Dutch GT-4
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Dutch GT-4
http://www.autosport.nl/actueel/news.ph ... 1&rubriek=
Dit lijkt wel een leuk alternatief voor de DSC.
zijn in totaal 3 races.
2 sprint races van 25min
1 lange race van 50min
Dus als equippe kan je elk een sprintrace doen en elk de helft rijden in de lange race.
Plus je kan makkelijk europees gt4 ook meedoen.
Dit lijkt wel een leuk alternatief voor de DSC.
zijn in totaal 3 races.
2 sprint races van 25min
1 lange race van 50min
Dus als equippe kan je elk een sprintrace doen en elk de helft rijden in de lange race.
Plus je kan makkelijk europees gt4 ook meedoen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Tom V
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
O, 't komt uit de koker van Ratel? Ja, dan kun je 't al snel serieus noemen.
Nederland is te klein voor GT3 - die paar (DSC-)teams die er het budget voor hebben, moeten maar naar Belcar overstappen, dat dit jaar trouwens niet voor niets is omgedoopt tot Belgian GT Championship. Maar GT4 zou moeten kunnen, net als voor de andere 'kleine' landen die worden genoemd, met heel toegankelijke auto's waar vrij weinig aan mag worden veranderd. Ik heb de rijders hier een paar jaar geleden al eens geattendeerd op de komst van FIA GT4, maar daar werd toen nogal lauw op gereageerd.
En wat Weijers in het bericht ook zegt: sinds het einde van het DTCC kent Nederland feitelijk geen echte koningsklasse meer (dat de 130i Cup zichzelf zo noemt, is een lachertje). De DSC wil die titel blijkbaar niet dragen - want gewoon voor liefhebbers met een boel poen - dus dan zou dit kampioenschap het gat mooi kunnen vullen.
Alleen moet dan de Europese FIA GT4 Cup ook wat meer tempo krijgen, want de bezetting van de Cup van dit jaar is nog steeds erg magertjes:
http://8w.forix.com/6thgear/whowhere08.html#GT4
Nederland is te klein voor GT3 - die paar (DSC-)teams die er het budget voor hebben, moeten maar naar Belcar overstappen, dat dit jaar trouwens niet voor niets is omgedoopt tot Belgian GT Championship. Maar GT4 zou moeten kunnen, net als voor de andere 'kleine' landen die worden genoemd, met heel toegankelijke auto's waar vrij weinig aan mag worden veranderd. Ik heb de rijders hier een paar jaar geleden al eens geattendeerd op de komst van FIA GT4, maar daar werd toen nogal lauw op gereageerd.
En wat Weijers in het bericht ook zegt: sinds het einde van het DTCC kent Nederland feitelijk geen echte koningsklasse meer (dat de 130i Cup zichzelf zo noemt, is een lachertje). De DSC wil die titel blijkbaar niet dragen - want gewoon voor liefhebbers met een boel poen - dus dan zou dit kampioenschap het gat mooi kunnen vullen.
Alleen moet dan de Europese FIA GT4 Cup ook wat meer tempo krijgen, want de bezetting van de Cup van dit jaar is nog steeds erg magertjes:
http://8w.forix.com/6thgear/whowhere08.html#GT4
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Begrijp ik 't trouwens goed dat de Corvette en Aston Martin GT4's in de DSC hun heil volgend jaar in dit SRO-kampioenschap gaan zoeken? Is wel logisch natuurlijk, nu ze tussen wal en schip vallen in de DSC-klasses.
En misschien volgen er nog meer. Cor Euser was ook aanwezig bij de presentatie.
Er wordt trouwens ook gewerkt aan GT4-versies van de Audi R8 en de Opel Speedster, zo vertelde Ratel afgelopen week. En vanzelfsprekend werkt SRO aan een 'oplossing' voor de 997, maar het is nog niet duidelijk op welke versie de GT4-auto is gebaseerd.
En misschien volgen er nog meer. Cor Euser was ook aanwezig bij de presentatie.
Er wordt trouwens ook gewerkt aan GT4-versies van de Audi R8 en de Opel Speedster, zo vertelde Ratel afgelopen week. En vanzelfsprekend werkt SRO aan een 'oplossing' voor de 997, maar het is nog niet duidelijk op welke versie de GT4-auto is gebaseerd.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Dutch GT-4
*schop*
Meer nieuws over de voortgang van het kampioenschap voor volgend jaar:
http://www.projectlemans.de/rennserien/ ... dinge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer nieuws over de voortgang van het kampioenschap voor volgend jaar:
http://www.projectlemans.de/rennserien/ ... dinge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch GT-4
Als men 997 GT3 gaan inzetten als GT4 auto s dan wordt het denk ik een halve porsche cup helaas.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Dutch GT-4
Ik heb ook nog niks gehoord over een 997 die speciaal voor GT4 wordt ontwikkeld. Dus toch een GT3-RS met veel ballast? Zeker als ik lees dat er al Porsches zijn ingeschreven.
Aan de andere kant: SRO is de organisator. Die gaan de gelijkwaardigheid van auto's heel scherp controleren, want die hebben een reputatie te verliezen bij alle grote fabrikanten. Geen DSC-toestanden dus!
Die andere auto's lijken me duidelijk: de Ford GT's in GT4-spec zijn waarschijnlijk die van Eric De Doncker en Rudy van der Straten (allebei uit België) en de Aston Martin V8 Vantage N24's en de Corvette Z06 GT4's zijn ongetwijfeld de auto's die nu tussen wal en schip vallen in de DSC, misschien ook de N24's van Jurgen Van Hover (ook Belg) en Hans Hugenholtz. Een erg vol veld heb je dan nog steeds niet...
Daarom jammer dat er geen Sports Light-categorie komt, juist in Nederland niet. Dan was er plaats geweest voor de Donkervoorts en Van der Kooi had Lotussen kunnen inzetten. En ook deze 'auto' zullen we niet zien, met onze landgenoot Dennis Retera aan het stuur en eventueel de dame op de foto:
Aan de andere kant: SRO is de organisator. Die gaan de gelijkwaardigheid van auto's heel scherp controleren, want die hebben een reputatie te verliezen bij alle grote fabrikanten. Geen DSC-toestanden dus!
Die andere auto's lijken me duidelijk: de Ford GT's in GT4-spec zijn waarschijnlijk die van Eric De Doncker en Rudy van der Straten (allebei uit België) en de Aston Martin V8 Vantage N24's en de Corvette Z06 GT4's zijn ongetwijfeld de auto's die nu tussen wal en schip vallen in de DSC, misschien ook de N24's van Jurgen Van Hover (ook Belg) en Hans Hugenholtz. Een erg vol veld heb je dan nog steeds niet...
Daarom jammer dat er geen Sports Light-categorie komt, juist in Nederland niet. Dan was er plaats geweest voor de Donkervoorts en Van der Kooi had Lotussen kunnen inzetten. En ook deze 'auto' zullen we niet zien, met onze landgenoot Dennis Retera aan het stuur en eventueel de dame op de foto:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re:
Ja, wat wil je met zo'n voornaamDutch schreef:O, 't komt uit de koker van Ratel? Ja, dan kun je 't al snel serieus noemen.
En Catharina Felser is inderdaad geen vervelende verschijning om naar te kijken. Heerlijk zelfgenoegzame blik daar zo in die kuipstoel
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Dutch GT-4
Er is gisteren getest op CPZ:
http://www.planetlemans.com/2008/10/07/ ... oort-test/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.planetlemans.com/2008/10/07/ ... oort-test/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Dutch GT-4
Kijk, wat lees ik hier?
ANDREEEEEE!
First of all the Dutch GT4 Championship will have a zero-tolerance policy. This should guarantee fair fights and few incidents
http://www.planetlemans.com/2008/10/06/ ... test-news/" onclick="window.open(this.href);return false;The races will be organised by the Nederlandse Autosport Vereniging (Dutch Autosport Association) in cooperation with Circuit Park Zandvoort, but the Dutch GT4 will not be an official Dutch championship”, says Ron Boon, Competition Manager of Circuit Park Zandvoort. “Due to the current regulations it is not or almost not possible to exclude drivers who are guilty of unsporting driving behaviour from competing in the championship. In the past there have been too many appeals that were overturned on errors in the proceedings.” Today’s decision should lead to less damage and more respect between drivers on the track.
ANDREEEEEE!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Ja, goede keuze. In de Start had ie dat een aantal maanden terug al een beetje voorspeld.
Leuke baan trouwens, lijkt me.
Is 't zo dat er in een team ook amateur rookie/rijders moeten zitten? Sponsorkansen nemen door de kredietcrisis wellicht wat af, maar zo'n GT4 klasse verhoogt de kansen tegelijkertijd ook weer voor velen.
André moet hieraan gewoon meedoen.
Leuke baan trouwens, lijkt me.
Is 't zo dat er in een team ook amateur rookie/rijders moeten zitten? Sponsorkansen nemen door de kredietcrisis wellicht wat af, maar zo'n GT4 klasse verhoogt de kansen tegelijkertijd ook weer voor velen.
André moet hieraan gewoon meedoen.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Dutch GT-4
Meer nieuws over het kampioenschap, met intussen een voorlopige kalender en weer nieuwe teams die zich bij de bovenstaande hebben gevoegd:
http://www.planetlemans.com/2008/11/24/ ... mpionship/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.planetlemans.com/2008/11/24/ ... mpionship/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Dutch GT-4
Ziet er veelbelovend uit!!! M3, en nog een aantal andere spannende auto's aan het veld toevoegen, en het feest is compleet!! Hopelijk doet mijn eindejaars lot wonderen
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
http://media.vankronenburg.nl/bmwz4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een beest!
Wat een beest!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Dutch GT-4
Holy fuckin' canoly!!!
WAT GAAF!! Dat geluid zeg..... pfff.....
WAT GAAF!! Dat geluid zeg..... pfff.....
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Het is de allermooiste raceauto sinds de jaren '80 imho!
Hoe komt 't dat telkens de rechter uitlaat eerst vuur spuwt en pas daarna de linker?
BERT?!
Hoe komt 't dat telkens de rechter uitlaat eerst vuur spuwt en pas daarna de linker?
BERT?!
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Dutch GT-4
Weer een nieuwe auto erbij die mee mag doen met de GT4 :
BMW Motorsport heeft officieel aangekondigd de nieuwe BMW M3 GT4 te gaan homologeren voor de GT4 kampioenschappen. Dit betekent dat we in 2009 ook de BMW M3 GT4 als deelnemer in het Dutch GT4 Championship kunnen verwachten.
Tekst en beeldmateriaal: PR
De BMW M3 kent een lange racehistorie met een eerste titel in het WTCC in 1987. De eerste versie van de M3 heeft meer internationale tourwagen races gewonnen dan welke andere auto ook. Ook latere versies van de BMW M3 hebben furore gemaakt in de racewereld. In het speciaal de BMW M3 E46 GTR. Deze auto was zeer succes in de American Le Mans Series. Tevens heeft de M3 GTR tweemaal de 24 uur van Nurnburgring gewonnen evenals de 24 uur van Spa-Francorchamps. De auto die in 2009 in het GT4 zal deelnemen is dan ook het kleinere broertje van de hagelnieuwe BMW M3 GT2 waarmee BMW Motorsport wederom deel zal nemen aan de American Le Mans Series.
De BMW M3 GT4 zal een zeer mooie aanvulling zijn op het veld dat al bestaat uit modellen als Aston Martin N24, Corvette C6, Porsche 911 997, Ford Mustang FR500C en meer. Verschillende teams hebben al interesse getoond om deel te nemen aan het Dutch GT4 in deze jongste reïncarnatie van de legendarische BMW M3. Met de aankondiging van deze auto kunnen alle racefans nog meer spektakel verwachten van het Dutch GT4 dat tijdens de Paasraces op Zandvoort haar debuut zal maken.
Specifications:
• Race bodyshell GT4, painted in alpinwhite
• Carbon roof , Makrolon rear and side windows
• S65 8-cylinder engine with single mass flywheel, race clutch and optimized race exhaust
system
• 6-speed H-pattern gearbox (series ratios)
• final drive i = 3,85 with lamella differential and cooling
• FT3-fuel tank system 100l
• air condition system of series car (can be removed by Team with optional kit)
• optimized suspension with adjustable race shocks, stiffer rollbars and suspension
mountings
• AP racing brake system 385 mm (FA) and 304 mm (RA), monoblock calipers
• ABS
• Forged rims 9,5x18” and 10,5x18” with tyres (tba)
• Quick-release steering wheel
• Race seat Recaro Pro Racer SPG Hans and safety belt
• Fire extinguisher system and necessary safety devices
• Display 2D HQ, shift lights
• Airjack system
Price: € 120.000,00 (excl. VAT)
Options:
• Recaro seat Pro Racer SPA Hans
• Recaro seat size XL
• Deletion of FT3- fuel tank system minus
• Deletion of airjack system minus
• Basic display with laptimer minus
• Spare engine
( bron autosport.nl)
BMW Motorsport heeft officieel aangekondigd de nieuwe BMW M3 GT4 te gaan homologeren voor de GT4 kampioenschappen. Dit betekent dat we in 2009 ook de BMW M3 GT4 als deelnemer in het Dutch GT4 Championship kunnen verwachten.
Tekst en beeldmateriaal: PR
De BMW M3 kent een lange racehistorie met een eerste titel in het WTCC in 1987. De eerste versie van de M3 heeft meer internationale tourwagen races gewonnen dan welke andere auto ook. Ook latere versies van de BMW M3 hebben furore gemaakt in de racewereld. In het speciaal de BMW M3 E46 GTR. Deze auto was zeer succes in de American Le Mans Series. Tevens heeft de M3 GTR tweemaal de 24 uur van Nurnburgring gewonnen evenals de 24 uur van Spa-Francorchamps. De auto die in 2009 in het GT4 zal deelnemen is dan ook het kleinere broertje van de hagelnieuwe BMW M3 GT2 waarmee BMW Motorsport wederom deel zal nemen aan de American Le Mans Series.
De BMW M3 GT4 zal een zeer mooie aanvulling zijn op het veld dat al bestaat uit modellen als Aston Martin N24, Corvette C6, Porsche 911 997, Ford Mustang FR500C en meer. Verschillende teams hebben al interesse getoond om deel te nemen aan het Dutch GT4 in deze jongste reïncarnatie van de legendarische BMW M3. Met de aankondiging van deze auto kunnen alle racefans nog meer spektakel verwachten van het Dutch GT4 dat tijdens de Paasraces op Zandvoort haar debuut zal maken.
Specifications:
• Race bodyshell GT4, painted in alpinwhite
• Carbon roof , Makrolon rear and side windows
• S65 8-cylinder engine with single mass flywheel, race clutch and optimized race exhaust
system
• 6-speed H-pattern gearbox (series ratios)
• final drive i = 3,85 with lamella differential and cooling
• FT3-fuel tank system 100l
• air condition system of series car (can be removed by Team with optional kit)
• optimized suspension with adjustable race shocks, stiffer rollbars and suspension
mountings
• AP racing brake system 385 mm (FA) and 304 mm (RA), monoblock calipers
• ABS
• Forged rims 9,5x18” and 10,5x18” with tyres (tba)
• Quick-release steering wheel
• Race seat Recaro Pro Racer SPG Hans and safety belt
• Fire extinguisher system and necessary safety devices
• Display 2D HQ, shift lights
• Airjack system
Price: € 120.000,00 (excl. VAT)
Options:
• Recaro seat Pro Racer SPA Hans
• Recaro seat size XL
• Deletion of FT3- fuel tank system minus
• Deletion of airjack system minus
• Basic display with laptimer minus
• Spare engine
( bron autosport.nl)
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Blijft een schitterend filmpje 8) zie post van 13 dec 2008, 12:22Mathieu schreef:http://media.vankronenburg.nl/movies3.html
- JohanH
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Vandaag bij de GT4 trainingen op Zandvoort geweest en dat zag er erg veelbelovend uit. Er zijn ondertussen ook al meer races dan de paar die Andre in eerste instantie noemde:
13 april 2009 Paasraces Circuit Park Zandvoort
10 mei 2009 Le Mans Series Spa-Francorchamps
1 juni 2009 Profile Tirecentre Pinksterraces Circuit Park Zandvoort
5 juli 2009 Formido Race-festival Assen TT Circuit Assen
2 augustus 2009 Dutch Power Pack Zandvoort Circuit Park Zandvoort
6 september 2009 Wijzonol Trophy Circuit Park Zandvoort
11 oktober 2009 Formido Finaleraces Circuit Park Zandvoort
Mijn fotoverslagje van vandaag is in dit topic te vinden: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 10&t=14194" onclick="window.open(this.href);return false;
13 april 2009 Paasraces Circuit Park Zandvoort
10 mei 2009 Le Mans Series Spa-Francorchamps
1 juni 2009 Profile Tirecentre Pinksterraces Circuit Park Zandvoort
5 juli 2009 Formido Race-festival Assen TT Circuit Assen
2 augustus 2009 Dutch Power Pack Zandvoort Circuit Park Zandvoort
6 september 2009 Wijzonol Trophy Circuit Park Zandvoort
11 oktober 2009 Formido Finaleraces Circuit Park Zandvoort
Mijn fotoverslagje van vandaag is in dit topic te vinden: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 10&t=14194" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 80 gasten