Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.

Is GT5 gaaf genoeg om 300,- aan een PS3 uit te geven??

GT5 is zo gaaf, koop een PS3 en nu wel meteen!!
48
84%
Mwah, met GT4 ben je prima bediend. Hou je centen maar in de zak.
9
16%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Macboy » 22 feb 2011, 20:05

Stuurtje en pedalen zien er ruk uit. Hoop dat het beter spul is dan het eruit ziet ...

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1870
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Joost H. » 22 feb 2011, 20:46


Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 feb 2011, 21:07

Macboy schreef:Stuurtje en pedalen zien er ruk uit.
Stuurtje vind ik er prima uit zien(en hij heeft genoeg knoppen). Bij de pedalen hadden ze imho beter een keuze kunnen maken(liggend of staand), maar ik denk dat dit toch even een tandje degelijker aanvoelt dan een G25 en ook nog eens een heel stuk stiller is. Volgens mij zijn er nu maar 2 opties(mocht ik voor iets anders gaan) de t500 of Fanatec GT2. :-)

Ik kan maar één groot nadeel aan de t500 vinden en dat zijn de statische flippers. Het is makkelijker om op- en terugschakelen uit elkaar te houden(als je het stuur 180 graden gedraaid hebt bijvoorbeeld), maar soms wil je ook als je het stuur op 90graden hebt short shiften o.i.d. Major drawback IMHO. Ik denk dat je je ook nog wel eens kan bezeren als je tijdens een terug stuur actie al naar de flippers grijpt terwijl die pas 5 graden later komen. Het is nog net niet zo erg als als klein kind ongelukkig op je fiets hoppen, de trapper missen met je voet op straat komen en door je eigen trapper in je achillespees gereden worden.

Andre
Berichten: 11242
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Andre » 23 feb 2011, 11:22

Volgens mij is het ook niks. Maar ja joost bied gewoon 350 euro voor de G25. Tja dan moet je wat. :)

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1870
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Joost H. » 23 feb 2011, 18:58



"Rally" pedal setup is ook wel mooi.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1870
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Joost H. » 23 feb 2011, 20:41

Ik heb er ook maar 1 gekocht.

Nu nog een leuke cockpit erbij, iemand nog een aanrader ?

Dit is wel mooi..

Afbeelding

Andre
Berichten: 11242
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Andre » 23 feb 2011, 23:54

Wat een modderfokking cool stuur die T500RS. Remmen is veel beter. Niet meer zo aan en uit als bij g25 en G27. Je moet even wennen aan het grotere stuur en shift pedals die niet meedraaien. Geef het een uurtje tijd en je bent echt verkocht aan de precisie van dit stuur. Ik heb wel de ffb op stand 1. Dat is persoonlijk maar ik hou niet zo van extreme ffb.

Joost kom morgen maar wat vroeger rij je eerst even langs playseat in almere koop je de evolution de goedkoopste met verstel rail. shifterhouder hoef je niet. ben je voor 400 klaar heb je alles ganz neu.

T500RS past er perfect op je hoeft niks te boren of zo.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 feb 2011, 00:52

Andre schreef:Wat een modderfokking cool stuur die T500RS. Remmen is veel beter. Niet meer zo aan en uit als bij g25 en G27. Je moet even wennen aan het grotere stuur en shift pedals die niet meedraaien. Geef het een uurtje tijd en je bent echt verkocht aan de precisie van dit stuur. Ik heb wel de ffb op stand 1. Dat is persoonlijk maar ik hou niet zo van extreme ffb.

Joost kom morgen maar wat vroeger rij je eerst even langs playseat in almere koop je de evolution de goedkoopste met verstel rail. shifterhouder hoef je niet. ben je voor 400 klaar heb je alles ganz neu.

T500RS past er perfect op je hoeft niks te boren of zo.
Klinkt goed:-) En FFB op stand 10 heb je als ik de reviews mag geloven binnen no time minimaal een pees aan gort, dus ik denk dat 1 nog best goed te doen is. Sterker nog, met GT5 heb ik zelfs de G25 op 1 of 2 staan, dus ik denk dat 1 met de t500 voor mij ook genoeg is... ;-) Groter stuur juich ik alleen maar toe. Ik vind die van de G25 eigenlijk net wat te klein. Alleen denk ik dat de flippers toch echt hard wennen wordt. Nu hopen dat de t500's ook echt degelijk blijken. Een G25 is gewoon vrij duurzaam en over bijvoorbeeld de Fanatecs(vooral de ouder) hoor ik toch wel eens slechte berichten.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door m@rco » 24 feb 2011, 08:45

Heb gister middag direct even mogen sturen bij Dre.

Ben ook echt wel onder de indruk van de T500RS. Rij zelf met een G27 die dus 0,0 instelbaar is kwa FFB. Het is alles of niets (stekker eruit). Met alles aan slinger je het stuur na een drift momentje niet zo snel meer terug en met niets is het net een Fiat Panda met de City knop aan. G27 mist gewoon ondersteuning in Gt5 dat is wel jammer.

De T500RS stuurt wel erg precies. Zoals Andre ook zegt het aanremmen lijkt gedoseerder te kunnen en het sturen gaat ook met een prima precisie. Ik ben benieuwd of Gt5, de G27 nog gaat ondersteunen. Zoniet dan moet ik nog maar eens proefsturen bij jou dre. Ik zal mijn broertje dan ook meenemen om te kijken of we de G27 op het internet klappen en dan de T500RS halen.

Of die Fanatec Gt2 RS.. Keuzes he..

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11752
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door WJ » 24 feb 2011, 09:39

Mijn stuur is ook echt aan zijn einde... Ik rijd met de forcefeedback op 10 (ingesteld in GT5), anders voel ik niks. Zo'n dood punt in het midden. (je kan het stuur snel heen en weer halen en dan gebeurt er weinig :mrgreen: ) Maar als je dan lange slagen moet doen, of zo terug moet harken als met die Rally C4 gister op comfort bandjes dan is dat bijna niet te doen..

Ik ga denk ik gewoon voor zo'n GT stuurtje. Die T500RS ziet er super uit, maar erg prijzig.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 feb 2011, 09:48

WJ schreef:Ik ga denk ik gewoon voor zo'n GT stuurtje. Die T500RS ziet er super uit, maar erg prijzig.
Driving Force GT? Heb je dan niet veel liever een G25? (Tip: er komt hier een aantal beschikbaar lijkt het :df: ).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Macboy » 24 feb 2011, 20:20

Met een werkende G25 is helemaal niks mis in GT5. De G27 heeft de knoppen beter voor elkaar meer niet. De T500 moet wel veel beter zijn om die hoge prijs te rechtvaardigen en dat hoor ik nog niet. Sterker nog, te harde force feedback, vaste flippers, te groot stuur, pedalen die niet direct op de playseat passen (gaten stuur kloppen weer wel) en geen versnellingspook: no go for me

Andre
Berichten: 11242
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Andre » 24 feb 2011, 23:29

Ja macboy zou hem niet kopen:)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 feb 2011, 00:24

Macboy schreef:Met een werkende G25 is helemaal niks mis in GT5. De G27 heeft de knoppen beter voor elkaar meer niet.

De G27 heeft ook schuine vertanding zodat hij minder lawaai maakt. Van een DFP naar een G25 denk je dat ie stil is, maar ga maar eens driften met een G25 met het geluid niet al te hard. Je bent doof als je de tandwielen niet hoort. Ook de H-shifter van de G27 is beter(niet zo heel moeilijk ;-))
Macboy schreef:De T500 moet wel veel beter zijn om die hoge prijs te rechtvaardigen en dat hoor ik nog niet. Sterker nog, te harde force feedback, vaste flippers, te groot stuur, pedalen die niet direct op de playseat passen (gaten stuur kloppen weer wel) en geen versnellingspook: no go for me
Sterke force feedback kan je lager zetten, zwakke niet hoger, een 'groot'(is nog steeds kleiner dan in je auto als het goed is) stuur vind ik veel fijner en pedalen zijn altijd te monteren met wat aanpassingen, bovendien heb ik geen playseat. Versnellingspook komt eraan, maar die is niet voor iedereen cruciaal. En je hebt meer knoppen op het stuur. Ga maar eens met de F1 in iRacing rijden en je wordt knetterbek(;-)) met een G25. Maar de meeste dingen doet een Fanatec ook beter dan een G25 dus dat blijft ook een optie. Die heeft overigens ook nog de mogelijkheid de instellingen vanaf het stuur te wijzigen en niet onbelangrijk, een Fanatec mode, maar je kan ook terugvallen op de logitech drivers. Lijkt mij dus eigenlijk het mooiste stuur. Bovendien kan je dan gewoon een G25 pedalensetje gebruiken en ben je voor €250 klaar. Kan je ook nog eens op een x360 racen mocht je willen. Maar die t500 blijft f$%kin'teressant. :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Macboy » 25 feb 2011, 12:41

Ok dat klinkt al beter :thumbup:

Ik baseer me op het gesprek dat ik met Andre had. Hij was zeker onder de indruk (zoals hij hier zegt) maar voor veel mensen met G25 ervaringen verwacht ik niet dat de tekortkomingen de hogere prijs kunnen rechtvaardigen.

Maar goed, ik wacht de ervaringen van Andre af. Met name het driften is lastiger met een groter stuur lijkt mij en helemaal als de stuuruitslag groter is. Maar kan ook gewenning zijn.

Verder mis ik gewoon wel de schakelpook. Als je met een gewone 330i aan het rijden bent met GT5, dan ga ik niet flipperen, maar gebruik ik de koppeling en versnellingsbak gewoon. Dat is gewoon het meest authentiek vind ik. Natuurlijk niet altijd, maar het feit dat het kán is wel gaaf.

Andre
Berichten: 11242
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Andre » 25 feb 2011, 13:02

Pook gebruik ik nooit in games. Flippers is prima doet waar het voor gemaakt is schakelen.

T500RS is veel beter dan een G25 of G27. De PS3 knoppen op het stuur is het geld al waard. Schakelen met vaste flippers is even een gewenning.

Grotere stuuruitslag is niet aan de orde die is hetzelfde als met een G25 of G27.

Qua driften is het altijd moeilijk vanwege ffb die niet werkt zoals het hoort. Maar dat ligt aan GT5 en niet aan de sturen.

Stuur ligt super in de hand. De grote van 30cm is echt perfect. G25 en G27 vindt net iets te klein.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Macboy » 25 feb 2011, 13:19

Jij wisselt ook elke dag van mening :)

Maar goed ik word weer nieuwsgierig dus kom binnenkort wel weer eens naar Heerenveen als ik nog een visum kan regelen met het huidige politieke klimaat.

Andre
Berichten: 11242
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Andre » 25 feb 2011, 13:34

LOL wel zelf koffie en chips en cola meenemen. :)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Poll: GT5 is zo mooi ik moet een PS3 kopen!

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 feb 2011, 14:40

Andre schreef: Qua driften is het altijd moeilijk vanwege ffb die niet werkt zoals het hoort. Maar dat ligt aan GT5 en niet aan de sturen.
Ah oké. GT5 FFB is inderdaad erg leuk voor een console, maar heeft toch zijn minpunten. Al geprobeerd in een PC sim toevallig? Stuurt ie daar wel(duidelijk) sneller autonoom terug?
Andre schreef:Pook gebruik ik nooit in games.
Ik over het algemeen ook niet, maar als je(vooral offline dus) nog goed mee kan komen met H-shifter dan zal ik die wel zo nu en dan gebruiken. Dat geeft me veel meer plezier. Maar dan moet ie wel goed zijn en die van de G25 voelt eigenlijk vrij mechanisch aan. Ik heb ooit een keer zelf wat gebouwd op basis van wat plankjes en een Joystick en dat voelde al bijna net zo goed aan....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten