RutgerK schreef:De wet hoeft niet aangepast te worden want de politie Amsterdam-Amstelland heeft met de Cabrio-methode een werkwijze uitgedacht die juridisch goed in elkaar steekt. Het gaat ook niet om grensgevallen maar bijvoorbeeld jongeren die de hele dag in een dure auto rijden. Met een beetje gezond verstand weet je dat die geen reguliere baan kunnen hebben en zeker zo'n auto niet met legaal verkregen geld kunnen kopen. Het gaat om mensen die dure auto's rijden maar wel een uitkering trekken. Of bijvoorbeeld ondernemers met een 'zonnebankstudio' met twee oude zonnebanken en nauwelijks klanten die toch een Merc van 120.000 euro kunnen aanschaffen. In Amsterdam rijden tientallen patserbakken en bijna zonder uitzondering met een rijgedrag die alleen al om celstraf vraagt.
Dat bedoel ik nou, er hoeft niets gewijzigd te worden, als men (lees: overheid/politie) aan het werk gaat met dit soort gevallen.
RutgerK schreef:Ik heb zelf eens een SL gezien die ontnomen was en na een paar weken weer op een depot stond. De eigenaar, formeel zonder inkomsten, had met tienduizenden euro's contant geld zijn auto bij de Domeinen weer terug gekocht en reed er vrolijk weer mee rondt
Dat bedoel ik nou #2. Hoe kun je in hemelsnaam dan die auto weer terug laten kopen?
Oh ja, er wordt geld betaald, de rest interesseert niet.
Dat is de werkelijke reden en ook de overheid doet er gewoon aan mee.