Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 *UPDATE*
- Andry
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 *Tellercluster weer als nieuw* *
Stap voor stap na veel lezen en bekijken heb ik nu een heel aardig idee hoe de Kadett optisch en technisch moet gaan worden. Gewoon een lichte oldskool auto met redelijk vermogen op de gesperde achteras. Een auto waar je naast normale ritjes ook met normale snelheden veel fun mee kan hebben itt de Evo die je 'drive like a maniac' moet rijden wil het ooit spannend worden
Het exact kopieeren van het exemplaar wat m'n moeder destijds had laat ik gedeeltelijk varen. Een paar maal met een exemplaar mogen rijden en met de standaard 1.2 motor met Solex carburateur en 4 bak stuur ik m'n ma er niet mee op pad. Optisch zal er weinig veranderen maar her en der ga ik technieken opwaarderen naar meer hedendaagse standaarden als remmen en aansturing van de motor. De auto moet fatsoenlijk remmen en zonder gerommel met een manuele choke direct aanslaan en het blijven doen. De purist zal in een hoek een potje gaan zitten janken, maar ik wil het gewoon veiliger en bedrijfszekerder hebben, zeker met m'n ma achter het stuur.
Dus de boodschappenlijst is weer wat langer geworden:
- andere motor met injectie
- andere versnellingsbak
- andere stevigere achteras met sper
- ander onderstel
- andere koplampen
- De motor heb ik inmiddels gevonden. Een CIH vind ik wat beter passen bij de leeftijd dan de C20XE, die heb ik gelaten voor wat het is. Een 2.4 CIH motor is het geworden. Prima ding alleen haal ik m wel uit elkaar en maak ik m wel gelijk naar m'n zin voor een later stadium met een dedicated ecu met verschillende schakelbare mappen, throttlebody's nokkenas enz. oftewel here we go again
- de versnellingsbak is een Getrag 5 bak geworden, gaat ook uit elkaar om te reviseren en daarna met een lichter vliegwiel te monteren.
- de achteras is een as geworden van een coupé met een zwaarder motortype, dus steviger, met een Omega sper erin.
- de auto laat ik uitwegen en aan de hand daarvan het onderstel maken. Of het zin heeft? Mwah voor gewoon straatgebruik niet echt, maar ik zit te dicht bij het vuur om het niet te doen dus waarom niet
- koplampen zijn originele H4 exemplaren geworden. Dit is verre van modern, maar vergeleken met de duplo verlichting die erin zit een duidelijke upgrade cq.veiliger.
Op het onderstel na heb ik alles op de plank liggen, dus weer eens verder in de loods. Afhankelijk van de tijd pak ik steeds iets aan:
Bekleding van de vulhals van de brandstoftank:
Wat ik ook deed, het bleef lelijk.
Dan maar in de primer en in kleur van Innotec:
Die kan en mag weer gezien worden.
Over het plaatwerk kan ik een boek schrijven, en ik ben slechts nog maar op één kwart
Dit zou spuitklaar zijn:
Krassen van het machinaal schuren, delen nog kaal en de rest erom heen was waterproof geschuurd
Butsen gewoon vol gestuct en de hoge randen rondom de buts dienden als maat voor het strak afsmeren. De komplete rechterkant van de klep was op alle delen helemaal geplamuurd...
Toen heb ik besloten om al het plaatwerk echt helemaal kaal te maken om te zien wat onder alle laklagen en plamuur zat. Even dacht ik eraan om alle losse delen in een bad te gooien, alleen is dan is echt alles kaal staal. Ook waar je later niet meer goed bij komt om te spuiten/conserveren, dus om ellende later te voorkomen heb ik dit niet gedaan.
Dus een paar uur later:
Netjes uitgedeukt zoals het hoort:
Het restant is echt minimaal en wordt meegenomen tijdens het strak maken.
En een voorscherm:
Ook weer aardig wat deuken geplamuurd die je echter zo kan drukken
En een gat dichtmaken doe je kennelijk zo:
Gat dicht fatsoenlijk gedicht en kompleet ontdaan van plamuur, laklagen en deuken.
Verder zijn de stoelframes, pedalen en ander klein materiaal gestraald, geprimered en gespoten. Foto's moet ik nog maken.
Het exact kopieeren van het exemplaar wat m'n moeder destijds had laat ik gedeeltelijk varen. Een paar maal met een exemplaar mogen rijden en met de standaard 1.2 motor met Solex carburateur en 4 bak stuur ik m'n ma er niet mee op pad. Optisch zal er weinig veranderen maar her en der ga ik technieken opwaarderen naar meer hedendaagse standaarden als remmen en aansturing van de motor. De auto moet fatsoenlijk remmen en zonder gerommel met een manuele choke direct aanslaan en het blijven doen. De purist zal in een hoek een potje gaan zitten janken, maar ik wil het gewoon veiliger en bedrijfszekerder hebben, zeker met m'n ma achter het stuur.
Dus de boodschappenlijst is weer wat langer geworden:
- andere motor met injectie
- andere versnellingsbak
- andere stevigere achteras met sper
- ander onderstel
- andere koplampen
- De motor heb ik inmiddels gevonden. Een CIH vind ik wat beter passen bij de leeftijd dan de C20XE, die heb ik gelaten voor wat het is. Een 2.4 CIH motor is het geworden. Prima ding alleen haal ik m wel uit elkaar en maak ik m wel gelijk naar m'n zin voor een later stadium met een dedicated ecu met verschillende schakelbare mappen, throttlebody's nokkenas enz. oftewel here we go again
- de versnellingsbak is een Getrag 5 bak geworden, gaat ook uit elkaar om te reviseren en daarna met een lichter vliegwiel te monteren.
- de achteras is een as geworden van een coupé met een zwaarder motortype, dus steviger, met een Omega sper erin.
- de auto laat ik uitwegen en aan de hand daarvan het onderstel maken. Of het zin heeft? Mwah voor gewoon straatgebruik niet echt, maar ik zit te dicht bij het vuur om het niet te doen dus waarom niet
- koplampen zijn originele H4 exemplaren geworden. Dit is verre van modern, maar vergeleken met de duplo verlichting die erin zit een duidelijke upgrade cq.veiliger.
Op het onderstel na heb ik alles op de plank liggen, dus weer eens verder in de loods. Afhankelijk van de tijd pak ik steeds iets aan:
Bekleding van de vulhals van de brandstoftank:
Wat ik ook deed, het bleef lelijk.
Dan maar in de primer en in kleur van Innotec:
Die kan en mag weer gezien worden.
Over het plaatwerk kan ik een boek schrijven, en ik ben slechts nog maar op één kwart
Dit zou spuitklaar zijn:
Krassen van het machinaal schuren, delen nog kaal en de rest erom heen was waterproof geschuurd
Butsen gewoon vol gestuct en de hoge randen rondom de buts dienden als maat voor het strak afsmeren. De komplete rechterkant van de klep was op alle delen helemaal geplamuurd...
Toen heb ik besloten om al het plaatwerk echt helemaal kaal te maken om te zien wat onder alle laklagen en plamuur zat. Even dacht ik eraan om alle losse delen in een bad te gooien, alleen is dan is echt alles kaal staal. Ook waar je later niet meer goed bij komt om te spuiten/conserveren, dus om ellende later te voorkomen heb ik dit niet gedaan.
Dus een paar uur later:
Netjes uitgedeukt zoals het hoort:
Het restant is echt minimaal en wordt meegenomen tijdens het strak maken.
En een voorscherm:
Ook weer aardig wat deuken geplamuurd die je echter zo kan drukken
En een gat dichtmaken doe je kennelijk zo:
Gat dicht fatsoenlijk gedicht en kompleet ontdaan van plamuur, laklagen en deuken.
Verder zijn de stoelframes, pedalen en ander klein materiaal gestraald, geprimered en gespoten. Foto's moet ik nog maken.
Laatst gewijzigd door Andry op 29 dec 2020, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 27992
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
wat een werk zeg.
- Niels
- Berichten: 22278
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
Zeker een werkje! Maar wel mooi om te zien hoe je het aanpakt
Goede keuze van de motorische upgrade. Nostalgie is leuk maar een 1.2 met hand choke blijft behelpen natuurlijk. Uitwegen lijkt misschien wat overdreven maar verhalen van een collega die ooit dit spul reed met veel dikkere vier cilinders dan origineel deden me denken aan een rondspringende labrador. Die had grind tegels achterin de kofferbak om de boel wat stabiel te houden. Dat was ook nog in de tijd dat je niet ff een instelbaar KW onderstel online kocht
Goede keuze van de motorische upgrade. Nostalgie is leuk maar een 1.2 met hand choke blijft behelpen natuurlijk. Uitwegen lijkt misschien wat overdreven maar verhalen van een collega die ooit dit spul reed met veel dikkere vier cilinders dan origineel deden me denken aan een rondspringende labrador. Die had grind tegels achterin de kofferbak om de boel wat stabiel te houden. Dat was ook nog in de tijd dat je niet ff een instelbaar KW onderstel online kocht
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
Lekker dit zeg, ben benieuwd naar t eindresultaat!
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
Mooi werk!
En dat plaatwerk ziet er nog heel gezond (roestvrij) uit zeg.
En dat plaatwerk ziet er nog heel gezond (roestvrij) uit zeg.
- RS-Ron
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
Ziet er weer netjes uit Andry !
Gr Ron
Gr Ron
- Martijn M
- Berichten: 3307
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
Vakwerk zeg! Mooie build.
- Estoque
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
Poah, mooi werk!
Zo'n 2.4 met Getrag 240 en sper is wel een hele leuke combi voor op de weg!
Zo'n 2.4 met Getrag 240 en sper is wel een hele leuke combi voor op de weg!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26849
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
Super mooi om te zien hoe je te werk gaat!
- Andry
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motor/bak/achteras+sper gekocht.
Thanks all!
Dit gegeven maakt het soms ook weer lastig, althans voor mij wel want:
de motorkap heeft ooit een klapper gehad en het is echt heel belachelijk gerepareerd. De keus was een 2e hands motorkap maar de 2e hands motorkappen hebben nagenoeg ook allemaal roest op bekende plekken die nog moeten worden behandeld, een imitatie wilde ik zoiezo niet vanwege de pasvorm en materiaaldikte en ik had een NOS met vliegroest gevonden in zuid Duitsland. Echter €750 ex verzenden vond ik wel heel erg gek. Dus dan maar gaan roeien met de riemen die ik heb.
Iemand heeft dit ooit volgestort....
En de binnenkant, gewoon om te janken. Ik dacht er even aan om toch die NOS kap te laten komen, maar ja: die datum hè
Dus maar een beschadigde OE motorkap opgezocht die op de juiste plekken in de kreukels lag en daar een stuk van overgezet.
Rondom een gap gehouden van 1-1,5mm om goed te kunnen lassen met 135, dus geen overlap verbinding, en na wat slijpen ziet het er weer toonbaarder uit:
Komende week met de vlam iets krimpen en passen op de auto. Mocht het resultaat zo-zo zijn kan ik die andere NOS laten komen. Al met al een dag verkl**t voor een datum, maar alle delen nieuw kopen en erop schroeven maakt het voor mij iig. minder interessant.
Next: de deuren. Als ik alles zo bekijk zal dat wel weer uitdraaien op een deelproject
Op een paar plekken na is het echt niet verkeerd. In de motorkap, achterklep en voorschermen staan ook de productiedata. Deze zijn tussen maand 8 en maand 10 in 1977 geproduceerd en de auto is hier in februari 1978 op kenteken gezet.
Dit gegeven maakt het soms ook weer lastig, althans voor mij wel want:
de motorkap heeft ooit een klapper gehad en het is echt heel belachelijk gerepareerd. De keus was een 2e hands motorkap maar de 2e hands motorkappen hebben nagenoeg ook allemaal roest op bekende plekken die nog moeten worden behandeld, een imitatie wilde ik zoiezo niet vanwege de pasvorm en materiaaldikte en ik had een NOS met vliegroest gevonden in zuid Duitsland. Echter €750 ex verzenden vond ik wel heel erg gek. Dus dan maar gaan roeien met de riemen die ik heb.
Iemand heeft dit ooit volgestort....
En de binnenkant, gewoon om te janken. Ik dacht er even aan om toch die NOS kap te laten komen, maar ja: die datum hè
Dus maar een beschadigde OE motorkap opgezocht die op de juiste plekken in de kreukels lag en daar een stuk van overgezet.
Rondom een gap gehouden van 1-1,5mm om goed te kunnen lassen met 135, dus geen overlap verbinding, en na wat slijpen ziet het er weer toonbaarder uit:
Komende week met de vlam iets krimpen en passen op de auto. Mocht het resultaat zo-zo zijn kan ik die andere NOS laten komen. Al met al een dag verkl**t voor een datum, maar alle delen nieuw kopen en erop schroeven maakt het voor mij iig. minder interessant.
Next: de deuren. Als ik alles zo bekijk zal dat wel weer uitdraaien op een deelproject
- Niels
- Berichten: 22278
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Gewoon de datum overzetten in de NOS kap
750,- is wel geld maar ik gok dat het ook wel een erg schaars item is inmiddels. De jaren 77-78 waren natuurlijk dramatisch qua staal kwaliteit....
750,- is wel geld maar ik gok dat het ook wel een erg schaars item is inmiddels. De jaren 77-78 waren natuurlijk dramatisch qua staal kwaliteit....
- Opa
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Goed bezig Superindo!
Wat is een NOS kap?
Je hebt NOS om je auto sneller te maken en je hebt ook het NOS-nieuws.
Wat is een NOS kap?
Je hebt NOS om je auto sneller te maken en je hebt ook het NOS-nieuws.
- Niels
- Berichten: 22278
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
New Of Shelf, oftewel oude ongebruikte onderdelen die tot aan nu ergens op de plank hebben gelegen en min of meer in nieuwstaat zijn.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6176
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Ik dacht New Old Stock.
- RS-Ron
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Jij bent echt een plaatwerk-tovenaar, kan dat vakwerk wel waarderen Ik denk dat de gemiddelde Bart Holland het echt niet beter doet, integendeel........ Staat het project in Spijkenisse Andry ?
Gr Ron
Gr Ron
- HJ2
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Ik ben echt jaloers op je plaatwerk skills!
Just wow....
Just wow....
- Niels
- Berichten: 22278
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Luco
- Berichten: 27992
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Ja wat een kunstenaar en dan nog lassen ook dat krantenpapier
- Opa
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
mooi werk weer Andry... las je dit met TIG (zou ik verwachten ivm beperkte warmte-inbreng)?
- wakuwaku
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 22:18
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Wow, mooi werk man, nostalgie, weet nog dat mijn vader met een bronskleurige Kadett C coupe kwam voorrijden. Had Rode skai bekleding. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Ik heb slagletters en cijfers liggen mocht je deze willen lenen .
Mooi project!
- Andry
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Lasprocessen in de 14 range hebben an sich geen beperkte warmte inbreng, dat staat namelijk los van je lasproces. Wel raak je veel energie kwijt aan de omgeving vandaar dat er volgens NEN 1011 een correctiefactor van 0,6 wordt gehanteerd om je warmte inbreng uit te rekenen.
Deelfactor is de voortloopsnelheid wat uiteindelijk de warmte inbreng bepaald.
Gewoon met MAG (135) gelast met een 0,8 mm SG2 lastoevoegmateriaal onder bescherming van een 80/20 menggas.
Laatst gewijzigd door Andry op 27 jan 2021, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 Motorkap drama!
Knap werk man en zoals ik je ken maak je er zeker geen half werk vanAndry schreef: ↑27 jan 2021, 19:24Lasprocessen in de 14 range hebben an sich geen beperkte warmte inbreng, dat staat namelijk los van je lasproces. Wel raak je veel energie kwijt aan de omgeving vandaar dat er volgens NEN 1011 een correctiefactor van 0,6 wordt gehanteerd om je warmte inbreng uit te rekenen.
Deelfactor is de voortloopsnelheid wat uiteindelijk de warmte inbreng bepaald.
Gewoon met MAG (135) gelast met een 0,8 mm SG2 lastoevoegmateriaal onder bescherming van een 80/20 menggas.
Lekker als je zo handig bent, ik zou het waarschijnlijk exact hetzelfde aangepakt hebben maar dan met ducttape en tiewraps.
- Andry
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2
Dit project loopt op een zijspoor en rustig aan toch wat gedaan. Even geen plaatwerk, maar wat andere dingen opgeknapt:
Bij de coupé zaten duplo koplampen, wat wel heel erg oldschool is met weinig lichtopbrengst. H4 was een fabrieksoptie en deze zaten in de donor Kadett die ik heb gekocht en na 40 jaar zijn ze wel aan een opknapbeurt toe.
Zo uit de donor geplukt, onder het vuil en de roest:
Mooi afgekit dat glas, alleen dat al was voor mij de reden om ze uit elkaar te halen:
Reflector die weinig meer reflecteerd:
Na een goede poetsbeurt:
Gedemonteerd:
Afkitten met siliconekit zonder de oude kit te verwijderen Eraf al die zooi!
Na al de oude kit wegsteken, stralen, coating en poetsen liggen ze nu wat beter bij. Niet helemaal nieuw, want dat was niet haalbaar. Ook heb ik gekozen om de stalen delen te spuiten ipv te beitsen en in een kleur te passiveren.
Deze mogen er wel weer worden gemonteerd
De buitenspiegels hadden ook wel hun beste tijd gehad, op de Coupe zaten SR spiegels en op de donor Kadett Engelmann sportspiegels. Ook dit was een fabrieksoptie en in de exemplaren afkomstig van de donor Kadett zit het GM logo. Leuk:ja, meerwaarde: echt helemaal niets.
Op de bok om in kleur te zetten:
Deze morgen er ook wel weer op
Als volgende zijn de deuren aan de beurt om deze netjes kaal te maken, dan zijn alle losse plaatwerkdelen klaar. Rest de body nog maar die komt later. Eerst de vooras, de achteras en versnellingsbak reviseren en het stuurhuis voorzien van een direktere overbrenging. De vorige eigenaar heeft de motor gereviseerd en de oliedruk en de compressie van de 2.4 motor die ik nu heb gemeten zijn een dikke prima en deze gaat er vooralsnog zo ook weer in terug. Daarnaast bouw ik een zelfde motor op, alleen dan naar mijn eigen smaak
Bij de coupé zaten duplo koplampen, wat wel heel erg oldschool is met weinig lichtopbrengst. H4 was een fabrieksoptie en deze zaten in de donor Kadett die ik heb gekocht en na 40 jaar zijn ze wel aan een opknapbeurt toe.
Zo uit de donor geplukt, onder het vuil en de roest:
Mooi afgekit dat glas, alleen dat al was voor mij de reden om ze uit elkaar te halen:
Reflector die weinig meer reflecteerd:
Na een goede poetsbeurt:
Gedemonteerd:
Afkitten met siliconekit zonder de oude kit te verwijderen Eraf al die zooi!
Na al de oude kit wegsteken, stralen, coating en poetsen liggen ze nu wat beter bij. Niet helemaal nieuw, want dat was niet haalbaar. Ook heb ik gekozen om de stalen delen te spuiten ipv te beitsen en in een kleur te passiveren.
Deze mogen er wel weer worden gemonteerd
De buitenspiegels hadden ook wel hun beste tijd gehad, op de Coupe zaten SR spiegels en op de donor Kadett Engelmann sportspiegels. Ook dit was een fabrieksoptie en in de exemplaren afkomstig van de donor Kadett zit het GM logo. Leuk:ja, meerwaarde: echt helemaal niets.
Op de bok om in kleur te zetten:
Deze morgen er ook wel weer op
Als volgende zijn de deuren aan de beurt om deze netjes kaal te maken, dan zijn alle losse plaatwerkdelen klaar. Rest de body nog maar die komt later. Eerst de vooras, de achteras en versnellingsbak reviseren en het stuurhuis voorzien van een direktere overbrenging. De vorige eigenaar heeft de motor gereviseerd en de oliedruk en de compressie van de 2.4 motor die ik nu heb gemeten zijn een dikke prima en deze gaat er vooralsnog zo ook weer in terug. Daarnaast bouw ik een zelfde motor op, alleen dan naar mijn eigen smaak
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten