F31 330D nieuwe winterset - VW mk1 Cabrio 2.0 8v
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Het zit eronder!
Nu alleen nog laten coderen.. De specialist waar ik heen ga werkt alleen via het officiele BMW netwerk en codeerd dus enkel met ISTA. Daarvoor moet de auto echter de laatste iStep update hebben wat bij mij niet mogelijk is vanwege o.a. een headunit die vervangen is
Dus ff adresje zoeken hiervoor..
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Wat moet er aan gecodeerd worden dan? Dacht dat het gewoon er onder zetten was en rijden
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Mooie remmenset zo!
- Philipoo
- Berichten: 4167
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Bimmercode kan 99% op afstand coderen, gaat snel en is niet zo duur. Misschien die eens een berichtje sturen!
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Is een DSC/ABS verhaal.Jan Terwolde schreef: ↑16 aug 2023, 09:37 Wat moet er aan gecodeerd worden dan? Dacht dat het gewoon er onder zetten was en rijden
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Coderen moet nog steeds gebeuren Binnenkort toch eens gaan laten doen.
Ondertussen staat natuurlijk de winter voor de deur en de oude Style 415 winterwielen zien er echt niet meer uit (corrosie) en de banden die erom liggen zijn eigenlijk niet meer als winterbanden te classificeren omdat ze rond een mm of 3 zitten. Nu wilde ik ten tijde van de aankoop van de 415 set eigenlijk al een set 400M breedset hebben, en die heb ik nu gevonden. Zal wel lekker gevuld zijn met de 370mm stoppers
Overigens, is er hier iemand die ervaring heeft met M3/M4 draagarmen op een F3x? Het sturen van de F31 is namelijk het volgende puntje wat wat mij betreft verbeterd kan worden en met 280k op de klok wordt het waarschijnlijk toch tijd om eens wat draagarmen te vervangen. Wat ik me alleen afvraag is hoeveel het wiel naar buiten komt en of de M3/M4 bussen veel harder / merkbaar minder comfortabel zijn dan de originele.
Verder staat de Abarth nog te koop, voor een bedrag dat misschien een beetje overmoedig is, maargoed. Hij hoeft ook nog niet weg. Mocht ie weg gaan is het natuurlijk de vraag wat er in de plaats komt. Oorspronkelijk dacht ik aan een Golf mk1 cabrio, alhoewel met aankomende km-heffing iets nieuwers ook interessant kan zijn, iets als een 500 Abarth bijvoorbeeld. Aan de andere kant, ik ben ook wel gecharmeerd van een E21, maar dat is dan sowieso geen cabrio en neemt toch wel een stuk meer ruimte in beslag in de garage. Ach ja, eerst de Abarth maar eens de deur uit.
Ondertussen staat natuurlijk de winter voor de deur en de oude Style 415 winterwielen zien er echt niet meer uit (corrosie) en de banden die erom liggen zijn eigenlijk niet meer als winterbanden te classificeren omdat ze rond een mm of 3 zitten. Nu wilde ik ten tijde van de aankoop van de 415 set eigenlijk al een set 400M breedset hebben, en die heb ik nu gevonden. Zal wel lekker gevuld zijn met de 370mm stoppers
Overigens, is er hier iemand die ervaring heeft met M3/M4 draagarmen op een F3x? Het sturen van de F31 is namelijk het volgende puntje wat wat mij betreft verbeterd kan worden en met 280k op de klok wordt het waarschijnlijk toch tijd om eens wat draagarmen te vervangen. Wat ik me alleen afvraag is hoeveel het wiel naar buiten komt en of de M3/M4 bussen veel harder / merkbaar minder comfortabel zijn dan de originele.
Verder staat de Abarth nog te koop, voor een bedrag dat misschien een beetje overmoedig is, maargoed. Hij hoeft ook nog niet weg. Mocht ie weg gaan is het natuurlijk de vraag wat er in de plaats komt. Oorspronkelijk dacht ik aan een Golf mk1 cabrio, alhoewel met aankomende km-heffing iets nieuwers ook interessant kan zijn, iets als een 500 Abarth bijvoorbeeld. Aan de andere kant, ik ben ook wel gecharmeerd van een E21, maar dat is dan sowieso geen cabrio en neemt toch wel een stuk meer ruimte in beslag in de garage. Ach ja, eerst de Abarth maar eens de deur uit.
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Als jij die M3 armen even probeert, weet ik of ik dat ook moet doen
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Hmm tja.. wil jij het niet eerst proberen, dan weet ik daarna of ik het moet doenmatthyssie schreef: ↑02 nov 2023, 13:54 Als jij die M3 armen even probeert, weet ik of ik dat ook moet doen
De Abarth is overigens verkocht en opgehaald en gaat een nieuw leven tegemoet in Uden. Aan de ene kant vind ik het jammer dat ie weg is, aan de andere kant wordt het met een klein kind tijd voor iets waar we met z'n allen in kunnen. Dus op zoek naar een Golf 1 Cabrio, liefst een blauwe Quartet 1.8 van 92-93. Mijn ouders hebben er ooit een gehad en daar heb ik met veel plezier in gereden toen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: F31 330D - Abarth exit
Hij had er zelfs overdwars op gepast denk?
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Haha mijn F30 gaat ergens tussen nu en een halfjaar in de bingo denk ik, dus laat dat even voor wat het is.JdBn schreef: ↑24 nov 2023, 12:19Hmm tja.. wil jij het niet eerst proberen, dan weet ik daarna of ik het moet doenmatthyssie schreef: ↑02 nov 2023, 13:54 Als jij die M3 armen even probeert, weet ik of ik dat ook moet doen
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
- Martijn_bmw
- Berichten: 26871
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: F31 330D - Abarth exit
Leuk golf I caab, zo heeft bij mij de golf 3 cabrio een speciaal gevoel.
Eerste cabrio van mijn ouders en ook de eerste auto waar ik mijn kilometers zelfstandig in maakte na behalen rijbewijs.
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: F31 330D - Abarth exit
Yes exact dat! Met de Mk1 veel in Zeeuws Vlaanderen rond gereden in het weekend (lees: vooral naar het strand... ) en met de Mk3 een keer of 2 op vakantie geweest (Franse Alpen en Schotland). De Golf 3 cabrio heb ik alleen toch een beetje gemengde gevoelens bij. Die werd namelijk door mijn ouders gekocht als vervanger van de Mk1, maar waar de Mk1 van een 98pk 1.8 was voorzien, had de Golf 3 een 75pk 1.8 Dat ding was traaaaaaaaag... en om een of andere reden had die ook echt last van onderstuur, terwijl de Mk1 net een kart was.Martijn_bmw schreef: ↑24 nov 2023, 13:59
Leuk golf I caab, zo heeft bij mij de golf 3 cabrio een speciaal gevoel.
Eerste cabrio van mijn ouders en ook de eerste auto waar ik mijn kilometers zelfstandig in maakte na behalen rijbewijs.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26871
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: F31 330D - Abarth exit
^^ haha ja dat verschil, in vermogen icm zwaardere auto kan alleen maar tegenvallen dan
Mijn ouders hadden een 115pk versie dus die was toen prima te rijden wellicht met de ervaringen van nu dat ik hem ook traaaag vind
Mijn ouders hadden een 115pk versie dus die was toen prima te rijden wellicht met de ervaringen van nu dat ik hem ook traaaag vind
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: F31 330D - Abarth exit
Golf 3 had ook een 90pk 1800 toch? Daar heb ik nog wel mee gereden en die waren flink overstuurd met lif-off.
- JP
- Berichten: 31474
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: F31 330D - Abarth exit
Verrassende keuze, van een Abarth naar een Golfje. Vaak toch verschillende type liefhebbers
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: F31 330D - Abarth exit
[/quote]
En dan als het goed weer is in het voorjaar/zomer gewoon de BMW lekker thuis laten staan en met de kap open naar werk rijden
Ik weet het ook niet precies, maar weet wel dat ik toen het vermogen opgezocht heb omdat ik hem zo enorm tegen vond vallen. Maar er was ook een 90pk versie 1.8 8v inderdaad, maar dat was niet de versie die wij hadden
Tja, net als met muziek heb ik een vrij brede smaak Heb een jaar of 10 met de Abarth gereden en dat was allemaal mooi en aardig, maar zoals hij was had ik gewoon geen tijd om ermee te rijden aangezien het ding alleen voor plezierritjes in m'n eentje gebruikt kon worden. De Golf zal allicht ondersteltechnisch niet helemaal standaard blijven (als de auto die ik koop uberhaupt nog origineel is) en daarvan weet ik uit het verleden dus dat ze erg goed kunnen sturen. De Golf moet ook wel meer een 'nette' auto worden, dus zoek er wel een zonder schade, nette kap en interieur en dan liefst een stel 15"/16" BBS wielen eronder. Nee geen RS (vind ik geen porum, te klassiek, sorry aan hele VW scene.. ) maar RX2 bijvoorbeeld. Of van die remade Snowflake/Quartet wielen, die zijn ook erg dik.
En dan als het goed weer is in het voorjaar/zomer gewoon de BMW lekker thuis laten staan en met de kap open naar werk rijden
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: F31 330D - Abarth exit
Ik heb trouwens eens even zitten kijken, maar wat ook echt een achterlijk groot verschil is is wat er allemaal te krijgen is voor een Golf zeg
Voor de Abarth kun je echt niet heel veel vinden, of heel duur. Originele onderdelen ook lastig vaak. VW zelf heeft gewoon een hele sectie Volkswagen Classic Parts waar je zowat een complete Golf in onderdelen kunt bestellen als je wilt
Heb wel iets op het oog, maar eigenlijk een stuk duurder dan ik had willen uitgeven (bekende DF-forum budget maal anderhalf zeg maar) echter wel met recente kap, net interieur (zeldzaam lijkt het) en de juiste kleur met wat aardige mods. Die zou vrij weinig nodig hebben om hem naar mijn zin te maken. Hmmz hoe gaan we dat verkopen thuis..
Voor de Abarth kun je echt niet heel veel vinden, of heel duur. Originele onderdelen ook lastig vaak. VW zelf heeft gewoon een hele sectie Volkswagen Classic Parts waar je zowat een complete Golf in onderdelen kunt bestellen als je wilt
Heb wel iets op het oog, maar eigenlijk een stuk duurder dan ik had willen uitgeven (bekende DF-forum budget maal anderhalf zeg maar) echter wel met recente kap, net interieur (zeldzaam lijkt het) en de juiste kleur met wat aardige mods. Die zou vrij weinig nodig hebben om hem naar mijn zin te maken. Hmmz hoe gaan we dat verkopen thuis..
- Emiel
- Berichten: 3888
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: F31 330D - Abarth exit
Proficiat met de verkoop, en sterkte met thuis een goed verhaal op tafel leggen
- JP
- Berichten: 31474
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: F31 330D - Abarth exit
Bosje rode rozen en een keertje de vaatwasser uitruimen....kom je een eind mee
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: F31 330D - Abarth exit
Hmm, keuzes… behalve die mooie blauwe (waar bij nadere inspectie van de foto’s het dak niet best is) is mijn oog ook gevallen op een die ik in eerste instantie heb afgeserveerd vanwege het interieur dat er belabberd uit ziet en de auto overall enigszins fout. Maar wel een lékker foute kleur, ABF swap, gereviseerd onderstel/bak en op het oog (foto’s) nette kap. En die kost de helft van die blauwe.. Dan kan ik natuurlijk meer in het foute thema blijven en een set recaros (en de rest van het interieur) lekker retro laten bekleden en staat er ook iets gaafs
Scheelt ook dat dingen als originele knipperlicht glaasjes e.d. gewoon nieuw te krijgen zijn voor normaal geld zodat zo’n auto aardig te de-pimpen is
Scheelt ook dat dingen als originele knipperlicht glaasjes e.d. gewoon nieuw te krijgen zijn voor normaal geld zodat zo’n auto aardig te de-pimpen is
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: F31 330D nieuwe winterset - mk1 cabrio?
Nieuwe winterset voor onder de 330d, eindelijk een 400M breedset met winterbanden gevonden
Verder gaat de zoektocht naar een mk1 cabrio door.. en kijk al met een schuin oog naar wat er allemaal voor te krijgen is. Interieurs, schroefsets, ABF swaps…
Verder gaat de zoektocht naar een mk1 cabrio door.. en kijk al met een schuin oog naar wat er allemaal voor te krijgen is. Interieurs, schroefsets, ABF swaps…
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: F31 330D nieuwe winterset - mk1 cabrio?
Vind ik een van de fraaiste wielen voor op een F30, die 400.
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: F31 330D nieuwe winterset - mk1 cabrio?
Die 403 zijn ook zeker stoer maar de 400 net ff wat meer ingetogen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: CRZ, ED35, Edwin de Haas, Mark 320iS, maurizio, Milka en 6 gasten