De Vries tekent bij McLaren!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Richardt. » 22 jan 2010, 13:03

Je weet het natuurlijk nooit, maar zo is ook Hamilton van de kartbaan geplukt door McLaren.

In ieder geval heel erg vet voor dat ventje. Ookal wordt ie geen F1 coureur, hij zal altijd wat aan de opleiding, kennis en steun van McLaren hebben lijkt me :thumbup:

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door MartijnS » 22 jan 2010, 16:23

http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... ton__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijdag vloog hij al in een privéjet met de beroemde coureur naar Italië. Nyck ging op de baan van Lonato karten met Hamilton, Nico Rosberg en Alex Zanardi. „Ik zit iedere dag in de kart, dus ik zal wel sneller zijn dan Lewis. Hij heeft het lang niet gedaan”, zei hij vooraf op Omroep Friesland.
Mooi man :)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Andre » 22 jan 2010, 17:03

Er wordt altijd heel snel in de media geschreven die heeft daar een contract en die krijgt daar een contract maar wat er vaak niet geschreven is hoeveel eigen geld of sponser geld er mee moet worden genomen voor zo n contract. Er staan rijen dik kinderen voor de deur om voor niks zo ingelijfd te worden.

Hoe het zit bij bij nick weet ik niet.

En om F1 rijder te worden is er naast talent nog belangrijke zaak dat is je land van afkomst. En als nederlander ben je lang niet zo gewild als bijv een duitser kijk bijv even bij 41 jarige schumacher zit gewoon weer bij een top team. Jan lammers moest gewoon knaken mee brengen om in een brakke march fricandel plaats te nemen. De autoindustrie is hier niks en dan heb je nog lekker anti auto politiek in den haag en dat is niet allemaal bevordelijk voor je F1 zitje. Je kan wel F1 rijden maar dan gewoon knaken meenemen. En elk jaar weer zorgen voor de budgetten voor het volgende jaar. Een rijder die betaald krijgt in de autosport van het team zijn er echt heel weinig.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Hielke » 22 jan 2010, 19:19

Mooi verhelderend stukje van De Telegraaf.

Gebruikersavatar
Atte Hibma
Berichten: 171
Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
Locatie: Fryslân

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Atte Hibma » 22 jan 2010, 23:44

Hier een geluidsfragment van Omrop Fryslan:
http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx ... 0dae9a.wma" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door RVV » 22 jan 2010, 23:51

Nu is het wachten op maatregelen van bureau jeugdzorg, na het zeilmeisje, nu het kartjongetje :bag:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Dennis Cavallino » 24 jan 2010, 19:38

Het mooie is dat via het Hamilton-contract alle zeilmeisje-argumenten zijn getackeld. Ik had vroeger ook diverse toptalenten op school zitten en die volgden hun eigen agenda, waaraan de school medewerking verleende, soms ging er een docent mee en ouders/begeleiders hadden vaak een docentenstatus tijdens trainingskampen en wedstrijdperiodes. Ik vind dat die instelling bij 't stimuleren van toptalenten ook een taak is van scholen om daarop in te spelen. Niet alle scholen bieden dat, dus veel talent gaat op die manier ook verloren. Op die manier is het heel iets anders dan solo de wereld rondzeilen, zonder toezicht van volwassenen en educatie (wat niet wegneemt dat ik alle ophef rond die Laura overdreven vind).

Gaaf dat dit ventje door pa Hamilton onder de armen is genomen. Zijn afkomst is direct minder belangrijk, hij heeft het gewoon zo hoog mogelijk gezocht en dat is veel Nederlanders niet gelukt. Kijk naar Jos, die had een Nederlandse manager. Volgens mij hebben alle Nederlanders een Nederlandse backup gehad, laat staan een vader van een wereldkampioen die je steunt in alle opzichten. Het is dus een grote kans op een doorbraak voor deze dappere Nyck. Stoer ventje, ik hoop dat 'ie hoge ogen gaat gooien. Het is alweer een tijd geleden dat ik met een gevoel van nationale trots op de bank stond te springen tijdens een F1 race. Laat hem maar lekker doorgaan met het invullen van zijn indrukwekkende palmares.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Petrolhead Tom » 24 jan 2010, 19:42

Inderdaad een hele goede aanpak!

Luco

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Luco » 24 jan 2010, 19:55

Ja en gewoon zelf geregeld :thumbup:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door ADV » 29 jan 2010, 19:04

Leuk stukje:

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nie ... n-ferrari/" onclick="window.open(this.href);return false;

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door m@rco » 29 jan 2010, 21:45

Leuk stukje inderdaad. Leuk ook dat er nog even gesproken wordt over het begin van zijn kart carrière bij de kartbaan van Andre in heerenveen.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Thom » 30 jan 2010, 06:16

Top hoor! Zou leuk zijn als we die over een paar jaar weer terug zien.
Dennis Cavallino schreef:Het mooie is dat via het Hamilton-contract alle zeilmeisje-argumenten zijn getackeld. Ik had vroeger ook diverse toptalenten op school zitten en die volgden hun eigen agenda, waaraan de school medewerking verleende, soms ging er een docent mee en ouders/begeleiders hadden vaak een docentenstatus tijdens trainingskampen en wedstrijdperiodes. Ik vind dat die instelling bij 't stimuleren van toptalenten ook een taak is van scholen om daarop in te spelen. Niet alle scholen bieden dat, dus veel talent gaat op die manier ook verloren. Op die manier is het heel iets anders dan solo de wereld rondzeilen, zonder toezicht van volwassenen en educatie (wat niet wegneemt dat ik alle ophef rond die Laura overdreven vind).
Educatie was niet het enige punt van discussie. Op zee word je aan veel meer gevaren blootgesteld dan op een circuit. Ik zou het geweldig vinden als mijn zoon later F1 zou gaan rijden, maar ik zou hem op 14-jarige leeftijd vanzijnlangzalzeleven niet toestaan in z'n eentje de zee op te gaan.

Luco

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Luco » 30 jan 2010, 08:46

Goh, zou dat niet komen omdat je niks met zeilen hebt?

Misschien dat andere mensen hun kind op 14 jarige leeftijd niet in een kart willen zien.
Zoveel mensen zoveel wensen.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Fernando » 30 jan 2010, 08:56

laten we die discussie niet (weer) hier beginnen.... :bag:

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Robin » 30 jan 2010, 11:20

Fernando schreef:laten we die discussie niet (weer) hier beginnen.... :bag:
mee eens, maar in dit geval met Luco eens.

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Thom » 30 jan 2010, 14:06

luco hornsveld schreef:Goh, zou dat niet komen omdat je niks met zeilen hebt?
Of juist omdat ik WEL iets met zeilen heb (tweevoudig Nederlands kampioen... 8) )

Maar inderdaad, dit draadje ging over jongeheer De Vries. In de verte geen familie van Andre misschien?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Hielke » 30 jan 2010, 20:52

Thom schreef:
luco hornsveld schreef:Goh, zou dat niet komen omdat je niks met zeilen hebt?
Of juist omdat ik WEL iets met zeilen heb (tweevoudig Nederlands kampioen... 8) )
SKITTEREND :lol:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Wouter81 » 30 jan 2010, 20:59

:mrgreen:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Andre » 31 jan 2010, 01:47

Brillant.

Super thom top prestatie.

Luco wordt 2010 jou kampioensjaar?

Luco

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Luco » 31 jan 2010, 02:16

Weet ik niet Andre, is ook niet belangrijk.
Wat ik belangrijk vind is dat ik het naar mijn zin heb en dat ik het op eigen kracht doe zonder van anderen te profiteren :thumbup:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Andre » 01 feb 2010, 11:42

Luco

Sinds wanneer is gesponserd racen op eigen kracht????

Op eigen kracht is van zelf verdient geld een race auto kopen en van zelf verdient geld de jaarlijkse running kosten betalen.

De rest kun je scharen onder sponsering.

Luco

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Luco » 01 feb 2010, 12:17

Bij mij zit er verschil in sponsoring of profiteren.
Trouwens ik ga daar met jouw niet over in discussie, het enige waar jij op uit bent is om iemand uitspraken te ontlokken en proberen iemand voor lul te zetten.
Dat doe je maar bij je friese vriendjes en de mensen waarvan je profiteerd, maar niet bij mij.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Andre » 01 feb 2010, 12:35

Tis wel knap dat jij mijn situatie beter kent dan mezelf dat je zulke uitspraken kan doen. Volgens mij ben nog nooit bij mijn race onderhandelingen aanwezig geweest. Maar misschien ben je helderziend.

Luco

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Luco » 01 feb 2010, 12:43

racewereld is klein he :sealed:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: De Vries tekent bij McLaren!

Bericht door Downforce Hans » 01 feb 2010, 13:01

ff Zonder gekheid Andre.....welke races ga je dit jaar rijden, of is dat nog niet echt bekend?

Grtz,Hanz06 :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 347 gasten