Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te doen?
- Yoan
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te doen?
In de strijd tegen brandstofverbruik wil ik polycarbonate ruiten bestellen voor mijn VW Golf IV om gewicht te besparen.
Zie http://www.plastics4performance.com/Lex ... 8-584-402/
Nu kun je daar kiezen tussen moulded windows of 'flat'. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen.
De achterruit is standaard al moulded, de zijruiten niet, maar die kun je wel moulded bestellen.
Ze komen in een auto die gewoon dagelijks gebruikt wordt. Is er daarom nog iets aan te bevelen qua dikte, kleur, coating etc.?
Jullie hulp is welkom!
Zie http://www.plastics4performance.com/Lex ... 8-584-402/
Nu kun je daar kiezen tussen moulded windows of 'flat'. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen.
De achterruit is standaard al moulded, de zijruiten niet, maar die kun je wel moulded bestellen.
Ze komen in een auto die gewoon dagelijks gebruikt wordt. Is er daarom nog iets aan te bevelen qua dikte, kleur, coating etc.?
Jullie hulp is welkom!
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Heb ze op m'n racer en ik kan het je voor een daily van harte afraden. Lexaanraampjes zitten binnen de kortste keren helemaal onder de krasjes en worden hierdoor compleet dof.
- R-developments
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
- Locatie: Helmond
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Heb je even een pm gestuurd, heb een kit in mijn civic, de 4mm variant is goed te doen in een straatauto al zou ik als je hem echt als daily gebruikt voor een 5mm kit gaan.
Gr Bas
Gr Bas
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Ik sluit hierbij aan, heb ze ook in de racer en man, als je per sé gewicht wil besparen, schraap dan de deuren uit, zet de ramen in een vast "kozijn" en haal de mechanismes er uit etc.Tom van H. schreef:Heb ze op m'n racer en ik kan het je voor een daily van harte afraden. Lexaanraampjes zitten binnen de kortste keren helemaal onder de krasjes en worden hierdoor compleet dof.
Eigenlijk ook alweer iets dat je alleen op een racer zou doen....
- Yoan
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
*ALSO AVAILABLE IN SCRATCH-RESISTANT LEXAN MARGARD*
Ik wil die dingen absoluut hebben, krassen of geen krassen!
Dan is het misschien nog een optie om alleen de achterruit en de twee achterste zijruiten te doen.
Bedankt Bas, ik ga je pm even lezen en beantwoorden.
Ik wil die dingen absoluut hebben, krassen of geen krassen!
Dan is het misschien nog een optie om alleen de achterruit en de twee achterste zijruiten te doen.
Bedankt Bas, ik ga je pm even lezen en beantwoorden.
- Yoan
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Inderdaad, de ramen moeten nog wel open kunnen.RJay schreef:Eigenlijk ook alweer iets dat je alleen op een racer zou doen....
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Moulded is in de juiste vorm gebogen.Yoan schreef:In de strijd tegen brandstofverbruik wil ik polycarbonate ruiten bestellen voor mijn VW Golf IV om gewicht te besparen.
Zie http://www.plastics4performance.com/Lex ... 8-584-402/
Nu kun je daar kiezen tussen moulded windows of 'flat'. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen.
De achterruit is standaard al moulded, de zijruiten niet, maar die kun je wel moulded bestellen.
Ze komen in een auto die gewoon dagelijks gebruikt wordt. Is er daarom nog iets aan te bevelen qua dikte, kleur, coating etc.?
Jullie hulp is welkom!
Heb je trouwens zaken als lagers en transmissie al gecoat of daar gedachten over? Kan ook weer 1-2% aandrijfverlies schelen.
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Krijg je alles gesponsord inclusief inbouw...?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Lexaan krast heel snel en gaat ook druipen bij brand.
In onze racer hebben we ook plastic achterramen, die zitten niet onder de krassen en gaat ook niet druipen bij brand (TÜV geprüft), maar natuurlijk ben ik de exacte naam van het spul vergeten
In onze racer hebben we ook plastic achterramen, die zitten niet onder de krassen en gaat ook niet druipen bij brand (TÜV geprüft), maar natuurlijk ben ik de exacte naam van het spul vergeten
- Bert ///M3
- Berichten: 9353
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Macrolon of Polycarbonaat waarschijnlijk?
Ik zou het voor een daily driver echt niet doen, voor die paar KG die het scheelt. Je ramen kunnen waarschijnlijk ook niet meer open, dat spul is alleen bedoeld om er zo in te plakken en verder niet.
Ik zou het voor een daily driver echt niet doen, voor die paar KG die het scheelt. Je ramen kunnen waarschijnlijk ook niet meer open, dat spul is alleen bedoeld om er zo in te plakken en verder niet.
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Ik weet niet of met de apk de ruiten open moeten kunnen?
Ik dacht dat je iig je spiegel moet kunnen verstellen, maar bij een golf zou dat geen probleem moeten zijn, maar als je echt gewicht wilt besparen zijn die ruitjes niet de oplossing hoor, je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.
Ik dacht dat je iig je spiegel moet kunnen verstellen, maar bij een golf zou dat geen probleem moeten zijn, maar als je echt gewicht wilt besparen zijn die ruitjes niet de oplossing hoor, je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
zelf afvallenLuco schreef: je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.
Maar lexaan voor daily is not done.. zeker niet als je ramen nog open moeten kunnen.. Achterruit zou je kunnen doen, of misschien de zijruiten mits er een type is waarbij die niet open kunnen zodat je die rubbers kunt gebruiken oid..
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
arnold naber schreef:zelf afvallenLuco schreef: je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.
Maar lexaan voor daily is not done.. zeker niet als je ramen nog open moeten kunnen.. Achterruit zou je kunnen doen, of misschien de zijruiten mits er een type is waarbij die niet open kunnen zodat je die rubbers kunt gebruiken oid..
Nee hoor
Deuren kaal slijpen
Dempingsmatten eruit
Bekleding eruit
Reservewiel eruit
Achterbank eruit
Maar ja de vraag is of je dat wilt in een daily, hoeveel gaat dat schelen in verbruik, ik denk namelijk geen drol
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Macrolon is het, bedankt BertBert ///M3 schreef:Macrolon of Polycarbonaat waarschijnlijk?
Ik zou het voor een daily driver echt niet doen, voor die paar KG die het scheelt. Je ramen kunnen waarschijnlijk ook niet meer open, dat spul is alleen bedoeld om er zo in te plakken en verder niet.
Enneh elke kilo is er een, samen tikt het best aan als je achterruit en zijruiten (achter) vervangt. Glas is veel zwaarder
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
macrolon is als ik me niet vergis simpel een merk polycarbonaat !
- Yoan
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Nee nog niet. Een kennis van me wist te vertellen dat ze voor zijn vrachtwagen speciaal vet gebruiken voor de lagers voor minder weerstand en om zo ook brandstof te besparen. Dat spul zou ik graag willen hebben.wjn schreef:Heb je trouwens zaken als lagers en transmissie al gecoat of daar gedachten over? Kan ook weer 1-2% aandrijfverlies schelen.
Nee, de ruiten zelf sowieso niet. Inbouw probeer ik iets voor te regelen.stefan740 schreef:Krijg je alles gesponsord inclusief inbouw...?
Iedere kilo is er inderdaad 1 en glas is inderdaad zwaar, dus daar ga je sowieso op besparen.
Achterbank en reservewiel zijn er al uit, is bij elkaar al 42 kilo
Maareh, de ruiten zijn besteld via Bas (ek20a), ik doe mee met de groepsaankoop, de ruitjes zijn er volgende maand. De nieuwe achterruit kan dan in de carbon achterklep die in backorder staat :shakeit:
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden?
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
daNpy schreef:En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden?
Als die naar de sloop gaat en de onderdelen weer verkoopt
Dan blijkt dat die precies kiet heeft gedraaid :banaan:
- Yoan
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
NooitdaNpy schreef:En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden?
Het doel is alleen de 1 op 30, niet om goedkoper te kunnen rijden.
Na het project ga ik blazen met die TDI dus kan ik wel wat minder gewicht gebruiken
Lager zwaartepunt door die ruiten is dan natuurlijk ook mooi meegenomen.
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Ik lees: niet meer te openen...
... als je te water raakt met wagen?
... als je te water raakt met wagen?
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Goed punt
Ga je dat nog doen voor de achterruit van de racer?arnold naber schreef:macrolon is als ik me niet vergis simpel een merk polycarbonaat !
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
denk het niet.. achterkant is ligt genoeg.. mogelijk nog poly(of carbon) dak / motorkap dan houdt het wel op.. word niet zo extreem als de 205 maar we gaan offtopic
Dan heb je dus pech... als je alleen op het circuit rijd is het geen punt..daar is vaak geen vijver in de buurt maar voor een daily word het wel een probleem..Sjoerd MP BMW schreef:Ik lees: niet meer te openen...
... als je te water raakt met wagen?
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Ramen hoeven voor de APK niet open te kunnen. Is recentelijk veranderd.
- Yoan
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do
Als het niet open meer kan dan gaat het er sowieso niet in.
Ik denk dat ik om te beginnen alleen de achterruiten twee achterste zijruiten doe.
Als ik er later nog een hardcore racer van wil maken heb ik in elk geval al extra ruitjes liggen
Ik denk dat ik om te beginnen alleen de achterruiten twee achterste zijruiten doe.
Als ik er later nog een hardcore racer van wil maken heb ik in elk geval al extra ruitjes liggen