Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel p3

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel p3

Bericht door Rupie » 30 sep 2009, 10:35

Ziet er toch aardig uit, vooral vanaf de zijkant bezien. Standaard in hybride uitvoering. http://www.autoweek.nl/autonieuws/12731 ... ijna-klaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

CRX-en zijn nooit zo mijn ding geweest, maar vind dit er leuk uitzien. Als ik echter naar het design kijk, vind ik dit over 5 jaar waarschijnlijk net zo faut als eerdere crx-en.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3890
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Emiel » 30 sep 2009, 10:38

Roept mij teveel herinneringen naar een CRX op, waarschijnlijk heeft deze over 10/15 jaar ook 15cm grote uitlaten.

Vind hem niet lelijk, maar dat was de CRX ook niet, totdat hij vernaggelt werd. Het is moeilijk om schoonheid te blijven zien in het oorspronkelijke model als hij "verjohnnyd" word.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Xave30 » 30 sep 2009, 11:21

Echt waar???

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Tom » 30 sep 2009, 11:26

Vind em er helemaal niet sportief uit zien.
Die bumpers en velgen zijn wel 'sportief' maar de basis is vrij suf. Hij had lager/breder moeten zijn (zoals de nieuwe scirocco).

ErikS
Berichten: 18539
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door ErikS » 30 sep 2009, 11:26

Hybride? 14% bijtelling?

Leuk toch, als je jong ben?
Ik zie hem best wel voor me, als eerste auto v/d zaak :mrgreen:

Wouter81
Berichten: 9093
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Wouter81 » 30 sep 2009, 11:57

Niet heel slecht maar vind de overhang voor wel erg groot, vergeleken met de achterkant. Lijkt een beetje uit verhouding zo. Verder vind ik de achterkant niks.

Zal het verder wel goed doen in de verkoop.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 30 sep 2009, 18:31

Vind hem best wel gaaf om eerlijk te zijn. Beetje serieus (hybride) blok erin en dan kan het best nog wel een fun auto worden.

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Fer » 02 okt 2009, 11:09

Capo_Miel schreef:Roept mij teveel herinneringen naar een CRX op, waarschijnlijk heeft deze over 10/15 jaar ook 15cm grote uitlaten.

Vind hem niet lelijk, maar dat was de CRX ook niet, totdat hij vernaggelt werd. Het is moeilijk om schoonheid te blijven zien in het oorspronkelijke model als hij "verjohnnyd" word.
Gelukkig worden veel verjohnde crxjes nu weer terug geboouwd naar vrijwel origineel...

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Stefan van Elst » 04 okt 2009, 12:21

Wat heeft die CR-Z toch een ontzettend grote overhang voor, terwijl ie achter weer een hele korte overhang heeft... :|

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Tom » 04 okt 2009, 12:25

Hij doet mij erg denken aan dit ding:

Afbeelding

En da's niet positief :mrgreen:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door MartijnGizmo » 04 okt 2009, 13:19

Hij heeft betere kanten:

Afbeelding

Afbeelding

:P

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door romo » 04 okt 2009, 21:42

Een kek karretje met veel potentie IMHO, ja ik ben ook een ex CRX rijder( zowel de normale als de VTEC variant) en eerlijk is eerlijk, daar heb ik heel veel DF mee gehad, licht, compact, lekker toeren hongerig beest(je)...................

Als dit in de buurt komt kan het zo maar zijn dat ik hem voor de fun erbij koop.............

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 09 dec 2009, 14:07

In japan is de folder al uit :
De Honda CR-Z komt pas in de tweede helft van het volgende jaar op de markt. Japan is al in februari aan de beurt. Daar worden de folders inmiddels verspreid en eentje is er op internet verschenen. Voor het eerst kunnen we dus de productieversie aanschouwen.
De CR-Z is de volgende hybride die Honda op de markt brengt. We weten nu al dat het een belangrijke auto wordt voor onze markt, waar hybride rijden bezig is met een enorme vlucht. En een sportieve auto op dat gebied, hadden we nog niet. Met name zakelijke rijders kunnen hier dus alvast hun nieuwe auto bekijken. Zelfs de Japanse dealeropties staan er in.
De Europese specificaties zijn nog even afwachten, maar we gaan ervan uit dat ze niet heel veel verschillen van de Japanse variant. De CR-Z krijgt een 1,5-liter motor; dat is wat meer dan de 1,3-liters van de hybride Civic en Insight. Hij levert 114 pk en biedt een maximale trekkracht van 145 Nm. Die is natuurlijk ook gekoppeld aan een elektromotor die in de CR-Z 14 pk levert en 78 Nm koppel heeft.
Volgens de folder gaat de sprint van de spirituele CRX-opvolger in 9,7 seconden. De informatie meldt verder dat het brandstofverbruik op 4,0 liter per 100 km komt. Dat komt neer op 1:25. Dus een bijtelling van veertien procent is gegarandeerd en dat geldt ook voor BPM- en MRB-vrijstelling.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziet er wel sportief uit, alleen qua specs is ie niet echt sportief. Wel lekker zuinig. nu nog hopen dat er een VTEC hybride komt o.i.d. Denk dat het zoiezo wel een goede verkoop hit word.

Bron : http://www.autoweek.nl/autonieuws/13212 ... r-vast-uit" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door VLA op 09 dec 2009, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.

NielsH
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
Locatie: Hengelo

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door NielsH » 09 dec 2009, 14:10

Kom maar op met de K20+IMA, dit schiet nog niet echt op.

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Fietsbel » 09 dec 2009, 18:15

Sportief karretje moet het voorstellen... 9,7 seconden, jahoor, dan schiet echt de wereld aan je voorbij.
Eerst maar eens een dik blok erin hangen

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door EJGT3CS » 09 dec 2009, 18:24

Wat een gedrocht!

Wouter81
Berichten: 9093
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Wouter81 » 09 dec 2009, 20:10

Lol, een schaap in wolfskleding. :) Wat een epic fail die specs voor een opvolger van de CRX. Next.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 10 dec 2009, 10:35

Mugen versie, hopelijk doen ze ook wat aan de performance...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Damir Vukovic » 10 dec 2009, 14:48

Epic fail? 130pk was anders meer dan genoeg voor het origineel.
Ik mis de belangrijkste spec om een goede afweging te kunnen maken.. die van het aantal kilogram.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 10 dec 2009, 15:16

Damir Vukovic schreef:Epic fail? 130pk was anders meer dan genoeg voor het origineel.
Ik mis de belangrijkste spec om een goede afweging te kunnen maken.. die van het aantal kilogram.
Denk tussen de 1100 en 1200 kg.

De civic hybride is 1268 kg leeg, dus ga er vanuit dat de CR-Z lichter is.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door RobS » 10 dec 2009, 16:54

Hier hoort gewoon het K20A blokje in :angel:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 11 jan 2010, 20:42

En hier de definitieve versie :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Honda toont definitieve CRZ hybridecoupe AMSTERDAM - Op de Autosalon van Genève, die in maart wordt gehouden, stelt Honda de hybride-sportcoupe CRZ voor de Europese markt voor. Op de tentoonstelling in Detroit schittert de Amerikaanse versie. Echt groot zijn de verschillen niet. In het exemplaar voor de Nederlandse markt kun je achterin óók zitten.

De Amerikanen krijgen een tweepersoons CRZ in de showroom, terwijl de fabrikant voor Europa voor een 2+2-uitvoering met kleine zitplaatsen achterin kiest. In beide gevallen is de CRZ in driedeurs coupé. De achterklep scharniert in het dak.

Onder de motorkap hangt een 1,5 liter i-VTEC benzinemotor met Honda’s bekende Integrated Motor Assist (IMA), die voor een additionele 10 kW aan vermogen zorgt en het totale vermogen op 122 hp brengt. De coupé is niet in staat louter op elektrokracht te rijden. Het IMA-systeem ondersteunt de benzinemotor en zorgt voor extra trekkracht, terwijl het systeem ook een bijdrage voor een lager verbruik levert. De Japanners voorzien in drie rijstanden, te weten Sport, Econ (Economisch) en Normal. Om het verbruik te reduceren monteert Honda een Stop/start-systeem, dat de viercilindermotor automatisch uitschakelt wanneer met stationair draaiende motor in het verkeer wordt stilgestaan. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens precies 5,0 l/100 km, wat een CO2-uitstoot van 117 g/km betekent.

In de Verenigde Staten levert Honda standaard een handgeschakelde zesbak. Optioneel is een CVT-transmissie met schakelpeddels achter het stuurwiel te bestellen. In Amerika wordt de CRZ in twee niveaus aangeboden.

Hoe het Nederlandse leveringsprogramma er uit komt te zien, is niet bekend.
bron : http://www.detelegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 11 jan 2010, 20:45

Vind hem wel ok, alleen vind de achterkant niet echt geslaagd. Maar voor een lease wagen zou het niet verkeerd zijn. Denk dat dit wel een verkoop topper word.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door romo » 11 jan 2010, 22:34

De hoogste verwachting van vorig jaar..................

De grootste tegenvaller van dit jaar......................


OMG,...........................hoe kunnen ze het weer verknallen.....................nou zo dus...........


Die wielen, veel en veel te klein, het dashboard misstaat niet in "Star Trek" "The ÜBERNEXT GENERATION".......................maar ik sla er blauw van uit...............zuurstof gebrek van de schrik vrees ik.....................

Onder-gemotoriseerd, een carrosserie als deze schept toch enige verwachting IMHO, maar deze cijfers maken mij de pis niet lauw en de broek zakt me werkelijk af ( maar goed ook anders doe je het markant in de broek)
Een electro motor die 10PK levert.................OMG, waarom moet het ding er dan in, je kan net zo goed aan je passagier vragen om lucht naar achteren te blazen, das net zo "zinvol".......


Jammer, erg jammer.......................( en dat alles om maar groen voor de dag te komen....................het wordt mij groen en geel voor de ogen..................)

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door frankv » 11 jan 2010, 22:36

hmmm, ik zie dat het hierboven al gezegd is, maar nog even de twee samen

belofte:
Afbeelding

nagekomen?:
Afbeelding

jammer, heel erg jammer...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten