Dutch GT-4
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch GT-4
Ik denk niet dat er beelden komen uit de ekris auto's.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch GT-4
Als je de verhalen moet geloven dan zal dat inderdaad niet gebeuren.
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch GT-4
Ja als je ineens zogenaamd 6 seconde per ronde langzamer bent en nadat je concurrent in de vangrail hangt je ineens de snelste op de baan bent is op zijn minst erg verdacht.
Iig erg slecht voor de autosport en vermoedelijk nog minder animo voor de zogenaamde topklasse van de nederlandse autosport.
Iig erg slecht voor de autosport en vermoedelijk nog minder animo voor de zogenaamde topklasse van de nederlandse autosport.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch GT-4
In de fietssport is deze tactiek de normaalste zaak van de wereld. "Controleren" noemen ze het. Een teammaatje op de achterliggende groep afsturen om de samenwerking te verstoren.
Is de tactiek van Van der Ende verboden? Ik geloof het niet. Hij mag voorbij laten gaan wie hij maar wil, hij mag verdedigen wanneer 'm dit goeddunkt. Hij mag in bochten ook temporiseren wanneer 'm dit goed lijkt. De slingshot uit de bocht geeft 'm bij opkomen rechte stuk wat lucht en het spaart de banden ook nog.
Zonder de videobeelden kunnen er geen conclusies getrokken worden. In de F1 en andere (de meeste) takken van autosport wordt iedere scheet van een rijder vanuit meerdere posities in beeld gebracht. In de GT-4 heeft de organisatie het alleenrecht over de beelden. Als rijder mag je eigenhandig niks publiceren. Noord Korea ten voeten uit.
Is de tactiek van Van der Ende verboden? Ik geloof het niet. Hij mag voorbij laten gaan wie hij maar wil, hij mag verdedigen wanneer 'm dit goeddunkt. Hij mag in bochten ook temporiseren wanneer 'm dit goed lijkt. De slingshot uit de bocht geeft 'm bij opkomen rechte stuk wat lucht en het spaart de banden ook nog.
Zonder de videobeelden kunnen er geen conclusies getrokken worden. In de F1 en andere (de meeste) takken van autosport wordt iedere scheet van een rijder vanuit meerdere posities in beeld gebracht. In de GT-4 heeft de organisatie het alleenrecht over de beelden. Als rijder mag je eigenhandig niks publiceren. Noord Korea ten voeten uit.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Dutch GT-4
Schertsvertoning. Ik was er bij en de race in de swiftcup tussen Tommy en David was een veel mooiere reclame voor de nationale autosport dan de Grote Troep 4 wedstrijd. (desalniettemin ook met het nodige geduw en trek. Cupklasses.)
Waarbij nb een monteur gewond moest raken. Alleen dat "licht"gewond ben ik niet zeker van, als een corvette met 200+ tegen je pitbord / arm aan knalt.
Waarbij nb een monteur gewond moest raken. Alleen dat "licht"gewond ben ik niet zeker van, als een corvette met 200+ tegen je pitbord / arm aan knalt.
Laatst gewijzigd door RJay op 08 okt 2012, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Zoals her en der al te lezen was dit weekend, komt er een beroepszaak. Nick hield er al rekening mee dat 't hem punten gaat kosten, dus die zat in de race van zondag flink te rekenen om Phil Bastiaans voor te blijven in 't kampioenschap als zijn punten van zaterdag op 0 komen te staan. Ik denk dat hij daarme oprecht laat zien dat 'ie het er helemaal niet mee eens is, hoe 't achter hem is verlopen zaterdag.
Dit in tegenstelling tot v.d. Ende die de schijn schijnheilig hoog hield. Daarvoor heeft 'ie in de Ekris truck ook een reprimande voor gekregen en in eerste instantie een tijdstraf van de organisatie. De beroepszaak geeft het eindoordeel.
Dit in tegenstelling tot v.d. Ende die de schijn schijnheilig hoog hield. Daarvoor heeft 'ie in de Ekris truck ook een reprimande voor gekregen en in eerste instantie een tijdstraf van de organisatie. De beroepszaak geeft het eindoordeel.
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch GT-4
Allemaal mosterd na de maaltijd.
Sportief hebben ze het al verpest.
Op zulke acties moeten veel zwaardere straffen komen te staan.
Met meer dan 200km/h ineens van je gas gaan terwijl je normaal nog 100 meter gas geeft is gewoon levensgevaarlijk, naar mijn mening kan je dat scharen onder het bewust proberen letsel toe te brengen aan een ander.
Sportief hebben ze het al verpest.
Op zulke acties moeten veel zwaardere straffen komen te staan.
Met meer dan 200km/h ineens van je gas gaan terwijl je normaal nog 100 meter gas geeft is gewoon levensgevaarlijk, naar mijn mening kan je dat scharen onder het bewust proberen letsel toe te brengen aan een ander.
- Fedmas
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Dutch GT-4
Attempt of murder? . Was nl. wel het eerste dat bij mij op kwam.Luco schreef:Allemaal mosterd na de maaltijd.
Sportief hebben ze het al verpest.
Op zulke acties moeten veel zwaardere straffen komen te staan.
Met meer dan 200km/h ineens van je gas gaan terwijl je normaal nog 100 meter gas geeft is gewoon levensgevaarlijk, naar mijn mening kan je dat scharen onder het bewust proberen letsel toe te brengen aan een ander.
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch GT-4
Wat mij betreft wel ja.
Minste wat op zulke acties moet staan is minimaal 1 jaar licentie inleveren want dit heeft niks meer met autosport of racen te maken.
Minste wat op zulke acties moet staan is minimaal 1 jaar licentie inleveren want dit heeft niks meer met autosport of racen te maken.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Ben blij dat ik pas reageer na de beelden gezien te hebben, die heb ik nu.
Van de Ende doet niks verkeerds, of het leuk is, is wat anders, maar op het moment van de crash deed v.d. Ende niks verkeerd.
De corvette elimineerde zichzelf, door tegen Oranje aan te rijden, beelden waren heel duidelijk.
Heb in het verleden de blekemolentjens en zumberink wel veel gekkere dingen zien doen, lagen ze soms zelfs een ronde achter.... en dan geen straf krijgen.......
Van de Ende doet niks verkeerds, of het leuk is, is wat anders, maar op het moment van de crash deed v.d. Ende niks verkeerd.
De corvette elimineerde zichzelf, door tegen Oranje aan te rijden, beelden waren heel duidelijk.
Heb in het verleden de blekemolentjens en zumberink wel veel gekkere dingen zien doen, lagen ze soms zelfs een ronde achter.... en dan geen straf krijgen.......
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch GT-4
Waar staan die beelden PD?
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Was vanmiddag op Tv RTL gp, weet niet of het op uitzending gemist komt.
- Fedmas
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
yep
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch GT-4
Gezien. Bedankt voor de link.
Inderdaad, situatie van de crash was de schuld van Kool zelf. Te bruusk naar rechts gestuurd op het moment dat ie in een pack van auto's reed. Kool is voor wat ik aan onboards gezien heb niet een goede inhaler.
Wat er aan de situatie vooraf is gegaan en of Van der Ende geremd heeft en waar, dat hebben de beelden niet uitgewezen. Sportief was het natuurlijk allerminst.
Inderdaad, situatie van de crash was de schuld van Kool zelf. Te bruusk naar rechts gestuurd op het moment dat ie in een pack van auto's reed. Kool is voor wat ik aan onboards gezien heb niet een goede inhaler.
Wat er aan de situatie vooraf is gegaan en of Van der Ende geremd heeft en waar, dat hebben de beelden niet uitgewezen. Sportief was het natuurlijk allerminst.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch GT-4
De voorste rijden mega weg bij en er rijdt 1 lange sliert van auto s achter de bmw van ricardo. Het wachten is dan op chaos.
Kool maakt zelf een fout maar ricardo heeft voorschuld door het veld inelkaar te scharen.
Schade van kool had er niet geweest als ricardo gewoon normaal tempo had gereden.
Je mag ten alle tijden je positie verdedigen maar een race tempo zo drastisch verlagen dat er bijna file vorming onstaat en dus gevaarlijke situaties hoort wat mij betreft niet thuis op een circuit.
Kool maakt zelf een fout maar ricardo heeft voorschuld door het veld inelkaar te scharen.
Schade van kool had er niet geweest als ricardo gewoon normaal tempo had gereden.
Je mag ten alle tijden je positie verdedigen maar een race tempo zo drastisch verlagen dat er bijna file vorming onstaat en dus gevaarlijke situaties hoort wat mij betreft niet thuis op een circuit.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
100% Andre,
Alleen je bent het hopelijk ook met me eens dat dit niet een nieuw fenomeen is, door de crash, is er nu veel aandacht voor, maar ik heb wel eens ergere dingen gezien, zoals ik eerder aangaf.
Wordt gewoon tijd dat de zandvoortse cultuur wordt doorbroken, snap ook niet dat er niet meer in Assen geraced wordt.
Alleen je bent het hopelijk ook met me eens dat dit niet een nieuw fenomeen is, door de crash, is er nu veel aandacht voor, maar ik heb wel eens ergere dingen gezien, zoals ik eerder aangaf.
Wordt gewoon tijd dat de zandvoortse cultuur wordt doorbroken, snap ook niet dat er niet meer in Assen geraced wordt.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Dutch GT-4
Is in de motorracerij ook zo: begrijp nog steeds niet dat die juist alleen maar op Assen rijden terwijl je in Zandvoort ook een mooie baan hebt liggen. Ja, gebrek aan veiligheid voor motoren op Zandvoort... zal allemaal wel maar dat is allemaal op te lossen met een beetje goede wil. Maar nee, ook in het motorwereldje allemaal haat en nijd en eigenbelangen. Jantje mag Pietje niet en Klaasje mag Jantje weer niet... dat idee.
Als de liefde voor de sport nou eens voorop zou staan. Helaas. Het is allemaal politiek, allemaal (eigen)belangen, vriendjespolitiek en geld (wat er structureel te weinig is in die wereld). Zo sneu.
Als de liefde voor de sport nou eens voorop zou staan. Helaas. Het is allemaal politiek, allemaal (eigen)belangen, vriendjespolitiek en geld (wat er structureel te weinig is in die wereld). Zo sneu.
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch GT-4
Wouter81 schreef:Is in de motorracerij ook zo: begrijp nog steeds niet dat die juist alleen maar op Assen rijden terwijl je in Zandvoort ook een mooie baan hebt liggen. Ja, gebrek aan veiligheid voor motoren op Zandvoort... zal allemaal wel maar dat is allemaal op te lossen met een beetje goede wil. Maar nee, ook in het motorwereldje allemaal haat en nijd en eigenbelangen. Jantje mag Pietje niet en Klaasje mag Jantje weer niet... dat idee.
Als de liefde voor de sport nou eens voorop zou staan. Helaas. Het is allemaal politiek, allemaal (eigen)belangen, vriendjespolitiek en geld (wat er structureel te weinig is in die wereld). Zo sneu.
Niet helemaal mee eens Wouter, ze hebben wedstrijden gereden op Zandvoort, maar het is voor motoren veel gevaarlijker dan Assen, dus was het snel klaar toen er een dode viel enkele jaren geleden.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Zandvoort is voor motoren, qua veiligheid, "straten circuit" niveau, daar bedoel ik mee, een fout lijd snel tot letsel en redelijk risico op een dodelijk ongeluk, dit ligt in assen op een heel ander niveau.Wouter81 schreef:Is in de motorracerij ook zo: begrijp nog steeds niet dat die juist alleen maar op Assen rijden terwijl je in Zandvoort ook een mooie baan hebt liggen. Ja, gebrek aan veiligheid voor motoren op Zandvoort... zal allemaal wel maar dat is allemaal op te lossen met een beetje goede wil. Maar nee, ook in het motorwereldje allemaal haat en nijd en eigenbelangen. Jantje mag Pietje niet en Klaasje mag Jantje weer niet... dat idee.
Als de liefde voor de sport nou eens voorop zou staan. Helaas. Het is allemaal politiek, allemaal (eigen)belangen, vriendjespolitiek en geld (wat er structureel te weinig is in die wereld). Zo sneu.
Zandvoort kan qua veiligheid niet in schaduw van Assen staan., qua ruimte en faciliteiten trouwens ook niet.
Heb zelf ook nog een tijdje geraced (motor) ruim 20 jaar geleden, ja ik weet het, wordt oud, heb op het toenmalige Assen gereden (veel mooier en sneller dan nu), maar ook gevaarlijker, heb op verschillende stratencircuits gereden, zoals "varsselring" ( hengelo gld) en luttenbergring (raalte) en tubbergen/Albergen, dan zou ik nu liever op de vasselring rijden (ondanks de bomen) dan op zandvoort.
Maar ben met je eens dat er meer ego's aan de kant gezet moeten worden.
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch GT-4
Ook Heeswijk dinter gereden PD?
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Nee, Luco,
Nee, heb, maar een half seizoen geraced (250cc) XYZ klasse, daarvoor wel jaren gecrossed, 125 cc waaronder de bekende veronica strandraces, zat in het tijdperk strijbos/vd Berk, alleen meestal zo'n 10 pk minder en zelf sleutelen, was gestopt vanwege rug, toen werd ik gevraagt voor racen, omdat een jongen van een team verongelukt was, heb toen het seizoen afgemaakt,
Nee, heb, maar een half seizoen geraced (250cc) XYZ klasse, daarvoor wel jaren gecrossed, 125 cc waaronder de bekende veronica strandraces, zat in het tijdperk strijbos/vd Berk, alleen meestal zo'n 10 pk minder en zelf sleutelen, was gestopt vanwege rug, toen werd ik gevraagt voor racen, omdat een jongen van een team verongelukt was, heb toen het seizoen afgemaakt,
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch GT-4
haha eerste twee strandraces heb ik nog meegemaakt, mee met een crosser, toen waren het echt allemaal nog amateurs, gave tijd.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Dutch GT-4
Yep echt wel, je reed met wat meer reserve , hier een mooie impressie.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9vLmdRDF ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9vLmdRDF ... re=related[/youtube]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kadett en 327 gasten