Het grote brommer occasion draadje
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Het grote brommer occasion draadje
Een TZR, RS50 is leuk, maar voor de langere afstanden kun je beter rechtop zitten.
http://link.marktplaats.nl/537808803
Volgens mijn broer kun je beter een Gilera GSM nemen.
http://link.marktplaats.nl/519380895
http://link.marktplaats.nl/537808803
Volgens mijn broer kun je beter een Gilera GSM nemen.
http://link.marktplaats.nl/519380895
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het grote brommer occasion draadje
Ik vond dit wel een stoer ding voor niet teveel geld:
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -koop.html?
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -koop.html?
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het grote brommer occasion draadje
Ik reed in mijn brommertijd op een Rieju Rs2 pro, in het oranje/zwart.
Ik verkies een AM6 blok altijd boven een Derbi blok. Het am6 blok is veel hoogtoeriger.
Ik verkies een AM6 blok altijd boven een Derbi blok. Het am6 blok is veel hoogtoeriger.
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Het grote brommer occasion draadje
De Yamaha TZR rijd goed met de begrenzers eraf, en is tevens de grootste schakelbrommer.
Dus meer naar de motormaat, en AM6 blok met potentie
Dus meer naar de motormaat, en AM6 blok met potentie
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het grote brommer occasion draadje
Ik vind het wel jammer dat als je op een Tzr zit, je de straat perfect onder je door ziet gaan. Dat had mijn RS2 dus niet.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het grote brommer occasion draadje
Zo'n TZR, lopen die dingen standaard 50 ?
En is dat niet als vroeger, uitlaat vervangen en het gaat gelijk 70-80 ?
En is dat niet als vroeger, uitlaat vervangen en het gaat gelijk 70-80 ?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Het grote brommer occasion draadje
Ja. Heel simpel bij scooter/schakelbrommers van dat tijdperk. Varioring eruit, uitlaat vervangen (Yasuni! ) en je gaat al 75 ofzo. Schroef je er een 70CC in ga je zomaar 90/100.dvh schreef:Zo'n TZR, lopen die dingen standaard 50 ?
En is dat niet als vroeger, uitlaat vervangen en het gaat gelijk 70-80 ?
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote brommer occasion draadje
Fuck het gaat echt over brommers
- Kasteel
- Berichten: 5294
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Het grote brommer occasion draadje
Schakel 'racer': Aprilia RS50, Derbi GPR, Motorhispania RX (?), Yamaha TZR, Reiju RS2
TZR lijkt me daarvan het mooiste, std blokjes zijn redelijk betrouwbaar en genoeg upgrades voorhanden
Schakel 'crosser/sm': Aprilia, Derbi Senda, Gilera GSM, Rieju
Derbi Senda DRD lijkt me daarvan wel wat.
Zo was het volgens mij zo'n beetje op het einde van mijn scootertijdperk, toen schakels fors minder populair waren dan nu.
Dit topic btw als inspiratie voor HR2013, kan me verders geen motivatie bedenken voor een 50cc schakelbrommer .
TZR lijkt me daarvan het mooiste, std blokjes zijn redelijk betrouwbaar en genoeg upgrades voorhanden
Schakel 'crosser/sm': Aprilia, Derbi Senda, Gilera GSM, Rieju
Derbi Senda DRD lijkt me daarvan wel wat.
Zo was het volgens mij zo'n beetje op het einde van mijn scootertijdperk, toen schakels fors minder populair waren dan nu.
Dit topic btw als inspiratie voor HR2013, kan me verders geen motivatie bedenken voor een 50cc schakelbrommer .
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Het grote brommer occasion draadje
Overigens, als je niet HEEL lang bent is een Gilera DNA ook een zeer goede optie. Zonder veel moeite te 'tunen' en rijdt ook comfortabeler dan een TZR of zo'n Aprilia.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: Het grote brommer occasion draadje
Lache dit topic.
Ik heb geen verstand van brommers, reed altijd op een watergekoelde Honda camino. Leuk ding was dat.
Schakelbrommers heb ik niet gehad, wel crossmotoren, maar dat is toch weer anders.
Zelf ben ik altijd gek op een mtx, derbi senda, aprilia mx. Ga nu weer lekker verder zoeken naar een leuk exemplaar voor de run der runs!
Ik heb geen verstand van brommers, reed altijd op een watergekoelde Honda camino. Leuk ding was dat.
Schakelbrommers heb ik niet gehad, wel crossmotoren, maar dat is toch weer anders.
Zelf ben ik altijd gek op een mtx, derbi senda, aprilia mx. Ga nu weer lekker verder zoeken naar een leuk exemplaar voor de run der runs!
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het grote brommer occasion draadje
Mocht er trouwens iemand een vraag hebben over een scooter of brommer, dat is mijn core business dus schroom niet.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: Het grote brommer occasion draadje
@Richard,
Is een Aprilia Classic nog een beetje rap te maken zonder al te gekke kosten? Kreeg gisteren een mail van een vriend die misschien nog een leuke opknapper heeft staan.
Lijkt me wel relaxed rijden, maar moet ook goed meekomen natuurlijk.
Is een Aprilia Classic nog een beetje rap te maken zonder al te gekke kosten? Kreeg gisteren een mail van een vriend die misschien nog een leuke opknapper heeft staan.
Lijkt me wel relaxed rijden, maar moet ook goed meekomen natuurlijk.
-
- Berichten: 1768
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote brommer occasion draadje
Daar heb ik lange tijd op rond getuft..Robin Hartog schreef:Overigens, als je niet HEEL lang bent is een Gilera DNA ook een zeer goede optie. Zonder veel moeite te 'tunen' en rijdt ook comfortabeler dan een TZR of zo'n Aprilia.
Alleen was de bedoeling geloof ik schakelbrommers, en een DNA is helaas een scooter
Plaatje-bij-het-praatje
- Bijlagen
-
- DSC_6353.jpg (671.95 KiB) 3592 keer bekeken
- turbofries
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Re: Het grote brommer occasion draadje
http://www.schaafbromfietsen.nl/ Is hier de man wat brommer/scooters betreft. Heeft echt heel veel in zijn schuur/loods staan aan opvoer spul e.d. Daar ga ik nu dan ook naar toe om ff te checken wat er staat
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het grote brommer occasion draadje
Haal de begrenzer uit de uitlaat, even de versnellingsbakolie controleren, nieuwe bougie erin en dan rijdt het gewoon een 75/80kmh. Maar een Aprillia Classic is vrij zeldzaam, persoonlijk vindt ik het echt een schitterend apparaat. Voorzien van een AM5 blok, met 5 versnellingen dus.Nutkees schreef:@Richard,
Is een Aprilia Classic nog een beetje rap te maken zonder al te gekke kosten? Kreeg gisteren een mail van een vriend die misschien nog een leuke opknapper heeft staan.
Lijkt me wel relaxed rijden, maar moet ook goed meekomen natuurlijk.
Ideaal om een lange rit op te maken.
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het grote brommer occasion draadje
Een Gilera Dna moet je maar van houden, als ik in de racepositie op zo'n ding lig wil ik ook schakelen
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.
- Steef-bmw
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 21 feb 2012, 20:16
- Locatie: Zaanstreek
Re: Het grote brommer occasion draadje
IK heb zelf 4 schakel brommers gehad..
Suzuki tsx uit 1985.
Motorhispania ryz 2003
Peugeot XPS 2003
Gilera gsm 2002..
Ik zelf vond de tsx de oudste dus het fijnst! reed heerlijk comfortble schakelde heel soepel en geen toerenbeuker wat zon am6 is. Ook degelijk gebouwd/
Die motorhispania was mijn grootste drama.. Waar speling of roest op kon zitten zat het ook..
De gilera gsm Is ook een hele fijne brommert! reed ook comfortable alleen je moet hem wel kopen met Derbi blok..
Fototje van mijn brommers:
Voor mij een erg leuke tijd geweest!
Suzuki tsx uit 1985.
Motorhispania ryz 2003
Peugeot XPS 2003
Gilera gsm 2002..
Ik zelf vond de tsx de oudste dus het fijnst! reed heerlijk comfortble schakelde heel soepel en geen toerenbeuker wat zon am6 is. Ook degelijk gebouwd/
Die motorhispania was mijn grootste drama.. Waar speling of roest op kon zitten zat het ook..
De gilera gsm Is ook een hele fijne brommert! reed ook comfortable alleen je moet hem wel kopen met Derbi blok..
Fototje van mijn brommers:
Voor mij een erg leuke tijd geweest!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Het grote brommer occasion draadje
Zo erg lig je niet op een DNA toch? Natuurlijk zit je wel wat rechter op een Aprilia SR/Aerox/etc., maar ik dacht dat het meer een tussenweg was tussen een TZR en een Aerox qua model zeg maar.Richard430 schreef:Een Gilera Dna moet je maar van houden, als ik in de racepositie op zo'n ding lig wil ik ook schakelen
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.
Blokjes zijn idd erg goed.
-
- Berichten: 1768
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote brommer occasion draadje
Klopt, je ligt inderdaad veel minder dan bij een TZR, maar echt rechtop zit je ook weer nietRobin Hartog schreef:Zo erg lig je niet op een DNA toch? Natuurlijk zit je wel wat rechter op een Aprilia SR/Aerox/etc., maar ik dacht dat het meer een tussenweg was tussen een TZR en een Aerox qua model zeg maar.Richard430 schreef:Een Gilera Dna moet je maar van houden, als ik in de racepositie op zo'n ding lig wil ik ook schakelen
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.
Blokjes zijn idd erg goed.
Eigenlijk was het grootste verschil dat je je armen meer gestrekt hebt t.o.v. een Aerox.
Ik heb mijne voor 650€ kunnen kopen, en een TZR moest toen nog minstens 1300-1400 kosten..
Keuze was dus snel gemaakt
Ze lopen inderdaad makkelijk hard, mijne had nog de standaarduitlaat, en 50cc blok.
Hij liep wel 83 echte kilometers (helaas gemeten met een lasergun bij een controle..)
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het grote brommer occasion draadje
Door dit topic begin ik mijn oude brommer echt ontzettend te missen
- Bijlagen
-
- DSC00108.JPG (90.58 KiB) 3529 keer bekeken
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: Het grote brommer occasion draadje
Voor degene die een derbi koopt, ik heb hier nog wel wat leuke spullen liggen waardoor je net wat makkelijker de bergen op komt
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Het grote brommer occasion draadje
Ik heb hier nog zo'n ding staan Kees! Zonder waterkoeling, dat dan wel weer (standaard zelfs, afgezien van uitlaatje)...Nutkees schreef:Lache dit topic.
Ik heb geen verstand van brommers, reed altijd op een watergekoelde Honda camino. Leuk ding was dat.
Schakelbrommers heb ik niet gehad, wel crossmotoren, maar dat is toch weer anders.
Zelf ben ik altijd gek op een mtx, derbi senda, aprilia mx. Ga nu weer lekker verder zoeken naar een leuk exemplaar voor de run der runs!
Gratis op te halen (met kenteken)!
Vroeger ook veel op zo'n ding gereden, met 70cc zeta, of was het een euro cilindertje? Grappig met die variomatic, trok als een beer
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Het grote brommer occasion draadje
Haha, ja. Toen ik op zoek was naar een scooter (overigens nooit een gekocht), ging een DNA mij ongeveer minimaal 900 euro kosten. Een TZR was ook iets van 1300-1400 idd. En dan kwamen er mensen op school die zo'n TZR gewoon nieuw hadden gekregen.KoenM schreef:Klopt, je ligt inderdaad veel minder dan bij een TZR, maar echt rechtop zit je ook weer nietRobin Hartog schreef:Zo erg lig je niet op een DNA toch? Natuurlijk zit je wel wat rechter op een Aprilia SR/Aerox/etc., maar ik dacht dat het meer een tussenweg was tussen een TZR en een Aerox qua model zeg maar.Richard430 schreef:Een Gilera Dna moet je maar van houden, als ik in de racepositie op zo'n ding lig wil ik ook schakelen
Voorzien van een watergekoeld piaggio blok, als je bij zo'n blok alleen de begrenzers verwijdert en netjes afstelt gaan het echt nooit kapot.
Blokjes zijn idd erg goed.
Eigenlijk was het grootste verschil dat je je armen meer gestrekt hebt t.o.v. een Aerox.
Ik heb mijne voor 650€ kunnen kopen, en een TZR moest toen nog minstens 1300-1400 kosten..
Keuze was dus snel gemaakt
Ze lopen inderdaad makkelijk hard, mijne had nog de standaarduitlaat, en 50cc blok.
Hij liep wel 83 echte kilometers (helaas gemeten met een lasergun bij een controle..)
Maar als ik nu kijk naar de prijzen van scooters.. Ik wilde altijd wel een Aprilia SR, maar die waren toen gewoon nog 750 zeg maar voor een nette leuke. Nu heb je die al voor 400 ofzo..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast