Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te doen?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yoan
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Contacteer:

Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te doen?

Bericht door Yoan » 14 jun 2010, 22:28

In de strijd tegen brandstofverbruik wil ik polycarbonate ruiten bestellen voor mijn VW Golf IV om gewicht te besparen.

Zie http://www.plastics4performance.com/Lex ... 8-584-402/

Nu kun je daar kiezen tussen moulded windows of 'flat'. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen.
De achterruit is standaard al moulded, de zijruiten niet, maar die kun je wel moulded bestellen.

Ze komen in een auto die gewoon dagelijks gebruikt wordt. Is er daarom nog iets aan te bevelen qua dikte, kleur, coating etc.?

Jullie hulp is welkom!

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Tom van H. » 14 jun 2010, 22:38

Heb ze op m'n racer en ik kan het je voor een daily van harte afraden. Lexaanraampjes zitten binnen de kortste keren helemaal onder de krasjes en worden hierdoor compleet dof.

Gebruikersavatar
R-developments
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door R-developments » 14 jun 2010, 22:48

Heb je even een pm gestuurd, heb een kit in mijn civic, de 4mm variant is goed te doen in een straatauto al zou ik als je hem echt als daily gebruikt voor een 5mm kit gaan.

Gr Bas

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door RJay » 14 jun 2010, 22:50

Tom van H. schreef:Heb ze op m'n racer en ik kan het je voor een daily van harte afraden. Lexaanraampjes zitten binnen de kortste keren helemaal onder de krasjes en worden hierdoor compleet dof.
Ik sluit hierbij aan, heb ze ook in de racer en man, als je per sé gewicht wil besparen, schraap dan de deuren uit, zet de ramen in een vast "kozijn" en haal de mechanismes er uit etc.

Eigenlijk ook alweer iets dat je alleen op een racer zou doen....

Gebruikersavatar
Yoan
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Yoan » 14 jun 2010, 22:52

*ALSO AVAILABLE IN SCRATCH-RESISTANT LEXAN MARGARD*

Ik wil die dingen absoluut hebben, krassen of geen krassen!
Dan is het misschien nog een optie om alleen de achterruit en de twee achterste zijruiten te doen.

Bedankt Bas, ik ga je pm even lezen en beantwoorden.

Gebruikersavatar
Yoan
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Yoan » 14 jun 2010, 22:54

RJay schreef:Eigenlijk ook alweer iets dat je alleen op een racer zou doen....
Inderdaad, de ramen moeten nog wel open kunnen.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door wjn » 14 jun 2010, 23:21

Yoan schreef:In de strijd tegen brandstofverbruik wil ik polycarbonate ruiten bestellen voor mijn VW Golf IV om gewicht te besparen.

Zie http://www.plastics4performance.com/Lex ... 8-584-402/

Nu kun je daar kiezen tussen moulded windows of 'flat'. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen.
De achterruit is standaard al moulded, de zijruiten niet, maar die kun je wel moulded bestellen.

Ze komen in een auto die gewoon dagelijks gebruikt wordt. Is er daarom nog iets aan te bevelen qua dikte, kleur, coating etc.?

Jullie hulp is welkom!
Moulded is in de juiste vorm gebogen.

Heb je trouwens zaken als lagers en transmissie al gecoat of daar gedachten over? Kan ook weer 1-2% aandrijfverlies schelen.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door stefan740 » 15 jun 2010, 00:33

Krijg je alles gesponsord inclusief inbouw...?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door daNpy » 15 jun 2010, 09:32

Lexaan krast heel snel en gaat ook druipen bij brand.

In onze racer hebben we ook plastic achterramen, die zitten niet onder de krassen en gaat ook niet druipen bij brand (TÜV geprüft), maar natuurlijk ben ik de exacte naam van het spul vergeten :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2010, 09:39

Macrolon of Polycarbonaat waarschijnlijk?

Ik zou het voor een daily driver echt niet doen, voor die paar KG die het scheelt. Je ramen kunnen waarschijnlijk ook niet meer open, dat spul is alleen bedoeld om er zo in te plakken en verder niet.

Luco

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Luco » 15 jun 2010, 09:41

Ik weet niet of met de apk de ruiten open moeten kunnen?
Ik dacht dat je iig je spiegel moet kunnen verstellen, maar bij een golf zou dat geen probleem moeten zijn, maar als je echt gewicht wilt besparen zijn die ruitjes niet de oplossing hoor, je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.

DF-user-4179
Berichten: 489
Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door DF-user-4179 » 15 jun 2010, 10:22

Luco schreef: je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.
zelf afvallen :P

Maar lexaan voor daily is not done.. zeker niet als je ramen nog open moeten kunnen.. Achterruit zou je kunnen doen, of misschien de zijruiten mits er een type is waarbij die niet open kunnen zodat je die rubbers kunt gebruiken oid..

Luco

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Luco » 15 jun 2010, 10:39

arnold naber schreef:
Luco schreef: je kan makkelijker en sneller gewicht besparen.
zelf afvallen :P

Maar lexaan voor daily is not done.. zeker niet als je ramen nog open moeten kunnen.. Achterruit zou je kunnen doen, of misschien de zijruiten mits er een type is waarbij die niet open kunnen zodat je die rubbers kunt gebruiken oid..

Nee hoor
Deuren kaal slijpen
Dempingsmatten eruit
Bekleding eruit
Reservewiel eruit
Achterbank eruit

Maar ja de vraag is of je dat wilt in een daily, hoeveel gaat dat schelen in verbruik, ik denk namelijk geen drol :mrgreen:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door daNpy » 15 jun 2010, 12:11

Bert ///M3 schreef:Macrolon of Polycarbonaat waarschijnlijk?

Ik zou het voor een daily driver echt niet doen, voor die paar KG die het scheelt. Je ramen kunnen waarschijnlijk ook niet meer open, dat spul is alleen bedoeld om er zo in te plakken en verder niet.
Macrolon is het, bedankt Bert :thumbup:

Enneh elke kilo is er een, samen tikt het best aan als je achterruit en zijruiten (achter) vervangt. Glas is veel zwaarder :mrgreen:

DF-user-4179
Berichten: 489
Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door DF-user-4179 » 15 jun 2010, 13:52

macrolon is als ik me niet vergis simpel een merk polycarbonaat !

Gebruikersavatar
Yoan
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Yoan » 15 jun 2010, 19:17

wjn schreef:Heb je trouwens zaken als lagers en transmissie al gecoat of daar gedachten over? Kan ook weer 1-2% aandrijfverlies schelen.
Nee nog niet. Een kennis van me wist te vertellen dat ze voor zijn vrachtwagen speciaal vet gebruiken voor de lagers voor minder weerstand en om zo ook brandstof te besparen. Dat spul zou ik graag willen hebben.
stefan740 schreef:Krijg je alles gesponsord inclusief inbouw...?
Nee, de ruiten zelf sowieso niet. Inbouw probeer ik iets voor te regelen.

Iedere kilo is er inderdaad 1 en glas is inderdaad zwaar, dus daar ga je sowieso op besparen.
Achterbank en reservewiel zijn er al uit, is bij elkaar al 42 kilo :)

Maareh, de ruiten zijn besteld via Bas (ek20a), ik doe mee met de groepsaankoop, de ruitjes zijn er volgende maand. De nieuwe achterruit kan dan in de carbon achterklep die in backorder staat :shakeit:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door daNpy » 15 jun 2010, 19:52

En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden? :D

Luco

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Luco » 15 jun 2010, 19:58

daNpy schreef:En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden? :D

Als die naar de sloop gaat en de onderdelen weer verkoopt :mrgreen:
Dan blijkt dat die precies kiet heeft gedraaid :banaan:

Gebruikersavatar
Yoan
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Yoan » 15 jun 2010, 20:00

daNpy schreef:En wanneer denk je quitte te gaan draaien met zulke uitgaven om 'goedkoper' te kunnen rijden? :D
Nooit :D
Het doel is alleen de 1 op 30, niet om goedkoper te kunnen rijden.

Na het project ga ik blazen met die TDI dus kan ik wel wat minder gewicht gebruiken :wink:
Lager zwaartepunt door die ruiten is dan natuurlijk ook mooi meegenomen.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Sjoerd MP BMW » 16 jun 2010, 16:40

Ik lees: niet meer te openen...
... als je te water raakt met wagen? :roll:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Robertdj » 16 jun 2010, 16:44

Goed punt :hmmm:
arnold naber schreef:macrolon is als ik me niet vergis simpel een merk polycarbonaat !
Ga je dat nog doen voor de achterruit van de racer?

DF-user-4179
Berichten: 489
Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door DF-user-4179 » 16 jun 2010, 19:39

denk het niet.. achterkant is ligt genoeg.. mogelijk nog poly(of carbon) dak / motorkap dan houdt het wel op.. word niet zo extreem als de 205 maar we gaan offtopic :)

Sjoerd MP BMW schreef:Ik lees: niet meer te openen...
... als je te water raakt met wagen? :roll:
Dan heb je dus pech... als je alleen op het circuit rijd is het geen punt..daar is vaak geen vijver in de buurt :) maar voor een daily word het wel een probleem..

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Riceaux » 16 jun 2010, 21:24

Ramen hoeven voor de APK niet open te kunnen. Is recentelijk veranderd.

Gebruikersavatar
Yoan
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:56
Contacteer:

Re: Lexan / polycarbonaat ruiten voor daily auto - wat te do

Bericht door Yoan » 16 jun 2010, 21:32

Als het niet open meer kan dan gaat het er sowieso niet in.
Ik denk dat ik om te beginnen alleen de achterruiten twee achterste zijruiten doe.
Als ik er later nog een hardcore racer van wil maken heb ik in elk geval al extra ruitjes liggen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], HJ2, Mark 320iS en 36 gasten