Seat Ibiza Cupra R
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
Seat Ibiza Cupra R
Seat Ibiza Cupra R, 1 van de 10 originele Cupra R's in Nederland.
Bouwjaar 2002
Kilometerstand met 43.000km gekocht.
Kleur knalgeel
Aantal cilinders 4
Kleppen per cilinder 5
Cilinderinhoud 1781 cm3
Vermogen 132 kW (180 pk) bij 5500tpm
Max. koppel 235 Nm bij 1950tpm
Brandstofsysteem multipoint injectie
Klepbediening ohc
Turbo met intercooler
Bandenmaat 205/45R16 OZ velgen
Bremboremmen
Kentekengewicht 1110kg
ABS
Tractioncontrol
Stabiliteitsregeling
0-100km/u in 7.1sec
topsnelheid 225km/u
1000m in 28.3sec
Sperdifferentieel.
Centrale deurvergrendeling met afstandbediening
Elektrische ramen en buitenspiegels
Cruise control
Airconditioning ECC
Halfleren interieur
Hoogte verstelbare voorstoelen
Radio/cassette/cd-wisselaar
Boordcomputer
4 knapzakken
Meest indrukwekkende zijn de remmen en de tussenacceleraties
Het is in wezen een verbeterde Cupra met aangepast onderstel (verlaagd, 10% stuggere dempers en spoorbreedtes zijn verbreed) en Bremboremmen , andere ECU en nog wat extras.
Fun gegarandeerd in zo'n kleine auto
Modificaties:
RVS downpipe met racekat van Blue Flame 3 inch en middenpijp en ovale einddemper van Supersprint.
Forge divertervalve 006.
Forge intakeslang van turbo naar luchtfilterhuis.
Reservewiel verwijderd.
JD chip op maat, vermogen 210pk en 330-340NM.
Wil hem nog een keertje rollen voor excacte cijfers.
In voorportieren composetje van Ground Zero en in hoedenplank 3-weg ovale speakers eveneens van Ground Zero. In bagageruimte aktieve subwoofer van Pioneer.
Tomtom 700.
0-100 km/u nu in 6.3sec 8)
[img:568:732]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra4.jpg[/img]
Halfleren sportstoelen.
[img:800:600]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/dashboard.jpg[/img]
[img:800:600]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/motor.jpg[/img]
[img:650:488]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/wiel.jpg[/img]
Brembo's.
[img:400:390]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/dv.jpg[/img]
Nieuwe DV van Forge
[img:189:159]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/specs.jpg[/img]
120 - 0 km/u in 38.5m
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra5.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra6.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra7.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra8.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/uitlaat/6.jpg[/img]
Blue Flame downpijp.
[img:500:375]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/ori.jpg[/img]
Orineel intakegedeelte met flinke vernauwing.
[img:420:315]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/forge.jpg[/img]
Forgetip zonder restricties geeft echt een giga verbetering.
[img:300:177]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/super1.jpg[/img]
Supersprint middenpijp.
[img:300:111]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/super2.jpg[/img]
Supersprint ovale eindemper.
Toekomstige wens een K03s om zo op 230-240pk uit te komen.
Bouwjaar 2002
Kilometerstand met 43.000km gekocht.
Kleur knalgeel
Aantal cilinders 4
Kleppen per cilinder 5
Cilinderinhoud 1781 cm3
Vermogen 132 kW (180 pk) bij 5500tpm
Max. koppel 235 Nm bij 1950tpm
Brandstofsysteem multipoint injectie
Klepbediening ohc
Turbo met intercooler
Bandenmaat 205/45R16 OZ velgen
Bremboremmen
Kentekengewicht 1110kg
ABS
Tractioncontrol
Stabiliteitsregeling
0-100km/u in 7.1sec
topsnelheid 225km/u
1000m in 28.3sec
Sperdifferentieel.
Centrale deurvergrendeling met afstandbediening
Elektrische ramen en buitenspiegels
Cruise control
Airconditioning ECC
Halfleren interieur
Hoogte verstelbare voorstoelen
Radio/cassette/cd-wisselaar
Boordcomputer
4 knapzakken
Meest indrukwekkende zijn de remmen en de tussenacceleraties
Het is in wezen een verbeterde Cupra met aangepast onderstel (verlaagd, 10% stuggere dempers en spoorbreedtes zijn verbreed) en Bremboremmen , andere ECU en nog wat extras.
Fun gegarandeerd in zo'n kleine auto
Modificaties:
RVS downpipe met racekat van Blue Flame 3 inch en middenpijp en ovale einddemper van Supersprint.
Forge divertervalve 006.
Forge intakeslang van turbo naar luchtfilterhuis.
Reservewiel verwijderd.
JD chip op maat, vermogen 210pk en 330-340NM.
Wil hem nog een keertje rollen voor excacte cijfers.
In voorportieren composetje van Ground Zero en in hoedenplank 3-weg ovale speakers eveneens van Ground Zero. In bagageruimte aktieve subwoofer van Pioneer.
Tomtom 700.
0-100 km/u nu in 6.3sec 8)
[img:568:732]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra4.jpg[/img]
Halfleren sportstoelen.
[img:800:600]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/dashboard.jpg[/img]
[img:800:600]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/motor.jpg[/img]
[img:650:488]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/wiel.jpg[/img]
Brembo's.
[img:400:390]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/dv.jpg[/img]
Nieuwe DV van Forge
[img:189:159]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/specs.jpg[/img]
120 - 0 km/u in 38.5m
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra5.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra6.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra7.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/cupra8.jpg[/img]
[img:450:338]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/uitlaat/6.jpg[/img]
Blue Flame downpijp.
[img:500:375]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/ori.jpg[/img]
Orineel intakegedeelte met flinke vernauwing.
[img:420:315]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/forge.jpg[/img]
Forgetip zonder restricties geeft echt een giga verbetering.
[img:300:177]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/super1.jpg[/img]
Supersprint middenpijp.
[img:300:111]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/super2.jpg[/img]
Supersprint ovale eindemper.
Toekomstige wens een K03s om zo op 230-240pk uit te komen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9353
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Blijft de allermooiste Ibiza die er is gemaakt. Maatje van mij heeft er 1 gehad, en heeft er af en toe nog spijt van dat hij 'm weggedaan heeft. Met K03s moet je zeker op de 240pk uit moeten komen, aangezien ik ongeveer dezelfde setup heb maar dan ook met een Ko3s en ook rond de 240pk uitkom.
Wees zuinig op dit unieke exemplaar. 8)
Wees zuinig op dit unieke exemplaar. 8)
- Peter Tunissen
- Berichten: 8228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
Inderdaad al genoeg aan geknutseld nog een paar mods en ik ben klaar.
Basis is de R ideaal om verder te tunen zeker voor de 230-240pk die ik graag wil.
Hoe hij zich nu verhoud tegen een Golf V GTI V geen idee ik heb pas nog tegen een Focus ST gesprint en dat was echt een makkie die had geen schijn van kans, maar dat is ook niet zo gek met 225pk en dat gigagewicht.
Basis is de R ideaal om verder te tunen zeker voor de 230-240pk die ik graag wil.
Hoe hij zich nu verhoud tegen een Golf V GTI V geen idee ik heb pas nog tegen een Focus ST gesprint en dat was echt een makkie die had geen schijn van kans, maar dat is ook niet zo gek met 225pk en dat gigagewicht.
Nope dat haalt een gewone Cupra zonder brembo's al.38.5 meter zal van 100 naar 0 zijn?
- frank de jonge
- Berichten: 9728
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
Leuke auto en zal zeker snel zijn en hard remmen, maar als je serieus gaat menem dat je van 120 naar 0 in 38,5 meter doet dan snap je er niet erg veel van ben ik bang.Cupra R schreef:Nope dat haalt een gewone Cupra zonder brembo's al.38.5 meter zal van 100 naar 0 zijn?
Van 100 naar 0 in 38,5 meter is al een nette waarde, maar om die 20 km/h extra van je af te schudden heb je echt wel wat meer meters nodig.
Van 120 naar 0 in 38,5 meter haalt een Carrera GT met keramische remmen op slicks nog niet eens.
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
[img:640:876]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/Mail0005.JPG[/img]
[img:640:876]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/Mail0006.JPG[/img]
[img:640:876]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/Mail0007.JPG[/img]
[img:640:877]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/Mail0008.jpg[/img]
[img:640:876]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/Mail0006.JPG[/img]
[img:640:876]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/Mail0007.JPG[/img]
[img:640:877]http://members.chello.nl/~a.appeldoorn/Mail0008.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nouja is toch niet zo relevant toch ? ik bedoel wie trapt nou vanaf 100 vol op de rem naar 0 ? En loopt met een meetlint na hoeveel meter het is ?
Dit soort cijfers zeggen ook heel weinig of het een goed remsysteem is. (hoewel ik daar bij Brembo helemaal niet aan twijfel, aan de andere kant Brembo's op EVO's zitten ook altijd in de kritische hoek)
Anyway waar het om draait is dat de remmen betrouwbaar aanvoelen en fadingvrij blijven. Dat zal wel snor zitten met een laag gewicht en een overbemeten remsysteem.
Grootste pluspunt zijn toch altijd weer de looks van zo'n remsysteem vind ik.
Dit soort cijfers zeggen ook heel weinig of het een goed remsysteem is. (hoewel ik daar bij Brembo helemaal niet aan twijfel, aan de andere kant Brembo's op EVO's zitten ook altijd in de kritische hoek)
Anyway waar het om draait is dat de remmen betrouwbaar aanvoelen en fadingvrij blijven. Dat zal wel snor zitten met een laag gewicht en een overbemeten remsysteem.
Grootste pluspunt zijn toch altijd weer de looks van zo'n remsysteem vind ik.
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 2.File.pdf
Kijk even hoe afstanden oplopen naarmate de snelheid groeit. Hier zit bijvoorbeeld een remmentest in vanaf 130 km/h. Vergelijk dat even met de cijfertjes van 100 km/h en durf dan nog eens te zeggen dat je vanaf 120 km/h binnen 40 meter stil kunt staan.
Het is dus echt een drukfout in die Autovisie.
Neemt niet weg natuurlijk dat wat Rico zegt veel belangrijker is. Het gevoel in de remmen en de houdbaarheid bij langdurig gebruik zijn veel belangrijker.
Ook ik heb hele dikke Brembo’s onder de auto zitten, maar de zooi is binnenkort versleten en dan komen er toch echt Mov’its onder van Dick. Puur om het feit dat als ik ga trappen, dat ik de originele Bremboschijven helemaal krom trap.
Maar we dwalen af van het onderwerp en dat was de (heb ik inmiddels gelezen) behoorlijk zeldzame Cupra R.
Kijk even hoe afstanden oplopen naarmate de snelheid groeit. Hier zit bijvoorbeeld een remmentest in vanaf 130 km/h. Vergelijk dat even met de cijfertjes van 100 km/h en durf dan nog eens te zeggen dat je vanaf 120 km/h binnen 40 meter stil kunt staan.
Het is dus echt een drukfout in die Autovisie.
Neemt niet weg natuurlijk dat wat Rico zegt veel belangrijker is. Het gevoel in de remmen en de houdbaarheid bij langdurig gebruik zijn veel belangrijker.
Ook ik heb hele dikke Brembo’s onder de auto zitten, maar de zooi is binnenkort versleten en dan komen er toch echt Mov’its onder van Dick. Puur om het feit dat als ik ga trappen, dat ik de originele Bremboschijven helemaal krom trap.
Maar we dwalen af van het onderwerp en dat was de (heb ik inmiddels gelezen) behoorlijk zeldzame Cupra R.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Goeie keus Jeroen.
Onder de GTA zitten ook Brembo's, maar in vergelijking met Movit is het echt niet veel (Impreza is een andere (lichtere) auto, weet ik, maar dan kun je nog wel iets over de remmen zeggen).
Movit is ook duurder dan een vergelijkbaar setje van Brembo volgens mij, dus geen waarde-oordeel over beide merken. Alle waar is naar zijn geld zullen we maar weer eens zeggen.
Onder de GTA zitten ook Brembo's, maar in vergelijking met Movit is het echt niet veel (Impreza is een andere (lichtere) auto, weet ik, maar dan kun je nog wel iets over de remmen zeggen).
Movit is ook duurder dan een vergelijkbaar setje van Brembo volgens mij, dus geen waarde-oordeel over beide merken. Alle waar is naar zijn geld zullen we maar weer eens zeggen.
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
NIET DUS. Ik bespaar ook nog eens geld. Ik hou namijlijk mijn Brembo klauwen. Dus schijven en blokken van Mov'it via Dick en dan ben ik dus goedkoper uit dan schijven en blokken van Brembo.Peter Tunissen schreef:Movit is ook duurder dan een vergelijkbaar setje van Brembo volgens mij, dus geen waarde-oordeel over beide merken. Alle waar is naar zijn geld zullen we maar weer eens zeggen.
Maar nogmaals, we dwalen af.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ok, da's helemaal handig bekeken!
Maar inderdaad, weer naar de Cupra.
Met Rico zijn betoog eens trouwens, xxx naar 0 remmen zegt sowieso niet zo veel, doe dan 10 keer achter elkaar van 160 naar 80 en kijk hoe de remmen zich dan houden.
Zo'n Cupra is volgens mij echt wel zo'n beetje de meest stealth auto die je kunt krijgen. Ik denk dat de meeste mensen al verbaasd zouden zijn als je zegt dat er 140pk in zit, laat staan 240pk.
Leuk speelgoed dus! 8)
Maar inderdaad, weer naar de Cupra.
Met Rico zijn betoog eens trouwens, xxx naar 0 remmen zegt sowieso niet zo veel, doe dan 10 keer achter elkaar van 160 naar 80 en kijk hoe de remmen zich dan houden.
Zo'n Cupra is volgens mij echt wel zo'n beetje de meest stealth auto die je kunt krijgen. Ik denk dat de meeste mensen al verbaasd zouden zijn als je zegt dat er 140pk in zit, laat staan 240pk.
Leuk speelgoed dus! 8)
- romo
- Berichten: 26922
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten