer de andere kant op.

Maar over het algemeen zit je er gewoon goed bij.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 31 okt 2011, 15:27

Tijd voor een filmpje. Van de start van race 1. Ik sta op P2. Toevalligerwijs kan je het rode licht zien, links van de achtervleugel. Ik krijg steeds kromme tenen als ik naar mijn start kijk. H.T startte overigens vanuit laatste positie. Probeer ook een filmpje te maken met vooraanzicht.

http://www.youtube.com/watch?v=jNOkaq7V6gg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 31 okt 2011, 16:40

Frrrrrrrustratie....

http://www.youtube.com/watch?v=uXCyGCPW-DE" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 31 okt 2011, 19:21

Inderdaad frustratie.

Dat ding loopt inderdaad hard en daarom kwam je er niet langs.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 31 okt 2011, 19:45

Hoe kan er zoveel verschil in zitten als de regels zo streng zijn?

@Marc, als die van jouw net zo hard zou lopen heb je die 1,5 sec te pakken.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 31 okt 2011, 21:05

Knot schreef:Zolang je je maar vermaakt hebt toch Mark? Start moet je gewoon gaan oefenen als er geen druk op staat.
Ja, dat is een goeie vraag. Ik vergat dat afgelopen zondag voor het eerst een paar keer. Moet ik niet doen. Het rijden in die auto geeft zoveel plezier!

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door steve smith » 01 nov 2011, 11:38

Marc32 schreef:
Luco schreef:Staat je auto niet te zacht voor als het droog is?
Als ik het wist...we hebben al van alles geprobeerd, vooral op droog. We hebben daar progressie geboekt, maar die laatste 1,5 sec vinden we nog niet. Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, dus ik wil niet alleen naar de auto kijken..maar toch..
LOL, die frustratie is best grappig. Maar je gaat er wel slechter van rijden. Als je je eigen ding doet rij je heel clean en mooi, zodra je dichtbij/opgefokt raakt wordt het rommelig

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Hielke » 01 nov 2011, 18:40

Marc32 schreef:Frrrrrrrustratie....

http://www.youtube.com/watch?v=uXCyGCPW-DE" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat wijzen de topsnelheden uit over het verschil tussen de auto's? Is er gemeten? Dat verschil in acceleratie tussen jou en die zwarte auto was wel heel erg groot. De 40 kilo strafgewicht waarmee je rondreed verklaart dat verschil slechts deels.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 01 nov 2011, 21:09

steve smith schreef: LOL, die frustratie is best grappig. Maar je gaat er wel slechter van rijden. Als je je eigen ding doet rij je heel clean en mooi, zodra je dichtbij/opgefokt raakt wordt het rommelig
Daar heb je gelijk in. Ik heb ook moeite om met een auto aan mijn voorbumper nog overzicht te houden. Ben dan ineens mijn rempunt kwijt bijvoorbeeld. Ik ga soms ook als mijn voorganger remt, ook gelijk op de rem, terwijl ik juist even kan wachten. Het gaat al beter, maar in het heetst van de strijd ben ik die discipline weer kwijt. Heb hier ook last van in de eerste paar ronden na de start.

Racen is een kunst...:D

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Hielke » 13 nov 2011, 12:12

Vandaag is het D-Day voor de Aprisco cup.

Andre/Wouter of Reind worden kampioen. Puntenverschil slechts 11 in het voordeel van de eersten. Als Reind twee keer eerste wordt en de snelste tijd neerzet en Andre/Wouter worden een keer tweede en derde, dan zegeviert Reind alsnog. Spannender kan niet!

Qualificatie duidelijk in voordeel Andre/Wouter. Zij hebben de snelste tijd gedraaid en Reind de achtste tijd.

http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... aining.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door GTRene » 13 nov 2011, 12:26

spannend...het blijft in elk geval (althans zo lijkt het) in de DF familie :wave:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Hielke » 13 nov 2011, 16:40

GTRene schreef:spannend...het blijft in elk geval (althans zo lijkt het) in de DF familie :wave:
Als de mannen hadden gedaan wat mijn analyse (en daar ligt het natuurlijk nooit aan) voorspelde, dan was inderdaad een DF-er kampioen van het seizoen 2011 geworden.

De echte kampioen van 2011 is echter Han van Renselaar. :roll:

:tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door GTRene » 13 nov 2011, 16:47

to bad....

good for him though.

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Contacteer:

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Gert. » 13 nov 2011, 22:15

Ik ben Han vaak tegengekomen op Porsche evenementen (trackdays) en ook dan is hij altijd super enthousiast over de zienigs/aprisco cup.
Hij heeft veel fraaie Porsches via zijn bedrijf die hij graag zelf meeneemt naar het circuit om van te genieten (o.a. de eerste GT3RS 4.0 staat bij hem).
Hij is dan niet ingeschreven hier maar een mega petrolhead, snel, fanatiek en gek op de competitie in de Aprisco cup,

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 13 nov 2011, 22:44

Bij deze feliciteer ik Han met het kampioensschap. Het was een bizarre ontknoping. De hoofdrolspelers zullen hier waarschijnlijk ook nog wel hun verhaaltje doen

Mijn racedag was ook bijzonder. Ik kreeg na 4 ronden door dat ik de fabelachtige tijd van 2:02.0 had gereden tijdens Q1. Dat was onmogelijk, gezien mijn datalogger niet verder kwam dan een 2:03:499. Ik moest natuurlijk onmiddelijk gekeurd worden:) En wat bleek? 12 kilo te licht!! Oeps, rekenfoutje gemaakt met het strafgewicht...dus ik kon achteraan starten. Mocht ik wel conform regelement zijn geweest, dan hadden ze die tijd laten staan!!! Ook al kon ik aantonen dat die tijd gewoon niet kon kloppen...

Hierbij het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=VoetzCdtUvs" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"


Er ontstaan een aantal incidenten waar ik graag jullie mening over wil horen. Deed ik iets niet goed?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten