Zandvoort en Banden
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Ruben, ik weet het voor 99% zeker want ik heb nu echt gekker gedaan kwa belasting bij ook nog eens een hogere temperatuur.
Wat vind jij van de wangen van de Falken FK452, harder/steviger dan de T1R???
De Falken zijn ook nog eens goedkoper (niet dat ik wakker lig van die 40 euro op 4 banden maar wel opmerkelijk).. en ik vond dat de Hartge van Rene erg goed plakte toen ie me voorbij ging.
Wat vind jij van de wangen van de Falken FK452, harder/steviger dan de T1R???
De Falken zijn ook nog eens goedkoper (niet dat ik wakker lig van die 40 euro op 4 banden maar wel opmerkelijk).. en ik vond dat de Hartge van Rene erg goed plakte toen ie me voorbij ging.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Rene heeft een heel andere maat. Ik heb op 205/50/r17 rondgereden met 1450 kg zonder mij erin. De toyo's die ik heb gehad zijn r1-r niet de t1-r. Toyo ga ik niet meer terug op. Goed op nat, bar op droog kwa slijtage. Falken, ja wat kan ik zeggen. De toyo hadden denk ik een hardere wang, alhoewel dat 225/40/r18 was. Misschien dus geen eerlijk vergelijk. Maar als ik kijk hoe de falken's onder mijn auto inveerden op zandvoort, begin ik er niet meer aan. Prima voor straatgebruik, comfortabele band zelfs, maar niet meer voor op het circuit. Ik ben wat dat betreft ook toe aan slicks of semi-slicks. De runflats bridgestone re50a hielden het goed, maar dat was in februari. Stuurgevoel van de runflats is wat dat betreft denk ik onovertroffen. Zo stijf als runflats krijg je ze niet...
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
RE050A zijn inderdaad niet verkeerd op het circuit. Heb er zelf ook een aantal keer circuit mee gereden en ze gaan niet stuk zoals op de foto van Knot. Ze slijten eigenlijk heel normaal af. Je voelt ze wel te warm worden na een tijdje, dan moet je even een rustpauze inlassen. Verder prima band als je niet verschillende sets banden wil gebruiken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
17 of 18 of 19 inch maakt een enorm verschil in de wang ook, de falken FK-452 heeft een iets meer comfort wang dus perfect voor platte banden, achter zijn ze super qua grip, voor is het inzetten en wat ruimer uitkomen, amar als je daar op inzet no problem, natuurlijk met dat warme weer wordt de band iets zachter dus dat vergelijk van die 130i eerst op 18 en nu 17 inch met Falken is niet helemaal fair voor de Falken.
19inch en Falken zijn uiterst aan te bevelen (17 inch te soft misschien qua wang?) helemaal als je het geld erbij neemt, maar als voor warm is dan zou daar wel semi's op mogen, ik moest echt om met die snelheid te rijden aardig onderstuur op de koop toe nemen (mede door de sper e.d.) maar met die Pirellys was dat net zo, alleen die hadden achter geen grip en de Falkens wel.
19inch en Falken zijn uiterst aan te bevelen (17 inch te soft misschien qua wang?) helemaal als je het geld erbij neemt, maar als voor warm is dan zou daar wel semi's op mogen, ik moest echt om met die snelheid te rijden aardig onderstuur op de koop toe nemen (mede door de sper e.d.) maar met die Pirellys was dat net zo, alleen die hadden achter geen grip en de Falkens wel.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Oke.. ik mijn geval 205/55/16 is de band dus een stuk hoger en vallen de FK452 waarschijnlijk door de mand...!?
Blijft over, nog een keer T1R rondom maar die heb ik al gehad (alleen achter nu meuk maargoed)....
En anders toch RE050A... al zeggen sommigen dat de T1R beter tegen trackday werk kan. De Bridgestone verwacht ik wel directer stuurgedrag van tov de Toyo. De Civic EP heeft electronische stuurbekrachtiging dus direct is het standaard al niet, vandaar dat een zachte wang het "erger" maakt.
Blijft over, nog een keer T1R rondom maar die heb ik al gehad (alleen achter nu meuk maargoed)....
En anders toch RE050A... al zeggen sommigen dat de T1R beter tegen trackday werk kan. De Bridgestone verwacht ik wel directer stuurgedrag van tov de Toyo. De Civic EP heeft electronische stuurbekrachtiging dus direct is het standaard al niet, vandaar dat een zachte wang het "erger" maakt.
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Dat is ook mijn ervaring , komt door kerbs en niet door temperatuur.Ruben schreef:Goed om te horen, ik vermoedde al dat de happen eruit komt door meepakken curbs. Jij hebt dit nu ervaren, alhoewel geen wetenschap, vermoed ik nogmaals wel dat dit de reden is. Zowel bij mij gebeurt bij de fk 452 als de toyo r1r.Knot schreef: Wat ik niet gedaan heb is de kurbs gepakt bij de Kumho (o.a.) en nu dus geen hapjes!!!!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
misschien als je ze redelijk hard houd qua spanning...immers jij hebt FWD op de civic en op de aangedreven wielen doen ze het zeer goed...kan maar zo zijn dat dat toch gunstig uitpakt met falken daarbij is jou auto niet zo zwaar dus in theorie lijkt me het dan toch niet zo verkeerd, maar je boendert wel weer aardig dus wat dat dan doet? ik heb verder weinig ervaring met FWD
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Curb is Amerikaans-Engels en Kerb is UK-EngelsKnot schreef:
Maar wat is t nou.
- curbstones
- kurbstones
- cerbstones
- kerbstones
- curvestones
- kurvestones
- cervestones
- kervestones
???? 8)
http://www.tiscali.co.uk/reference/dict ... 81856.html
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Strange..en wat ik verder nooit begrepen heb waarom een Gallon niet hetzelfde is in de USA en de UK...ze oemen het hetzelfde maar verschilt qua inhoud daarom het metric stelsel wat ze willen invoeren in the UK vind ik een goede stapMichel Huisman schreef:Curb is Amerikaans-Engels en Kerb is UK-EngelsKnot schreef:
Maar wat is t nou.
- curbstones
- kurbstones
- cerbstones
- kerbstones
- curvestones
- kurvestones
- cervestones
- kervestones
???? 8)
http://www.tiscali.co.uk/reference/dict ... 81856.html
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=18479
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
best nog een groot verschil, zie>>
http://www.hoptechno.com/nightcrew/sant ... onvert.cfm
en dan heb je ook nog een US gallon-dry lekker ingewikkeld, en die is echt maar heel iets minder maar dan denk je toch een gallon is een gallon qua vloeistof strange americans
http://www.hoptechno.com/nightcrew/sant ... onvert.cfm
en dan heb je ook nog een US gallon-dry lekker ingewikkeld, en die is echt maar heel iets minder maar dan denk je toch een gallon is een gallon qua vloeistof strange americans
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Zandvoort en Banden
Even omhoog schoppen, ik weet nu ook zeker dat het komt door de kurbs, want normaal pak ik die nooit, heb ze nu 1 keer gepakt om te kijken of ik dan wat sneller was, en dit is het resultaat (vrij nieuwe band overigens, pirelli zero nero) :
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Zandvoort en Banden
Herkenbaar... volgende keer niet meer doen dus beter!
Vond mij pilot sport wel klapperen trouwens hoor na een paar rondjes bij opkomen rechte stuk. Of ik had ze nog te hard staan, of ik mis camber ofzo maar de boel werd knap heet en klonk niet echt gezond vorige week dinsdag!
Vond mij pilot sport wel klapperen trouwens hoor na een paar rondjes bij opkomen rechte stuk. Of ik had ze nog te hard staan, of ik mis camber ofzo maar de boel werd knap heet en klonk niet echt gezond vorige week dinsdag!
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Zandvoort en Banden
Pakte met de 306 altijd max de curbs op Zandvoort, maar heb nog nooit zo'n slijtpatroon op mijn banden gezien.
- Tom V
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Zandvoort en Banden
Volgens mij had je aardig wat onderstuur VLA? Ik heb je overigens alleen vanuit de paddock in de Tarzan gezien dus kan er uiteraard ook naast zitten. (was overigens op DF dag, of verwar ik je met een andere civic?)
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Zandvoort en Banden
Dit heeft niks met kerbs te maken. Band is gewoon veel en veel te heet geweest!VLA schreef:Even omhoog schoppen, ik weet nu ook zeker dat het komt door de kurbs, want normaal pak ik die nooit, heb ze nu 1 keer gepakt om te kijken of ik dan wat sneller was, en dit is het resultaat (vrij nieuwe band overigens, pirelli zero nero) :
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Zandvoort en Banden
Heb wel wat last van onderstuur idd, daar hoop ik met dikkere swaybars wat aan te doen.Tom V schreef:Volgens mij had je aardig wat onderstuur VLA? Ik heb je overigens alleen vanuit de paddock in de Tarzan gezien dus kan er uiteraard ook naast zitten. (was overigens op DF dag, of verwar ik je met een andere civic?)
Hmm ok dan moet het toeval zijn, want ik heb dit nooit eerder meegemaakt, en normaal pak ik ook geen kerbs, alleen gister toevallig 1 ronde er hard overheen gegaan, en toen ik de pits in reed was mijn band naar de klote. Maar ja, ga voortaan maar met semi's rijden als het warm en droog is.steve smith schreef:
Dit heeft niks met kerbs te maken. Band is gewoon veel en veel te heet geweest!
Maar hoe voorkom je dan dat de banden te warm worden ?
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Zandvoort en Banden
Bandenspanning hoger/lager zetten.VLA schreef:Heb wel wat last van onderstuur idd, daar hoop ik met dikkere swaybars wat aan te doen.Tom V schreef:Volgens mij had je aardig wat onderstuur VLA? Ik heb je overigens alleen vanuit de paddock in de Tarzan gezien dus kan er uiteraard ook naast zitten. (was overigens op DF dag, of verwar ik je met een andere civic?)
Hmm ok dan moet het toeval zijn, want ik heb dit nooit eerder meegemaakt, en normaal pak ik ook geen kerbs, alleen gister toevallig 1 ronde er hard overheen gegaan, en toen ik de pits in reed was mijn band naar de klote. Maar ja, ga voortaan maar met semi's rijden als het warm en droog is.steve smith schreef:
Dit heeft niks met kerbs te maken. Band is gewoon veel en veel te heet geweest!
Maar hoe voorkom je dan dat de banden te warm worden ?
- Tom V
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Zandvoort en Banden
Joh,je moet bij Dunlop gaan werken, die geven ook zo mooi allebei de mogelijkheden. M'n karkas breekt, ja minder of meer camber en minder of meer toespoor of uitspoor. Bedankt Kees!R.J schreef:Bandenspanning hoger/lager zetten.VLA schreef:Heb wel wat last van onderstuur idd, daar hoop ik met dikkere swaybars wat aan te doen.Tom V schreef:Volgens mij had je aardig wat onderstuur VLA? Ik heb je overigens alleen vanuit de paddock in de Tarzan gezien dus kan er uiteraard ook naast zitten. (was overigens op DF dag, of verwar ik je met een andere civic?)
Hmm ok dan moet het toeval zijn, want ik heb dit nooit eerder meegemaakt, en normaal pak ik ook geen kerbs, alleen gister toevallig 1 ronde er hard overheen gegaan, en toen ik de pits in reed was mijn band naar de klote. Maar ja, ga voortaan maar met semi's rijden als het warm en droog is.steve smith schreef:
Dit heeft niks met kerbs te maken. Band is gewoon veel en veel te heet geweest!
Maar hoe voorkom je dan dat de banden te warm worden ?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Zandvoort en Banden
Linksvoor toch?
Dan toch echt geen hitte/spanning probleem
Dan toch echt geen hitte/spanning probleem
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Zandvoort en Banden
Alleen links voor idd..Knot schreef:Linksvoor toch?
Dan toch echt geen hitte/spanning probleem
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Zandvoort en Banden
Dan kan Steve het mooi vertellen maar dan weet ik toch echt zeker dat je band gehapt heeft, iets minder breed gaan de volgende keer als het ook zo warm is, dan heb je er volgens mij geen last meer van
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Jan Terwolde en 150 gasten