over " close" gesproken.......

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

over " close" gesproken.......

Bericht door Downforce Hans » 18 apr 2011, 20:27

http://www.gpupdate.net/nl/videos/944/w ... -verschil/" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij zit er nog geen milimeter tussen :df:

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door JoostSchouten » 18 apr 2011, 20:46

Je kunt zeggen wat je wil van Nascar, maar dit is toch wel echt vet zo close! :D Ook mooi allemaal in die tweetallen streamen.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Dutch » 18 apr 2011, 23:27

Die two-car draft zuigt juist big time. Dit is toch geen racen, man? Gewoon één tegen één op die baan - en dat vinden veel Amerikanen ook. Steeds meer zijn het helemaal zat, maar de huidige regels maken iets anders onmogelijk.

Geweldige finish inderdaad, maar de race was verder niet om aan te zien.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Leen » 19 apr 2011, 08:53

oval racing lijkt me mega boring , ik kan er in ieder geval niet langer dan 1 minuut naar kijken alvorens ik wegzap .

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door RJay » 19 apr 2011, 08:54

Achteraf op youtube de crashes opzoeken, mis je niets. :)

Doen we toch allemaal? :bag:

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Downforce Hans » 19 apr 2011, 11:51

Geinige reakties vanachter de computer maar ik ben er een keer bij geweest in daytona en in het echie is het best leuk om te zien.
Dat het niet de "leukste" vorm van motor sport is dat ben ik wel met jullie eens.

@Dutch, Ik begrijp dat jij heel de race wel gezien hebt........

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door RJay » 19 apr 2011, 12:21

Downforce Hans schreef:Geinige reakties vanachter de computer maar ik ben er een keer bij geweest in daytona en in het echie is het best leuk om te zien.
Dat het niet de "leukste" vorm van motor sport is dat ben ik wel met jullie eens.

@Dutch, Ik begrijp dat jij heel de race wel gezien hebt........
Ik heb best spectaculaire ovalraces gezien ja, maar het voorbeeldfilmpje ziet er niet zo heel wow uit.
Het is leuker als 't hele veld bij elkaar zit en elkaar constant aan het inhalen is, zodat niemand precies weet what's what.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Dutch » 19 apr 2011, 14:24

Downforce Hans schreef:Geinige reakties vanachter de computer maar ik ben er een keer bij geweest in daytona en in het echie is het best leuk om te zien.
Dat het niet de "leukste" vorm van motor sport is dat ben ik wel met jullie eens.

@Dutch, Ik begrijp dat jij heel de race wel gezien hebt........
'Een keer' is wat anders dan 'dit jaar'. Die two-car draft is echt iets van dit jaar en die hoeft voor mij niet zo. Niet de hele race gezien, want ik zat klaar voor de Indycar-race op Long Beach, die heel wat interessanter was.

Maar leer mij die 500-mijlsraces kennen op een boel superspeedways, ook in de Indycars. Dat komt de laatste jaren steeds vaker neer op 490 mijl volmaken en vooral proberen om niet aan kop te rijden want daar word je voor gestraft, wachten tot de laatste caution (die al voor een vliegje op de baan wordt gegeven) en daarna 10 mijl sprinten naar de streep. Of zoals het dit jaar gaat: 10 mijl duwen naar de streep. Laten we zeggen dat ik boeiender vormen van autosport ken. En voordat je het daarmee oneens bent: over smaak valt niet te twisten. :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Nutkees » 19 apr 2011, 15:23

Vond het vroeger nog wel leuk om te kijken, was fan van Jeff G. en dat maakt kijken wel iets leuker. Net als F1 IMO moet je gewoon fan zijn van 1 van de coureurs om het voor jezelf ook leuk te maken er naar te kijken.

Nascar is altijd wel leuk als er weer eens een Chevrolet blok uit elkaar klapt, schijnt wel vaker te gebeuren bij dat merk de laatste tijd :bag:

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Downforce Hans » 19 apr 2011, 19:54

Dutch schreef:
Downforce Hans schreef:Geinige reakties vanachter de computer maar ik ben er een keer bij geweest in daytona en in het echie is het best leuk om te zien.
Dat het niet de "leukste" vorm van motor sport is dat ben ik wel met jullie eens.

@Dutch, Ik begrijp dat jij heel de race wel gezien hebt........
'Een keer' is wat anders dan 'dit jaar'. Die two-car draft is echt iets van dit jaar en die hoeft voor mij niet zo. Niet de hele race gezien, want ik zat klaar voor de Indycar-race op Long Beach, die heel wat interessanter was.

Maar leer mij die 500-mijlsraces kennen op een boel superspeedways, ook in de Indycars. Dat komt de laatste jaren steeds vaker neer op 490 mijl volmaken en vooral proberen om niet aan kop te rijden want daar word je voor gestraft, wachten tot de laatste caution (die al voor een vliegje op de baan wordt gegeven) en daarna 10 mijl sprinten naar de streep. Of zoals het dit jaar gaat: 10 mijl duwen naar de streep. Laten we zeggen dat ik boeiender vormen van autosport ken. En voordat je het daarmee oneens bent: over smaak valt niet te twisten. :mrgreen: :wink:
Misschien dat je er overheen las maar ik zeg ook niet voor niks dat het niet de leukste vorm van motorsport is........dus die laatste zin had je weg kunnen laten.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Metchu » 19 apr 2011, 21:03

Nutkees schreef: Nascar is altijd wel leuk als er weer eens een Chevrolet blok uit elkaar klapt, schijnt wel vaker te gebeuren bij dat merk de laatste tijd :bag:

:popcorn: :popcorn:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Dutch » 19 apr 2011, 21:40

Downforce Hans schreef:
Dutch schreef:
Downforce Hans schreef:Geinige reakties vanachter de computer maar ik ben er een keer bij geweest in daytona en in het echie is het best leuk om te zien.
Dat het niet de "leukste" vorm van motor sport is dat ben ik wel met jullie eens.

@Dutch, Ik begrijp dat jij heel de race wel gezien hebt........
'Een keer' is wat anders dan 'dit jaar'. Die two-car draft is echt iets van dit jaar en die hoeft voor mij niet zo. Niet de hele race gezien, want ik zat klaar voor de Indycar-race op Long Beach, die heel wat interessanter was.

Maar leer mij die 500-mijlsraces kennen op een boel superspeedways, ook in de Indycars. Dat komt de laatste jaren steeds vaker neer op 490 mijl volmaken en vooral proberen om niet aan kop te rijden want daar word je voor gestraft, wachten tot de laatste caution (die al voor een vliegje op de baan wordt gegeven) en daarna 10 mijl sprinten naar de streep. Of zoals het dit jaar gaat: 10 mijl duwen naar de streep. Laten we zeggen dat ik boeiender vormen van autosport ken. En voordat je het daarmee oneens bent: over smaak valt niet te twisten. :mrgreen: :wink:
Misschien dat je er overheen las maar ik zeg ook niet voor niks dat het niet de leukste vorm van motorsport is........dus die laatste zin had je weg kunnen laten.
Akkoord. Maar wat er dan 'geinig' is aan de reacties, die dan ook nog eens 'vanachter de computer' vandaan komen? (Waar anders vandaan?) Ik zie van hieruit ook wel dat ik dat duwen niks vind.

Of had je 't exclusief over de uiterst inhoudelijke reacties van Leen en RJay? :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Downforce Hans » 19 apr 2011, 21:51

Dat het nogal een verschil is om achter je monitortje een race te zien of er echt bij te zijn,dat probeerde ik aan te geven.
Iets wat achter je monitor min of meer saai lijkt, kan in het echt best wel eens leuk zijn.
En ik geef geloof ik ook aan dat er betere race klassen zijn of niet.......
Maar jij antwoord beginnend met "leer mij die 500 mijls races kennen" ben jij soms de almachtige race expert of zo, hou ff op zeg.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Dutch » 19 apr 2011, 22:13

Moet ik dat zijn om ergens iets van te mogen vinden?

Maar als je erbij bent, ben je er ook voor zo veel andere dingen die het leuk maken. Een Daytona 500 zou ik ook dolgraag eens willen meemaken, lijkt me een geweldige ervaring. Ik heb 't nu puur over het racen, dat dit jaar flink is veranderd door dat treintje rijden. Een andere manier is met de huidige regels ook onmogelijk geworden, anders win je gewoon niet. Dat vind ik jammer.

En met de restrictor plates bij NASCAR en de vleugelinstellingen die in de Indycars verplicht waren op superspeedways, waren veel 500-mijlsraces (bijvoorbeeld op Fontana) ook minder spectaculair dan daarvoor, misschien de tijd dat jij er een keer bij was. Maar ja, het moest gewoon wel, anders waren die banen gewoon te snel geworden. Het resultaat was wel dat iedereen op een hoopje zat te racen om maar uit de wind te rijden. Op de korte ovals heb je dat een stuk minder.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Dutch » 20 apr 2011, 12:14

O, dit is misschien wel aardig: de coureurs leggen zelf uit hoe het zit met two-car drafts op restrictor plate ovals. De meningen zijn verdeeld.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/90888" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeff Gordon vindt 't geen ramp, noemt de nieuwe auto als de logische oorzaak ervan en ziet in ieder geval weinig verschil met de oude methode waarbij iedereen op een kluitje ging rijden:
"Let's be honest: In my opinion, Talladega has always been about a 15 to 25-lap race, and the rest is just trying to get to the end, and that's basically what we have now."
Kampioen Jimmie Johnson is voor, want er wordt meer ingehaald en er is minder kans op 'the big wreck', het massale ongeluk met meer dan tien auto's waarop je voorheen kon zitten wachten:
"From my perspective, we were complaining with the old package and riding side by side and not enough passes for the lead, and there was always the big wreck"
Maar Matt Kenseth vindt 't weer vreselijk:
"If you're the tail car, you can't see anything. All you can see is the spoiler in front of you and going that fast and not being able to see is not the most comforting feeling... Before, at least you can kind of control your own destiny and you can draft a little bit. Here, if you don't have a car locked on you and shoving you, or vice versa, you're going to get lapped in 15-20 laps and it's really hard."
Tja, zeg 't maar...

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Peric » 24 apr 2011, 12:19

Wat heel belangrijk is bij motorsport is hoe het klinkt. Dan vind ik dat er niets beters is dan een hele rij van die gierende V8'en die voorbij schieten.
Het mooie van Oval-racing vind ik dat je de strijd kunt volgen. Op circuits kun je als je er live bijbent niet de hele strijd volgen, dan komen ze eens in de zoveel tijd een keer langs.

Ik ga dit jaar weer naar de wereldkampioenschappen stockcar Formule 1. Afgezien van het volk wat er meestal rondloopt helemaal geweldig. Heb dan ook meerdere keren 'Gears and Tears' gezien.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Peric » 11 sep 2012, 10:54

As. donderdagavond gaan we weer op de boot richting Engeland voor de WK stockcarren. Dit jaar in Skegness, op asfalt.
Geweldige close-racing met auto's met 5-600 pk.
Zin an! :)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 sep 2012, 10:05

Ik heb gehoord dat het een spectaculaire finale was. Heb net het filmpje zitten kijken.
5 herstarts ofzo. Ik moet ook echt weer een keer die kant op met een WK-finale.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: over " close" gesproken.......

Bericht door Peric » 17 sep 2012, 11:20

Ik was al een hele tijd niet meer geweest Martin, maar wát is dat toch gaaf zo'n weekend..

Hele mooie wedstrijden gezien zowel vrijdag als zaterdag.
Het mooiste is wel dat Lee Fairhurst via een Consolation in de Finale is gekomen, moet achteraan starten, en hij wint 'm!
Beste NL-er Ron Kroonder, die via diezelfde Consolation ook in de finale is gekomen.



Dan ga je op tijd naar bed omdat ik om 05:00 opmoest want we moesten de boot op tijd halen. Worden er nog meer manches gereden en hoor je op 20 meter afstand een heel dikke V8 te staan Idle'en. Staat te horten en te storen zo'n ding.
Ja, das wel lekker in slaap vallen hoor, met die geluiden op de achtergrond.

Voor mensen die 't 's een keer mee willen maken, op 6 Oktober zijn er races op Emmen, de Gouden Helm. Start van de race: 12:00.
http://www.speedwayemmen.nl/

Ook wordt er een demo gereden tijdens de Monster-Jam die 29 + 30 September in de Gelredome plaatsvindt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten