Time Attack 2011

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Stéphane » 31 jan 2011, 23:44

@Evert: Zijn er 27 maart op Assen nog plaatsen vrij? Ik moest zelf even wachten tot mijn Elise weer klaar was - en dat is-ie nu - dus ik kan me nu pas inschrijven.

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 908
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Peter-Paul » 01 feb 2011, 15:33

Ga er wel vanuit dat onderstaande dames aanwezig zijn, anders ben ik genoodzaakt om mijn deelname te annuleren :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 01 feb 2011, 20:35

Stéphane schreef:@Evert: Zijn er 27 maart op Assen nog plaatsen vrij? Ik moest zelf even wachten tot mijn Elise weer klaar was - en dat is-ie nu - dus ik kan me nu pas inschrijven.
Ik heb geen zicht op de inschrijvingen. In feite is het simpel, als je je kunt inschrijven (via de betaalsite) doe je gewoon mee. Als het niet lukt om in te schrijven zit het in principe vol. Echter waarschijnlijk zijn er in de zwaardere klasses nog wel wat plaatsen beschikbaar, in dit geval moet je me maar even berricht doen. Dan kijk ik even wat er geregeld kan worden.

Groeten,

Evert

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 01 feb 2011, 20:35

Peter-Paul Haars schreef:Ga er wel vanuit dat onderstaande dames aanwezig zijn, anders ben ik genoodzaakt om mijn deelname te annuleren :wink:

Afbeelding
Wat mij betreft wel :D

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Stéphane » 01 feb 2011, 23:11

Evert Thomas schreef:
Stéphane schreef:@Evert: Zijn er 27 maart op Assen nog plaatsen vrij? Ik moest zelf even wachten tot mijn Elise weer klaar was - en dat is-ie nu - dus ik kan me nu pas inschrijven.
Ik heb geen zicht op de inschrijvingen. In feite is het simpel, als je je kunt inschrijven (via de betaalsite) doe je gewoon mee. Als het niet lukt om in te schrijven zit het in principe vol. Echter waarschijnlijk zijn er in de zwaardere klasses nog wel wat plaatsen beschikbaar, in dit geval moet je me maar even berricht doen. Dan kijk ik even wat er geregeld kan worden.

Groeten,

Evert
OK, bedankt voor de informatie.Ik ga het even proberen, Mocht het niet lukken, dan stuur ik je even een bericht.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Stéphane » 02 feb 2011, 18:20

Inschrijving gedaan en ticket ontvangen, dus 27 maart is geregeld :df:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 02 feb 2011, 19:43

Stéphane schreef:Inschrijving gedaan en ticket ontvangen, dus 27 maart is geregeld :df:
Mooi zo!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Hans R » 06 feb 2011, 08:59

Ik heb mij in december ingeschreven en betaald via die betaalsite... maarre.. daarna niks meer gehoord?
Je kon ook niet kiezen in welke klasse je wil. Kan jij dat na gaan Evert? Ik heb ingeschreven met de Lotus Exige

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 06 feb 2011, 13:07

Hans R schreef:Ik heb mij in december ingeschreven en betaald via die betaalsite... maarre.. daarna niks meer gehoord?
Je kon ook niet kiezen in welke klasse je wil. Kan jij dat na gaan Evert? Ik heb ingeschreven met de Lotus Exige
We hebben gisteren de laatste hand gelegt aan het reglement. De volgende stap is, is dat alle deelnemers een formulier zullen ontvangen, waarin jullie verzocht worden diverse info te verstrekken (waaronder gereden en eventueel te verwachten rondetijden). Op basis hiervan zal een klasse indeling gemaakt worden.

Met andere woorden je gaat nog van ons horen.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Miesjel » 06 feb 2011, 21:17

Hier klopt iets niet :

Algemene regels:
- Voor alle deelnemers welke deelnemen aan het kampioenschap is het dragen van brandwerende kleding (raceoverall, handschoenen en een balaclave) in de Super pro en Extreme klasse verplicht

SPECIFIEKE REGELS PER KLASSE:
Semi Pro & Pro Street:
- De organisatie adviseert Semi Pro Street (en Pro street) deelnemers ten sterkste om tijdens het evenement brandwerende kleding te dragen (raceoverall, handschoenen en een balaclave). Zoals vermeld in het algemeen reglement is dit verplicht voor deelnemers welke deelnemen aan het kampioenschap

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 06 feb 2011, 22:41

Michel Huisman schreef:Hier klopt iets niet :

Algemene regels:
- Voor alle deelnemers welke deelnemen aan het kampioenschap is het dragen van brandwerende kleding (raceoverall, handschoenen en een balaclave) in de Super pro en Extreme klasse verplicht

SPECIFIEKE REGELS PER KLASSE:
Semi Pro & Pro Street:
- De organisatie adviseert Semi Pro Street (en Pro street) deelnemers ten sterkste om tijdens het evenement brandwerende kleding te dragen (raceoverall, handschoenen en een balaclave). Zoals vermeld in het algemeen reglement is dit verplicht voor deelnemers welke deelnemen aan het kampioenschap
We hebben nu een separaat reglement per klasse. De bedoeling was om voor iedereen die deelneemt aan het kampioenschap te verplichten brandwerende kleding te laten dragen (ongeacht de klasse waarin je deelneemt). De verbinding met het kampioenschap hebben we nu losgelaten, op de dag zelf ook wat lastig te controleren.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Miesjel » 07 feb 2011, 23:47

Evert Thomas schreef: We hebben nu een separaat reglement per klasse. De bedoeling was om voor iedereen die deelneemt aan het kampioenschap te verplichten brandwerende kleding te laten dragen (ongeacht de klasse waarin je deelneemt). De verbinding met het kampioenschap hebben we nu losgelaten, op de dag zelf ook wat lastig te controleren.
Ik volg je niet meer :mrgreen:
De verbinding met het kampioenschap valt weg.. waardoor :

a) iedereen verplicht is brandwerende kleding te dragen , of je nu meedoet voor kampioenschap of niet,
b) enkel super pro en extreme verplicht is brandwerende kleding te dragen

Ik ga hoogstwaarschijnlijk in Pro street rijden en ik doe 3 events mee (dus doe ik mee aan het kampioenschap), ben ik verplicht brandwerende kleding te vragen ?

En nog iets :

"- De auto’s geplaatst op de paddock dienen een voorziening (lekbak/zeil) getroffen te hebben om eventuele lekkages vanuit het motorruim op te vangen"

Ik neem aan dat iedereen die geen pitbox huurt, op het paddock staat ?
Weet iemand waar ik zo'n zeil vandaan ga toveren ?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Rupie » 08 feb 2011, 08:48

Ff naar de Gamma toe.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 08 feb 2011, 22:45

Michel Huisman schreef:
Evert Thomas schreef: We hebben nu een separaat reglement per klasse. De bedoeling was om voor iedereen die deelneemt aan het kampioenschap te verplichten brandwerende kleding te laten dragen (ongeacht de klasse waarin je deelneemt). De verbinding met het kampioenschap hebben we nu losgelaten, op de dag zelf ook wat lastig te controleren.
Ik volg je niet meer :mrgreen:
De verbinding met het kampioenschap valt weg.. waardoor :

a) iedereen verplicht is brandwerende kleding te dragen , of je nu meedoet voor kampioenschap of niet,
b) enkel super pro en extreme verplicht is brandwerende kleding te dragen

Ik ga hoogstwaarschijnlijk in Pro street rijden en ik doe 3 events mee (dus doe ik mee aan het kampioenschap), ben ik verplicht brandwerende kleding te vragen ?

En nog iets :

"- De auto’s geplaatst op de paddock dienen een voorziening (lekbak/zeil) getroffen te hebben om eventuele lekkages vanuit het motorruim op te vangen"

Ik neem aan dat iedereen die geen pitbox huurt, op het paddock staat ?
Weet iemand waar ik zo'n zeil vandaan ga toveren ?
Ruben,

Het definitieve reglement kun je nu vinden op http://www.timeattack.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . Ten aanzien van kleding zul je hier het volgende in vinden:

Het is de rijder en de crew niet toegestaan om met korte broek, Tank-top, t-shirt, slippers, sandalen, e.d. , blote benen of ontbloot bovenlijf de race track te betreden. Rijder en crew dienen een deugdelijke spijkerbroek, een shirt met lange mouwen of een race overall en deugdelijke schoenen te dragen ook in de line-up. Nylon of nylon achtige kleding is niet toegestaan. Ieder team dient zich representatief en volgens de richtlijnen te kleden.

Een raceoverall is derhalve niet verplicht.

Ten aanzien van het zijl, zie bovenstaande tip.

Het klopt inderdaad dat iedereen die geen pitbox huurt een plekje op de paddock krijgt.

Hoopt dat een en ander duidelijk is zo.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Hans R » 09 feb 2011, 12:18

Kampioenschap meedoen..
Duitse festival- alleen duitse auto's.
Japan festival - alleen Japanse auto's..
tja.. :hmmm:


Edit:
— 27 Maart Streetpower Alle merken;
— 8 Mei Japans auto Festival (JAF) Alleen merken binnen het thema;
— 13 Juni Duits autosport Festival (DAF) Alle merken niet afkomstig uit Azië;
— 25 September Super Sunday Alle merken.
Laatst gewijzigd door Hans R op 09 feb 2011, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door VLA » 09 feb 2011, 12:20

Ik las op een andere site dat voor de Pro Street men tegenwoordig ook een Master Kill Switch moet monteren in en buiten de auto, en ik lees ook iets over raamnetjes ?

Snap beiden niet helemaal, het gaat hier toch om de Pro STREET ?? Dus met een standaard wagen kun je al niet eens meer meedoen dan ?

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Miesjel » 09 feb 2011, 12:24

Met een standaard auto ben je toegewezen op semi.. maar rij je sneller dan 2:15 dan heb je dus een probleem en moet je alsnog een hoofdstroom schakelaar en een raamnet/arm-restraint hebben. Ik hoop dat die hoofdstroomschakelaar ook aan de binnenkant gemonteerd mag worden want ik ga dus niks aan de buitenkant monteren.. het is een straatauto. Vreemd regelement hoor. Bovendien lekker op tijd met nog 5½ week te gaan.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Hans R » 09 feb 2011, 12:50

Ik wil mijn geld terug :protest:

Ik rij sneller dan 2,15 maar ga echt niet van die schakelaars en netten in de Exige bouwen..
Zet mij dan maar in de semi pro, dan win ook eens een keer :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door GTRene » 09 feb 2011, 13:12

Hans R schreef:Ik wil mijn geld terug :protest:

Ik rij sneller dan 2,15 maar ga echt niet van die schakelaars en netten in de Exige bouwen..
Zet mij dan maar in de semi pro, dan win ook eens een keer :wink:
je had ook een 260cup moeten kopen Hans :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Bert ///M3 » 09 feb 2011, 13:54

Idd nogal een apart regelement als je het mij vraagt. Lijkt sowieso alsof ze gewoon het DHRA dragracing regelement over genomen hebben?

Pro Street, zouden vrij standaard auto's moeten zijn. Maar wel 4 punts gordels verplicht, raamnet, cut off, etc. Maar rolkooi hoeft niet, stoel maakt ook niet uit als hij er maar netjes uit ziet :hmmm:

Super Pro Street minimaal 5 punts gordels en kooi maar nog geen woord over stoel.

Kom je terug op het punt brandvrije kleding, hoeft dus volgens jullie niet in pro street maar als het zooitje wel fikt dan kom je er dus slechter uit door je window nets etc en dan heb je dat spul juist nodig, ook even geholpen door het punt dat de standaard bekleding meestal genoeg brandbare stoffen heeft. Daarbija waar wou je zo'n windownet knap monteren als je geen kooi hebt, als je deur er even uit gereden word oid en dat window net zit aan je normale bekleding vast dan bied dat ook niet veel weerstand.

Ga dan eens met iemand van de KNAF/DNRT oid praten die wel in de circuitracerij zit.

Of zeg bijvoorbeeld Extreme/super pro gewoon een auto met KNAF spec veiligheidsmateriaal en de straatklassen gewoon straatauto's :hmmm:

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 908
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Peter-Paul » 09 feb 2011, 14:51

Is het verplicht een zeil aan te schaffen als je een plekje op de paddock krijgt? Stel je hebt geen zeil bij, word je dan gediskwalificeerd?

Waarom ik dit vraag, om een zeil te kopen voor eenmalig gebruik vind ik gewoon zonde.

Een hoofdstroomschakelaar ga ik niet monteren. Aan de buitenkant monteren is wachten totdat deze gesloopt word op straat, en ben bang om er aan de binnenkant tegen aan te stoten.

Dus het word voor mij Semi Pro.

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Goedemans » 09 feb 2011, 15:04

Bert ///M3 schreef:Idd nogal een apart regelement als je het mij vraagt. Lijkt sowieso alsof ze gewoon het DHRA dragracing regelement over genomen hebben?

Pro Street, zouden vrij standaard auto's moeten zijn. Maar wel 4 punts gordels verplicht, raamnet, cut off, etc. Maar rolkooi hoeft niet, stoel maakt ook niet uit als hij er maar netjes uit ziet :hmmm:

Super Pro Street minimaal 5 punts gordels en kooi maar nog geen woord over stoel.

Kom je terug op het punt brandvrije kleding, hoeft dus volgens jullie niet in pro street maar als het zooitje wel fikt dan kom je er dus slechter uit door je window nets etc en dan heb je dat spul juist nodig, ook even geholpen door het punt dat de standaard bekleding meestal genoeg brandbare stoffen heeft. Daarbija waar wou je zo'n windownet knap monteren als je geen kooi hebt, als je deur er even uit gereden word oid en dat window net zit aan je normale bekleding vast dan bied dat ook niet veel weerstand.

Ga dan eens met iemand van de KNAF/DNRT oid praten die wel in de circuitracerij zit.

Of zeg bijvoorbeeld Extreme/super pro gewoon een auto met KNAF spec veiligheidsmateriaal en de straatklassen gewoon straatauto's :hmmm:
Ben het helemaal met je eens Bert. Het komt allemaal een beetje rommelig over. Er wordt van de deelnemers verwacht dat ze een hoop geld uitgeven, maar er kunnen niet eens behoorlijke prijzen af voor de winnaars. Prijzengeld zou mij overgehaald hebben om met een 400+ geprepareerde Lancia mee te doen, maar nu dus niet.

Gebruikersavatar
De Sjack
Berichten: 251
Lid geworden op: 24 jun 2009, 08:21
Locatie: Naaldwijk

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door De Sjack » 09 feb 2011, 21:56

Peter-Paul Haars schreef: Waarom ik dit vraag, om een zeil te kopen voor eenmalig gebruik vind ik gewoon zonde.
Dus het word voor mij Semi Pro.
Krijg jij van mij 3 zeiltjes om toch mee te kunnen doen :mrgreen:
Klasse bepaal je niet zelf, als je te hard gaat kom je gewoon in een bepaalde klasse terecht en worden de regels van kracht:
Semi-pro street > 2:15
Pro-street <> 2:05 en 2:15
Super Pro-street <> 1:55 en 2:05
Extreme < 1:55
Dus boven de 2:15 blijven, dan kun je nog met een""echte" straat auto meedoen.

Paar punten uit de reglementen welke me opgevallen zijn:

Alle klasse's:
-Zeil/mat onder de auto op de paddock, ivm met lekkage's e.d.
-Helm moet voorzien zijn van keurmerk.
-Tanken mag op circuit, mits opslag gebeurt in lekbakken en er tijdens tanken gebruik gemaakt wordt van een "milieu" mat.
Diegene die tankt, moet brandwerende kleding aan en er moet een brandblus app binnen handbereik zijn.
Roken zal dan ook niet mogen vermoed ik :wink:
-Indien een niet OEM brandstofpomp wordt gebruikt,
moet er een afsluitkraan komen te zitten in de aanvoerleiding, binnen handbereik van de bestuurder.
(Ik ga er vanuit dat een Wallbro op de originele plaats nog wel onder OEM zal vallen, maar een externe, evt met swirlpot niet lijkt me).
-Screamerpijp alleen dumpen in uitlaat, niet alleen vanwege evt geluid, maar naar buiten blazen mag dus niet.
-Velgkapjes/naafkapjes dienen van de velg te worden gedemonteerd.

Semi-Pro street:
-Motorswap alleen toegestaan ism RDW (her)keur.
Wat ze daaronder exact verstaan weet ik niet, maar het is expliciet aangegeven voor de Semi Pro, voor de andere klassen is dit vrij.
-Banden met E-keur, minimaal 2mm profieldiepte.
(Semislick R888 heeft E-keur en mag dus, maar ik dacht dat bv de Hankook semi's geen E-keur hebben, dus die zouden niet mogen).

Pro-Street:
-Minimaal 4 punts gordel.
-Master-cuttoff, oftewel een hoofdstroomschakelaar.
-Rolkooiplicht vanaf 2012
-Banden E-keur of DOT, minimaal 2mm profieldiepte.

Super Pro-Street:
-Minimaal 5 punts gordel
-Minimaal 6 punts rolkooi
-Master-cuttoff, oftewel een hoofdstroomschakelaar.
-Brandwerende kleding
-Banden E-keur of DOT, minimaal 2mm profieldiepte.

Er komt geen eind aan zo, ik zit nu rond 2:06 en verwacht toch echt wel wat harder te kunnen dit jaar,
maar ik ben al een halve winter aan het sleutelen en nu kan ik nog es opnieuw gaan beginnen :'(

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Bert ///M3 » 09 feb 2011, 22:12

Laat je net voor de streep even het gas los, ben je klasse winnaar en hoef je niet te sleutelen LOL.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 09 feb 2011, 23:24

VLA schreef:Ik las op een andere site dat voor de Pro Street men tegenwoordig ook een Master Kill Switch moet monteren in en buiten de auto, en ik lees ook iets over raamnetjes ?

Snap beiden niet helemaal, het gaat hier toch om de Pro STREET ?? Dus met een standaard wagen kun je al niet eens meer meedoen dan ?
Raamnetjes of een arm restraint is alleen verplicht als de auto geen zijraam heeft, voor de meesten zal dit dus niet aan de orde zijn.

Master Kill Switch dient gemonteerd te worden op de parafan. Naar mijn idee kan dit redelijk netjes gedaan worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten