Jij hebt duidelijk óók het SK topic gemist, jammerVdub schreef:Beetje jezelf zitten aanprijzen..pfff...Sebastian Keijmel schreef:http://www.skeijmel.nl dat is idd een hele goede, echt een aanrader !
Er staat ook zeer educatieve en interresante demo video's !
Is iig niet de 1e keer dat je daar rijdt lijkt mij zo.. wel vind ik dat je soms te lang met de rechterhand op de pook rust of anders gezegd te vroeg je hand los laat en dat het dan nog te lang duurt voor je moet schakelen.. ze hebben mij met de racelicentie geleerd zo lang mogelijk beide handen aan het stuur te houden.
Tevens heb ik ook het idee dat je te ver van je stuur af zit, of je stuur kan niet ver genoeg naar je toe want je kunt bijna niet bovenaan komen zonder met je rug uit de stoel te komen gezien het strekken van de armen.
Verder lijkt de celica me een leuke auto voor daar.. nog een paar pk extra en je bent nog moeilijker bij te benen.. hij wordt wel licht achter net als de meeste hatchbacks bij vol remmen zie ik in het filmpje..
Verder.. keep on filming!
Rijvaardigheidstraining
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Rijvaardigheidstraining
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Rijvaardigheidstraining
Sebastian Keijmel Race Development & Driver Training
Hahahahaha... die site is nog steeds online
Ga je schamen en in de hoek zitten, om jezelf hier nog aan te prijzen! :fy:
Hahahahaha... die site is nog steeds online
Ga je schamen en in de hoek zitten, om jezelf hier nog aan te prijzen! :fy:
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Rijvaardigheidstraining
Misschien leuk om een rijvaardigheidstraining van Mercedes-Benz AMG of BMW M of Audi S te doen?Vlokmans schreef:Wellicht niet helemaal "Racing", maar naar mijn idee hier toch het best op zijn plaats
Ik ben op zoek naar een rijvaardigheidstraining om mijn vriendin cadeau te doen. Zijn er trainingen/cursussen waar jullie goede ervaringen mee hebben en die jullie dus kunnen aanbevelen? Ze heeft zoiets nog niet eerder gedaan, dus ik ben ook niet op zoek naar Scuderia-achtige, meerdaagse trainingen. Waar ik al meerdere enthousiaste verhalen over heb gehoord, is bijvoorbeeld GP-Elite, en dan de GP Drive optie: http://www.gp-elite.nl/gpdrive" onclick="window.open(this.href);return false;.
Maar goed, dit is wat ik tot nu toe bovenaan de lijst heb staan, maar misschien zijn er nog andere trainingen die ik over het hoofd zie die de moeite waard zijn. Spui vooral je ideeen en gedachten!
Qua kosten is het aardig vergelijkbaar dacht ik..
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Rijvaardigheidstraining
Na Maandag kan ik een beoordeling geven over de GP-elite cursusdag in AssenErnst Jan Dekker schreef:Misschien leuk om een rijvaardigheidstraining van Mercedes-Benz AMG of BMW M of Audi S te doen?Vlokmans schreef:Wellicht niet helemaal "Racing", maar naar mijn idee hier toch het best op zijn plaats
Ik ben op zoek naar een rijvaardigheidstraining om mijn vriendin cadeau te doen. Zijn er trainingen/cursussen waar jullie goede ervaringen mee hebben en die jullie dus kunnen aanbevelen? Ze heeft zoiets nog niet eerder gedaan, dus ik ben ook niet op zoek naar Scuderia-achtige, meerdaagse trainingen. Waar ik al meerdere enthousiaste verhalen over heb gehoord, is bijvoorbeeld GP-Elite, en dan de GP Drive optie: http://www.gp-elite.nl/gpdrive" onclick="window.open(this.href);return false;.
Maar goed, dit is wat ik tot nu toe bovenaan de lijst heb staan, maar misschien zijn er nog andere trainingen die ik over het hoofd zie die de moeite waard zijn. Spui vooral je ideeen en gedachten!
Qua kosten is het aardig vergelijkbaar dacht ik..
- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: Rijvaardigheidstraining
Ik denk dat ik toen idd hier nog niet kwam..RJay schreef:Jij hebt duidelijk óók het SK topic gemist, jammerVdub schreef:Beetje jezelf zitten aanprijzen..pfff...KNIP.. keep on filming!Sebastian Keijmel schreef:http://www.skeijmel.nl dat is idd een hele goede, echt een aanrader !
Er staat ook zeer educatieve en interresante demo video's !
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Rijvaardigheidstraining
Ik dacht dat hun alleen cursussen gaven op het ANWB testcentrum ? Marc Schipper is in ieder geval wel ok, mijn vrouw heeft bij hem een beginners cursus gedaan op zandvoort, maar dat was een cursus buiten GP-Elite om.Adje ///M3 schreef:Na Maandag kan ik een beoordeling geven over de GP-elite cursusdag in AssenErnst Jan Dekker schreef:Misschien leuk om een rijvaardigheidstraining van Mercedes-Benz AMG of BMW M of Audi S te doen?Vlokmans schreef:Wellicht niet helemaal "Racing", maar naar mijn idee hier toch het best op zijn plaats
Ik ben op zoek naar een rijvaardigheidstraining om mijn vriendin cadeau te doen. Zijn er trainingen/cursussen waar jullie goede ervaringen mee hebben en die jullie dus kunnen aanbevelen? Ze heeft zoiets nog niet eerder gedaan, dus ik ben ook niet op zoek naar Scuderia-achtige, meerdaagse trainingen. Waar ik al meerdere enthousiaste verhalen over heb gehoord, is bijvoorbeeld GP-Elite, en dan de GP Drive optie: http://www.gp-elite.nl/gpdrive" onclick="window.open(this.href);return false;.
Maar goed, dit is wat ik tot nu toe bovenaan de lijst heb staan, maar misschien zijn er nog andere trainingen die ik over het hoofd zie die de moeite waard zijn. Spui vooral je ideeen en gedachten!
Qua kosten is het aardig vergelijkbaar dacht ik..
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Rijvaardigheidstraining
Vandaag erg goede begeleiding gehad van één van de instructeurs van GP-Elite. Vooraf een briefing, daarna een treintje rijden (baan verkennen) met 3 auto's in totaal. Daarna meerijden met de betreffende instructeur en tot slot zelf rijden met de instructeur ernaast.
Ik merk wel dat je bij een circuit als Assen niet in een paar uur tijd de baan uit je hoofd ken, maar dat ik nu wel harder een bocht door durf als voorheen.
Na de training was het vrijrijden, en tegen 16:00 uur waren de remmetjes minder happy.....
Al met al een leuke en leerzame dag gehad. Dit kan nog weleens een dure hobby worden .
Ik merk wel dat je bij een circuit als Assen niet in een paar uur tijd de baan uit je hoofd ken, maar dat ik nu wel harder een bocht door durf als voorheen.
Na de training was het vrijrijden, en tegen 16:00 uur waren de remmetjes minder happy.....
Al met al een leuke en leerzame dag gehad. Dit kan nog weleens een dure hobby worden .
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Rijvaardigheidstraining
Vandaag heb ik de High Performance Driving training gevolgd bij DD Events. Is zelfde training als je krijgt bij Autovisie Drivers Academy. Alleen reed ik nu in eigen auto.
Aandachtspunten tijdens de ochtendsessie waren de noodstop (plus sturen tijdens noodstop), schakelen (standgas, schokvrij terugschakelen voor de bocht etcetera) en het in- en uitgaan van bochten. Erg leerzaam. Aandachtspunt voor mij is dat ik bij ingaan van de bocht niet altijd de juiste positie inneem en dat ik in de bocht ook nog wel eens te vroeg op het gas ga, waardoor mijn exitsnelheid uiteindelijk niet optimaal is. Ook het aanremmen voor de bocht was onderdeel van de oefening, met name in combinatie met het terugschakelen op het juiste moment, zodat dit schokvrij gaat. Hoogtepuntje was het moment dat Dolf Dekking het stuur overnam en op gecontroleerde wijze even wat bochten pakte met lekker tempo om wat voor te doen. Wat een voertuigbeheersing, wow!
Het tweede gedeelte bestond uit wat kilometers Autobahn en nog wat lekkere wegen in Duitsland waar we wat langere bochten met wat hogere snelheid gingen testen. Belangrijkste onderdeel tijdens de Autobahn oefening was het maken van noodstops bij hoge snelheid. Dus het tempo opvoeren naar circa 250 km/h en dan volle bak dat pedaal tegen de vloer rammen. Het spannende is dat bij een noodstop op dergelijke snelheid iedere auto wat onstabiel aanvoelt. Is op zich geen ramp, maar je moet er wel op voorbereid zijn. De truc is om je handen zo ontspannen mogelijk aan het stuur te houden, want de meer je verkrampt, de minder stabiel de auto aanvoelt. Maar tegelijkertijd komen er heel veel krachten vrij op jezelf en de auto (je hangt in de gordel), spuit de adrenaline je oren uit en moet je tegelijkertijd je handen ontspannen houden. Bij poging 5 lukte dat voor het eerst goed ha ha. Overigens blijft het iedere keer verbazen hoe geweldig je snelheid kunt afschudden als je vol op de ankers gaat staan. Ik had eerder zelf wel eens noodstoppen geoefend op de Autobahn, maar toen hing ik niet zo in de gordels als nu. Geweldige oefening. Verder ook nog aandacht voor rijpositie op de weg, anticiperen etcetera.
Daarna nog een stuk binnendoor in Duitsland gereden op wat lekkere stuurmanswegen. De oefeningen van het ochtendgedeelte (met name bochttechniek) nog wat verder geoefend en geoptimaliseerd. Ging lekker, kwam echt in de flow terecht! Daarna om af te sluiten nog wat Autobahn kilometertjes en langzaam terug naar Soest afzakken.
Overall conclusie: echt een geweldige dag gehad. Zeer intens, buitengewoon leerzaam en ook gewoon ontzettend leuk. Ik kan maar 1 conclusie trekken: volgend jaar weer! Ik twijfel alleen of ik dan mee ga doen met de Autovisie Drivers Academy of dat ik richting Eiffel/Ring ga afzakken. Dat zien we volgend jaar wel weer.
Aandachtspunten tijdens de ochtendsessie waren de noodstop (plus sturen tijdens noodstop), schakelen (standgas, schokvrij terugschakelen voor de bocht etcetera) en het in- en uitgaan van bochten. Erg leerzaam. Aandachtspunt voor mij is dat ik bij ingaan van de bocht niet altijd de juiste positie inneem en dat ik in de bocht ook nog wel eens te vroeg op het gas ga, waardoor mijn exitsnelheid uiteindelijk niet optimaal is. Ook het aanremmen voor de bocht was onderdeel van de oefening, met name in combinatie met het terugschakelen op het juiste moment, zodat dit schokvrij gaat. Hoogtepuntje was het moment dat Dolf Dekking het stuur overnam en op gecontroleerde wijze even wat bochten pakte met lekker tempo om wat voor te doen. Wat een voertuigbeheersing, wow!
Het tweede gedeelte bestond uit wat kilometers Autobahn en nog wat lekkere wegen in Duitsland waar we wat langere bochten met wat hogere snelheid gingen testen. Belangrijkste onderdeel tijdens de Autobahn oefening was het maken van noodstops bij hoge snelheid. Dus het tempo opvoeren naar circa 250 km/h en dan volle bak dat pedaal tegen de vloer rammen. Het spannende is dat bij een noodstop op dergelijke snelheid iedere auto wat onstabiel aanvoelt. Is op zich geen ramp, maar je moet er wel op voorbereid zijn. De truc is om je handen zo ontspannen mogelijk aan het stuur te houden, want de meer je verkrampt, de minder stabiel de auto aanvoelt. Maar tegelijkertijd komen er heel veel krachten vrij op jezelf en de auto (je hangt in de gordel), spuit de adrenaline je oren uit en moet je tegelijkertijd je handen ontspannen houden. Bij poging 5 lukte dat voor het eerst goed ha ha. Overigens blijft het iedere keer verbazen hoe geweldig je snelheid kunt afschudden als je vol op de ankers gaat staan. Ik had eerder zelf wel eens noodstoppen geoefend op de Autobahn, maar toen hing ik niet zo in de gordels als nu. Geweldige oefening. Verder ook nog aandacht voor rijpositie op de weg, anticiperen etcetera.
Daarna nog een stuk binnendoor in Duitsland gereden op wat lekkere stuurmanswegen. De oefeningen van het ochtendgedeelte (met name bochttechniek) nog wat verder geoefend en geoptimaliseerd. Ging lekker, kwam echt in de flow terecht! Daarna om af te sluiten nog wat Autobahn kilometertjes en langzaam terug naar Soest afzakken.
Overall conclusie: echt een geweldige dag gehad. Zeer intens, buitengewoon leerzaam en ook gewoon ontzettend leuk. Ik kan maar 1 conclusie trekken: volgend jaar weer! Ik twijfel alleen of ik dan mee ga doen met de Autovisie Drivers Academy of dat ik richting Eiffel/Ring ga afzakken. Dat zien we volgend jaar wel weer.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Rijvaardigheidstraining
Top verslagje!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 175 gasten