Afscheid van mijn eerste liefde

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Afscheid van mijn eerste liefde

Bericht door Thom » 28 okt 2006, 16:19

Nou ja, toen ik haar kocht was ik niet echt verliefd maar het budget was laag. Ik had haar gestald om haar ooit nog eens op te knappen maar dat komt er niet van. Vandaar ons afscheid... :cry:

[IMG:800:600]http://i91.photobucket.com/albums/k307/ ... ekt039.jpg[/img]

[IMG:800:600]http://i91.photobucket.com/albums/k307/ ... ekt063.jpg[/img]

Ik kocht haar toen ze 13 was, met 53.000 kilometer op de teller. In perfecte staat. Vijf jaar later mocht ze de weg niet meer op vanwege een aantal gaten in dragende delen. Uiterlijk nog niets te zien. Ze was dus al 18 en ik begon al op te vallen in het verkeer omdat je eigenlijk geen Simca's meer zag. Dat was in 1993.
Opknappen zou vele malen meer kosten dan de auto ooit zou opbrengen. Vandaar dat een ander dat mag doen. Helaas...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 okt 2006, 16:29

Mijn opa reed ook hierin ! Jeugdesentiment, met de simca naar Zeeland toe.

Patrick
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:26
Locatie: zuiden vh land

Bericht door Patrick » 12 mar 2007, 23:11

Lijkt me een moeilijk moment...

Van de andere kant. ik ga er vanuit dat ze door een liefhebber gerestaureerd gaat worden en ze daarna wel weer eens voorbij zal komen :)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 13 mar 2007, 08:19

Hey leuk, was ook ooit eens mijn eerste "liefde". Een goudkleurige 1100Ti. Gaan dat ding, echt geweldig. Net als bij jou, na een tijdje trouwe dienst zo rot als een mispel.

Ik moest ooit eens een lekke band vervangen, op de krik en maar draaien, auto kwam niks omhoog, tot ik eens ging kijken wat eronder gebeurde, oeioei.

Ook eens voorgenomen om zo'n Ti nog eens te kopen en op te knappen, maar dan zie je dat uiteindelijk toch de tijd ontbreekt.

Wat minder is dan weer dat Rico roept dat zijn opa er ook inreed... :lol: :lol: He, ben ik dan al zo oud...... :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mar 2007, 22:11

Jammer dat zoiets weg gaat uiteindelijk. Ik had mijn Fiat Uno Abarth ook willen houden. Heb er helaas maar 2 foto's van, maar wel een jaar vol mooie herinneringen. Ik had toen meteen een grote loods moeten kopen, dan had ik alles kunnen bewaren, bij wijze van spreken. :D

Als als als...

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 14 mar 2007, 08:22

Dennis Cavallino schreef:Jammer dat zoiets weg gaat uiteindelijk. Ik had mijn Fiat Uno Abarth ook willen houden. Heb er helaas maar 2 foto's van, maar wel een jaar vol mooie herinneringen. Ik had toen meteen een grote loods moeten kopen, dan had ik alles kunnen bewaren, bij wijze van spreken. :D

Als als als...
Een Uno was toch een Turbo uitvoering, volgens mij geen Abarth. Wel met allerlei Abarth opties. Voor zover ik weet was de laatste "echte" Abarth een Ritmo 130TC Abarth. Heb ik trouwens ook een aantal jaartjes gehad.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2007, 09:36

Ja dat was het unieke, waren er 10 van gebouwd. Ook Abarth op kenteken. Mijn zus had hem per toeval gekocht en ik nam hem over. Was gebaseerd op 1.5 DGT. Licht gewijzigd onderstel (geen Turbo onderstel), ander uitlaatsysteem, snelle nokkenas en nog wat kleine aanpassingen. 100pk. Interieur was volledig leer. Stuur, deurpanelen, armsteunen, voorstoelen, achterbank. Geinig bakkie. Is naar Libanon geexporteerd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten