Dutch GT-4

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Luco

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 24 mei 2010, 16:54

indobesar schreef:Goede race van NickC. Wat was hij aan stoeien met de Ginetta :thumbup: :df:

Overigens, erg professionele pitstops bij sommige teams... :goodnight:

Mooie race inderdaad van Nick, wat rookt dat ding toch elke keer.


Ja die proffesionele pitstops horen bij de topklasse in nederland :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Bas_evo
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 mei 2010, 00:21

Re: Dutch GT-4

Bericht door Bas_evo » 24 mei 2010, 18:20

was zeker een leuke race.

en het zijn zeker super pit stops :bag: max 2 man aan de auto werken :hammer:

Luco

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 24 mei 2010, 20:34

Bas_evo schreef:was zeker een leuke race.

en het zijn zeker super pit stops :bag: max 2 man aan de auto werken :hammer:

Meer mag niet Bas, reglementen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Dutch GT-4

Bericht door Martin van der Zwaard » 24 mei 2010, 21:18

En wat klinken de M3's toch heerlijk en loopt die Mustang hard.
En wat is mijn kop rood en doen mijn voeten zeer.

Maar wel een geslaagd dagje CPZ gehad 8)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Dutch GT-4

Bericht door Robertdj » 24 mei 2010, 23:12

indobesar schreef:Goede race van NickC. Wat was hij aan stoeien met de Ginetta :thumbup: :df:

Overigens, erg professionele pitstops bij sommige teams... :goodnight:
Heb de bandenwissel van Simon Knap van 3m afstand bekeken (viprondleiding door Fanzonely in de pits, tijdens de race :banaan:) Wel geinig van dichtbij :)
Laatst gewijzigd door Robertdj op 25 mei 2010, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Dutch GT-4

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 mei 2010, 09:31

Wij hadden een rondleiding net voor de race. Hebben nog even met Ricardo van der Ende staan praten en bij Jeroen Bleekemolen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 25 mei 2010, 12:50

Hele mooie GT4 races via de streaming op Tweede Pinksterdag gezien. Maakt alles van de Paasraces weer meer dan goed.

Wat opviel:

1. Superprestatie van 'onze' Nick Catsburg. Een uitstekende en faire racer.
2. Mathijs Harkema moet nog veel over verdedigen leren.
3. Jeroen Bleekemolen is zo ontzettend kien en geslepen. Absolute top.
4. Stopwatchgebruik tijdens pitstop (hoofdtaak) blijkt voor sommige rijders te moeilijk te zijn.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 06 okt 2012, 15:35

Het is weer feest op CPZ!


Kool davytec en catsburg ekris zijn dus kampioen kanshebbers.

Vd ende ekris rijdt langzamer tempo en houdt het veld bijelkaar om Kool in de problemen te brengen van oranje die ook voor team ekris rijd raakt Kool waarschijnlijk per ongeluk:) kampioenschap verkeken!

Autosport.nl

http://www.autosport.nl/news/26088/dutc ... _hard.html

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Dutch GT-4

Bericht door ErikS » 06 okt 2012, 16:38

Ik heb bij Nick op school gezeten; Versloeg hem met karten............ :ken ik jou:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 06 okt 2012, 17:15

Bron autosport.nl

Vijftien minuten heeft de beslissing in het HDI-Gerling Dutch GT Championship geduurd. Althans, als er geen serieuze sancties volgen op de actie op de baan. Day V Tec heeft twee zwaar beschadigde Corvettes en rijdt dit weekend niet meer. Het Racing Team Holland by Ekris heeft schadevrije auto’s, maar een zwaar beschadigd blazoen. Het was over het randje wat Ricardo van der Ende deed.

Tekst: Matthé IJzerman

De snelle BMW-coureur pakte het in de openingsfase tactisch slim aan en begrijpelijk. Toen bleef het nog allemaal binnen redelijke grenzen. Cor Euser mocht rustig de kop nemen, Ronald Morien mocht er ook van harte langs, evenals Max Braams. Hoe meer auto’s voor Ferdinand Kool zouden eindigen, des te minder punten zou die krijgen. En zo lang Ferdinand Kool achter hem zat kon Van der Ende vertragen. Dat deed hij aanvankelijk netjes, waarbij Kool – die met de nodige voorzichtigheid reed in verband met de punten – er niet langs wist te komen. Maar door het ophouden kreeg ook Bernhard van Oranje aansluiting en toen de beide oranje BMW’s de Corvette in de tang hadden kon je zien aankomen dat het mis zou gaan. Eerst ging Paul Vahstal er in de S-bocht af, met een zwaar beschadigde Corvette tot gevolg en een drie ronden durende safety-car situatie.

Over het randje
Bij de herstart mochten Euser, Morien en Braams rustig wegrijden maar daarachter gebeurde het. Ricardo van der Ende ging nu serieus blokken omdat Kool intussen Bernhard van Oranje netjes binnendoor had ingehaald. En toen brak een fase aan waarin de sportieve grenzen tot het uiterste werden opgerekt. Was het toegestane tactiek of was het onbehoorlijk gedrag? Die discussie zal nog lang worden gevoerd. In ieder geval lag het zeker aan Van der Ende dat het op het rechte eind tot een dramatische ontknoping kwam. Weer ging de BMW-rijder van het gas, met Kool direct achter hem en Van Oranje die er intussen rechts naast zat, terwijl Tim Coronel links met de Nissan de Corvette inhaalde. Toen Van der Ende nogmaals vertraagde week Kool naar rechts uit, raakte de BMW van de prins van Oranje en knalde hard in de muur. Daarbij raakte hij ook, hoe cynisch, een Ekris-medewerker, die door het gaas hing om een foto te maken. De man werd zwaar gewond afgevoerd. Kool bleek, hoewel hij in eerste instantie in elkaar zakte, gelukkig ongedeerd. “Ja, alles doet pijn en zeker mijn schouder. Ik raakte met mijn arm klem tussen het stuur en de deur. Erg pijnlijk allemaal. Maar bovenal ben ik woedend. Het rijgedrag van Ricardo was schandalig. Hij remt gewoon in de Slotemakerbocht waar we normaal gewoon vol uit gaan. In Bos-Uit gaat hij ook plotseling van het gas en op het rechte eind weer in de rem. Als de wedstrijdleiding, of wie dan ook, dit laat passeren dan houd ik het racen voor gezien. Een schande is het”.

Geen commentaar
Bij de racetrailer van het Racing Team Holland by Ekris aangekomen bleek dat de discussies daarbinnen hoog opliepen. Deze scribent werd vriendelijk doch dringend verzocht later nog eens terug te komen. Geen commentaar dus van Van der Ende. Nou, laten we de cijfers dan maar spreken: Ricardo van der Ende in ronde 1: 1 min.52.073; dan 1.53.375 (ronde 2), 1.50.029 (3), 1.49.775 (7), 1.54.621 (8, met direct daarna de crash) en 1.54.671. Kijken we naar, laten we er maar eens eentje nemen, Ronald Morien dan zien we 1.50.557 (1), 1.47.869 (2); 1.48.827 (3); 1.49.057 (7); 1.48.974 (8) en 1.59.536 (9). Het draait dus om de 8e ronde waarin Van der Ende bijna 6 (!) seconden langzamer was dan Morien. Dat verlies je niet op de rechte einden want dan rijdt Kool er vrolijk langs. Nee, dat gebeurt juist in de bochten. Overigens is de Ekris-rijder in de volgende ronde, direct na de crash, wel de snelste op de baan!

Sancties?
Deze analyse zegt echter weinig in deze tijd met moderne racetechnieken. Van groot belang is wat er uit de databoxen en de on-board camera’s gaat komen. Met de data-logging kun je precies zien of en zo ja waar, er ‘onterecht’ is geremd. En kun je ook zien wat er op het rechte eind is gebeurd. Is de conclusie dat het allemaal binnen de regels is gebeurd, dan is Nicky Catsburg zo goed als zeker kampioen. Is dat niet het geval dan hangt het er vanaf wat voor sancties er volgen. Wordt alleen Ricardo van der Ende getroffen dan is het ‘missie voltooid’. Maar als het hele Ekris-team wordt bestraft?? Marcel Nooren, die er vlak achter reed, is heel beslist: “Dit kun je zo niet maken. Die rijstijl was onacceptabel. Op het rechte eind ineens van je gas gaan of zelfs remmen is moorddadig. Je ziet nu dat een onschuldige monteur zwaar gewond is geraakt. Als ze dit toelaten is het eind zoek. Dat zeg ik als onafhankelijke privérijder”.

Morgen zijn er dus geen Corvettes bij, waarmee de weg naar het kampioenschap voor Catsburg lijkt geplaveid. Tenzij de Ekris BMW met nummer 1 in de tweede sprintrace ook de finish niet haalt. Maar ja, Catsburg zal wel goed uitkijken. En met geen enkele Day V Tec-auto op de baan zal het allemaal wel loslopen.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 06 okt 2012, 18:10

Ricardo krijg een strafje van 20 sec voor onsportief rijgedrag en Catsburg krijgt het kampioenschap in zijn schoot geworpen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 06 okt 2012, 18:31

Kool moet gewoon de onboards zo snel mogelijk op joetoep plempen, kan iedereen meekijken wat er precies is voorgevallen.

Boeiende ontknoping, dat wel.

Is Van der Ende schuldig omdat ie tactisch blokt? Niet noodzakelijkerwijs. Je mag in een bocht je eigen tempo rijden. Maar als ik dan hoor dat ie op het rechte stuk blokt en dat prinsheerlijk van oranje ook nog aan de bumper van Kool hangt dan begint het al een kwalijk geurtje te krijgen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch GT-4

Bericht door Snipe » 06 okt 2012, 21:39

Van der Ende denkt er zelf iets genuanceerder over.

http://youtu.be/Ql4tSDZYlmw?hd=1

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8891
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Dutch GT-4

Bericht door Joop » 06 okt 2012, 21:48

Had 'm net ook gezien...

...krijgt vast nog een staartje zeker?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 06 okt 2012, 21:50

Snipe schreef:Van der Ende denkt er zelf iets genuanceerder over.

http://youtu.be/Ql4tSDZYlmw?hd=1
In dit fragment wordt de situatie niet besproken.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Dutch GT-4

Bericht door Mathieu » 06 okt 2012, 21:52

Nou lijkt hij me ook niet de persoon die snel de schuld bij zichzelf legt :bag:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Dutch GT-4

Bericht door Snipe » 06 okt 2012, 21:58

Hielke schreef:In dit fragment wordt de situatie niet besproken.
Hij heeft het over een enerverende race waarbij ineens zomaar een auto de muur in klapte. Een situatie waar hij in zijn eigen beleving kennelijk totaal buiten staat. Des te sympathieker dat hij toch nog 'effe naar het ziekenhuis' gaat.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 06 okt 2012, 22:20

Cpz geeft alleen 30 sec straf aan vd Ende. Dat je zo een kampioenschap moet winnen. Rijders als catsburg/vd ende hebben dit in mijn ogen niet nodig om zo te strijden.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Dutch GT-4

Bericht door Spijkerhard » 07 okt 2012, 12:21

Wat zijn de tactische belangen toch weer belangrijk.....

Resultaat: ik denk nu heel anders over Ekris dan gisteren.........

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dutch GT-4

Bericht door Luco » 07 okt 2012, 13:05

Ik denk dat ze gisteren zelfmoord hebben gepleegd betreffende deze klasse.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Dutch GT-4

Bericht door Andre » 07 okt 2012, 14:25

Er zijn ook nog engelsen overgekomen nou die zijn hun natuurlijk dood geschrokken over hoe het op CPZ gaat qua autosport.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Dutch GT-4

Bericht door Shakes » 07 okt 2012, 15:52

Autosport?

90% zijn toch corpulentente rijkeluiszoontjes die een cursusje hebben gedaan en met een aardappel in de keel praten of vergis ik me.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door Dennis Cavallino » 07 okt 2012, 15:59

Andre schreef:Cpz geeft alleen 30 sec straf aan vd Ende. Dat je zo een kampioenschap moet winnen. Rijders als catsburg/vd ende hebben dit in mijn ogen niet nodig om zo te strijden.
+1

Beide heren kunnen puur op stuurmanskunsten kampioen worden. Heel dit spel eromheen hebben ze inderdaad niet nodig. Nick verdient beter.

Dit soort acties zetten de autosport in een kwaad daglicht. Nergens voor nodig. Niet in de F1 en al helemaal niet in de fucking Dutch GT4.

Als BMW zou ik hier ook mijn naam niet aan verbonden willen zien. Slechte reclame. Past niet bij de uitstraling van 't merk anno nu.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Dutch GT-4

Bericht door PD power » 07 okt 2012, 16:40

Heb nog geen beelden gezien, dus ook geen mening.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Dutch GT-4

Bericht door Hielke » 07 okt 2012, 17:14

Waar blijven die beelden? Iedere primaat loopt tegenwoordig met een smartfoon rond en dan zijn hier geen beelden van? Het meest besproken moment van het kampioenschap?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten