2016 (982) 718 Cayman S
- Paskal
- Berichten: 3684
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Machtige wagen De door jou genoemde dealers staam inderdaad niet bekend om hun klantvriendelijkheid. Het is niet voor niks dat er heel veel klanten van die dealers over zijn gestapt naar PC Gelderland in Heteren die ook erg goed bekend staat. Heb daar verder geen aandelen en daar zelfs mijn Cayenne niet gekocht, maar ook daar wordt service in hoofdletters geschreven. Mijn ervaring daarmee in mijn topic spreken boekdelen.
Hoe dan ook top dat je een dealert heb die eea wel begrijpt
Hoe dan ook top dat je een dealert heb die eea wel begrijpt
- tomgtr
- Berichten: 10443
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Schitterende wagen! Gefeliciteerd!
En PC Twente is inderdaad een top dealer. Die snappen hoe het werkt. Amsterdam is voor mij het dichtstbij, maar rij graag een stuk verder naar Deventer.
Daan…
En PC Twente is inderdaad een top dealer. Die snappen hoe het werkt. Amsterdam is voor mij het dichtstbij, maar rij graag een stuk verder naar Deventer.
Daan…
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Heel gaaf... De Cayman S misschien wel de auto waarvan ik het meeste spijt heb dat ik hem heb ingeruild.. achteraf zoveel beter dan ik dacht..
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Mooie stuur machine!
-
OnlineBram
- Berichten: 15892
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Gefeliciteerd, prachtige auto man
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Gele gordels hoort bij de lak natuurlijk, dat is juist prachtig die accenten.
Misschien is zo'n 718 zonder dak wel wat voor mij, 60-70k uit 2016 zag ik alleen erg veel 2.0 en weinig 2.5 liter.
Misschien is zo'n 718 zonder dak wel wat voor mij, 60-70k uit 2016 zag ik alleen erg veel 2.0 en weinig 2.5 liter.
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Kom hier zelf wel eens, meestal om te kijken, af en toe om een onderdeel of wat op te halen. De ontvangst is altijd super. Vriendelijk, kopje koffie en overal kijken waar je wilt!
Ik vind die gele kleur echt helemaal top. De binnenkant, met de gele gordels, helemaal af!
- Enrico
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Thanks to all, ja ik ben er blij mee. Ik kom later terug op hoe deze wagen anders is dan de Civic, want dat is hij wel. Maar welicht niet zoals men zou verwachten. Ik moet meer km's maken (heb nog niet echt gas kunnen geven ivm weer) om er een constructief verhaal over te schrijven.
For now, nog wat meer fotos. Mijn eerste keer met RWD op sneuw! Was een belevenis, erg speels en meer lol dan met FWD, ondanks net zo wenig grip.
For now, nog wat meer fotos. Mijn eerste keer met RWD op sneuw! Was een belevenis, erg speels en meer lol dan met FWD, ondanks net zo wenig grip.
-
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Heb bij P twente ook eens een 2.5 S getest als opvolger voor de M4.
Kon niet wennen aan het karakter van een lage kleine sportauto, maar dat ligt meer aan mij.
Was vooral onder de indruk van het comfortabele onderstel, en motor en bak combinatie is super, die bak is geweldig. Motor klinkt gewoon goed, zeker het opspoelen van de variabele turbo kiinkt lekker.
Kon niet wennen aan het karakter van een lage kleine sportauto, maar dat ligt meer aan mij.
Was vooral onder de indruk van het comfortabele onderstel, en motor en bak combinatie is super, die bak is geweldig. Motor klinkt gewoon goed, zeker het opspoelen van de variabele turbo kiinkt lekker.
- Jaws
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Heb met beide proefgereden en vond het verschil tussen de 2.0 en 2.5 verrassend klein
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Bijzonder gaaf apparaat. Waardige opvolger van de Civic.
Heel veel plezier er mee.
Bijzonder gaaf apparaat. Waardige opvolger van de Civic.
Heel veel plezier er mee.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Gave foto’s! Echt een heel erg mooie auto
- HJ2
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Ja, mooien platen zo.
- Godspeed
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Die laatste twee foto’s! Prachtbak!
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Toffe auto Enrico en mooie stap vanuit de Honda!
Had de plaatjes in de sneeuw al van JP gezien. Ook wel lekker met semislicks onder de Lotus in de sneeuw.
Had de plaatjes in de sneeuw al van JP gezien. Ook wel lekker met semislicks onder de Lotus in de sneeuw.
- Baboulah
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Ahh ok, tegenover gestelde van mij (op dit soort auto's op een golfje of andere hatchback etc helemaal mee eens), ik heb juist de straightpipe al een tijdje klaarliggen alleen ff tijd maken om het te doen....Enrico schreef: ↑29 nov 2023, 13:11 2.5L 4cyl 350pk 420nm
Geluid zat niet in mijn wenslijst en word ik niet warm of koud van. Ik ben van de bocht snelheid, acceleratie, remmen en stuur gevoel.
Wat ik wel kan zeggen, met de Civic kreeg ik veel aandacht als men de auto zag. Een Type R maakt na genoeg geen geluid
Als ik de 718 in sport zet. Dan is de uitlaat valve open en doet hij licht crackels en pops bij gas af. Draaien mensen zich van afstand om en iedereen 18 of onder maakt gebaren met hun hand dat ik gas moet geven.
Is dat omdat het goed klinkt? Dat kunnen enkel anderen bepalen. Ik rij het liefst ongemerkt hard met de uitlaat klep dicht
Tja dat een civic meer aandacht trekt is logisch natuurlijk met de vele petjes in dit land die ze cool vinden
Mooi die sneeuw foto's, was de sneeuw zo goed gevallen in nl afgelopen weekend?
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
En gisteren en vandaag.
- Enrico
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Eerste 1000km gereden.
High level vergelijking.
De Civic Type R is een Track car met een Comfort knop.
De Cayman S is een sportwagen met een Track knop.
Eigenlijk niet te vergelijken, maar ik zal in het nieuw jaar verder op ingaan. Want er zijn veel verschillen voor twee auto’s die vergelijkbaar ring ronde tijden rijden terwijl ze zo anders zijn.
High level vergelijking.
De Civic Type R is een Track car met een Comfort knop.
De Cayman S is een sportwagen met een Track knop.
Eigenlijk niet te vergelijken, maar ik zal in het nieuw jaar verder op ingaan. Want er zijn veel verschillen voor twee auto’s die vergelijkbaar ring ronde tijden rijden terwijl ze zo anders zijn.
- Enrico
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Eerste echte tourrit is gepland voor Medio April. Tot dan is hier mijn eerste echte indruk van de 718.
De 718 staat in het teken van efficiëntie, terwijl de Type R FK8 was richte zich op brute kracht. Beide zijn snel en met emotie maar brengen dat op een andere manier tot leven. In de 718 voel je de snelheid met je oogen op de teller en in de omgeving die telkens sneller voorbij komt. In de Civic voelde je de acceleratie in je maag.
Waardoor komt dit verschil? Ik denk,
1. Pdk vs. Manual, seamless supersnelle gearshift van de pdk zorgen dat er geen beweging tussen de versnellingen gebeurt.
2. Gear ratios! Er zit in 2, 3 en 4 15 tot 25km per uur verschil, de Civic met veel kortere versnellingen.
3. Snelheid van de active dempers. De active dempers in de 718 zijn gewoon beter/sneller waardoor je de acceleratie ontwikkeld met minimale beweging van het onderstel. Hierdoor “voel” je minder acceleratie in je maag terwijl je ogen wel door hebben dat het erg snel gaat.
4. Torque curve van de motor is anders. De Civic had iets meer lag onderin. De 718, door de variable vane turbo heeft een erg lineaire torque curve en accelereert net zo hard tussen 2k en 6.5k waar de Vtech van de Civic toch een soort tweede surge boven
in veroorzaakte.
Ben super blij met de 718 maar snap ook dat zo veel mensen zeggen dat de S eigenlijk met tuning naar 400pk 500nm beter tot zijn recht komt als sportwagen.
Ben benieuwed of ik iets anders ervaar als ik eindelijk de wagen op 10/10 kan rijden in April.
De 718 staat in het teken van efficiëntie, terwijl de Type R FK8 was richte zich op brute kracht. Beide zijn snel en met emotie maar brengen dat op een andere manier tot leven. In de 718 voel je de snelheid met je oogen op de teller en in de omgeving die telkens sneller voorbij komt. In de Civic voelde je de acceleratie in je maag.
Waardoor komt dit verschil? Ik denk,
1. Pdk vs. Manual, seamless supersnelle gearshift van de pdk zorgen dat er geen beweging tussen de versnellingen gebeurt.
2. Gear ratios! Er zit in 2, 3 en 4 15 tot 25km per uur verschil, de Civic met veel kortere versnellingen.
3. Snelheid van de active dempers. De active dempers in de 718 zijn gewoon beter/sneller waardoor je de acceleratie ontwikkeld met minimale beweging van het onderstel. Hierdoor “voel” je minder acceleratie in je maag terwijl je ogen wel door hebben dat het erg snel gaat.
4. Torque curve van de motor is anders. De Civic had iets meer lag onderin. De 718, door de variable vane turbo heeft een erg lineaire torque curve en accelereert net zo hard tussen 2k en 6.5k waar de Vtech van de Civic toch een soort tweede surge boven
in veroorzaakte.
Ben super blij met de 718 maar snap ook dat zo veel mensen zeggen dat de S eigenlijk met tuning naar 400pk 500nm beter tot zijn recht komt als sportwagen.
Ben benieuwed of ik iets anders ervaar als ik eindelijk de wagen op 10/10 kan rijden in April.
- Opa
- Berichten: 6263
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Dus als ik het goed begrijp had je met de Type R wat meer beleving en is de Porsche eigenlijk gewoon te goed?
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Auf die Dauer hilft nur Power:)
Dat Porsche chassis kan zat 500pk aan natuurlijk, daar begint 't pas.
Dat Porsche chassis kan zat 500pk aan natuurlijk, daar begint 't pas.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Om dan vervolgens maximaal 5 seconden volgas te kunnen geven op de openbare weg omdat het anders onverantwoord hard gaat.. Daar heb je dus helemaal niets aan.
Zo nu koffie.
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Haha, hangt er vanaf waar /hoe/wanneer en wie er rijdt: Ik zie't probleem niet hoor(not kidding) Power/koppel is een heerlijk comfortabel iets om even van 80-120 te versnellen in lagere toeren bijvoorbeeld.Mark 320iS schreef: ↑15 mar 2024, 10:14Om dan vervolgens maximaal 5 seconden volgas te kunnen geven op de openbare weg omdat het anders onverantwoord hard gaat.. Daar heb je dus helemaal niets aan.
Zo nu koffie.
En doe nog maar een bakkie zwart!
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 2016 (982) 718 Cayman S
Robin schreef: ↑15 mar 2024, 10:25Haha, hangt er vanaf waar /hoe/wanneer en wie er rijdt: Ik zie't probleem niet hoor(not kidding) Power/koppel is een heerlijk comfortabel iets om even van 80-120 te versnellen in lagere toeren bijvoorbeeld.Mark 320iS schreef: ↑15 mar 2024, 10:14Om dan vervolgens maximaal 5 seconden volgas te kunnen geven op de openbare weg omdat het anders onverantwoord hard gaat.. Daar heb je dus helemaal niets aan.
Zo nu koffie.
En doe nog maar een bakkie zwart!
Tuurlijk is veel power leuk(!), maar dan moet je wel de ruimte en het overzicht hebben en daar ontbreekt het vaak aan op de openbare weg.
Ik vind het leuk om hier in het heuvelland en vlak over de grens in België wat over landwegen te rijden en ik dan is 250pk eigenlijk al ruim voldoende. Met de E46 M3 ging het vaak al veel te hard (en dat is een auto die velen tegenwoordig niet snel meer vinden), op een glooiende weg ga je al snel 180 en dat vind ik totaal niet verantwoord. Je weet nooit of er toch niet onverwacht een fietser, wandelaar of dier ergens vandaan komt die je per abuis over het hoofd hebt gezien. In de praktijk komt het er met zo een snelle auto dan op neer dat je 5 sec volgas geeft en dan weer moet remmen omdat je niet het volledige overzicht hebt vanwege een boom of ander obstakel. Voor mij wordt het dan een frustrerende aangelegenheid.
Espressotje maar?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust, e30touring1990, EmielS60, Jan Terwolde, mark1974, SlowCo en 9 gasten