Het grote brommer occasion draadje

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Ar » 14 mar 2012, 21:33

Een TZR, RS50 is leuk, maar voor de langere afstanden kun je beter rechtop zitten.
http://link.marktplaats.nl/537808803

Volgens mijn broer kun je beter een Gilera GSM nemen.
http://link.marktplaats.nl/519380895

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Ar » 14 mar 2012, 21:56


Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door dvh » 14 mar 2012, 22:04

Ik vond dit wel een stoer ding voor niet teveel geld:

Afbeelding
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -koop.html?

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Richard430 » 14 mar 2012, 22:07

Ik reed in mijn brommertijd op een Rieju Rs2 pro, in het oranje/zwart.

Ik verkies een AM6 blok altijd boven een Derbi blok. Het am6 blok is veel hoogtoeriger.

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Gijs Evo » 14 mar 2012, 22:11

De Yamaha TZR rijd goed met de begrenzers eraf, en is tevens de grootste schakelbrommer.
Dus meer naar de motormaat, en AM6 blok met potentie :)

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Richard430 » 14 mar 2012, 22:12

Ik vind het wel jammer dat als je op een Tzr zit, je de straat perfect onder je door ziet gaan. Dat had mijn RS2 dus niet.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door dvh » 14 mar 2012, 22:23

Zo'n TZR, lopen die dingen standaard 50 ?
En is dat niet als vroeger, uitlaat vervangen en het gaat gelijk 70-80 ?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Robin Hartog » 14 mar 2012, 22:25

dvh schreef:Zo'n TZR, lopen die dingen standaard 50 ?
En is dat niet als vroeger, uitlaat vervangen en het gaat gelijk 70-80 ?
Ja. Heel simpel bij scooter/schakelbrommers van dat tijdperk. Varioring eruit, uitlaat vervangen (Yasuni! :headbang: ) en je gaat al 75 ofzo. Schroef je er een 70CC in ga je zomaar 90/100.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Niels » 14 mar 2012, 22:38

Fuck het gaat echt over brommers :bag:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5294
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Kasteel » 14 mar 2012, 22:48

Schakel 'racer': Aprilia RS50, Derbi GPR, Motorhispania RX (?), Yamaha TZR, Reiju RS2
TZR lijkt me daarvan het mooiste, std blokjes zijn redelijk betrouwbaar en genoeg upgrades voorhanden

Schakel 'crosser/sm': Aprilia, Derbi Senda, Gilera GSM, Rieju
Derbi Senda DRD lijkt me daarvan wel wat.

Zo was het volgens mij zo'n beetje op het einde van mijn scootertijdperk, toen schakels fors minder populair waren dan nu.

Dit topic btw als inspiratie voor HR2013, kan me verders geen motivatie bedenken voor een 50cc schakelbrommer ;).

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Robin Hartog » 14 mar 2012, 22:53

Overigens, als je niet HEEL lang bent is een Gilera DNA ook een zeer goede optie. Zonder veel moeite te 'tunen' en rijdt ook comfortabeler dan een TZR of zo'n Aprilia.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Nutkees » 14 mar 2012, 23:00

Lache dit topic.

Ik heb geen verstand van brommers, reed altijd op een watergekoelde Honda camino. Leuk ding was dat.

Schakelbrommers heb ik niet gehad, wel crossmotoren, maar dat is toch weer anders.

Zelf ben ik altijd gek op een mtx, derbi senda, aprilia mx. Ga nu weer lekker verder zoeken naar een leuk exemplaar voor de run der runs!

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Richard430 » 14 mar 2012, 23:50

Mocht er trouwens iemand een vraag hebben over een scooter of brommer, dat is mijn core business dus schroom niet.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Nutkees » 15 mar 2012, 08:52

@Richard,

Is een Aprilia Classic nog een beetje rap te maken zonder al te gekke kosten? Kreeg gisteren een mail van een vriend die misschien nog een leuke opknapper heeft staan.

Lijkt me wel relaxed rijden, maar moet ook goed meekomen natuurlijk.

KoenM
Berichten: 1768
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door KoenM » 15 mar 2012, 10:44

Robin Hartog schreef:Overigens, als je niet HEEL lang bent is een Gilera DNA ook een zeer goede optie. Zonder veel moeite te 'tunen' en rijdt ook comfortabeler dan een TZR of zo'n Aprilia.
Daar heb ik lange tijd op rond getuft..

Alleen was de bedoeling geloof ik schakelbrommers, en een DNA is helaas een scooter :(
Plaatje-bij-het-praatje
Bijlagen
DSC_6353.jpg
DSC_6353.jpg (671.95 KiB) 3592 keer bekeken

Gebruikersavatar
turbofries
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door turbofries » 15 mar 2012, 15:12

http://www.schaafbromfietsen.nl/ Is hier de man wat brommer/scooters betreft. Heeft echt heel veel in zijn schuur/loods staan aan opvoer spul e.d. Daar ga ik nu dan ook naar toe om ff te checken wat er staat :D

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Richard430 » 15 mar 2012, 17:35

Nutkees schreef:@Richard,

Is een Aprilia Classic nog een beetje rap te maken zonder al te gekke kosten? Kreeg gisteren een mail van een vriend die misschien nog een leuke opknapper heeft staan.

Lijkt me wel relaxed rijden, maar moet ook goed meekomen natuurlijk.
Haal de begrenzer uit de uitlaat, even de versnellingsbakolie controleren, nieuwe bougie erin en dan rijdt het gewoon een 75/80kmh. Maar een Aprillia Classic is vrij zeldzaam, persoonlijk vindt ik het echt een schitterend apparaat. Voorzien van een AM5 blok, met 5 versnellingen dus.

Ideaal om een lange rit op te maken.

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Richard430 » 15 mar 2012, 17:36

Een Gilera Dna moet je maar van houden, als ik in de racepositie op zo'n ding lig wil ik ook schakelen :D
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.

Gebruikersavatar
Steef-bmw
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 feb 2012, 20:16
Locatie: Zaanstreek

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Steef-bmw » 15 mar 2012, 17:55

IK heb zelf 4 schakel brommers gehad..
Suzuki tsx uit 1985.
Motorhispania ryz 2003
Peugeot XPS 2003
Gilera gsm 2002..

Ik zelf vond de tsx de oudste dus het fijnst! reed heerlijk comfortble schakelde heel soepel en geen toerenbeuker wat zon am6 is. Ook degelijk gebouwd/
Die motorhispania was mijn grootste drama.. Waar speling of roest op kon zitten zat het ook..
De gilera gsm Is ook een hele fijne brommert! reed ook comfortable alleen je moet hem wel kopen met Derbi blok..
Fototje van mijn brommers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor mij een erg leuke tijd geweest!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Robin Hartog » 15 mar 2012, 17:56

Richard430 schreef:Een Gilera Dna moet je maar van houden, als ik in de racepositie op zo'n ding lig wil ik ook schakelen :D
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.
Zo erg lig je niet op een DNA toch? Natuurlijk zit je wel wat rechter op een Aprilia SR/Aerox/etc., maar ik dacht dat het meer een tussenweg was tussen een TZR en een Aerox qua model zeg maar.

Blokjes zijn idd erg goed. :thumbup:

KoenM
Berichten: 1768
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door KoenM » 15 mar 2012, 18:11

Robin Hartog schreef:
Richard430 schreef:Een Gilera Dna moet je maar van houden, als ik in de racepositie op zo'n ding lig wil ik ook schakelen :D
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.
Zo erg lig je niet op een DNA toch? Natuurlijk zit je wel wat rechter op een Aprilia SR/Aerox/etc., maar ik dacht dat het meer een tussenweg was tussen een TZR en een Aerox qua model zeg maar.

Blokjes zijn idd erg goed. :thumbup:
Klopt, je ligt inderdaad veel minder dan bij een TZR, maar echt rechtop zit je ook weer niet :)
Eigenlijk was het grootste verschil dat je je armen meer gestrekt hebt t.o.v. een Aerox.
Ik heb mijne voor 650€ kunnen kopen, en een TZR moest toen nog minstens 1300-1400 kosten..
Keuze was dus snel gemaakt ;)

Ze lopen inderdaad makkelijk hard, mijne had nog de standaarduitlaat, en 50cc blok.
Hij liep wel 83 echte kilometers :) (helaas gemeten met een lasergun bij een controle..)

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Richard430 » 15 mar 2012, 18:43

Door dit topic begin ik mijn oude brommer echt ontzettend te missen :(
Bijlagen
DSC00108.JPG
DSC00108.JPG (90.58 KiB) 3529 keer bekeken

Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
Locatie: Zuid-limburg

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Alex » 15 mar 2012, 20:08

Voor degene die een derbi koopt, ik heb hier nog wel wat leuke spullen liggen waardoor je net wat makkelijker de bergen op komt :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Maik » 15 mar 2012, 21:07

Nutkees schreef:Lache dit topic.

Ik heb geen verstand van brommers, reed altijd op een watergekoelde Honda camino. Leuk ding was dat.

Schakelbrommers heb ik niet gehad, wel crossmotoren, maar dat is toch weer anders.

Zelf ben ik altijd gek op een mtx, derbi senda, aprilia mx. Ga nu weer lekker verder zoeken naar een leuk exemplaar voor de run der runs!
Ik heb hier nog zo'n ding staan Kees! Zonder waterkoeling, dat dan wel weer (standaard zelfs, afgezien van uitlaatje)... :wink:
Gratis op te halen (met kenteken)!
Vroeger ook veel op zo'n ding gereden, met 70cc zeta, of was het een euro cilindertje? Grappig met die variomatic, trok als een beer :)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Het grote brommer occasion draadje

Bericht door Robin Hartog » 15 mar 2012, 21:13

KoenM schreef:
Robin Hartog schreef:
Richard430 schreef:Een Gilera Dna moet je maar van houden, als ik in de racepositie op zo'n ding lig wil ik ook schakelen :D
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.
Zo erg lig je niet op een DNA toch? Natuurlijk zit je wel wat rechter op een Aprilia SR/Aerox/etc., maar ik dacht dat het meer een tussenweg was tussen een TZR en een Aerox qua model zeg maar.

Blokjes zijn idd erg goed. :thumbup:
Klopt, je ligt inderdaad veel minder dan bij een TZR, maar echt rechtop zit je ook weer niet :)
Eigenlijk was het grootste verschil dat je je armen meer gestrekt hebt t.o.v. een Aerox.
Ik heb mijne voor 650€ kunnen kopen, en een TZR moest toen nog minstens 1300-1400 kosten..
Keuze was dus snel gemaakt ;)

Ze lopen inderdaad makkelijk hard, mijne had nog de standaarduitlaat, en 50cc blok.
Hij liep wel 83 echte kilometers :) (helaas gemeten met een lasergun bij een controle..)
Haha, ja. Toen ik op zoek was naar een scooter (overigens nooit een gekocht), ging een DNA mij ongeveer minimaal 900 euro kosten. Een TZR was ook iets van 1300-1400 idd. En dan kwamen er mensen op school die zo'n TZR gewoon nieuw hadden gekregen. :bag:

Maar als ik nu kijk naar de prijzen van scooters.. Ik wilde altijd wel een Aprilia SR, maar die waren toen gewoon nog 750 zeg maar voor een nette leuke. Nu heb je die al voor 400 ofzo..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast