Ducati Desmosedici RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re:

Bericht door wjn » 04 jul 2009, 15:24

Downforce Hans schreef:
Fabian schreef:ERG leuk.

Maar toch een poser-object voor mij....

voor dat geld kan ik een die-hard Superbike kampioensfiets opbouwen en vervolgens van het geld wat ik over heb ga ik 2 seizoenen racen :lol:

Het is gaaf, maar vooral als poser-bike als je geld teveel hebt :)
Dus als je geen zin hebt om te racen maar wel munten dan ben je opeens een poser......
Sorry hoor maar ik vind dit wel een erg simpele gedachtengang.
Als die gasten die dus Ferrari,lambo of gt3 rijden vallen dus ook in die categorie.....
Of M3 / M5 / RS4 / R8 etc. :clap:

indobesar
Berichten: 9981
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door indobesar » 09 jul 2009, 11:46





8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Niels » 09 jul 2009, 14:10

:love: WAT EEN GELUID HEEFT ZO'N DING TOCH OOK!!!!!! :love:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 09 jul 2009, 14:54

Toine heeft er lol in :mrgreen:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 09 jul 2009, 15:09

Nog een paar:


indobesar
Berichten: 9981
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door indobesar » 09 jul 2009, 15:11

Blijft een mooi gezicht, ruim 40 brullende Ducs. 8)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9743
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door frank de jonge » 11 jul 2009, 22:10

170bhp zei die gast in dat filmpie???

Ding had toch over de 200PK dus verwacht je toch wel 185PK aan het achterwiel?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 17 aug 2009, 17:35

Volgens de papieren 180pk met Euro3 uitlaat (ca. 163 aan het wiel) en 200pk met bijgeleverde race uitlaat. Dat laatste haalt ie niet, dat eerste wel (in tegenstelling tot sommige "concurenten").

De optionele Titanium uitlaat brengt het vermogen op ca. 210pk (190+ op het wiel).

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3890
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Emiel » 19 aug 2009, 12:48

Het is ook een behoorlijk gehypte fiets.

De remblauwen zijn lang niet de goede remklauwen van brembo, de echte monoblocks remmen stuk beter en kwalitatief wat beter. Zit iets teveel " net niet" materiaal op de motorfiets. Erg jammer.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 08 okt 2009, 20:09

Stukje uit Performance Bikes; Desmosedici RR vs Yamaha R1:

Klik

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 05 jul 2010, 20:32

Luister maar:


indobesar
Berichten: 9981
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door indobesar » 24 aug 2010, 13:54

Hoe is de verhouding met de BMW 1000RR? Kan de Desmosedici RR dat aan?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 24 aug 2010, 14:40

Dat kun en moet je niet met elkaar willen vergelijken, maar om een poging te wagen:

Als er al vergelijken zijn met de D16RR erbij, is de conclusie steevast dezelfde. Beter op straat dan gedacht, vrij makkelijk te rijden. Maar elke andere 1000cc is sneller, makkelijker. Op het circuit is het omgedraaid, hoe harder het gaat, hoe meer op de limiet (van de journalist), hoe beter de D16RR is ten opzichte van andere motoren.

Geen enkele hobby rijder is in staat uit de D16RR te halen wat erin zit. Dat kunnen alleen de (ex)WSBK?MotoGP en andere racers, omdat een D16RR zo op een racefiets lijkt. (E.e.a. gaat pas goed werken als de fiets op de limiet wordt gereden.)

Voor normalo's zoals ik, zal een S1000RR wel een betere, makkelijkere en snellere fiets zijn om mee te rijden (ook op het circuit). Ook puur vanwege traction control, abs, en dat soort zaken.

Het financiële gedeelte buiten beschouwing gelaten uiteraard.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 28 okt 2010, 23:53

Om het topic "levend" te houden:

Aflevering bij (voormalig) Ducati Rotterdam:
Afbeelding

Met een oude mobiele telefoon gemaakt tijdens de montage van titanium bouten e.d.:
Afbeelding

Meer foto's volgen ...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Niels » 28 okt 2010, 23:59

Graag :love:

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Jarno » 29 okt 2010, 08:08

Emiel schreef:Het is ook een behoorlijk gehypte fiets.

De remblauwen zijn lang niet de goede remklauwen van brembo, de echte monoblocks remmen stuk beter en kwalitatief wat beter. Zit iets teveel " net niet" materiaal op de motorfiets. Erg jammer.
+1/2
Als deze delen niet goed genoeg zijn, blijft er in ieder geval nog iets over om te verbeteren.
En kun je er dus lekker je "eigen" draai aan geven.
Het is en blijft (in mijn ogen) een machtig apparaat.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Ruud » 29 okt 2010, 09:15

wjn schreef:Dat kun en moet je niet met elkaar willen vergelijken, maar om een poging te wagen:

Als er al vergelijken zijn met de D16RR erbij, is de conclusie steevast dezelfde. Beter op straat dan gedacht, vrij makkelijk te rijden. Maar elke andere 1000cc is sneller, makkelijker. Op het circuit is het omgedraaid, hoe harder het gaat, hoe meer op de limiet (van de journalist), hoe beter de D16RR is ten opzichte van andere motoren.

Geen enkele hobby rijder is in staat uit de D16RR te halen wat erin zit. Dat kunnen alleen de (ex)WSBK?MotoGP en andere racers, omdat een D16RR zo op een racefiets lijkt. (E.e.a. gaat pas goed werken als de fiets op de limiet wordt gereden.)

Voor normalo's zoals ik, zal een S1000RR wel een betere, makkelijkere en snellere fiets zijn om mee te rijden (ook op het circuit). Ook puur vanwege traction control, abs, en dat soort zaken.

Het financiële gedeelte buiten beschouwing gelaten uiteraard.
Ik las laatst een en ander over een vergelijking tussen S1000RR en D16RR. Als het echt op de limiet gaat kun je met een D16RR platter en eerder op het gas door het 16,5" achterwiel. Niet bij te houden die krengen!

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Roy » 29 okt 2010, 11:18

Dat vertelde NapO (S1000RR) op Motor Forum ook al Ruud. Hij heeft op Mugello gereden en de toppers waren de Desmo's. Hij zei al dat die dingen zo plat gingen als MotoGP's ongeveer :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Niels » 29 okt 2010, 12:25

Ik zie het ook als een GP machine met kenteken al zal ie inmiddels al weer iets gedateerd zijn in dat opzicht. Dat er snellere motoren zijn geloof ik ook best....zal allemaal wel. Alleen de GP sound van zo'n ding doet het al voor mij :love:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9743
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door frank de jonge » 29 okt 2010, 12:46

Ik heb het geluid eigenlijk nog nooit echt goed kunnen horen in filmpies op het net.

Ben eigenlijk best wel benieuwd!!!

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 31 okt 2010, 12:39

Eén van de eerste aanpassingen, de katalysator eraf. Dat ding zit op een paar cm van je been, met alleen een karbon afdekking + isolatie ertussen.

Hier zit ie er nog op.
Afbeelding

En nu niet meer.
Afbeelding

Linkpipe van Durbahn, zodat de originele demper gebruikt van worden. (De bijgeleverde racedemper maakt op den duur echt teveel geluid.)
Afbeelding

Eindresultaat:
Afbeelding

Het is trouwens een makkelijke motor om aan te sleutelen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door romo » 31 okt 2010, 13:52

Ik vind het toch wel knap als je aan zo`n technisch verfijnd apparaat gaat sleutelen................. :thumbup:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 31 okt 2010, 16:12

Thnx, met een werkplaatshandboek erbij valt het allemaal wel mee. Gewoon je tijd nemen en het is echt een makkelijke motor om te sleutelen.
Bijv. 3 schroeven + 1 stekker en de hele achterkant, wat om de demper heen, heb je eraf incl. nummerplaat etc..
Tank, 3 bouten, 2 snelkoppelingen en een stekker. Klaar.
Etc.

Deze foto hoort er trouwens ook nog bij:
Afbeelding

Lambda sensor is er ook tussenuit, daar hoort een andere ECU bij.
Sommigen knippen de draad van sensor tot stekker onder de tank trouwens door, maar ik heb netjes de draad er tussenuit gehaald. Kostte wel veel extra werk helaas...

De afwerking van de motor qua voegen e.d. is niet zo netjes als andere motoren, er is veel meer aandacht besteedt aan aerodynamica zaken, zoals de luchtgeleiding naar de radiateurs toe e.d. Dat zit wel perfect afgesloten/aangesloten op elkaar.

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Jarno » 01 nov 2010, 10:31

Dit makkelijke sleutelen aan de fiets komt omdat het DNA van de fiets bij de racers ligt.
De tijd tussen de trainingen en de kwalificaties is niet lang genoeg om tientallen
bouten en moeren los en vast te draaien.
Paar boutjes en snelsluiters moeten de boel bij elkaar houden.
Is ook makkelijk als je even weer iets moet vervangen met een Italiaans karakter :mrgreen:
Maar ik denk(hoop) dat het wel steeds beter wordt bij Ducati.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 11 nov 2010, 22:15

Mooi in het zonnetje na een dagje rijden, maar er klopt iets niet:

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten