Kijktechniek

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Kijktechniek

Bericht door Peter Tunissen » 21 apr 2006, 00:22

En wel op een circuit.
Ok, zo ver mogelijk vooruit kijken, is altijd handig, maar toch is dat niet het hele verhaal.
Vandaag even gekart op een onbekende baan en daar zat een hele vervelende bocht in, aan komen rijden in een (net) volgas bocht naar links, dan remmen, bocht naar links, gas erop, bocht naar rechts. Net iets scherper dan een chicane zeg maar.

Ik merkte dat als ik met remmen al die bocht naar links in probeerde te kijken ik onbewust ook al iets ging sturen en sowieso ook te vroeg instuurde.
Dus hoofd recht, blik recht vooruit, rempunt zoeken (rechts naast de baan), remmen, rem los en dan pas de bocht in kijken en meteen insturen, ging stukken beter (en ook wel iets sneller al scheelde het nou ook weer niet zo heel veel, misschien 0,05-0,1 seconde dus daar win je de oorlog ook niet mee).

Wat doen jullie?
Kijk je al bij het remmen de bocht in of pas als je in gaat sturen (of net daar voor eigenlijk natuurlijk)?
En wat is eigenlijk de manier zoals het 'moet' als je het goed wil doen?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 21 apr 2006, 09:17

Wat ik doe is:
Zo veel mogelijk ver vooruit kijken, zo ver ik kan kijken eigenlijk en dan screen ik telkens het asfalt terug tot waar ik op dat moment rijd. Kost me wel veel concentratie. Niet alleen op het circuit, maar gewoon altijd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 apr 2006, 09:21

Ligt ook aan de bocht, wanneer je het einde van de bocht kunt zien, meteen van ver weg terug scannen naar je instuurpunt, insturen en dan meteen weer in de verte kijken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: zegmaarboris en 161 gasten