Nou vandaag bezig geweest met de schuur opruimen, autotje van een ander demonteren wat hier al een jaar of twee stond, wordt woensdag door de oud ijzerboer opgehaald en heb ik beneden weer wat ruimte voor de combinatie.
Staat al enige jaren stil wegens tijdgebrek en motivatie.
Ja ik weet het ben nu overal tegelijk bezig, maar goed het is niet anders.
Motor moet ik toch ook eens afmaken, remmen voor en afstellen toespoor en vlucht van het zijspan zodat die weer kan rijden en dan is een schommelvork voor laten maken van latere zorg.
artikel toen de motor net uit was met een moturist bak http://www.moturist.nl/kawa1300_1.html
Burning rubber :bang:
Ik heb een watsonian bak, hier een paar piccies van de montage aan de motor, speciaal op maat gemaakt subframe voor de motor en aangepaste achtervering, is nog wat te slap.
Allemaal heel wat anders dan die moderne motoren, maar toen deze motor uitkwam, was het echt heel bijzonder 120 pk en 120nm in 1981 met zescilinder watergekoelde motor.
Bijnaam was al snel de Mastodont vanwege het formaat en de prestaties.
Verder is deze motorfiets echt tot het laatste boutje uit elkaar geweest, gereviseerd en vernieuwd wat nodig was en waar mogelijk is elk boutje van titanium.
Kostprijs restauratie krijg ik nu nog een hartverzakking van, is mijn eerste echte project waarbij ik veel zelf heb gedaan met hulp van de motordealer waar ik altijd kwam.
Motor is destijds echt helemaal gereviseerd en heeft daarna slechts 3000km gewerkt.
Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
- Luco
- Berichten: 27991
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
Laatst gewijzigd door Luco op 23 mei 2012, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
Gaaf ding! Stuurt dat nou nog een beetje goed?
- Luco
- Berichten: 27991
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
Nou als je normaal doet is het goed te doen, maar lees het artikel maar eens, als je te gek doet kwispelt die alle kanten uit vanwege de krachtswisselingen, een schommelvork is dan een hele vooruitgang, maar die moet je speciaal op maat laten maken voor deze fiets.
Maar voor de lange afstanden kan je geen fijnere fiets hebben naar mijn mening.
Mooiste is gewoon zijspannetje omhoog met iemand erin
Maar voor de lange afstanden kan je geen fijnere fiets hebben naar mijn mening.
Mooiste is gewoon zijspannetje omhoog met iemand erin
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
Klinkt als een spannend ding om mee te rijden! Leuk om te lezen hoe enthousiast ze praten over snelheden die nu als normaal geacht worden. Echt nostalgie apparaat dus.
- Luco
- Berichten: 27991
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
32 jaar geleden was 120pk en 120nm echt bizar, heel de motorwereld sprak er destijds over
En solo 0-100 in 4.0 sec
En solo 0-100 in 4.0 sec
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
Ik zou daar nooit op durven rijden, ik ben bang dat ik 't bakkie vergeet en gewoon stug midscheeps tussen 2 paaltjes door rijd.
- Luco
- Berichten: 27991
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
Dat valt wel mee Dennis, wat veel linker is en vaak gebeurd is dat er veel bij de eerste bocht rechtdoor gaan
Je moet namelijk echt sturen ipv met je gewicht sturen, dat vergeten de meesten
Je moet namelijk echt sturen ipv met je gewicht sturen, dat vergeten de meesten
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Vooruit Kawa Z1300 oldtimer met zijspan
Leuk ding, mooie oldtimer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten