(Driving) Fun @ Texel

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

(Driving) Fun @ Texel

Bericht door markk » 15 apr 2012, 11:45

42 jaar oud, geboren en getogen Nederlander (Amsterdammer) maar nog nooit van m'n leven op een Waddeneiland geweest. Vaak over gehad maar gewoon uiteindelijk nooit gebeurd.

De plannen om eens naar Texel te gaan werden nieuw leven ingeblazen door het enthousiaste verhaal van m'n collega afgelopen week die een weekendje Schiermonnikoog had gedaan.

Kortom gisterochtend de hardtop van de Boxster afgepakt. Winterjasje aan, stoelverwarming aan en binnendoor over N-wegen naar Den Helder gecrossed. Was lekker zonnig en met bovengenoemde voorzieningen was het goed uit te houden.

De boot van 12:30 gepakt naar Texel en op de boot begon het feest eigenlijk al. Iemand gaf wat meeuwen vanaf de boot brood en ik had een body in m'n handen met een telelens erop :-)

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

Aldaar aangekomen direct de duinen in gedoken en genoten van het prachtige landschap en de weggetjes er doorheen. Mooie natuur, mooie stuurweggetjes, lekker weer en ook lekker rustig. Wat wil je nog meer ?

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

Na de lunch nog lekker rondgereden en paar dorpjes bezocht en gewinkeld. Daarna nog even naar de Noord-Oost kant gereden om de "Cockster" in "De Cocksdorp" op de foto te zetten.

[5]
Afbeelding

Daarna nog even van het strand genoten, 's avonds een sateetje gehapt en op de boottocht terug rond 1900 nog een aantal mooi zonsondergang foto's van het eiland kunnen maken.

[6]
Afbeelding

Wat een prachtig eiland. Om foto's te nemen, om te genieten van de natuur maar ook gewoon voor veel driving-fun. Geen snelweg te vinden, prachtige weggetjes en lekker rustig. En zo dichtbij. Ik ben 42 jaar blind geweest.


Mark.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door GTRene » 15 apr 2012, 11:51

wat een prachtige foto's en ene leuk verhaal :thumbup:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door MartijnGizmo » 15 apr 2012, 11:55

Fraaie plaatjes hoor, erg fijn. Ik was eind vorig jaar op een rustig Vlieland, dat beviel ook erg goed. Liever natuurlijk nog mét je eigen auto... hoe zit het met de veerboot en verlaagde auto's?

Afbeelding

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door markk » 15 apr 2012, 12:07

BoxsterS had geen problemen. Is weliswaar een verlaagd sportonderstel maar niet extreem ofzo...

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Xave30 » 15 apr 2012, 12:11

Nrs. 2 t/m 4 geweldig. Nr. 5 gaaf. :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Niels » 15 apr 2012, 12:15

Lekker hoor, lekker uitwaaien! Vorig jaar ook nog een weekje geweest. Lekker er ff uit om te ontspannen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Rupie » 15 apr 2012, 13:34

Foto 5!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Petrolhead Tom » 15 apr 2012, 14:34

Foto4 is te gek!

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Knot » 15 apr 2012, 15:09

Mooie plaatjes Mark!

Schiermonnikoog had ie alleen niet mee gemogen maar Texel voldeed blijkbaar ruimschoots.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door markk » 15 apr 2012, 15:32

Knot schreef:Mooie plaatjes Mark!

Schiermonnikoog had ie alleen niet mee gemogen maar Texel voldeed blijkbaar ruimschoots.
Schiermonnikoog kom je als niet bewoner niet op met de auto.
Andere motorvoertuigen weet ik niet. Motorfiets ? Bromfiets ? Snorfiets ? Elektrische fiets ? Iemand ?

Mark.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Macboy » 15 apr 2012, 15:35

Prachtig verhaal. Doet me denken aan die ene reclame waarbij mensen genieten van een vakantie in een prachtige natuur ergens in de wereld (wat dus gewoon Nederland blijkt te zijn).

Erg mooie foto's ook, vooral foto 4 en 5.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Nutkees » 15 apr 2012, 18:15

Texel wat een eiland, maar na 23 jaar er gewoond te hebben word je er wel moe van.

Maar de natuur is daar geweldig, en je kan er erg leuk sturen, althans in de rustigere perioden.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Rebel » 15 apr 2012, 18:34

Platte pannekoek, doe mij maar heuvels

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Bert ///M3 » 15 apr 2012, 19:06

markk schreef:
Knot schreef:Mooie plaatjes Mark!

Schiermonnikoog had ie alleen niet mee gemogen maar Texel voldeed blijkbaar ruimschoots.
Schiermonnikoog kom je als niet bewoner niet op met de auto.
Andere motorvoertuigen weet ik niet. Motorfiets ? Bromfiets ? Snorfiets ? Elektrische fiets ? Iemand ?

Mark.
Volgens mij is Texel ook de enige waar je uberhaubt een beetje leuk kan rijden.

Zelf 4 jaar op Terschelling gezeten en daar had je 1 slingerweggetje van iets van 12 km oid en dat was het wel. Auto zoals een Boxter voegt dan heel weinig toe (Zeker in de zomer stikt het van de fietsers op die wegen dus even gas geven is dan ook lastig). De meeste locals hebben ook meer met 4x4 pickups omdat ze er mee op het strand kunnen rijden. Verder heb je daar vrij weinig aan een auto omdat het allemaal dichtbij zit, met een scooter oid zou je je al kunnen redden.

Veel mensen die er woonden hadden ook een auto in Harlingen op de kant staan om langere afstanden in Nederland te rijden maar daar zelf geen auto.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door @iko » 15 apr 2012, 19:26

Bert ///M3 schreef:
Zelf 4 jaar op Terschelling gezeten en daar had je 1 slingerweggetje van iets van 12 km oid en dat was het wel. Auto zoals een Boxter voegt dan heel weinig toe (Zeker in de zomer stikt het van de fietsers op die wegen dus even gas geven is dan ook lastig). De meeste locals hebben ook meer met 4x4 pickups omdat ze er mee op het strand kunnen rijden. Verder heb je daar vrij weinig aan een auto omdat het allemaal dichtbij zit, met een scooter oid zou je je al kunnen redden.

Veel mensen die er woonden hadden ook een auto in Harlingen op de kant staan om langere afstanden in Nederland te rijden maar daar zelf geen auto.
Op Terschelling is een Jeep wel weer leuk :D

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door dvh » 15 apr 2012, 20:08

Texel is zeker leuk!
Mooie foto's weer. Voelt toch net even wat anders om daar te rijden dan in de rest van NL.

[RPM] Andries
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2011, 20:19

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door [RPM] Andries » 15 apr 2012, 21:02

Volgens mij heb ik de Boxster gisteren door Oost (Texel) zien rijden.
Woon er nu al 30 jaar, en Kees, ik ben er nog niet moe van,
Voor de rest klopt het wat Nutkees zegt.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door markk » 15 apr 2012, 21:47

:)

Hoeveel gele Boxster's zouden er gisteren op Texel hebben rondgereden ?

Prachtig eiland, ik was, nee ben, echt onder de indruk.


Mark.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door duifjes.com » 16 apr 2012, 08:51

Gave foto's en mooi om te lezen dat iemand op jou leeftijd :tooth: nog de schoonheid van de Nederlandsche natuur ontdekt.



LOL @ ORLY pica van Martijn :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Dennis Cavallino » 16 apr 2012, 09:22

Nederland blijft gewoon mooi, punt.


Texel is leuk om eens in de zoveel tijd te bezoeken gedurende een week ofzo, dan heb ik 't wel weer gezien. Qua rijplezier heb ik er nog niet zo van genoten zoals Mark, volgende keer maar eens doen. Vooral de Slufter blijft een mooi stekkie en het strand lijkt her en der wel een woestijn zo wijds is 't. Prachtig!

Twee jaar terug zijn wij voor 't eerst op Schiermonnikoog geweest en hebben er 18 km gewandeld nadat we tussen de ijsschotsen door naar 't eiland waren gevaren. Dat vond ik nog mooier dan Texel, want je bent er echt helemaal alleen (het was in de winter). Zeehonden op 100 meter. Bevroren 'wet'-lands. Verder is daar echt geen mallemoer te doen en autorijden kan er ook niet, maar het is gewoon mooi om zo nu en dan een Waddeneiland aan te doen.


Volgende keer dus met de Jeep naar Terschelling?? :)

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Re: (Driving) Fun @ Texel

Bericht door Thom » 16 apr 2012, 12:46

Goed zo Mark, is het er dan toch van gekomen! :-)

De Waddeneilanden zijn erg mooi. Wat natuur betreft vind ik Texel nog het minst mooi, daar staat tegenover dat er veel te doen is en je er lekker in je auto kunt rijden met een erg korte overtocht. Wat ook wel wat heeft, en wat ik ook gedaan heb, is met een eigen boot naar de eilanden varen. Of lopend, naar Ameland, wat ik dan weer verschrikkelijk saai vond...

Mooie foto's trouwens!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Richardt., RJK en 120 gasten