Time Attack 2011

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 09 feb 2011, 23:29

Bert ///M3 schreef:Idd nogal een apart regelement als je het mij vraagt. Lijkt sowieso alsof ze gewoon het DHRA dragracing regelement over genomen hebben?

Pro Street, zouden vrij standaard auto's moeten zijn. Maar wel 4 punts gordels verplicht, raamnet, cut off, etc. Maar rolkooi hoeft niet, stoel maakt ook niet uit als hij er maar netjes uit ziet :hmmm:

Super Pro Street minimaal 5 punts gordels en kooi maar nog geen woord over stoel.

Kom je terug op het punt brandvrije kleding, hoeft dus volgens jullie niet in pro street maar als het zooitje wel fikt dan kom je er dus slechter uit door je window nets etc en dan heb je dat spul juist nodig, ook even geholpen door het punt dat de standaard bekleding meestal genoeg brandbare stoffen heeft. Daarbija waar wou je zo'n windownet knap monteren als je geen kooi hebt, als je deur er even uit gereden word oid en dat window net zit aan je normale bekleding vast dan bied dat ook niet veel weerstand.

Ga dan eens met iemand van de KNAF/DNRT oid praten die wel in de circuitracerij zit.

Of zeg bijvoorbeeld Extreme/super pro gewoon een auto met KNAF spec veiligheidsmateriaal en de straatklassen gewoon straatauto's :hmmm:
Ten aanzien van het veiligheidsreglement heeft de organisatie een compromi moeten zoeken tussen veilighied en laagdrempeligheid, waarbij 2011 als een overgangsjaar wordt beschouwd. Persoonlijk vindt ik dat de deelnemer ook zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen los van het reglement. Ik rijd dus ook niet zonder kooi en racestoel.

Opmerking inzake het raamnetje verwijs ik naar mijn volgende post.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 09 feb 2011, 23:31

Goedemans schreef:
Bert ///M3 schreef:Idd nogal een apart regelement als je het mij vraagt. Lijkt sowieso alsof ze gewoon het DHRA dragracing regelement over genomen hebben?

Pro Street, zouden vrij standaard auto's moeten zijn. Maar wel 4 punts gordels verplicht, raamnet, cut off, etc. Maar rolkooi hoeft niet, stoel maakt ook niet uit als hij er maar netjes uit ziet :hmmm:

Super Pro Street minimaal 5 punts gordels en kooi maar nog geen woord over stoel.

Kom je terug op het punt brandvrije kleding, hoeft dus volgens jullie niet in pro street maar als het zooitje wel fikt dan kom je er dus slechter uit door je window nets etc en dan heb je dat spul juist nodig, ook even geholpen door het punt dat de standaard bekleding meestal genoeg brandbare stoffen heeft. Daarbija waar wou je zo'n windownet knap monteren als je geen kooi hebt, als je deur er even uit gereden word oid en dat window net zit aan je normale bekleding vast dan bied dat ook niet veel weerstand.

Ga dan eens met iemand van de KNAF/DNRT oid praten die wel in de circuitracerij zit.

Of zeg bijvoorbeeld Extreme/super pro gewoon een auto met KNAF spec veiligheidsmateriaal en de straatklassen gewoon straatauto's :hmmm:
Ben het helemaal met je eens Bert. Het komt allemaal een beetje rommelig over. Er wordt van de deelnemers verwacht dat ze een hoop geld uitgeven, maar er kunnen niet eens behoorlijke prijzen af voor de winnaars. Prijzengeld zou mij overgehaald hebben om met een 400+ geprepareerde Lancia mee te doen, maar nu dus niet.
Prijzen(geld) wordt volgens mij door de organisatie nog over nagedacht.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 09 feb 2011, 23:33

De Sjack schreef:
Peter-Paul Haars schreef: Waarom ik dit vraag, om een zeil te kopen voor eenmalig gebruik vind ik gewoon zonde.
Dus het word voor mij Semi Pro.
Krijg jij van mij 3 zeiltjes om toch mee te kunnen doen :mrgreen:
Klasse bepaal je niet zelf, als je te hard gaat kom je gewoon in een bepaalde klasse terecht en worden de regels van kracht:
Semi-pro street > 2:15
Pro-street <> 2:05 en 2:15
Super Pro-street <> 1:55 en 2:05
Extreme < 1:55
Dus boven de 2:15 blijven, dan kun je nog met een""echte" straat auto meedoen.

Paar punten uit de reglementen welke me opgevallen zijn:

Alle klasse's:
-Zeil/mat onder de auto op de paddock, ivm met lekkage's e.d.
-Helm moet voorzien zijn van keurmerk.
-Tanken mag op circuit, mits opslag gebeurt in lekbakken en er tijdens tanken gebruik gemaakt wordt van een "milieu" mat.
Diegene die tankt, moet brandwerende kleding aan en er moet een brandblus app binnen handbereik zijn.
Roken zal dan ook niet mogen vermoed ik :wink:
-Indien een niet OEM brandstofpomp wordt gebruikt,
moet er een afsluitkraan komen te zitten in de aanvoerleiding, binnen handbereik van de bestuurder.
(Ik ga er vanuit dat een Wallbro op de originele plaats nog wel onder OEM zal vallen, maar een externe, evt met swirlpot niet lijkt me).
-Screamerpijp alleen dumpen in uitlaat, niet alleen vanwege evt geluid, maar naar buiten blazen mag dus niet.
-Velgkapjes/naafkapjes dienen van de velg te worden gedemonteerd.

Semi-Pro street:
-Motorswap alleen toegestaan ism RDW (her)keur.
Wat ze daaronder exact verstaan weet ik niet, maar het is expliciet aangegeven voor de Semi Pro, voor de andere klassen is dit vrij.
-Banden met E-keur, minimaal 2mm profieldiepte.
(Semislick R888 heeft E-keur en mag dus, maar ik dacht dat bv de Hankook semi's geen E-keur hebben, dus die zouden niet mogen).

Pro-Street:
-Minimaal 4 punts gordel.
-Master-cuttoff, oftewel een hoofdstroomschakelaar.
-Rolkooiplicht vanaf 2012
-Banden E-keur of DOT, minimaal 2mm profieldiepte.

Super Pro-Street:
-Minimaal 5 punts gordel
-Minimaal 6 punts rolkooi
-Master-cuttoff, oftewel een hoofdstroomschakelaar.
-Brandwerende kleding
-Banden E-keur of DOT, minimaal 2mm profieldiepte.

Er komt geen eind aan zo, ik zit nu rond 2:06 en verwacht toch echt wel wat harder te kunnen dit jaar,
maar ik ben al een halve winter aan het sleutelen en nu kan ik nog es opnieuw gaan beginnen :'(
Waar zit voor jou precies het probleem?

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 10 feb 2011, 00:01

Voor vragen kunnen jullie vanaf nu ook terrecht bij de rijderscommissie op het adres rijderscommissie rijderscommissie@402automotive.com. Wij zorgen dat dat de vraag bij de juiste persoon terrecht komt en beantwoord wordt.

Ten aanzien van een aantal vragen heb ik ook een en ander namens de rijderscommissie op het RPM Vision forum getracht te verduidelijken, bij deze even een linkje.

Bij deze het linkje http://www.rpmvision.nl/forum/viewtopic ... &start=180" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
De Sjack
Berichten: 251
Lid geworden op: 24 jun 2009, 08:21
Locatie: Naaldwijk

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door De Sjack » 10 feb 2011, 07:01

Evert Thomas schreef:Waar zit voor jou precies het probleem?
Dat het van een mooi event voor streetcars, waaraan nagenoeg iedereen kon meedoen,
naar een mooi event voor circuitauto's gaat wat veel minder toegankelijk is voor velen,
door een beetje door te slaan met regels.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door VLA » 10 feb 2011, 15:28

Onderstaande geld blijkbaar alleen voor Semi Pro :
1.1 Motor
Alle motor types zijn toegestaan.
Motorswaps zijn toegestaan, mits herkeurd door de RDW. Alle types carburateurs en injectie systemen zijn toegestaan.
Is toch een vreemde regel, waarom zou je bij semipro wel een RDW keuring moeten hebben, en bij Pro Street weer niet ? Het gaat beiden om straat auto's toch ? En deze regel is er neem ik aan voor de veiligheid ?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Hans R » 11 feb 2011, 21:18

Zojuist afgemeld voor deze Time Attack, ik vind niet dat je op deze manier met de deelnemers om kan gaan..
Ook mijn geld terug gevraagd waar je recht op heb omdat ze met een wijziging in hun reglement komen.

A. Zorg ervoor dat het reglement klaar is zodat er ingeschreven kan worden en niet 5 weken voor de wedstrijd.
B. Onduidelijkheid ten top
C. Ik ga niet knoeien aan een standaard auto omdat ik te snel ben voor de semi pro street.. :?


Succes en veel plezier mannen die wel meedoen! :thumbup:

Ik ga mij inschrijven voor een Trackday met DF 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door GTRene » 11 feb 2011, 21:47

gezellig Hans, gassen op Assen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 11 feb 2011, 23:52

Hans R schreef:Zojuist afgemeld voor deze Time Attack, ik vind niet dat je op deze manier met de deelnemers om kan gaan..
Ook mijn geld terug gevraagd waar je recht op heb omdat ze met een wijziging in hun reglement komen.

A. Zorg ervoor dat het reglement klaar is zodat er ingeschreven kan worden en niet 5 weken voor de wedstrijd.
B. Onduidelijkheid ten top
C. Ik ga niet knoeien aan een standaard auto omdat ik te snel ben voor de semi pro street.. :?


Succes en veel plezier mannen die wel meedoen! :thumbup:

Ik ga mij inschrijven voor een Trackday met DF 8)
Hans we hebben al even contact gehad via de mail. Namens de rijderscommissie betreur ik dat je niet meedoet, maar hebben uiteraard begrip voor je beslissing.

Ten aanzien van punt A en B heb je natuurlijk helemaal gelijk. Als rijderscommissie zitten we iets dichter bij het vuur en wel dan graag ook even iets verduidelijken op dit punt.

Het bedrijf dat Time Attack organiseert is afgelopen jaar verkocht en dus bij een nieuwe eigenaar terrecht gekomen. Dit heeft ervoor gezorgt dat de organisatie van Time Attack wat laat op gang is gekomen. In tegenstelling tot de voorgaande organisatie heeft de nieuwe eigenaar ervoor gekozen de deelnemers actief te laten meepraten om te komen tot een nieuw concept (wij als rijderscommissie zijn hier ook een uitvloeisel van). Gevolg hiervan is wel dat een en ander wat meer tijd kost, wat e.a. dus heeft verlaat.

Het is wel zo dat zo dat het handiger was geweest dat inschrijving hierna pas was gestart en dat alle stappen welke genomen zijn in het proces (met name de laatste wijziging) duidelijker was gecommuniceerd aan de deelnemers.

Dus per saldo veel onhandigheden, van boze opzet is (voor zover ik dit kan bekijken) naar mijn indruk absoluut geen sprake, sterker nog het tegenovergestelde was eigenlijk beoogt.

Dit even ter verduidelijking.

Bas Aalbers
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Bas Aalbers » 12 feb 2011, 11:55

Ik ga mijn geld ook terugvorderen, en voel me echt beflikkerd door de manier waarop dit tot stand is gekomen.

Belachelijk dat ze er nu pas mee komen. Maanden van tevoren werd alles volgespamd dat de inschrijvingen in december gingen plaatsvinden, en nu komen ze in februari een goede maand van tevoren aan met dit belachelijke reglement.
Sorry hoor, maar dit gaat nergens over. Eenieder die nog wat wilt/moet aanpassen nav dit reglement krijgt daar nu dus "alle tijd" voor. En daar komt bij dat de auto dermate aangepast dient te worden tav de oude regelgeving dat het geen straatauto meer is. Wie gaat er nu in een nieuwe Lotus Exige, Nissan GT-R etc etc, een rolkooi en dergelijke plaatsen als je de auto ook nog een keer wilt verkopen? Omdat je mee wilt doen met TA.
Het zijn APK goedgekeurde STRAATauto's hoor.
Ik voorspel TA geen lang leven met deze nieuwe (belachelijke) regelgeving. Succes!

De nieuwe organisatie slaat de plank volledig, maar dan ook echt volledig mis.

DF-user-4179
Berichten: 489
Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door DF-user-4179 » 12 feb 2011, 17:36

lekker handig idd..

Bas, even die turbo der afschroeven.. meld ik me ook wel aan :P time attack met een std. 106 gti lijkt me wel lollig :hmmm: :turtle:

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Gijs Evo » 12 feb 2011, 19:56

Gaan er nog veel meer mee stoppen en hebben ook al opgezegt, willen dus ook geen dure snelle straatauto verbouwen voor 3x Time/Attack.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door VLA » 13 feb 2011, 10:44

Ik wou eind van dit jaar ook voor het eerst meedoen maar zolang ik niet mee kan doen met een standaard straat auto hoeft het voor mij ook niet meer.

Ik ga niet klooien in mijn kabelboom en dashboard om een killswitch te monteren, die regel slaat echt nergens op. Bij voorgaande Time Attacks (en trackday organisaties) is deze regel niet nodig geweest, dus snap niet waar dit dan opeens voor nodig is.

De klasses Semi STREET en Pro STREET horen gewoon klasses te zijn waar je met elke standaard straatauto mee zou kunnen doen.

Ik houd het voorlopig wel bij normale trackdays.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Hans R » 13 feb 2011, 14:01

Ik krijg net een mail, de kill switch is dit jaar nog niet nodig! Protest heeft dus zin gehad :wink:
Nu is de vraag wil ik nog wel meedoen.. eigenlijk was het wel altijd erg leuk..

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 13 feb 2011, 14:02

Beste Time Attackers

De rijderscommissie heeft afgelopen weekend druk overleg gevoerd inzake de Kill Switch in de Pro Street Klasse, dit naar aanleiding van de signalen die wij hierover van jullie ontvingen. Dat de organisatie openstaat voor ideeen vanuit de deelnemers is nogmaals gebleken, met als resultaat dat we hebben kunnen overeenkomen dat de Kill Switch voor de Pro Klasse dit jaar nog niet verplicht wordt gesteld.

We denken als rijderscommissie dat we hiermee voor jullie samen met de organisatie het belangrijkste bezwaarpunt hebben kunnen oplossen. We hopen dat we vanaf nu aan ons weer kunnen gaan richten op het mooie Time Attack seizoen wat voor de deur staat.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door VLA » 13 feb 2011, 15:06

Dat is goed nieuws ! :thumbup:

Gebruikersavatar
De Sjack
Berichten: 251
Lid geworden op: 24 jun 2009, 08:21
Locatie: Naaldwijk

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door De Sjack » 13 feb 2011, 15:49

Hans R schreef:Nu is de vraag wil ik nog wel meedoen.. eigenlijk was het wel altijd erg leuk..
Vind wel dat als je kunt je nu gewoon lekker moet meedoen.
Anders is al dat gemier over de regels voor niets geweest,
ik vind dat de rijderscommissie in deze "verdient" dat je meedoet als je nu wel aan het reglement kunt voldoen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Hans R » 13 feb 2011, 16:12

Ik vind dat je gelijk heb! :thumbup:

Zojuist ook weer even een rondje gedaan met de Exige en de vierpuntsgordels ingebouwd, en we gaan voor de overwinning! :hosanna: :angel:
Damm wat is dat ding snel :shock:

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 918
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Peter-Paul » 13 feb 2011, 16:58

Goede ontwikkelingen, heb er zin in!!

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Tinus_TDI » 17 feb 2011, 21:59

Ik hoor dat Andre ook mee gaat rijden met Time Attack.

Ben benieuwd of hij met de 130i gaat rijden of met een andere auto..

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door RJay » 17 feb 2011, 22:17

Tinus_TDI schreef:Ik hoor dat Andre ook mee gaat rijden met Time Attack.

Ben benieuwd of hij met de 130i gaat rijden of met een andere auto..
Dacht dat de 130i verkocht was, volgens mij doen ze 't daar in 't noorden nu met de artcar replica m3?

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 17 feb 2011, 23:26

Tinus_TDI schreef:Ik hoor dat Andre ook mee gaat rijden met Time Attack.

Ben benieuwd of hij met de 130i gaat rijden of met een andere auto..
Andre heeft aangeven dat hij waarschijnlijk gaat mee doen in de EVO van Racetech. Hier heeft hij vorig jaar ook in gereden.

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Time Attack 2011

Bericht door Tinus_TDI » 22 feb 2011, 15:05

28 maart doen wij ook weer mee met de TDI aan Time Attack.

De Seat Ibiza welke vorig jaar als snelste tijd een 02:03 klokte op R888 banden zal dit jaar verder worden aangepast, door o.a. de auto lager en breder te maken en met nog meer vermogen te gaan rijden hopen wijeen tijd van 02:00, of lager met semi-slicks te kunnen halen.

Doen er nog meer DF rijders met met Time Attack dit jaar?
Ik hoor dat Andre met een EVO mee gaat doen, ik weet alleen niet of hij in de klasse Extreme, of Super Pro street zal gaan rijden?

Dit jaar zijn de rijders in 4 klasses ingedeeld.

Semi-Pro Street
Pro-Street
Super-Pro street
Extreme

Hier nog wat onboard beelden van 2010.

Laatst gewijzigd door Tinus_TDI op 22 feb 2011, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Time Attack 2011

Bericht door RVV » 22 feb 2011, 16:09

Na een goed gesprek met Evert hebben we besloten om het TimeAttack topic weer terug te plaatsen naar Racing. Evert heeft ons duidelijk gemaakt wat zijn rol is bij de TimeAttack en dat er vanuit zijn positie geen commerciële verwevenheid is tussen hem en de TimeAttack organisatie. Ik heb Evert aangeboden om vanuit zijn positie als belangenbehartiger voor de rijders van de TimeAttack te posten/adviseren in dit topic.

Verder kunnen de deelnemers van de TimeAttack gewoon hun 'ei' kwijt in dit topic. Alle ruis op de lijn is ondertussen verwijderd.

mvg de feestcommissie :wink:

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Time Attack 2011

Bericht door Tinus_TDI » 22 feb 2011, 17:06

Tinus_TDI schreef:28 maart doen wij ook weer mee met de TDI aan Time Attack.

De Seat Ibiza welke vorig jaar als snelste tijd een 02:03 klokte op R888 banden zal dit jaar verder worden aangepast, door o.a. de auto lager en breder te maken en met nog meer vermogen te gaan rijden hopen wijeen tijd van 02:00, of lager met semi-slicks te kunnen halen.

Doen er nog meer DF rijders met met Time Attack dit jaar?
Ik hoor dat Andre met een EVO mee gaat doen, ik weet alleen niet of hij in de klasse Extreme, of Super Pro street zal gaan rijden?

Dit jaar zijn de rijders in 4 klasses ingedeeld.

Semi-Pro Street
Pro-Street
Super-Pro street
Extreme

Hier nog wat onboard beelden van 2010.


Bovenstaande is nu dus een dubbelpost. Omdat originele Time Attack topic blijkbaar verwijderd was, had ik een nieuw TA topic aangemaakt. Mijn topic is nu door de moderators in dit nieuwe topic geplaatst .

Dit even voor de goed orde :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 226 gasten