Dutch GT-4

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dutch » 24 mar 2009, 22:28

En een boel deelnemers inmiddels:

http://8w.forix.com/6thgear/whowhere09.html#DGT4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik gok erop dat ongeveer de helft straks daadwerkelijk verschijnt. Maar dan is 't nog een imposant aantal en ruim meer dan de Europese en Britse GT4-kampioenschappen weten te lokken.

Luco

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 24 mar 2009, 22:46

Dutch schreef:En een boel deelnemers inmiddels:

http://8w.forix.com/6thgear/whowhere09.html#DGT4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik gok erop dat ongeveer de helft straks daadwerkelijk verschijnt. Maar dan is 't nog een imposant aantal en ruim meer dan de Europese en Britse GT4-kampioenschappen weten te lokken.

HAHA de helft die er staan rijden zeker niet
een aantal rijden al dsc en gt4, knap hoor :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dutch » 25 mar 2009, 08:46

luco hornsveld schreef:HAHA de helft die er staan rijden zeker niet
Dat zeg ik toch. :D

Maar als je 't vergelijkt met - wat zullen 't zijn - tien GT4's in Europa en een handvol in Engeland en België, dan zijn 't er al gauw heel erg veel...

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 25 mar 2009, 12:39

Zit net die inschrijvingen te zien. hallo he.

Veel haantjes uit de 130i beukcup verzamelen zich in de GT4 cup. Plus een paar bonus haantjes uit vroegere tijden. Succes verzekerd.

De nederlandse porsche cup is destijds stopgezet, omdat de meeste na 3 races al door het jaarbudget waren vanwege de schades.

Wij weten inmiddels wel dat er bij CPZ nog steeds niks veranderd is qua organisatie zie 130i cup van voorgaande jaren. Dus dat worden weer hoge kijkcijfers met de spatborden die langs de camera s scheren.

Wordt wel lache als een zware baffer van een M3 een beuk geeft aan een ginetta van 950kg dan ligt ie bij grandorado op de camping:)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 25 mar 2009, 14:10

Rammerij of niet, ik had wel graag tussen die mannen van naam en faam gezeten.

Hier gebeurt het dit jaar, nergens anders. De rest is schone schijn of is het net niet.

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 25 mar 2009, 14:16

Yep met het sponserbudget en schadebudget van iemand anders een goeie recaro racestoel met zijflappen en goed hans systeem en extra brede 24 punts gordels:) had ik ook wel tussen het blikwerk door willen schuiven.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dutch » 25 mar 2009, 14:58

Ben trouwens wel benieuwd hoeveel er van die helft dit jaar ook nog Europa in gaan. Die extra auto's kan de European GT4 Cup wel gebruiken.

Die lijst met (mogelijke) inschrijvingen is trouwens van de organisatie zelf afkomstig, dus dat hij vol zit met al dan niet gebakken lucht is uiteraard logisch. Maar ik ga graag mee met de geruchtenstroom en schrap zo twee derde van die lijst zodra de deelnemerslijst aan de eerste race bekend is...

Tot dusver zijn de eerste 19 auto's op de lijst bevestigd voor het hele seizoen, dus t/m de Corvettes van Certainty. Dan t/m de Maserati van JMB bevestigd voor enkele losse races. De rest daaronder is mogelijk (gezegd dat ze deelname overwegen) tot hoogst twijfelachtig (puur geruchten).

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 25 mar 2009, 14:59

Veiligheid is ontzettend belangrijk, maar dat een ander het budget moet gaan verzorgen, dat spreekt natuurlijk voor zich!

Kwaliteit mag duur betaald worden.

Jij zou een leuke 2e rijder in het team zijn Andre :lol:

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 25 mar 2009, 15:02

Hielke als jij nou eens even wat knaken schuift dan mag jij de auto uitzoeken dan ben ik wel 2e rijder.

:)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dutch » 25 mar 2009, 15:06

Bravo inruilen op een 'Vette?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 25 mar 2009, 15:12

Behalve een godsgegeven magistraal talent om overal en met alles hard te gaan deel ik met 95% van de Nederlandse kwaliteitscoureurs nog een eigenschap: Ook ik ben zo arm als een kerkrat.

Het is zoals het altijd in de autosport is en zoals het ook moet zijn. Zij die de pecunia hebben en in de picture willen staan zullen een goede rijder moeten aantrekken om hun auto bij de eerste 3 te kunnen rijden. Veldopvulling is er al genoeg, daar zit niemand op te wachten.

Zo'n Corvette GT4 lijkt me wel wat. Hoop dat er snel iemand belt want ik moet m'n racelicentie ook nog even halen dan :df:

:mrgreen:

Als 2e rijder sta je in dienst van de 1e rijder. Dat begrijp je toch wel? Afblokken, concurrenten tikjes op de kont geven, net voor de finish je plaats aan de eerste rijder geven. Die dingen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 25 mar 2009, 15:13

Bravo inruilen is geen optie. Ding is zo oud en versleten dat ik bij de meeste dealers/handelaars tegenwoordig al geld moet bijgeven om 'm kwijt te raken.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dutch » 25 mar 2009, 15:16

Och, hoeveel zou een auto uit de boedel van Kroymans nu moeten kosten? :mrgreen:

Wouter81
Berichten: 9058
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Dutch GT-4

Bericht door Wouter81 » 25 mar 2009, 15:19

Denk dat Kroymans de Bravo wel wil inruilen tegen zo'n GM product, Fiat is nou net het merk wat tegenwoordig qua verkoop als een speer gaat. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dutch » 10 apr 2009, 17:14

Op Zandvoort gebeurt er dit weekend ook wat:

http://www.planetlemans.com/2009/04/10/ ... -pictures/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier de uiteindelijke lijst met deelnemers:

http://8w.forix.com/6thgear/whowhere09.html#DGT4" onclick="window.open(this.href);return false;

22 auto's dus, meer dan ik had verwacht.

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door gijzbed-opc » 12 apr 2009, 11:05

:df: Uitslag eerste kwalificatie Dutch GT4:
01. Paul van Splunteren - Porsche 997 GT4 1:49.915
02. Allard Kalff - Corvette C6 +0.274
03. Duncan Huisman - BMW M3 +0.493
04. Quint Engel - Ginetta G50 +0.685
05. Paul Vahstal - Aston Martin GT4 +0.817
06. Christiaan Frankenhout - Porsche 997 GT4 +0.821
07. Bertus Sanders - Ginetta G50 +1.034
08. Bernhard van Oranje - Mustang FR500C +1.277
09. Pim van Riet - Aston Martin GT4 +1.287
10. Mikko Heino - Aston Martin N24 +1.352
11. Ferdinand Kool - BMW Z4 +1.496
12. Simon Knap - BMW M3 +1.820
13. Rory Bertram - Porsche 997 GT4 +2.156
14. Donny Crevels - Aston Martin N24 +2.183
15. Tim Buijs - BMW M3 +2.228
16. Niels Bouwhuis - Ginetta G50 +2.229
17. Lev Fridman - BMW M3 +2.943
18. Robert den Otter - Corvette C6 +3.069
19. Pieter Christiaan van Oranje - Mustang FR500C +3.102
20. Peter van der Kolk - Corvette C6 +3.331
21. Mark Kroes - Ginetta G50 +3.770
22. Harmen van Putten - Corvette C6 +5.390
Uitslag tweede kwalificatie Dutch GT4:

01. Bas Schothorst - Porsche 997 GT4 1:49.632
02. Jeroen Bleekemolen - Corvette C6 1:49.732
03. Phil Bastiaans - Porsche 997 GT4 1:49.878
04. Menno Kuus - Ginetta G50 1:50.342
05. Pim van Riet - Aston Martin GT4 1:50.367
06. Paul Vahstal - Aston Martin GT4 1:50.567
07. Henry Zumbrink - Corvette C6 1:50.790
08. Mikko Heino - Aston Martin N24 1:50.819
09. Jan Lammers - Mustang FR500C 1:50.860
10. Danny van Dongen - Corvette C6 1:50.878
11. Sebastiaan Bleekemolen - BMW M3 GT4 1:50.985
12. Simon Knap - BMW M3 GT4 1:51.465
13. Hans Hugenholtz - Mustang FR500C 1:51.873
14. Mickey Bertram - Ginetta G50 1:52.028
15. Ricardo van der Ende - BMW M3 GT4 1:52.036
16. Jan Joris Verheul - Ginetta G50 1:52.294
17. Mathijs Bakker - Ginetta G50 1:52.460
18. Lev Fridman - BMW M3 GT4 1:52.938
19. Richard van den Berg - BMW Z4 1:52.984
20. Danny van Dongen - Corvette C6 1:53.053
21. Harry Stoeltie - Aston Martin N24 1:54.724
22. Michiel Campagne - Mustang FR500C 1:55.409

Uitslag race 1 Dutch GT4 Championschap Paasraces CPZ:
01. Jeroen Bleekemolen - Corvette C6 26:22.262
02. Menno Kuus - Ginetta G50 +2.679
03. Bas Shothorst - Porsche 997 GT4 +2.937
04. Paul Vahstal - Aston Martin GT4 +5.518
05. Mikko Heino - Aston Martin N24 +7.660
06. Jan Lammers - Mustang FR 500 C +8.348
07. Danny van Dongen - Corvette C6 +9.113
08. Ricardo van der Ende - BMW M3 GT4 +10.358
09. Simon Knap - BMW M3 GT4 +12.889
10. Sebastiaan Bleekemolen - BMW M3 GT4 +14.394
11. Phil Bastiaans - Porsche 997 GT4 +14.690
12. Henri Zumbrink - Corvette C6 +23.288
13. Hans Hugenholtz - Mustang FR 500 C +30.362
14. Jan Joris Verheul - Ginetta G50 +37.635
15. Mathijs Bakker - Ginetta G50 +41.117
16. Lev Fridman - BMW M3 GT4 +43.149
17. Harry Stoeltje - Aston Martin N24 +59.013
18. Michiel Campagne - Mustang FR 500 C +1:08.606
19. Pim van Riet - Aston Martin GT4 +1 ronde
20. Ardie van der Hoek - Porsche 997 GT4 +1 ronde
21. Mickey Bertram - Ginetta G50 +5 ronden

tallbloke
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: Dutch GT-4

Bericht door tallbloke » 12 apr 2009, 13:10

gijzbed-opc schreef:Uitslag eerste kwalificatie Dutch GT4
02. Allard Kalff - Corvette C6 +0.274
Allard reed in deze training als pro in de Mustang van gentlemanracer Michiel Campagne.

Gister 1e race bekeken op een zonnig en zeer rustig CPZ.
Overigens geen schade van betekenis gezien, maar dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst..................
Morgenochtend de 2e en in de middag de 3e GT4 race, waarbij in de laatste een verplichte rijderswissel van minimaal 90 sec.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 12 apr 2009, 13:21

Veld zit fantastisch mooi dicht op elkaar. Zou het onder de FIA vlag dan toch eerlijker toegaan?

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door gijzbed-opc » 12 apr 2009, 15:50

Er heeft 1 coureur met alle deelnemende auto's gereden,waarbij de BMW'sM3 veruit de snelste waren vandaar dat ze zijn geknepen naar 390Pk. En ook nog circa 50Kg. gewicht extra meee hebben.
Het vermoeden bestaad dat de andere teams een klein beetje een tackties spel hebben gespeeld.!!!
BMW Motorsport is iets te eerlijk geweest??

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Dutch GT-4

Bericht door Tom V » 13 apr 2009, 00:27

Hielke schreef:Veld zit fantastisch mooi dicht op elkaar. Zou het onder de FIA vlag dan toch eerlijker toegaan?
Onder de vlag van Ratel zou dat wel mogelijk moeten zijn, de klasse heeft inmiddels behoorlijk wat ervaring.

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door gijzbed-opc » 13 apr 2009, 20:14

Drie topraces, maar hevige protesten achter de schermen bij Dutch GT4
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 13 april 2009 16:23 - Print artikel

ZANDVOORT - Tijdens de openingsraces op Circuit Park Zandvoort werden dit weekend de eerste races van de nieuwe koningsklasse Dutch GT4 verreden. De eerste race op zaterdag werd zeer succesvol afgesloten door Jeroen Bleekemolen met de overwinning. Helaas hebben last-minute reglementswijzigingen op zaterdag het team Certainty by Day V Tec echter genoodzaakt uit protest niet aan de derde race deel te nemen. Naderhand gaf Circuit Park Zandvoort COO Erik Weijers zijn commentaar.
De reglementen voor de Dutch GT4 waren opgesteld als volgt: kwalificatie 1 bepaalt de startopstelling van race 1 en 3, kwalificatie 2 bepaalt de startopstelling voor race 2. In het Dutch GT4 kampioenschap wordt gereden met een gentlemen driver en een professionele rijder. Veel teams hadden hierop hun strategie bepaald en lieten de eerste kwalificatie door de snelste rijders doen, in het geval van Certainty by Day V Tec door Jeroen Bleekemolen en Henry Zumbrink.

Op zaterdagmiddag werd door de wedstrijdleiding besloten, onder protest van meerdere teams, dat hierin een wijziging zou plaatsvinden in verband met de veiligheid. Gesuggereerd werd dat bij de start van de race gevaarlijke situaties zouden kunnen ontstaan, door de gentlemen drivers, die minder ervaren zouden zijn. Echter wie naar de startlijst kijkt, komt menig ervaren en zelfs internationale rijders tegen, waardoor de teamleiding van Certainty by Day V Tec dit ter discussie stelde. Daarnaast werd hiermee in hun ogen de gehele strategie van het weekend over de balk gegooid door de wedstrijdleiding.

Als alternatief werd voorgesteld om bij enige twijfel over de eventuele veiligheid bij de start, de race te laten starten door de professionele coureurs. Op deze manier zou een last-minute ingreep voor de veiligheid zo min mogelijk invloed hebben op de teamstrategieën. Dit voorstel werd echter van de hand gedaan, waardoor de startopstelling voor race 3 gewijzigd werd en het team van Certainty by Day V Tec in plaats van vooraan de grid (2e en 7e startpositie) naar achteren werd verplaatst (21e en 22e startpositie). Gedurende de maandag is tot vlak voor de race overleg geweest met de wedstrijdleiding om tot een oplossing te komen, zelfs tijdens de opwarmronde. Tegen een officiële beslissing van de race commissarissen kan echter geen protest aangetekend worden, ook niet na de wedstrijd. Hierdoor voelde Certainty by Day V Tec zich genoodzaakt een statement te maken door niet van start te gaan in de laatste race. Na een opwarmronde kwamen beide Corvettes terug in de pitstraat en werden daar geparkeerd, als protest tegen deze reglementswijzigingen. Overigens was ondanks deze veiligheidswijziging direct na de start een aanrijding en werd de race geneutraliseerd.

Certainty by Day V Tec: "Wij betreuren de ontstane situatie, maar we hopen met dit statement voor het volgende raceweekend meer duidelijkheid te krijgen over de reglementen voor het nieuwe kampioenschap en snel weer te kunnen overgaan tot waar het in het Dutch GT4 echt om gaat: close racing met supercars, toprijders en –teams!"

“We hebben na overleg met de teams en de SRO, dat het Europese GT4 kampioenschap organiseert, zaterdag overleg gepleegd en wij hebben wegens veiligheidsredenen besloten het reglement met betrekking tot de startopstelling voor race drie aan te passen”, zei Erik Weijers, COO van Circuit Park Zandvoort. “Het is belangrijk om de d ure auto’s heel te houden. We beginnen met 22 en we hopen met de Finaleraces ook met 22 te eindigen. Dat de teams niet blij waren kan ik me goed voorstellen en hebben een goed punt dat zij hun strategie bepalen op basis van het reglement. Dat een team niet gestart is, is heel jammer.”

“Een voorbeeld is Allard Kalff die met de Mustang voorin had gekwalificeerd en Michiel Campagne zijn kwalificatie als laatste. Het zou betekenen dat hij voorin zou moeten starten en wij vonden het risico op schade te groot. Het is een professionele klasse en we kennen een ‘Gentlemens club’ met rijders met minder ervaring. We hebben vervolgens met de teams gesproken en toen we r niet uitkwamen hebben we een oplossing voor dit weekend gevonden die we ook toepassen op het rest van het seizoen. Wij hebben deze gebaseerd op basis van het Europees kampioenschap. Er vind nog een evaluatie met de teams plaats, maar voorlopig staat deze beslissing vast. Het iedere keer veranderen van het reglement is een teken van zwak beleid en dat willen we niet. Al met al denk ik dat we terug kunnen kijken op het geslaagd weekend. Als de kleine kinderziektes zijn weggewerkt kan het alleen nog maar mooier worden. Wij kijken er in ieder geval naar uit.”

tallbloke
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: Dutch GT-4

Bericht door tallbloke » 14 apr 2009, 20:07

[quote="gijzbed-opc"]

“Een voorbeeld is Allard Kalff die met de Mustang voorin had gekwalificeerd en Michiel Campagne zijn kwalificatie als laatste. Het zou betekenen dat hij voorin zou moeten starten en wij vonden het risico op schade te groot. Het is een professionele klasse en we kennen een ‘Gentlemens club’ met rijders met minder ervaring".

Weer die Michiel... :banaan:
Bij de weging werd 133 kg genoteerd, inclusief knikkers in z'n racepak...................

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 14 apr 2009, 20:49

http://www.cpz.nl/events/2009/paasraces ... /index.xml" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk de relive eens van 3e race gt4 en dan precies op 40 min en 34 sec.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Dutch GT-4

Bericht door stefan740 » 14 apr 2009, 22:32

Ik zie niet zoveel bijzonders op dat moment?

Wel om het achteraf nog even te zien :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dennis Cavallino » 15 apr 2009, 11:35

Het is in ieder geval een erg leuke klasse om te zien. Die Mustangs ogen toch wel erg vet. Bernard van Oranje deed 't niet verkeerd zo leek 't.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten