Time Attack 2011

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

TimeAttack 2011 Topic

Bericht door Evert Thomas » 13 jan 2011, 00:05

De Sjack schreef:Inschrijving voor TimeAttack 2011 is geopend.
Aangezien er een "wie het eerst komt" procedure aanhouden is het zaak direct een TA-kaart aan te schaffen als je wilt mee doen:
http://www.402events.com/nl/text/show/9 ... ckets.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Data zijn:
27 Maart Assen Streetpower Festival, deelname voor alle automerken
8 Mei Zandvoort JAF, deelname voor Japanse automerken
13 Juni Zanvoort DAF, deelname voor Duitse automerken

Er komt een 4e event bij op 25 September Zandvoort: Automaxx Super Sunday.
Voor zover ik weet is dit ook voor alle automerken.

We zijn druk bezig om het nieuwe concept voor 2011 uit te werken en ik verwacht dat deze binnenkort gereed is. Doelstelling hierbij is om de zaak proffesioneler aan te pakken. Wat ik kan verklappen is:
- Kampioenschap over 3 ronden;
- Indeling in klassen op basis van (te verwachten) rondetijden;
- Inlap, hotlap en outlap komt terug.

Als het concept gereed zal ik het hier ook even posten, dan kan een ieder hier kennis van nemen.

Er zijn nog plaatsen beschikbaar, zeker voor auto's die onder de 2:00 kunnen. Inschrijven dus :D

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Metchu » 13 jan 2011, 00:09

Ben_968CS schreef:I Het is te hopen voor jullie dat ome Elmar thuis blijft. Ik had dat geluk niet vaak. :bag: :mrgreen:
:clap: :roflol: :roflol: :roflol:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Reind » 14 jan 2011, 13:16

Ik heb Time Attack altijd een beetje een vreemd evenement gevonden. De poetsdoek, aantal lampjes en meterjes, formaat sticker en turbo word daar door de regel belangrijker gevonden dan de rondentijden. Hoewel het toch juist om de rondentijd gaat. Lees naam evenement.

Ik moet dan ook vaak lachen als ik van die filmpjes op youtube zie. Die gasten trots een hele specs lijst vermelden. Maar vervolgens komt zo'n €60.000 kostend japans stickerschip met heel veel vermogen niet eens onder de 2:00 op Assen. Ga dan eerst voor €1500 je licentie halen.

Check dit filmpje maar eens. Een typisch voorbeeld (vooral het laaste stukje is grappig)


Ik zou zeggen, maak er Drag Attack van :P
Alleen maar rechtdoor. Dan heb je:
- Minder inschrijfgeld
- Minder steenslag,
- Is het leuker voor het publiek
- En heb je minder kans op schade.

Wat wil je nog meer.........

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 14 jan 2011, 21:17

Het filmje is van Jeroen Sterke (Jeroentje.nl) en stamt uit 2008 als ik goed gekeken heb. Vorig jaar heeft hij met deze auto 1.55 gereden, dus wel iets bijgeleerd.

Time Attack is inderdaad om het rijden van de snelste ronde. Echter in tegenstelling tot veel reguliere raceklassen staat het vermaken van het publiek voorop en het aspect show dus ook van belang. Ik denk als je kijkt naar het aantal bezette stoeltjes op de tribune, menig raceklasse hier jaloers op kan zijn.

Ik erken ook direct dat het niveau nog niet vreselijk hoog is (alhoewel een winnende tijd van 1.46 op assen ook weer niet bedroevend slecht is)en dat de ontwikkeling van de sport de afgelopen jaren niet erg hard is gegaan. Met ingang van dit jaar is er een nieuwe organisator, die samen met een aantal deelnemende bedrijven een nieuw concept heeft opgezet (zal binnenkort publiek gemaakt worden) om de sport verder te proffesionaliseren.

Echter als organisatie ben je altijd afhankelijk van de rijders die zich inschrijven. Dus bij deze nodig ik alle serieuze rijders uit om zich in te schrijven en te laten zien hoe het wel moet, daar zouden we erg blij mee zijn!

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Gijs Evo » 14 jan 2011, 21:59

Ik rijd ook mee met de Evo, afgelopen jaar voor het eerst meegedaan met Time-Attack.

Reed voor het eerst op een circuit en ook voor het eerst met mijn Evo :shocking:
Gelijk de vuurdoop gehad :df:

Heb weer het 1 en ander aangepast en ga binnenkort eens vrij rijden om de Evo beter te leren kennen.

Om vervolgens mijn TA tijden flink te verbeteren natuurlijk.

En het is ook nog eens gezellig op zo'n evenement, met de rijders onder elkaar en de bekenden van fora/clubs.

Word toch weer eens tijd dat Elmar en Cor weer voor wat geweld gaan zorgen.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 14 jan 2011, 22:00

spykerboy schreef:evert, weet jij of het mogelijk is mee te doen zonder rijbewijs? zoja dan wil ik op duitse auto sport festival wel meedoen das op zandvoort en dus lekker dichtbij huis.. wel zo makkelijk met iemand te regelen om me er heen te rijden... ben als het goed is wel binnenkort in het bezit van een licentie
Helaas moet iedere deelnemer in het bezit zijn van een geldig EU rijbewijs. Dus je zult nog even gedult moeten hebben vrees ik.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 14 jan 2011, 22:01

Gijs Evo schreef:Ik rijd ook mee met de Evo, afgelopen jaar voor het eerst meegedaan met Time-Attack.

Reed voor het eerst op een circuit en ook voor het eerst met mijn Evo :shocking:
Gelijk de vuurdoop gehad :df:

Heb weer het 1 en ander aangepast en ga binnenkort eens vrij rijden om de Evo beter te leren kennen.

Om vervolgens mijn TA tijden flink te verbeteren natuurlijk.

En het is ook nog eens gezellig op zo'n evenement, met de rijders onder elkaar en de bekenden van fora/clubs.

Word toch weer eens tijd dat Elmar en Cor weer voor wat geweld gaan zorgen.
Zo is dat, inschrijven die mannen! :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door GTRene » 14 jan 2011, 22:18

ik vond dat rondje rijden best mooi toen op Assen :df:
ik ging lang niet voluit ivm net nieuw spul aan de voorkant en gewoon op straatbanden e.d., bleek ik toch 3de van men klasse te zijn, maar dat wist ik niet dus in finale gewoon weer zelfde rondjes gedraaid vrij relaxed, maja toen gingen anderen iets meer tot het naadje en zat ik niet meer bij de 3 van men klasse :lol:

als ik dat voor die tijd wist had ik nog wel een paar seconden eraf kunnen halen, maja, alles mooi heel gehouden en men fun gehad :mrgreen: dat was het belangrijkste.

maar die liever een gewone track-day, dan ist veel relaxder en geen moet nu gebeuren iets :df:
dan moet je je auto ook meer aanpassen en een goed onderstel en afstelling e.d. hebben.
en ik verstel of verander met deze kar nooit wat :mrgreen: (owja wel iets lucht uit de bandjes)

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 14 jan 2011, 23:15


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door GTRene » 15 jan 2011, 02:20

zo dat knalt best....
zo te zien meeste of alle? niet echt straat legale auto's?
zie weinig kentekens :-)
wel gaaf, echte kanonnen :df:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 15 jan 2011, 11:18

Was om even aan te geven wat de bedoeling is van Time Attack. Ik geloof dat dat de Time Attack auto's in Engeland inmiddels snellere rondetijden noteren dan het BTCC.

In hoeverre ze kentekenen hebben weet ik even niet, ik zal er wel eentje met een plaat tussenrijden, kan zijn dat de rest deze er afgeschroeft hebben. Wij vinden belangrijk dat het gaat om auto's die ooit vanuit de showroom bij de dealer zijn gekocht.

Deze doet komend jaar in Nederland mee met het kampioenschap http://www.redbrickracing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door GTRene » 15 jan 2011, 11:32

wow...dat ziet er gaaf uit zeg :thumbup:
dat heeft centjes gekost :mrgreen:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 15 jan 2011, 12:11

Daar kun je rustig op rekenen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Bert ///M3 » 15 jan 2011, 13:51

Evert Thomas schreef:Was om even aan te geven wat de bedoeling is van Time Attack. Ik geloof dat dat de Time Attack auto's in Engeland inmiddels snellere rondetijden noteren dan het BTCC.

In hoeverre ze kentekenen hebben weet ik even niet, ik zal er wel eentje met een plaat tussenrijden, kan zijn dat de rest deze er afgeschroeft hebben. Wij vinden belangrijk dat het gaat om auto's die ooit vanuit de showroom bij de dealer zijn gekocht.

Deze doet komend jaar in Nederland mee met het kampioenschap http://www.redbrickracing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BTCC auto heeft +/- 280 PK.

Time attack 600-700 PK of hoeveel je maar wilt.

De vraag is dus wat voor conclusie je uit die vergelijk moet trekken :wink:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 15 jan 2011, 20:17

Natuurlijk dat is ook zo. Maar een amateur met een auto van 700pk red het ook niet op. Is even om aan te geven dat het toch wel enig niveau heeft.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 17 jan 2011, 23:39

spykerboy schreef:
GTRene schreef:zo dat knalt best....
zo te zien meeste of alle? niet echt straat legale auto's?
zie weinig kentekens :-)
wel gaaf, echte kanonnen :df:
in engeland hoef je ook geen kenteken te hebben voor time attack das dus echt alleen in nederland om zo niet al te extreme autos erin mee te laten doen... en alleen straat karren erin te leiden
Dit is niet helemaal juist. De vereisten verschillen per klasse, dit wil zeggen dat in de lagere klassen de auto van een kenteken voorzien moet zijn en de hogere klasse zal de eis gelden dat de auto aan de APK normen voldoet, wat met name betrekking heeft op veiligheid.

Achtergrond hiervan is dat we full race auto's (met name silhouet auto's en formule autos) willen uitsluiten van deelname. De auto's vanuit het engelse kampioenschap kunnen dus ook gewoon in Nederland deelnemen.

Ik verwacht dat morgen het nieuwe concept en reglement bekend gemaakt zal worden. Ik zal het dan ook hier even posten.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 25 jan 2011, 22:22

Het nieuwe concept en reglement is vanaaf vandaag te vinden op http://www.timeattack.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Spijkerhard » 25 jan 2011, 23:59

Een website die aan m'n volume controller zit, da's dus de laatste keer dat ik daar geweest ben... :wtf:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 29 jan 2011, 21:42

Lijkt dit ergens op?

Laatst gewijzigd door Evert Thomas op 29 jan 2011, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Gijs Evo » 29 jan 2011, 21:49

Heel dik, maar dit komt toch niet naar Nederland.

Ze zijn nu ook met een nieuwe Gobstopper bezig trouwens.

En er zitten hier mensen op het forum die de UK Evo's kloppen, zelf met auto's zonder turbo :hosanna:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 29 jan 2011, 22:12

Gijs Evo schreef:Heel dik, maar dit komt toch niet naar Nederland.

Ze zijn nu ook met een nieuwe Gobstopper bezig trouwens.

En er zitten hier mensen op het forum die de UK Evo's kloppen, zelf met auto's zonder turbo :hosanna:
Klinkt goed! Hebben ze zich al ingeschreven voor Time Attack?

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Goedemans » 30 jan 2011, 21:16

Wat valt er eigenlijk te winnen??? Ik lees namelijk niets over prijzen, prijzengeld, etc.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 30 jan 2011, 21:52

Goedemans schreef:Wat valt er eigenlijk te winnen??? Ik lees namelijk niets over prijzen, prijzengeld, etc.
In ieder geval een mooie beker natuurlijk. Voor vedere prijzen is er al wel wat gebrainstormt, maar nog niet definitief bekend.

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Gijs Evo » 30 jan 2011, 23:09

Hebben op Extreme-Machines ook een discussie lopen over de rolkooien die erbij de super -pro in moeten.
Volstaan Schroefkooien die voor het dashbord langslopen, het zijn natuurlijk straat auto's,
En heeft dus niet iedereen zin om zijn dashbord te gaan slopen.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: TimeAttack 2011: NU inschrijven !!

Bericht door Evert Thomas » 30 jan 2011, 23:22

Gijs Evo schreef:Hebben op Extreme-Machines ook een discussie lopen over de rolkooien die erbij de super -pro in moeten.
Volstaan Schroefkooien die voor het dashbord langslopen, het zijn natuurlijk straat auto's,
En heeft dus niet iedereen zin om zijn dashbord te gaan slopen.
Reglement schrijft een deugdelijke 6 punt kooi voor (FIA keur is niet vereist), dit betekend dat een schroefkooi ook is toegestaan en voor het dashboard langs mag lopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten