Carbon Delen.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Carbon Delen.
Was vanavond even met de E90 racer bezig om lexaan ramen er op maat in te zagen.
Ook was de carbon motorkap gespoten en gemonteerd. Toevallig stond er een e90 straat auto naast met een normale motorkap. Beide even opgetild.
Nou je kan beter 1 kg gaan afvallen, want veel meer zal het verschil niet zijn geweest. En het weegt zeker niet op tegen de kosten.
Ook was de carbon motorkap gespoten en gemonteerd. Toevallig stond er een e90 straat auto naast met een normale motorkap. Beide even opgetild.
Nou je kan beter 1 kg gaan afvallen, want veel meer zal het verschil niet zijn geweest. En het weegt zeker niet op tegen de kosten.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Ja, ben voor de e30 nog wat delen aan het zoeken en het verschil tussen polyester en carbon is gewoon niks (qua gewicht, carbon is wat sterker, maar dat boeit niet voor een motorkap o.i.d.).
Prijsverschil is er ook nauwelijks trouwens, 300 euro voor een polyester kap, 500 voor een carbon, maar ja, als je gaat racen en er sneuvelen er een paar per seizoen gaat dat toch aantikken natuurlijk.
Het staat wel cool, dat dan weer wel. 8)
Prijsverschil is er ook nauwelijks trouwens, 300 euro voor een polyester kap, 500 voor een carbon, maar ja, als je gaat racen en er sneuvelen er een paar per seizoen gaat dat toch aantikken natuurlijk.
Het staat wel cool, dat dan weer wel. 8)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Ja daar ben ik van overtuigd.
Ik snap mensen alleen niet die een Aluminium motorkap gaan vervangen door een carbon motorkap. Met die stalen platen die wij op de neus hebben (voor de kop?), ja daar valt echt veel winst te behalen.
Komt Bart K nog kijken hier trouwens? Zijn product is natuurlijk een fantastisch alternatief voor carbon én polyester.
Binnenkort gaan we weer verder met de E30 lichter maken, binnen de mogelijkheden van de reglementen. Helaas is cabron oid niet toegestaan.
Ik snap mensen alleen niet die een Aluminium motorkap gaan vervangen door een carbon motorkap. Met die stalen platen die wij op de neus hebben (voor de kop?), ja daar valt echt veel winst te behalen.
Komt Bart K nog kijken hier trouwens? Zijn product is natuurlijk een fantastisch alternatief voor carbon én polyester.
Binnenkort gaan we weer verder met de E30 lichter maken, binnen de mogelijkheden van de reglementen. Helaas is cabron oid niet toegestaan.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Carbon is prijstechnisch alleen interessant als je het zelf lamineert. Maar als je carbon zelf kan fabrieken kan je het ook met polyester wat veel beter betaalbaar is.
Deuren in carbon schelen wel enorm, ik heb ze ooit gevoeld bij een EVO en dat was even schrikken. Voor een motorkap (waar minder constructionele delen inzitten) is het verschil een stuk kleiner.
Deuren in carbon schelen wel enorm, ik heb ze ooit gevoeld bij een EVO en dat was even schrikken. Voor een motorkap (waar minder constructionele delen inzitten) is het verschil een stuk kleiner.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
- Martijn Stimpy
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:49
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Hmm als ik naar de sportschool ga word ik alleen maar zwaarder dus dat lijkt me niet behulpzaamVandaag ook op maat gezaagd lexan gehaald voor de e30, maar je kunt idd net zo goed naar de sportschool!
Idd André, ik ben ook wel benieuwd zolangzamerhand. Is ie op tijd klaar voor de eerste race op Spa trouwens?
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden