Dutch GT-4

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 07 okt 2012, 17:37

Ik denk niet dat er beelden komen uit de ekris auto's.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 07 okt 2012, 18:17

Als je de verhalen moet geloven dan zal dat inderdaad niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 07 okt 2012, 18:55

Ja als je ineens zogenaamd 6 seconde per ronde langzamer bent en nadat je concurrent in de vangrail hangt je ineens de snelste op de baan bent is op zijn minst erg verdacht.
Iig erg slecht voor de autosport en vermoedelijk nog minder animo voor de zogenaamde topklasse van de nederlandse autosport.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 07 okt 2012, 19:25

In de fietssport is deze tactiek de normaalste zaak van de wereld. "Controleren" noemen ze het. Een teammaatje op de achterliggende groep afsturen om de samenwerking te verstoren.

Is de tactiek van Van der Ende verboden? Ik geloof het niet. Hij mag voorbij laten gaan wie hij maar wil, hij mag verdedigen wanneer 'm dit goeddunkt. Hij mag in bochten ook temporiseren wanneer 'm dit goed lijkt. De slingshot uit de bocht geeft 'm bij opkomen rechte stuk wat lucht en het spaart de banden ook nog.


Zonder de videobeelden kunnen er geen conclusies getrokken worden. In de F1 en andere (de meeste) takken van autosport wordt iedere scheet van een rijder vanuit meerdere posities in beeld gebracht. In de GT-4 heeft de organisatie het alleenrecht over de beelden. Als rijder mag je eigenhandig niks publiceren. Noord Korea ten voeten uit.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Dutch GT-4

Bericht door RJay » 08 okt 2012, 10:15

Schertsvertoning. Ik was er bij en de race in de swiftcup tussen Tommy en David was een veel mooiere reclame voor de nationale autosport dan de Grote Troep 4 wedstrijd. (desalniettemin ook met het nodige geduw en trek. Cupklasses.)

Waarbij nb een monteur gewond moest raken. Alleen dat "licht"gewond ben ik niet zeker van, als een corvette met 200+ tegen je pitbord / arm aan knalt.
Laatst gewijzigd door RJay op 08 okt 2012, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dennis Cavallino » 08 okt 2012, 11:16

Zoals her en der al te lezen was dit weekend, komt er een beroepszaak. Nick hield er al rekening mee dat 't hem punten gaat kosten, dus die zat in de race van zondag flink te rekenen om Phil Bastiaans voor te blijven in 't kampioenschap als zijn punten van zaterdag op 0 komen te staan. Ik denk dat hij daarme oprecht laat zien dat 'ie het er helemaal niet mee eens is, hoe 't achter hem is verlopen zaterdag.

Dit in tegenstelling tot v.d. Ende die de schijn schijnheilig hoog hield. Daarvoor heeft 'ie in de Ekris truck ook een reprimande voor gekregen en in eerste instantie een tijdstraf van de organisatie. De beroepszaak geeft het eindoordeel.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 08 okt 2012, 12:22

Allemaal mosterd na de maaltijd.
Sportief hebben ze het al verpest.
Op zulke acties moeten veel zwaardere straffen komen te staan.

Met meer dan 200km/h ineens van je gas gaan terwijl je normaal nog 100 meter gas geeft is gewoon levensgevaarlijk, naar mijn mening kan je dat scharen onder het bewust proberen letsel toe te brengen aan een ander.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1323
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Dutch GT-4

Bericht door Fedmas » 08 okt 2012, 20:11

Luco schreef:Allemaal mosterd na de maaltijd.
Sportief hebben ze het al verpest.
Op zulke acties moeten veel zwaardere straffen komen te staan.

Met meer dan 200km/h ineens van je gas gaan terwijl je normaal nog 100 meter gas geeft is gewoon levensgevaarlijk, naar mijn mening kan je dat scharen onder het bewust proberen letsel toe te brengen aan een ander.
Attempt of murder? ;-). Was nl. wel het eerste dat bij mij op kwam.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 08 okt 2012, 21:51

Wat mij betreft wel ja.
Minste wat op zulke acties moet staan is minimaal 1 jaar licentie inleveren want dit heeft niks meer met autosport of racen te maken.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 09 okt 2012, 12:09


Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door PD power » 14 okt 2012, 16:25

Ben blij dat ik pas reageer na de beelden gezien te hebben, die heb ik nu.

Van de Ende doet niks verkeerds, of het leuk is, is wat anders, maar op het moment van de crash deed v.d. Ende niks verkeerd.

De corvette elimineerde zichzelf, door tegen Oranje aan te rijden, beelden waren heel duidelijk.

Heb in het verleden de blekemolentjens en zumberink wel veel gekkere dingen zien doen, lagen ze soms zelfs een ronde achter.... en dan geen straf krijgen.......

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 14 okt 2012, 16:42

Waar staan die beelden PD?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door PD power » 14 okt 2012, 16:52

Was vanmiddag op Tv RTL gp, weet niet of het op uitzending gemist komt.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1323
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Dutch GT-4

Bericht door Fedmas » 14 okt 2012, 16:54


Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door PD power » 14 okt 2012, 17:12

yep :thumbup:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 14 okt 2012, 18:01

Gezien. Bedankt voor de link.

Inderdaad, situatie van de crash was de schuld van Kool zelf. Te bruusk naar rechts gestuurd op het moment dat ie in een pack van auto's reed. Kool is voor wat ik aan onboards gezien heb niet een goede inhaler.

Wat er aan de situatie vooraf is gegaan en of Van der Ende geremd heeft en waar, dat hebben de beelden niet uitgewezen. Sportief was het natuurlijk allerminst.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 15 okt 2012, 00:14

De voorste rijden mega weg bij en er rijdt 1 lange sliert van auto s achter de bmw van ricardo. Het wachten is dan op chaos.

Kool maakt zelf een fout maar ricardo heeft voorschuld door het veld inelkaar te scharen.

Schade van kool had er niet geweest als ricardo gewoon normaal tempo had gereden.

Je mag ten alle tijden je positie verdedigen maar een race tempo zo drastisch verlagen dat er bijna file vorming onstaat en dus gevaarlijke situaties hoort wat mij betreft niet thuis op een circuit.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door PD power » 15 okt 2012, 13:11

100% Andre,

Alleen je bent het hopelijk ook met me eens dat dit niet een nieuw fenomeen is, door de crash, is er nu veel aandacht voor, maar ik heb wel eens ergere dingen gezien, zoals ik eerder aangaf.

Wordt gewoon tijd dat de zandvoortse cultuur wordt doorbroken, snap ook niet dat er niet meer in Assen geraced wordt.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Dutch GT-4

Bericht door Wouter81 » 15 okt 2012, 14:59

Is in de motorracerij ook zo: begrijp nog steeds niet dat die juist alleen maar op Assen rijden terwijl je in Zandvoort ook een mooie baan hebt liggen. Ja, gebrek aan veiligheid voor motoren op Zandvoort... zal allemaal wel maar dat is allemaal op te lossen met een beetje goede wil. Maar nee, ook in het motorwereldje allemaal haat en nijd en eigenbelangen. Jantje mag Pietje niet en Klaasje mag Jantje weer niet... dat idee.

Als de liefde voor de sport nou eens voorop zou staan. Helaas. Het is allemaal politiek, allemaal (eigen)belangen, vriendjespolitiek en geld (wat er structureel te weinig is in die wereld). Zo sneu.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 15 okt 2012, 15:28

Wouter81 schreef:Is in de motorracerij ook zo: begrijp nog steeds niet dat die juist alleen maar op Assen rijden terwijl je in Zandvoort ook een mooie baan hebt liggen. Ja, gebrek aan veiligheid voor motoren op Zandvoort... zal allemaal wel maar dat is allemaal op te lossen met een beetje goede wil. Maar nee, ook in het motorwereldje allemaal haat en nijd en eigenbelangen. Jantje mag Pietje niet en Klaasje mag Jantje weer niet... dat idee.

Als de liefde voor de sport nou eens voorop zou staan. Helaas. Het is allemaal politiek, allemaal (eigen)belangen, vriendjespolitiek en geld (wat er structureel te weinig is in die wereld). Zo sneu.

Niet helemaal mee eens Wouter, ze hebben wedstrijden gereden op Zandvoort, maar het is voor motoren veel gevaarlijker dan Assen, dus was het snel klaar toen er een dode viel enkele jaren geleden.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door PD power » 15 okt 2012, 19:26

Wouter81 schreef:Is in de motorracerij ook zo: begrijp nog steeds niet dat die juist alleen maar op Assen rijden terwijl je in Zandvoort ook een mooie baan hebt liggen. Ja, gebrek aan veiligheid voor motoren op Zandvoort... zal allemaal wel maar dat is allemaal op te lossen met een beetje goede wil. Maar nee, ook in het motorwereldje allemaal haat en nijd en eigenbelangen. Jantje mag Pietje niet en Klaasje mag Jantje weer niet... dat idee.

Als de liefde voor de sport nou eens voorop zou staan. Helaas. Het is allemaal politiek, allemaal (eigen)belangen, vriendjespolitiek en geld (wat er structureel te weinig is in die wereld). Zo sneu.
Zandvoort is voor motoren, qua veiligheid, "straten circuit" niveau, daar bedoel ik mee, een fout lijd snel tot letsel en redelijk risico op een dodelijk ongeluk, dit ligt in assen op een heel ander niveau.

Zandvoort kan qua veiligheid niet in schaduw van Assen staan., qua ruimte en faciliteiten trouwens ook niet.

Heb zelf ook nog een tijdje geraced (motor) ruim 20 jaar geleden, ja ik weet het, wordt oud, heb op het toenmalige Assen gereden (veel mooier en sneller dan nu), maar ook gevaarlijker, heb op verschillende stratencircuits gereden, zoals "varsselring" ( hengelo gld) en luttenbergring (raalte) en tubbergen/Albergen, dan zou ik nu liever op de vasselring rijden (ondanks de bomen) dan op zandvoort.

Maar ben met je eens dat er meer ego's aan de kant gezet moeten worden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 15 okt 2012, 19:42

Ook Heeswijk dinter gereden PD?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door PD power » 15 okt 2012, 21:12

Nee, Luco,

Nee, heb, maar een half seizoen geraced (250cc) XYZ klasse, daarvoor wel jaren gecrossed, 125 cc waaronder de bekende veronica strandraces, zat in het tijdperk strijbos/vd Berk, alleen meestal zo'n 10 pk minder en zelf sleutelen, was gestopt vanwege rug, toen werd ik gevraagt voor racen, omdat een jongen van een team verongelukt was, heb toen het seizoen afgemaakt,

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 15 okt 2012, 21:39

haha eerste twee strandraces heb ik nog meegemaakt, mee met een crosser, toen waren het echt allemaal nog amateurs, gave tijd.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door PD power » 15 okt 2012, 21:41

Yep echt wel, je reed met wat meer reserve , hier een mooie impressie.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9vLmdRDF ... re=related[/youtube]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 327 gasten