Nieuwe Patrol niet naar NL

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Ahmed » 15 feb 2010, 03:44

Officieel: Nissan Patrol 2010 – komt niet naar NL

Het alom bekende werkpaard uit de Nissan-stal is aan vervanging toe. De opvolger hiervan heeft alleen meer weg van een getemd sierpaard. We hadden al een stapeltje gelekte foto’s, en Nissan heeft in Abu Dhabi nu ook het officiële doek van de nieuwe Patrol getrokken.

De Nederlandse importeur heeft al laten weten dat ze de luxueuze terreinwagen niet naar Nederland laten verschepen. Ook stoppen ze met de levering van het oude model. De nieuwe Patrol gaat zijn pijlen dan ook vooral richten op het Midden-Oosten, waar de huidige variant bijna niet aan te slepen is. Veel luxe, veel comfort en een beest van een V8 voorin. Daar moet de Patrol 2010 mee gaan scoren in de zanderige omgevingen van Abu Dhabi en consorten. Het ruwe, ruige uiterlijk heeft plaats gemaakt voor zachtere lijnen, net als zijn grootste concurrent in dat gebied.

De V8 die leverbaar wordt is een 5.6 liter met 405 pk. Daarachter hangt een zeventraps automaat die, in combinatie met een compleet nieuw elektronisch gestuurd 4X4-systeem, ervoor moet zorgen dat grip en vermogen altijd voorhanden zijn. Ook nieuw is het Hydraulic Body Motion Control System (HBMC). Dankzij deze standaard optie wordt de kans op knoeien met koffie achter het stuur een stuk kleiner. In bochten en bij rijstrookwisselingen wordt de auto namelijk zo recht mogelijk gehouden.

Binnenin gaat het er luxueus aan toe. DVD-schermpjes, leer (duh), beenruimtezee voor de achterpassagiers en speciale ventilatiekanalen boven de zijruiten. Hierdoor stroomt zeer koude lucht langs de ramen waardoor de hete woestijnzon geen sauna van het interieur kan maken. Een soort luchtgordijn dat de warmte buiten moet houden. En om het af te maken: tussen de voorstoelen wordt standaard een koelbox gemonteerd. Een must have daarzo.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/ ... et-naar-nl" onclick="window.open(this.href);return false;

:cry: :cry:
Laatst gewijzigd door Ahmed op 15 feb 2010, 04:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Ahmed » 15 feb 2010, 03:58

Wat jammer zeg, vind de huidige Patrol een erg stoer ding. Zelf gereden in de 3.0 diesel en de 4.8 benzine. Vooral die laatste is echt een beest van een auto, vrij rap voor container :P

Vaarwel........ :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Ahmed » 15 feb 2010, 03:59

Over dat HBMC systeem, indrukwekkend, is er dan nog sprake van overhellen ?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 feb 2010, 09:33

Zonde hoor.
Mijn pa heeft jaren een Patrol gehad. Beide met de 2.8 6-cilinder diesel. Ontzettend sterke auto's.
Jammer dat het nieuwe model niet naar NL komt maar er zal best een bedrijf zijn die ze zelf naar NL gaat halen.

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Kgroot.nl » 15 feb 2010, 09:39

Om eerlijk te zijn ben ik er niet rouwig om :lol:
We hebben ooit zo'n 3.0 4 pitter diesel gehad hier op werk..
Wat een lomp ding zeg :shock:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 feb 2010, 09:42

Lomp valt ook wel mee imho.
Het is/was een echte 4x4 en geen X5 of ML-achtig apparaat.

Klant van de dealer waar ik werkte gebruikte een Patrol om aanhangers mee te verplaatsen van 5 ton en meer. Geen enkel probleem voor zo'n auto.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Snipe » 15 feb 2010, 09:44

Die nieuwe ziet er niet uit.

Interessante discussie hier vannacht overigens.

Richardt.
Berichten: 6502
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Richardt. » 15 feb 2010, 09:56

Voor het echt zware werk is een Patrol wel een van de auto's die je moet hebben, kun je een stuk meer mee dan en X5/ML/Q7 etc.

Maar er zullen er vast niet heel veel van verkocht worden en uiteindelijk draait het toch om de euro's :|

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door allen » 15 feb 2010, 10:06

Kgroot.nl schreef:Om eerlijk te zijn ben ik er niet rouwig om :lol:
We hebben ooit zo'n 3.0 4 pitter diesel gehad hier op werk..
Wat een lomp ding zeg :shock:
Jij was toch verkoper van Amerikaanse barrels? Over lomp gesproken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 feb 2010, 10:15

Richardt. schreef:Voor het echt zware werk is een Patrol wel een van de auto's die je moet hebben, kun je een stuk meer mee dan en X5/ML/Q7 etc.

Maar er zullen er vast niet heel veel van verkocht worden en uiteindelijk draait het toch om de euro's :|
De hoofdmoot is grijs kenteken. Een korte Patrol op geel kenteken doet zo'n beetje 500,- MRB per kwartaal.
Dat is ook de reden dat mijn pa hem pas heeft ingeruild. Werd altijd gebruikt voor vakanties met de caravan maar die is twee jaar geleden gejat. Dus de auto had niet echt nut meer. En met een verbruik van 1:8 a 9 is zo'n ding ook niet echt zuinig.

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Kgroot.nl » 15 feb 2010, 10:49

allen schreef:
Kgroot.nl schreef:Om eerlijk te zijn ben ik er niet rouwig om :lol:
We hebben ooit zo'n 3.0 4 pitter diesel gehad hier op werk..
Wat een lomp ding zeg :shock:
Jij was toch verkoper van Amerikaanse barrels? Over lomp gesproken. :mrgreen:
Die doen het in ieder geval als je ze nodig hebt :lol:
Kan je van sommige auto's niet zeggen.. hè Allen :lol:

Luco

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Luco » 04 aug 2010, 14:15

Dus ik heb een klassieker binnenkort :df: :df: :df:
LWB 5 doors Patrol 3.0 DI Automaat.
Op grijs kenteken maar 90 euro wegenbelasting per drie maanden :mrgreen: :hosanna: :hosanna:

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Tom van H. » 04 aug 2010, 18:40

Luco schreef:Dus ik heb een klassieker binnenkort :df: :df: :df:
LWB 5 doors Patrol 3.0 DI Automaat.
Op grijs kenteken maar 90 euro wegenbelasting per drie maanden :mrgreen: :hosanna: :hosanna:
Hoe is dat precies geregeld, grijs kenteken is altijd op de zaak en dan betaal je wel weer volle bijtelling toch? (er vanuit gaande dat je er ook prive mee rijdt). Heb er een keer naar zitten kijken en toen bleek het geloof ik goedkoper te zijn om privé zo'n ding (niet specifiek patrol) te hebben omdat de extra wegenbelasting niet opwoog tegen de bijtelling. Of zie ik hier iets over het hoofd?

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1405
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Oof » 11 aug 2010, 14:31

Zit iets ingewikkelder in elkaar.
Grijs kenteken is Bpm vrij dus deze hoeft niet betaald te worden bij aanschaf.
Bijtelling is over de fiscale nieuwwaarde inclusief bpm tenzij de auto van voor de 7de maand 2005 is dan is de bijtelling exclusief bpm.

Bij importeren zijn er weer allemaal trucks mogelijk waardoor een 2007 Ford F150 Full options ongeveer 350 euro per maand netto aan bijtelling is.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Tom van H. » 11 aug 2010, 19:41

Oof schreef:Zit iets ingewikkelder in elkaar.
Grijs kenteken is Bpm vrij dus deze hoeft niet betaald te worden bij aanschaf.
Bijtelling is over de fiscale nieuwwaarde inclusief bpm tenzij de auto van voor de 7de maand 2005 is dan is de bijtelling exclusief bpm.

Bij importeren zijn er weer allemaal trucks mogelijk waardoor een 2007 Ford F150 Full options ongeveer 350 euro per maand netto aan bijtelling is.
Da's interessant, tell me more! :)

Andere optie waar ik aan denk is een bus-achtige (VW T5 ofzo) privé met eenvoudige camperinrichting (je schijnt voor 1000 euro ofzo een setje te kunnen kopen met gasstelletje etc waardoor je precies aan de eisen voldoet) zodat je 1/4 wegenbelasting betaalt.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Nieuwe Patrol niet naar NL

Bericht door Sjoerd » 12 aug 2010, 15:51

Ik heb de nieuwe Patrol al een paar keer in het midden oosten IRL gezien. Ding is GROOT; nog een slag groter dan een Landcruiser 100! En daar moet je al letterlijk in klimmen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten