DOWNFORCE MOTORSPORT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door RJay » 28 okt 2009, 23:35

Downforce Dennis schreef:
Andre schreef:die auto is mij destijds geleverd met orginele bumpers.

Wouter vondt de pp bumper wel mooi en sideskirts that s about it. :)
wat ben je toch een foute "all show, no go" kerel he dré...
Ja man, duidelijk The Silver Lagoon.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door GTRene » 28 okt 2009, 23:42

RJay schreef:
Downforce Dennis schreef:
Andre schreef:die auto is mij destijds geleverd met orginele bumpers.

Wouter vondt de pp bumper wel mooi en sideskirts that s about it. :)
wat ben je toch een foute "all show, no go" kerel he dré...
Ja man, duidelijk The Silver Lagoon.
past bij z'n haar...the silver Surfer euh Driver :mrgreen:

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Luuk » 30 okt 2009, 16:19

[vimeo]http://www.vimeo.com/7336884[/vimeo]
http://vimeo.com/7336884" onclick="window.open(this.href);return false;

De onboard van zondag: Race 2 bij Jitse en Peter aan boord. :thumbup: :thumbup:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Marco R. » 30 okt 2009, 18:29

Mooi filmpje. Die ruit, lag het nou aan de camera dat het zo vies leek /slecht zichtbaar, of?
Wie reed er overigens eerst van de twee? en wie als tweede?

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Luuk » 30 okt 2009, 18:59

Marco R. schreef:Mooi filmpje. Die ruit, lag het nou aan de camera dat het zo vies leek /slecht zichtbaar, of?
Wie reed er overigens eerst van de twee? en wie als tweede?
Zoals ze in de intro staan:

Eerst Jitse, daarna Peter. :)

Die ranzigheid op de ruit kwam van een van de auto's voor Jitse, na wat ruitenwisacties werd 't niet beter.
Denk dat Jitse beter kan uitleggen hoe, wie en wat.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Andre » 31 okt 2009, 12:18

Aantal minuten gezien van het filmpje.

Ik neem aan als je een filmpje post mag je ook wat kritiek leveren:)

Ik mis bij jullie allebei aanvals drift. Als je snelle ronde tijden wil moeten de tanden in het stuur. Jullie rijden een beetje van kom ik er vandaag niet dan morgen wel. Ik ben meestal na een uur qualificatie ronden ook compleet naar de klote das misschien weer te extreem. Maar er is ook een weg tussen in. Snelle rondetijden komen altijd als je een tandje bijzet en er even voor gaat zitten net even langer het gaspedaal erop laten staan net even even eerder op het gas etc etc etc.

Jullie remmen de auto ook helemaal dood als je geen 500 plus pk hebt dan is het belangrijk om midbend snelheid vast te houden.

Kijk bijv naar de start ik zie gewoon geen aanvals stijl kijk mijn start hoe ik probeer andere lijnen te rijden om mensen in te halen. Ok ik ga in ronde 2 de fout in door het gras om snel door het veld te komen. Das ook niet juist was iets te veel van het goede. Maar je snapt het wel.

Nou schrijf ik dit hier wel neer maar misschien zijn jullie hele andere rijders en hebben jullie gewoon plezier in het snel over een baan rijden en niet de intentie om in het stuur te bijten.

Let wel dit is niet negatief bedoeld hoor. Misschien moeten we een keer aan de slag om jullie te verbeteren. Maar eerst moet de wil er zijn om ook echt in het stuur te bijten. Als dat er niet is dan heeft het weinig zin.

Kijk bij peter zouden we evt een klein truckje uit kunnen halen door zijn bril stiekem te wissellen van -8 naar naar -4 zodat de bocht verder weg lijkt dan werkelijk dan houdt ie gas er langer op:)

Ohh en heb je olie op je voorraam NOOIT de wissers aan!!!!
Laatst gewijzigd door Andre op 31 okt 2009, 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Metchu » 31 okt 2009, 12:21

HAHAHAHA @ bril opmerking :mrgreen: :mrgreen:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Christoph » 31 okt 2009, 12:22

Andre schreef:Aantal minuten gezien van het filmpje.



Kijk bij peter zouden we evt een klein truckje uit kunnen halen door zijn bril stiekem te wissellen van -8 naar naar -4 zodat de bocht verder weg lijkt dan werkelijk dan houdt ie gas er langer op:)

LOL :lol:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Shakes » 31 okt 2009, 13:30

LOL @ Dre

en wijs advies denk ik. Fijn dat Dre de instructies van Sebastiaan meteen weer doorgeeft :thumbup:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Bert ///M3 » 31 okt 2009, 14:09

Hehe LOL @ brilopmerking Andre :)

Kan me wel vinden in dat verhaal alleen ter verdediging van Jitze / Peter dan, Andre is al 20 jaar aan het racen en Peter en Jitze beginnen net. Ik vind het op zich geen slecht idee om iets rustiger te beginnen, controle over de auto wat beter opbouwen en dan tanden in het stuur zetten. To win you need to finish first en meteen met de top mee rijden kan wel maar dan kan je wachten op een foutje en schade en daar zit je ook weer niet op te wachten.

Het is eigenlijk jammer dat je geen stuurbewegingen in die video ziet. Kijk je bijvoorbeeld een video van Jitze in het begin van het seizoen dan zie je dat hij nog heel bruut rijd, veel trekwerk aan het stuur enz, kijk je nu het eerste deel dan lijkt er al veel meer rust in de auto te zitten.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door duifjes.com » 31 okt 2009, 14:19

@Bert het zou eigenlijk andersom moeten zijn van wat jij zegt.,.......de jonge garde is nog een beetje jonge honden mentaliteit en de 'oude' garde doortastend en vloeiend.......

Als je als jonge rijder niet regelmatig over de limiet rijdt zul je niet veel verder komen in je tempo...fouten maken = leren......

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Peter Tunissen » 31 okt 2009, 16:00

Man man man, is het seizoen net voorbij, komt hij met de gouden tip aanzetten; had dat nou niet iets eerder gekunnen? :nerd: :mrgreen:
Bert ///M3 schreef:To win you need to finish first en meteen met de top mee rijden kan wel maar dan kan je wachten op een foutje en schade en daar zit je ook weer niet op te wachten.
Euhm nee, eigenlijk kan dat ook niet gewoon.
Ik heb (veel) meer ervaring op karts dan in raceauto's en de keren dat we in Heerenveen zijn gaan karten waren de tijden van Laurens, Andre en mezelf redelijk aan elkaar gewaagd. Dit is een bescheiden manier van zeggen dat ik over één rondje in ieder geval sneller was. :mrgreen: ;)
Een 130i racer op slicks is echter gewoon een heel ander verhaal dan een kart of een straatauto of een circuitauto op semi-slicks. In de zin dat je er gewoon mee kunt rijden, er hard mee kunt rijden, er heel hard mee kunt rijden en er echt mee op de limiet kunt vegen.
Andre en Laurens zitten vanwege een combinatie van veel talent en veel ervaring duidelijk in de laatste categorie.
Ik snap dat heel DF gevuld is met mensen die dat ook meteen zouden kunnen, want zo heel moeilijk is het allemaal echt niet vanachter een pc, maar geloof mij maar dat om met eenzelfde auto tot op ongeveer een seconde van de tijd van bijv. Laurens te komen (en dat is zo ongeveer het verschil met eenzelfde auto schat ik) Jitse en ik echt vol aan de bak moeten en echt niet op ons dooie gemak aan het toeren zijn.
En ondanks dat de DSC een ongelofelijke klunzenklassen is van wannabe's en mensen die absoluut niet kunnen rijden, rijden er alleen al in de Sport-klasse een flink aantal mensen mee die ook minstens net zo goed kunnen sturen als Andre en Laurens; ik kan zo een lijstje van zeven of acht namen maken van mensen die allemaal ook op heel erg goed doorrijden zitten en echt niet meer dan een paar tienden per rondje van elkaar verschillen.

Buiten dit algemene verhaal nog even de bak met excuses, want als je een echte coureur wilt zijn moet je ook altijd je smoesjesverhaal goed verzorgd achter de hand hebben.
Voor het afgelopen weekend was ik nog nooit op (het nieuwe) Assen geweest, laat staan dat ik er gereden had. En Jitse was er ook pas één keer eerder geweest.
Vanwege allerlei redenen zijn mijn rondjes in dat filmpje hierboven pas mijn derde en daaropvolgende rondje op snelheid van het weekend, dus in het begin weet ik net of er een linker of rechter bocht aan komt, maar hoe snel je daar nou precies in kunt is nog even uitproberen en de lijn in sommige bochten lijkt ook nog helemaal nergens op (in die derde lange doordraaier naar rechts bijvoorbeeld, dat begint pas na vier of vijf rondjes ergens op te lijken).
Daar komt bij dat als je halverwege een race instapt je ook een auto krijgt met banden en remmen die je even aan moet gaan voelen; die zijn tot op zekere hoogte versleten of zitten onder de pickup, maar in hoeverre dat het geval weet je vooraf niet. En de dreiging van regen was er ook zondag; om meteen helemaal aanvallend te gaan rijden, wat druppels tegen te komen en je auto in de grindbak te parkeren zoals in de vrije training op vrijdag bij veel andere teams gebeurde is ook niet handig, dus vandaar dat de eerste drie of vier rondjes erg voorzichtig en aftastend zijn.
Daarna is het tempo redelijk constant 2.01 - 2.02 en onder de gegeven omstandigheden (banden helemaal weg, geen risico nemen zonder auto's om me heen om mee in gevecht te zijn en op 95% proberen foutloos naar de finish te rijden) ben ik daar best tevreden over.

Andre heeft aangeboden om Jitse en mij een keer te helpen met wat tips en tricks en daar maken we uiteraard dankbaar gebruik van! :shakeit: :thumbup:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Andre » 31 okt 2009, 16:35

Als jullie qua tijden te dicht bij komen krijgen jullie samen een stel nieuwe brillen glazen van mij. -25 wordt dat ongeveer, zodat de bocht op je afkomt als een negerin met een stel borsten waar 6 zwarte piano haren uitkomen dan rem je wel.

:)
Laatst gewijzigd door Andre op 31 okt 2009, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door steve smith » 31 okt 2009, 17:37

Is niet bedoeld als afzeik opmerking, dus vat m alsjeblieft niet zo op: Waarom ga je in vredesnaam een race rijden op een circuit waar je nog geen meter gereden hebt? Lijkt me een beetje doodzonde van het geld/resources voor zowel rijder als team. Een trackdaytje (bij een DF concurrent desnoods, LB) is toch zo geregeld? Al ga je er maar met je GTA rondtoeren, je begint i.i.g. met een veelvoud aan baankennis van nu.... Zeker met de hoeveelheid assen-bijna-goddelijk-niveau rijders/kijkers die hier rondhangen moet het toch een kleine moeite zijn dat van tevoren te regelen.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door RJay » 31 okt 2009, 17:48

Misschien door tijd en geld gebrek Steve.
En als je bij een team zit moet je dan toch aan de bak he ;)


En ik weet nog goed dit jaar, pakken we in mei een trackday op zolder mee, is die auto stuk als we er een maand later moeten racen :roflol:

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door @iko » 31 okt 2009, 19:49

en Peter wil nooit een DF dag op Assen organiseren..... :bag:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door steve smith » 31 okt 2009, 19:57

Aiko schreef:en Peter wil nooit een DF dag op Assen organiseren..... :bag:
En terecht!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door RVV » 31 okt 2009, 20:29

Helaas wat het maar zo.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Luuk » 31 okt 2009, 20:43

Aiko schreef:en Peter wil nooit een DF dag op Assen organiseren..... :bag:
Hij weet sinds vorige week dat het circuit er ook daadwerkelijk ligt, en het niet zomaar een verhaaltje uit het noorden is. Misschien vergroot het de kansen! :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Bert ///M3 » 31 okt 2009, 21:06

Volgens mij wilde Peter Assen wel huren, maar wilde Assen niet aan Peter verhuren :hmmm:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Peter Tunissen » 31 okt 2009, 21:09

Klopt....
Misschien dat ze na dit weekend van gedachten zijn veranderd. :popcorn: :df: :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Downforce Hans » 02 nov 2009, 18:38

Misschien dat Andre het circuit af kan huren onder het mom van instructie middag............ :df:

Zijn naam kennen ze daar inmiddels wel.......en ik zou daar ook wel eens willen rijden.
1x naar het koude noorden heb ik daar wel voor over.

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 918
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Peter-Paul » 02 nov 2009, 18:43

Downforce Hans schreef:Misschien dat Andre het circuit af kan huren onder het mom van instructie middag............ :df:

Zijn naam kennen ze daar inmiddels wel.......en ik zou daar ook wel eens willen rijden.
1x naar het koude noorden heb ik daar wel voor over.
Dan neem ik Bosche Bollen voor ze mee :P

Luco

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Luco » 02 nov 2009, 18:47

Ik zie dat jullie ook SS2 willen gaan rijden. :hmmm:

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Downforce Hans » 02 nov 2009, 18:56

luco hornsveld schreef:Ik zie dat jullie ook SS2 willen gaan rijden. :hmmm:
Jij ziet wel meer dingen die er niet zijn zoals bijvoorbeeld een m5 bij je op de oprit :roflol: :roflol: :nana:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miesjel, Paul76, Rolf205 en 339 gasten