Of M3 / M5 / RS4 / R8 etc.Downforce Hans schreef:Dus als je geen zin hebt om te racen maar wel munten dan ben je opeens een poser......Fabian schreef:ERG leuk.
Maar toch een poser-object voor mij....
voor dat geld kan ik een die-hard Superbike kampioensfiets opbouwen en vervolgens van het geld wat ik over heb ga ik 2 seizoenen racen
Het is gaaf, maar vooral als poser-bike als je geld teveel hebt
Sorry hoor maar ik vind dit wel een erg simpele gedachtengang.
Als die gasten die dus Ferrari,lambo of gt3 rijden vallen dus ook in die categorie.....
Ducati Desmosedici RR
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re:
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati Desmosedici RR
WAT EEN GELUID HEEFT ZO'N DING TOCH OOK!!!!!!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Toine heeft er lol in
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Nog een paar:
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Ducati Desmosedici RR
Blijft een mooi gezicht, ruim 40 brullende Ducs. 8)
- frank de jonge
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Ducati Desmosedici RR
170bhp zei die gast in dat filmpie???
Ding had toch over de 200PK dus verwacht je toch wel 185PK aan het achterwiel?
Ding had toch over de 200PK dus verwacht je toch wel 185PK aan het achterwiel?
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Volgens de papieren 180pk met Euro3 uitlaat (ca. 163 aan het wiel) en 200pk met bijgeleverde race uitlaat. Dat laatste haalt ie niet, dat eerste wel (in tegenstelling tot sommige "concurenten").
De optionele Titanium uitlaat brengt het vermogen op ca. 210pk (190+ op het wiel).
De optionele Titanium uitlaat brengt het vermogen op ca. 210pk (190+ op het wiel).
- Emiel
- Berichten: 3890
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Ducati Desmosedici RR
Het is ook een behoorlijk gehypte fiets.
De remblauwen zijn lang niet de goede remklauwen van brembo, de echte monoblocks remmen stuk beter en kwalitatief wat beter. Zit iets teveel " net niet" materiaal op de motorfiets. Erg jammer.
De remblauwen zijn lang niet de goede remklauwen van brembo, de echte monoblocks remmen stuk beter en kwalitatief wat beter. Zit iets teveel " net niet" materiaal op de motorfiets. Erg jammer.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Luister maar:
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Ducati Desmosedici RR
Hoe is de verhouding met de BMW 1000RR? Kan de Desmosedici RR dat aan?
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Dat kun en moet je niet met elkaar willen vergelijken, maar om een poging te wagen:
Als er al vergelijken zijn met de D16RR erbij, is de conclusie steevast dezelfde. Beter op straat dan gedacht, vrij makkelijk te rijden. Maar elke andere 1000cc is sneller, makkelijker. Op het circuit is het omgedraaid, hoe harder het gaat, hoe meer op de limiet (van de journalist), hoe beter de D16RR is ten opzichte van andere motoren.
Geen enkele hobby rijder is in staat uit de D16RR te halen wat erin zit. Dat kunnen alleen de (ex)WSBK?MotoGP en andere racers, omdat een D16RR zo op een racefiets lijkt. (E.e.a. gaat pas goed werken als de fiets op de limiet wordt gereden.)
Voor normalo's zoals ik, zal een S1000RR wel een betere, makkelijkere en snellere fiets zijn om mee te rijden (ook op het circuit). Ook puur vanwege traction control, abs, en dat soort zaken.
Het financiële gedeelte buiten beschouwing gelaten uiteraard.
Als er al vergelijken zijn met de D16RR erbij, is de conclusie steevast dezelfde. Beter op straat dan gedacht, vrij makkelijk te rijden. Maar elke andere 1000cc is sneller, makkelijker. Op het circuit is het omgedraaid, hoe harder het gaat, hoe meer op de limiet (van de journalist), hoe beter de D16RR is ten opzichte van andere motoren.
Geen enkele hobby rijder is in staat uit de D16RR te halen wat erin zit. Dat kunnen alleen de (ex)WSBK?MotoGP en andere racers, omdat een D16RR zo op een racefiets lijkt. (E.e.a. gaat pas goed werken als de fiets op de limiet wordt gereden.)
Voor normalo's zoals ik, zal een S1000RR wel een betere, makkelijkere en snellere fiets zijn om mee te rijden (ook op het circuit). Ook puur vanwege traction control, abs, en dat soort zaken.
Het financiële gedeelte buiten beschouwing gelaten uiteraard.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Om het topic "levend" te houden:
Aflevering bij (voormalig) Ducati Rotterdam:
Met een oude mobiele telefoon gemaakt tijdens de montage van titanium bouten e.d.:
Meer foto's volgen ...
Aflevering bij (voormalig) Ducati Rotterdam:
Met een oude mobiele telefoon gemaakt tijdens de montage van titanium bouten e.d.:
Meer foto's volgen ...
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: Ducati Desmosedici RR
+1/2Emiel schreef:Het is ook een behoorlijk gehypte fiets.
De remblauwen zijn lang niet de goede remklauwen van brembo, de echte monoblocks remmen stuk beter en kwalitatief wat beter. Zit iets teveel " net niet" materiaal op de motorfiets. Erg jammer.
Als deze delen niet goed genoeg zijn, blijft er in ieder geval nog iets over om te verbeteren.
En kun je er dus lekker je "eigen" draai aan geven.
Het is en blijft (in mijn ogen) een machtig apparaat.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Ducati Desmosedici RR
Ik las laatst een en ander over een vergelijking tussen S1000RR en D16RR. Als het echt op de limiet gaat kun je met een D16RR platter en eerder op het gas door het 16,5" achterwiel. Niet bij te houden die krengen!wjn schreef:Dat kun en moet je niet met elkaar willen vergelijken, maar om een poging te wagen:
Als er al vergelijken zijn met de D16RR erbij, is de conclusie steevast dezelfde. Beter op straat dan gedacht, vrij makkelijk te rijden. Maar elke andere 1000cc is sneller, makkelijker. Op het circuit is het omgedraaid, hoe harder het gaat, hoe meer op de limiet (van de journalist), hoe beter de D16RR is ten opzichte van andere motoren.
Geen enkele hobby rijder is in staat uit de D16RR te halen wat erin zit. Dat kunnen alleen de (ex)WSBK?MotoGP en andere racers, omdat een D16RR zo op een racefiets lijkt. (E.e.a. gaat pas goed werken als de fiets op de limiet wordt gereden.)
Voor normalo's zoals ik, zal een S1000RR wel een betere, makkelijkere en snellere fiets zijn om mee te rijden (ook op het circuit). Ook puur vanwege traction control, abs, en dat soort zaken.
Het financiële gedeelte buiten beschouwing gelaten uiteraard.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Ducati Desmosedici RR
Dat vertelde NapO (S1000RR) op Motor Forum ook al Ruud. Hij heeft op Mugello gereden en de toppers waren de Desmo's. Hij zei al dat die dingen zo plat gingen als MotoGP's ongeveer
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati Desmosedici RR
Ik zie het ook als een GP machine met kenteken al zal ie inmiddels al weer iets gedateerd zijn in dat opzicht. Dat er snellere motoren zijn geloof ik ook best....zal allemaal wel. Alleen de GP sound van zo'n ding doet het al voor mij
- frank de jonge
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Ducati Desmosedici RR
Ik heb het geluid eigenlijk nog nooit echt goed kunnen horen in filmpies op het net.
Ben eigenlijk best wel benieuwd!!!
Ben eigenlijk best wel benieuwd!!!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Eén van de eerste aanpassingen, de katalysator eraf. Dat ding zit op een paar cm van je been, met alleen een karbon afdekking + isolatie ertussen.
Hier zit ie er nog op.
En nu niet meer.
Linkpipe van Durbahn, zodat de originele demper gebruikt van worden. (De bijgeleverde racedemper maakt op den duur echt teveel geluid.)
Eindresultaat:
Het is trouwens een makkelijke motor om aan te sleutelen.
Hier zit ie er nog op.
En nu niet meer.
Linkpipe van Durbahn, zodat de originele demper gebruikt van worden. (De bijgeleverde racedemper maakt op den duur echt teveel geluid.)
Eindresultaat:
Het is trouwens een makkelijke motor om aan te sleutelen.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ducati Desmosedici RR
Ik vind het toch wel knap als je aan zo`n technisch verfijnd apparaat gaat sleutelen.................
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Thnx, met een werkplaatshandboek erbij valt het allemaal wel mee. Gewoon je tijd nemen en het is echt een makkelijke motor om te sleutelen.
Bijv. 3 schroeven + 1 stekker en de hele achterkant, wat om de demper heen, heb je eraf incl. nummerplaat etc..
Tank, 3 bouten, 2 snelkoppelingen en een stekker. Klaar.
Etc.
Deze foto hoort er trouwens ook nog bij:
Lambda sensor is er ook tussenuit, daar hoort een andere ECU bij.
Sommigen knippen de draad van sensor tot stekker onder de tank trouwens door, maar ik heb netjes de draad er tussenuit gehaald. Kostte wel veel extra werk helaas...
De afwerking van de motor qua voegen e.d. is niet zo netjes als andere motoren, er is veel meer aandacht besteedt aan aerodynamica zaken, zoals de luchtgeleiding naar de radiateurs toe e.d. Dat zit wel perfect afgesloten/aangesloten op elkaar.
Bijv. 3 schroeven + 1 stekker en de hele achterkant, wat om de demper heen, heb je eraf incl. nummerplaat etc..
Tank, 3 bouten, 2 snelkoppelingen en een stekker. Klaar.
Etc.
Deze foto hoort er trouwens ook nog bij:
Lambda sensor is er ook tussenuit, daar hoort een andere ECU bij.
Sommigen knippen de draad van sensor tot stekker onder de tank trouwens door, maar ik heb netjes de draad er tussenuit gehaald. Kostte wel veel extra werk helaas...
De afwerking van de motor qua voegen e.d. is niet zo netjes als andere motoren, er is veel meer aandacht besteedt aan aerodynamica zaken, zoals de luchtgeleiding naar de radiateurs toe e.d. Dat zit wel perfect afgesloten/aangesloten op elkaar.
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: Ducati Desmosedici RR
Dit makkelijke sleutelen aan de fiets komt omdat het DNA van de fiets bij de racers ligt.
De tijd tussen de trainingen en de kwalificaties is niet lang genoeg om tientallen
bouten en moeren los en vast te draaien.
Paar boutjes en snelsluiters moeten de boel bij elkaar houden.
Is ook makkelijk als je even weer iets moet vervangen met een Italiaans karakter
Maar ik denk(hoop) dat het wel steeds beter wordt bij Ducati.
De tijd tussen de trainingen en de kwalificaties is niet lang genoeg om tientallen
bouten en moeren los en vast te draaien.
Paar boutjes en snelsluiters moeten de boel bij elkaar houden.
Is ook makkelijk als je even weer iets moet vervangen met een Italiaans karakter
Maar ik denk(hoop) dat het wel steeds beter wordt bij Ducati.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati Desmosedici RR
Mooi in het zonnetje na een dagje rijden, maar er klopt iets niet:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten