Carbon Delen.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Carbon Delen.

Bericht door Andre » 03 feb 2006, 23:24

Was vanavond even met de E90 racer bezig om lexaan ramen er op maat in te zagen.

Ook was de carbon motorkap gespoten en gemonteerd. Toevallig stond er een e90 straat auto naast met een normale motorkap. Beide even opgetild.

Nou je kan beter 1 kg gaan afvallen, want veel meer zal het verschil niet zijn geweest. En het weegt zeker niet op tegen de kosten.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 03 feb 2006, 23:32

Waarvan is de straat-E90 motorkap gemaakt?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 03 feb 2006, 23:34

Ja, ben voor de e30 nog wat delen aan het zoeken en het verschil tussen polyester en carbon is gewoon niks (qua gewicht, carbon is wat sterker, maar dat boeit niet voor een motorkap o.i.d.).
Prijsverschil is er ook nauwelijks trouwens, 300 euro voor een polyester kap, 500 voor een carbon, maar ja, als je gaat racen en er sneuvelen er een paar per seizoen gaat dat toch aantikken natuurlijk.
Het staat wel cool, dat dan weer wel. 8)

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 feb 2006, 23:48

volgens mij alu

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 04 feb 2006, 00:01

Vandaag ook op maat gezaagd lexan gehaald voor de e30, maar je kunt idd net zo goed naar de sportschool!

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 04 feb 2006, 08:20

Ik heb hier anders nog twee komplete voordeuren van kunststof voor de E34 staan. En geloof me, dat verschil is heel erg merkbaar.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 04 feb 2006, 09:03

Ja daar ben ik van overtuigd.

Ik snap mensen alleen niet die een Aluminium motorkap gaan vervangen door een carbon motorkap. Met die stalen platen die wij op de neus hebben (voor de kop?), ja daar valt echt veel winst te behalen.
Komt Bart K nog kijken hier trouwens? Zijn product is natuurlijk een fantastisch alternatief voor carbon én polyester.

Binnenkort gaan we weer verder met de E30 lichter maken, binnen de mogelijkheden van de reglementen. Helaas is cabron oid niet toegestaan.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 04 feb 2006, 10:56

Carbon is prijstechnisch alleen interessant als je het zelf lamineert. Maar als je carbon zelf kan fabrieken kan je het ook met polyester wat veel beter betaalbaar is.

Deuren in carbon schelen wel enorm, ik heb ze ooit gevoeld bij een EVO en dat was even schrikken. Voor een motorkap (waar minder constructionele delen inzitten) is het verschil een stuk kleiner.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 04 feb 2006, 11:03

Het gaat uiteindelijk om de totaal besparing.

Bij de 325 zie ik ook dat je telkens nog iets tegenkomt wat eraf kan (en mag). Al die kleine beetjes bij elkaar, dat weegt een hoop.

Zal even nieuw draadje openen over gewichtsbesparing.

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 04 feb 2006, 15:46

Verbaast me een beetje dat het verschil zo klein is. Ik heb het verschil bij een Alfa 75 een keer gevoeld en dat was toch aanzienlijk. (qua gevoel dan)

Was het niet zo dat de motorkap van de straat E90 geholpen werd door gasdrukveren? Dan snap ik dat het verschil nihil was.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 feb 2006, 15:59

Nee

Gebruikersavatar
rody
Berichten: 205
Lid geworden op: 09 feb 2006, 19:38

Bericht door rody » 09 feb 2006, 21:06

zijn er foto's van de E90 racer ?...

groeten rody

Gebruikersavatar
Martijn Stimpy
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:49
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Martijn Stimpy » 09 feb 2006, 23:26

Vandaag ook op maat gezaagd lexan gehaald voor de e30, maar je kunt idd net zo goed naar de sportschool!
Hmm als ik naar de sportschool ga word ik alleen maar zwaarder dus dat lijkt me niet behulpzaam ;-)

Idd André, ik ben ook wel benieuwd zolangzamerhand. Is ie op tijd klaar voor de eerste race op Spa trouwens?

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 02 mar 2006, 22:04

Als je de carbon motorkap niet had gespoten was t verschil groter geweest.1.2 kg :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten