Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel p3

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door romo » 11 jan 2010, 22:40

Met een beetje goede wil kan je er wel een "Prius Coupe" van maken...................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 12 jan 2010, 08:49

Ehm tja het was geen belofte van Honda hoor, eerste is gewoon een concept, en de concepten wijken bijna altijd af van het produktie model.

Ik had liever ook een versie gezien met K20 + electromotor gezien, maar dit is gewoon voor honda weer een verkoop hit. Kijk maar naar de huidige Civic IMA, ziet er niet echt super uit, is zeer traag, maar verkoopt mega goed vanwege zijn zuinigheid. Dus vind deze in alle opzichten beter. Setje 17/18 inch eronder en het ziet er al stukken beter uit.

Als ze er een dik blok in hadden gegooid hadden ze vast geen zuinig label gehaald, en wie weet komt er alsnog een snellere (type R) versie van o.i.d.

Interieur vind ik overigens wel mooi, Honda durft tenminste met dat futuristische design te komen.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door MartijnGizmo » 12 jan 2010, 10:47

Die profielfoto is wel extreem ongunstig... :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door RVV » 12 jan 2010, 11:32

Wie koopt er nou een 2 persoons hybride :hmmm:

Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Asief » 12 jan 2010, 12:26

Rico schreef:Wie koopt er nou een 2 persoons hybride :hmmm:
De Europese versie zou 4 persoons zijn, maar hoe die 2 personen daar achter moeten zitten... :bag:
Hij valt trouwens ook niet onder de 14% bijtelling of nul-tarief MRB en zal het dus in Nederland moeten hebben van de liefhebbers :sealed:
Zelf ben ik er nog niet uit van wat ik ervan moet vinden... voorkant is mooi, achterkant is lelijk, interieur gaat nog wel... :hmmm:

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Tom » 12 jan 2010, 13:18

romo schreef:De hoogste verwachting van vorig jaar..................

De grootste tegenvaller van dit jaar......................


OMG,...........................hoe kunnen ze het weer verknallen.....................nou zo dus...........


Die wielen, veel en veel te klein, het dashboard misstaat niet in "Star Trek" "The ÜBERNEXT GENERATION".......................maar ik sla er blauw van uit...............zuurstof gebrek van de schrik vrees ik.....................

Onder-gemotoriseerd, een carrosserie als deze schept toch enige verwachting IMHO, maar deze cijfers maken mij de pis niet lauw en de broek zakt me werkelijk af ( maar goed ook anders doe je het markant in de broek)
Een electro motor die 10PK levert.................OMG, waarom moet het ding er dan in, je kan net zo goed aan je passagier vragen om lucht naar achteren te blazen, das net zo "zinvol".......


Jammer, erg jammer.......................( en dat alles om maar groen voor de dag te komen....................het wordt mij groen en geel voor de ogen..................)
+1

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10791
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Joy » 12 jan 2010, 17:52

Martijn Koevoets schreef:Die profielfoto is wel extreem ongunstig... :shock:
+1 OMG :shock: Dat is toch geen design zo. Soms lijken ontwerpers apart van elkaar te werken of iets in die geest. Doe jij de voorkant, dan doe ik de zijkant.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Macboy » 14 jan 2010, 23:28

Afbeelding

AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrggggggghhhhhhhhh ....

Ok even serieus nu. Zo wordt ie natuurlijk niet. Elke auto ziet er bij zo'n computer image lelijk uit.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 22 jan 2010, 14:49

Hmm, als je dit videotje bekijkt, zeggen ze dat ze inspiratie hebben opgedaan door o.a. de Lotus Elise ? En dat de chassis stijfheid gelijkend is als die van de Civic Type R ? Wegligging schijnt ook in orde te zijn. Ben er toch wel benieuwd naar..

http://www.autoweek.nl/video/1677/Honda-CR-Z" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Marsnel » 23 jan 2010, 10:36

In het begin van de video laten ze nog de eerdere studiemodellen zien, die er echt veel belovend uitzagen. Maar daarna is het ergens mis gegaan.. :bag:

Zoals een voetballer die vanaf eigen helft een solo-actie begint, 2, 3 verdedigers passeert, het doel nadert, met een mooie links-rechts beweging de keeper op het verkeerde been zet, maar dan struikelt over de bal..

Gebruikersavatar
HondArd
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2010, 10:08
Locatie: Etten-Leur

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door HondArd » 27 jan 2010, 07:34

Op dit moment vind ik het vooral jammer dat ze net niet in de 14% bijtellingsregeling zijn gevallen, daardoor gaan ze flink wat aantallen mislopen in Nederland. Honda moet gewoon een CVT versie leveren naast deze (Civic Hybrid en Insight hebben die ook), dan komen ze wel in de 14% uit en qua snelheid winnen ze daar ook iets mee. Krijg je wel een speedboat-effect van, maar dat vind ik nou net leuk. Bovenin de range zou een iets meer gekietelde versie die tegen de bovenkant van het B-label aanschurkt welkom zijn. Krijg je net dat beetje meer boven de (op zich niet misselijke) specificaties die deze nu heeft. We hebben te veel de laatste CRX-jes in ons hoofd als vergelijkingsmateriaal, en daardoor líjkt de CR-Z ernstig tekort te komen. Maar met 114pk plus 14pk (geen 10!) ben je echt geen stakker in het verkeer. Rijplezier is meer dan een hoop vermogen. Wielen zijn trouwens qua maat precies goed, een ander model zou ik overigens wel nemen. Maar ik ben persoonlijk heel gecharmeerd van wielen waar nog een duidelijke reep rubber omheen zit, in plaats van lichtmetalen karrewielen
Vergeet overigens niet dat de autodivisie van Honda zijn bestaan vooral te danken heeft aan voor de gewone man/vrouw bereikbare, technisch vooruitstrevende maar vooral ZUINIGE auto's. Niet de S500/600/800 brachten de Yen's binnen voor de autodivisie, maar de T360, N360/600 en Civic Mk1.

Tomsburg
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mar 2009, 16:54

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Tomsburg » 18 feb 2010, 18:09

Ik vind het concept eigenlijk wel geslaagd!
Alleen de prijs zal ook belangrijk zijn, wat zou zoiets nou gaan kosten?
Iemand daar een idee van...

grtz Tom

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 22 feb 2010, 09:13

Toch een 200 pk type R versie ??

Afbeelding

Afbeelding


From hybrid to high-performance! Honda’s new petrol-electric coupe, the CR-Z, is being readied for Type R treatment, and Auto Express can bring you the first exclusive images of how the hot new model is shaping up.


Revealed in production trim at this January’s Detroit Motor Show, the CR-Z has already caused quite a stir by marrying a sporty three-door body with a fuel efficient hybrid powertrain – creating the world’s first truly desirable sports hybrid in the process. But the Japanese firm is going one step further with this stunning Type R version, which boasts a raft of head-turning design cues, and a more powerful hybrid powertrain under the skin.


A tarmac-hugging bodykit will create a clear definition between the standard car and this high-performance variant, and includes daytime running lights in the front apron and a black rear diffuser with integrated exhaust pipes. But it’s the colour scheme that will be most recogniseable to Type R fans.


A black bonnet, wing mirrors and wheels set against an alpine-white paint scheme will make the CR-Z stand out in a crowd. Blacked-out A-pillars are a new styling cue - giving the impression of a glass area that wraps around the car.


The standard CR-Z uses a 102bhp 1.5-litre engine coupled to a 20bhp electric motor for a total output of just 122bhp - but the Type-R is set to offer much more than that! Mugen, Honda’s official tuning arm, is reportedly being lined-up to work its magic on the CR-Z and boost its performance credentials. There had been rumours that a reworked version of the Civic Type R’s 2.0-litre four-cylinder engine could make it into the CR-Z Type-R, but because the coupe has been designed as a hybrid from the outset, a petrol-electric powertrain is a must.


The front-wheel drive layout and six-speed manual gearbox will remain, but expect the naturally-aspirated 1.5-litre engine to be cranked up to around 150bhp and mated to a larger 50bhp electric motor. The combined output of 200bhp will move the Type-R into serious performance territory with a 0-60mph time of close to six seconds, three seconds faster than the 122bhp CR-Z, and a top speed of 140mph.


The standard car’s three driving modes will also be extended to four, to include an additional Sport Plus setting. Select it and the throttle response, steering, timing of the stop-start system and the level of assitance from the electric motor will be set for maximum performance. Upgraded brakes and stiffened suspension will complete the package.


Our sources have revealed that the CR-Z Type R is already being prepared for a debut at next year’s Tokyo Motor Show before going on sale in Japan in late 2011. UK sales are set to commence a few months after that with prices starting from around £20,000.



Read more: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... z0gFZa8SLW" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Tom » 22 feb 2010, 12:24

Bah bah wat een lelijk ding.

Not even close bij wat de CRX was.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door daNpy » 22 feb 2010, 19:06

Hij ziet er in het echt niet echt lelijk uit.
De ruimte achterin is wel erg beperkt (zoals bij de CRX) en ik ben ook geen fan van hybrides.
Motor loopt wel weer netjes tot 8000rpm dus dat is wel weer echt Honda :)

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Luuk » 22 feb 2010, 20:56

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie wel wat overeenkomsten! :sealed:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Jan Visser » 09 mar 2010, 23:28

De bekende Honda tuner Spoon heeft de CR-Z ook al onder handen gehad. Andere velgen en een schroefset er onder en het word gelijk een hele andere auto..............

Nu vind ik hem wel aardig :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 10 mar 2010, 08:29

die blauwe velgen vind ik niks, maar als ze zwart, gunmetal, brons of wit waren zou het wel dik staan. Een setje Volk CE28 of TE37 zal hem ook wel goed doen. Vind hem helemaal niet verkeerd hoor, en zeker als de type R versie uit komt lijkt het me een leuke daily.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Stéphane » 11 mar 2010, 14:30

Dit ziet er ineens wel weer een stuk beter uit, moet ik zeggen. Grappig hoe je een auto zo kunt veranderen door een paar kleine wijzigingen aan te brengen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Macboy » 19 mar 2010, 16:20

Jan Visser schreef:Andere velgen en een schroefset er onder en het word gelijk een hele andere auto..............
Stéphane schreef:Dit ziet er ineens wel weer een stuk beter uit, moet ik zeggen. Grappig hoe je een auto zo kunt veranderen door een paar kleine wijzigingen aan te brengen.
Duuuh wat een onzin hahaha :)

Het ligt niet aan de aanpassingen, maar aan het feit dat dit een ECHTE foto is, terwijl de rest maar computerbeelden waren. Ik zeg nog: mensen, zo wordt de auto niet, wacht maar op de echte foto's en dan pas oordelen !

Ik heb trouwens helemaal krom gelegen om deze opmerking
Marsnel schreef:Zoals een voetballer die vanaf eigen helft een solo-actie begint, 2, 3 verdedigers passeert, het doel nadert, met een mooie links-rechts beweging de keeper op het verkeerde been zet, maar dan struikelt over de bal..
:clap:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 05 apr 2010, 13:15


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Macboy » 08 apr 2010, 17:03

Bedankt voor de link. Ziet er in gewone uitvoering al goed uit. In de juiste kleurencombo en uitvoering wordt dit weer echt een vette Japanner !

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13340
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Tristan » 08 apr 2010, 17:06

Macboy schreef: een vette Japanner !
Eerste waar ik aan dacht. :hmmm:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Petrolhead Tom » 11 mei 2010, 22:51

Is er nog iemand anders opgevallen dat deze auto de laatste trackday op zandvoort zomaar even het paddock op kwam rijden? Had helaas mijn camera niet bij de hand.

Ziet er in het echt een stuk beter uit!

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Luuk » 11 mei 2010, 23:39

Heb 'm een week of 2 terug voor een andere website op de plaat gezet en even gereden. Op zich wel een geinig ding, zeker interessant voor de A-label leasert!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten