Discussietopic trackdays

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door daNpy » 03 jul 2012, 11:30

Oke dan ga ik de agenda updaten naar versie 'hun' 8 :)

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door TurboClouseau » 14 aug 2012, 00:33

Vandaag werd er een circuitdag georganiseerd door de Vijverberg Trofee en daar ben ik even wezen kijken. Was zoals gewoonlijk weer erg mooi en exclusief spul te zien, op en rond de baan.

Helaas nog wel een Porsche 944 in GULF kleuren zien crashen, maar leek zo op het eerste oog nog wel goed te fixen.

Foto`s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door alt » 14 aug 2012, 13:49

Lekker gereden met de Ligier.
Je kan opa, ik dus, zien tanken bij de Ligier opv foto no.6.
Na 2 weken met bellen naar Andre van der Burg, welke mij door stuurde naar Martini-Ligier, welke mij weer door stuurde naar Life-racing (ECU) niet veel wijzer geworden, dus zelf maar elk vrij uurtje geprobeert de bak goed te laten schakelen.
Het probleem is de software v/d bak staat in de ECU (Life-racing) v/d motor, dit wordt uitgelezen op het stack dashboard.
Maar die geeft enkel 1 t/m 8 aan, heb 6 versnelling, een neutraal en een achteruit.
Maar de schakelwals heeft 7 standen, waarvan de neutraal tussen de achteruit en de 1 is.
maar zondagmiddag had ik het voorelkaar .

Zoals gezegd, lekker gereden, eerst rustig aan gedaan, remmenbalans in gesteld en vooral na elke sessie de centrale wielmoeren nagetrokken, ontdekte dat de 1 v/d wielen toch iets speling toen de auto nog thuis was.
Was rustig op de baan, had nog een Truimph TR6 voor mij in de haarbocht, die ouderwets driftend op de achterwielen de bochten nam, dus niet dwars door de bocht maar op de limiet voor de Truimph, dat deed mij weer aan het racen van vroeger denken, maar dat hadden jullie al begrepen.

Jammer genoeg om 15.30 uur wilde de Ligier steeds slechter opschakelen,
Dit kon ik niet op de het circuit oplossen.

Werd ik nog naar de toren gestuurd, v.w. geluid.
Volgens de dame, pitmarshall, reed ik met een passagier,een witte open auto maakte teveel lawaai.
Ging maar niet in discussie (geen 2e stoel met gordels), naar de toren gegaan, bleek dat ik 92 dB maakte.
Wel dat wilde eigenlijk graag weten.
Heb een 3e demper ingebouwd en de uitlaat vooronder in de diffuser uit laten monden.

Ga v/d week kijken wat het probleem met het opschakelen is.
Nadat ik de 12 V stekkers v/d ventielen had omgewisseld, dat maakte niets uit, het zal wel denk ik aan het opschakelventiel liggen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door GTRene » 14 aug 2012, 14:43

zo'n schakelbak is mooi als het werkt :ongeveer als:

maar als het niet werkt zo het hoort is het een crime lijkt me en zo te lezen.

Is zo'n Jaguar Palmer JP1 niet iets voor jou?
wellicht ook een betere bak...
en er zijn zelfs straat versies van :ongeveer als: ook vol track-cars if you like.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... r_jp1.html

de track-car only is bv dit>

Afbeelding

of>>

Afbeelding

zou je misschien wel passen...

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door TurboClouseau » 14 aug 2012, 16:23

alt schreef:Lekker gereden met de Ligier.
Je kan opa, ik dus, zien tanken bij de Ligier opv foto no.6..
Okee was jij dat? Dan hebben wij elkaar nog even gegroet toen je net klaar was met tanken :wink:

Ligier klonk goed en het leek in de bochten alsof hij aan het asfalt geplakt zat! Het opschakelen op het rechte stuk vond ik ook behoorlijk klappen, maar had niet door dat het problemen waren...klonk wel mooi namelijk haha!

Die driftende Triumph...was dat toevallig die donkerblauwe? Daar zat een beste gang in en klonk ook super!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door alt » 14 aug 2012, 17:23

René,

Leuke auto, die Palmer, standaard met Audi 1.8 V5.
Zeg maar een Radical met automotor, maar het ontwerp is toch van een andere tijd dan de Ligier van honinggraat alu ipv een buizenframe, dat is eenvoudiger te repareren zo'n buizenframe.
Het verschil met de XTR, ook een zelfde auto als de Palmer, ten opzichte v/d Ligier is dat de Ligier heel vergefingsverzind is met rijden.
Gisteren op Assen de haarbocht iets te laat ingestuurd, 2 wielen op het kunstgras, kom rustig het gas er op houden.
Het remmen is een verademming ivg met de XTR.
En de XTR reed weer vele malen beter als de Westfield cupracer.
Je begrijpt deze auto compenseert mijn gebrek aan talent.
Ik ga voor mijn gevoeld heel snel de baan rond en denk, ik kan toch snelrijden.
Maar ik weet dondersgoed dat iemand met talent vele seconden van mijn tijd eraf rijdt.
Je kan niet alles hebben.
Ik ben tevreden en blij met mijn droomauto.

P.s.

Ik geniet van als ik lieden met hun Ferrari of Porsche op de baan zie rijden en hen eruit rem, daarna ze steeds kleiner zie worden in mijn spiegels.
De mannen en vrouwen in hun BMW's en Seat diesel geef ik meestal de ruimte en passeer hun na de bocht.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door alt » 14 aug 2012, 17:32

René,

was jij degene die met z'n 2en kwam aanlopen?

Jammer genoeg hoor ik heel weinig met mij helm op, dan zitten zo gezegd mijn oren dicht.
Maar ik hoor wel het gedreun v/d bodemplaat, die als een klankbord werkt.

Het klappen van de bak bij het opschakelen voelde ik behoorlijk.
Zal toch eens kijken of de motor wat korter de ontsteking kan onderbreken.
Het terugschakelen zonder koppeling ging behoorlijk soepel.
Soepeler als het opschakelen

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door TurboClouseau » 14 aug 2012, 17:45

Nee ik was er in m`n eentje. Kwam vanaf de pitboxen toen ik langs je auto liep. Toen ik de foto maakte was je nog aan het tanken :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door GTRene » 14 aug 2012, 18:06

klinkt goed wat je zegt over je Ligier (alu e.d.), moet ook bijna wel na al die bak ellende ben je er nog steeds gek op :D

dan maar hopen dat je snel een vertrouwde en goede bak oplossing krijgt :thumbup:

Leonw
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2011, 13:23

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door Leonw » 20 sep 2012, 00:07

Vandaag was er weer Vrij Rijden op Zandvoort. En het was in één woord: NAT!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest hier: http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... Zandvoort/

Leon

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Discussietopic trackdays

Bericht door hanske » 20 sep 2012, 01:09

Vandaag werd er voor de verandering eens aan de andere kant van de duinen gereden............. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 114 gasten