Wanli
-
- Berichten: 6520
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Wanli
En wat vinden mensen hier van Viking banden?
Heb regelmatig gehad dat ik met m'n Civic stil bleef staan bij het stoplicht als het regende. Wielen spinden wel als een dolle, maar vooruit kwam ie niet en zoveel was daar niet voor nodig
Heb een tijdje een bijbaan als koerier gehad en daar stonden alle auto's ook op Vikings. In Opel Combo op Viking banden wil ook dwars heb ik daar geleerd
Heb regelmatig gehad dat ik met m'n Civic stil bleef staan bij het stoplicht als het regende. Wielen spinden wel als een dolle, maar vooruit kwam ie niet en zoveel was daar niet voor nodig
Heb een tijdje een bijbaan als koerier gehad en daar stonden alle auto's ook op Vikings. In Opel Combo op Viking banden wil ook dwars heb ik daar geleerd
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wanli
Zie net misschien een mogelijke nieuwe topper... hoe hoger de score hoe beter kwa gripverlies (autobandenmarkt.nl links/tests).
Infinity
INF 05 225/45 R17 94W XL
Grip bij droge condities 2.5
Remeigenschappen bij droge condities 2.5
Grip bij natte condities 4.2
Remeigenschappen bij natte condities 4.2
Grip bij sneeuw 4.0
Comfort 2.6
Geluid (binnen auto) 2.7
Geluid (buiten auto) 2.6
Slijtage band 2.3
Wanli en Sava hangen rond 3.5 op nat.....!
Infinity
INF 05 225/45 R17 94W XL
Grip bij droge condities 2.5
Remeigenschappen bij droge condities 2.5
Grip bij natte condities 4.2
Remeigenschappen bij natte condities 4.2
Grip bij sneeuw 4.0
Comfort 2.6
Geluid (binnen auto) 2.7
Geluid (buiten auto) 2.6
Slijtage band 2.3
Wanli en Sava hangen rond 3.5 op nat.....!
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: Wanli
Hmm je kunt ook te weinig grip hebben. Doe mij maar gewoon wanli 8)
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 27 okt 2009, 12:31
- Locatie: Zwolle
Re: Wanli
Infinity deed afgelopen seizoen wat rijders in de IDS sponseren, banden schenen gigantisch te houden en te roken als een idioot!
:rolleyes: Vandaag enkele "huismerk" banden meegenomen om te testen.
Wie kan er nou heel snel enkele banden oproken c.q. vernietigen? :-0
Jasper mocht voor en achter dit nieuwe merk monteren en flink gas geven/dwarsgaan/ roken om te zien hoe ze zijn tegenover de bekende WanLi.
Na 6 harde rondes zagen ze zo uit als in de foto's.
Voor
Achter
De erste resulaten zijn veelbelovend daar Jasper uit een set achterbanden (16") 14 rondes heeft gehaald voordat ze op de canvas zaten. Opmerkelijk was ook dat er geen verlies van grip was en dat de set voorbanden (15") ook dichtbij semislicks waren wat betreft het aanwezige grip.
"WanLi's waren bij mij al lang op" zie Jasper.. " en deze houden grip tot op het laatste moment..wat ook prettig is, interessante banden!!"
Wij laten Jasper zijn bevindigen zelf beschrijven na afloop van dit weekend, en binnenkort zullen wij dit merk banden voor een scherpe prijs ook aanbieden via het Internet.
Sebastien Lepert heeft ook voorop de banden uitgetest en was ook lovend over de aanwezige grip en controle.
Wij hebben ook een tweede merk ontdekt die wij gaan testen.
zo,na een zwaar weekend heb ik eidelijk tijd om een verslagje neer te zetten.
ik was de gelukkige om een aantal banden van het merk INFINETY uit te proberen,nou daar was ik natuurlijk erg blij mee,dus meteen wat velgjes leeg gemaakt om plaats te maken voor vers rubber(bedankt wj ),achter 215/40/16 en voor 195/50/15(ik wil ook 16'' voor maar ik moet nog even wat aanpassen zodat ik ruimte krijg voor grotere wielen)
de 16'' banden hebben het dunlop sp9000 profiel als ik me niet vergis,en de voorbanden zijn van een redelijk zacht rubber,ik heb wel vaker straatbanden eronder gehad uiteraard en meestal was dat 1 en al onderstuur,ik denk dat ze kwa grip ergens tussen de toyo proxxis t1r en de r888 zitten om maar een vergelijk te maken,grip genoeg,zelfs op een natte baan.
en dan achter,normaal rij ik wanli of hankook(ook 215/40/16,of 195/50/15)deze banden deden gemiddeld op brustem 6 tot 8 rondes,dus ik denk ff lekker extra testen,dus extra hoek en lekker roken,na 6 rondes ff naar binnen want ik dacht dat het al aardig op zou zijn :pimp: maar nee nog dik 60% erop!!!! dus weer terug de baan op,bandenspanning van 2.7 naar 2.2 bar en door knallen,pas na 12!!!ronden voluit dwars ging ik merken dat de grip minder werd(en de rookwolk groter) en na 14 ronden ben ik van de baan afgegaan,en het resultaat was een prima afgesleten band,zonder brokken of happen eruit.
op nat hetzelfde verhaal,voldoende grip(1.9 bar gezet achter en 1.9 voor) en ook geen stukken die uit je profiel vliegen.
ik zeg:TEST GESLAAGD!!!!! :cheer:
we hebben een concurent voor de wanli band
@graham,thanks ,dit is een prima driftband
- Wiebe GT
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21
Re: Wanli
Kasteel schreef:FF in het kader van Wanli etc, ik koop nog ff een setje voor Papenburg, maar qua breedte, gewoon de std breedte aanhouden die bij de velg hoort, of net 1 tikje smaller als het kan?
Tikkeltje smaller zorgt wel voor meer gripverlies, indien ongeoefend altijd welkom, want lagere snelheid nodig voor driften.
Anders "pomp" je er behoorlijk wat snelheid in met een vermogende auto.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wanli
Om op het verhaal in te haken.. zie dat het een andere band is dan de INF 05 die ik gepost had, totaal andere opbouw!!! Op nat zouden ze toch echt slecht moeten zijn, mega gripverlies als ik de tests op autobandenmarkt moet geloven... bandje kost ook maar 50 euro t.o.v. een 125 wat een pilot sport 2 kost.
Over smaller... liever een sava of wanli 225 in de normale maat (in mijn geval) dan een michelin energy ofzo in 215 of 205. Gewoon standaard bandenmaat aanhouden met slechtere kwaliteit rubber achter, dan spoort het ook nog goed op de auto en ziet er normaler uit. Maargoed... ik ben natuurlijk ook maar een amateur
Die INF 05 zijn misschien het testen waard, kijken of de allround performance (driften op nat, circuit rijden op droog en duurzaamheid en harde wangen en geen loopvlak verliezen) beter is dan de Roadhog Supreme 5000... zal een lastige opgave worden!
Over smaller... liever een sava of wanli 225 in de normale maat (in mijn geval) dan een michelin energy ofzo in 215 of 205. Gewoon standaard bandenmaat aanhouden met slechtere kwaliteit rubber achter, dan spoort het ook nog goed op de auto en ziet er normaler uit. Maargoed... ik ben natuurlijk ook maar een amateur
Die INF 05 zijn misschien het testen waard, kijken of de allround performance (driften op nat, circuit rijden op droog en duurzaamheid en harde wangen en geen loopvlak verliezen) beter is dan de Roadhog Supreme 5000... zal een lastige opgave worden!
- Kasteel
- Berichten: 5298
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Wanli
Std bandenmaat is 255/40-18 op een 9J velg, 245/45-18 lijkt dan oke als alternatief?Wiebe GT schreef:Kasteel schreef:FF in het kader van Wanli etc, ik koop nog ff een setje voor Papenburg, maar qua breedte, gewoon de std breedte aanhouden die bij de velg hoort, of net 1 tikje smaller als het kan?
Tikkeltje smaller zorgt wel voor meer gripverlies, indien ongeoefend altijd welkom, want lagere snelheid nodig voor driften.
Anders "pomp" je er behoorlijk wat snelheid in met een vermogende auto.
- Kasteel
- Berichten: 5298
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Wanli
FF geen rekenmodule bij de hand, 16mm moet nog wel kunnen, maar denk toch dat ik voor ded 255/40 ga, Wanli-zooooi .GarreTT schreef:Die 245/45 zijn wel 16 mm groter in diameter. Passen doet het wel. Tenzij het nu al erg krap bij de spatborden zit.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wanli
Hier een fototje van de Roadhogs, 100 euro betaald voor 2 stuks, in groningen opgehaald, hun vonden het gevaarlijke banden, prachtig! Nu 10.000km op straat gereden, driftjes op nat in de avonduren, 8 dagen driften op Papenburg waarbij de laatste dagen express wat handtekeningen in de chicanes gezet etc en het was vorige dag niet op, nog 1mm te gaan en gisteren is die mm eraf gereden maar een kale band rijdt nogsteeds. Toen maar achtjes gaan draaien (stiekem) na sluitingstijd en uiteindelijk gaven de banden zich gewonnen. En dan nog, niet geklapt, gewoon draden eraf die in de wielkast slaan, daardoor ben ik gestopt.
Deze banden zijn ZO intelligent dat ze weten dat er onder de 0,5mm profiel ingesneden moet worden dus maken ze nieuw profiel voor je!
Deze banden zijn ZO intelligent dat ze weten dat er onder de 0,5mm profiel ingesneden moet worden dus maken ze nieuw profiel voor je!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Wanli
Roadhog BandenKnot schreef:Hier een fototje van de Roadhogs, 100 euro betaald voor 2 stuks, in groningen opgehaald, hun vonden het gevaarlijke banden, prachtig! Nu 10.000km op straat gereden, driftjes op nat in de avonduren, 8 dagen driften op Papenburg waarbij de laatste dagen express wat handtekeningen in de chicanes gezet etc en het was vorige dag niet op, nog 1mm te gaan en gisteren is die mm eraf gereden maar een kale band rijdt nogsteeds. Toen maar achtjes gaan draaien (stiekem) na sluitingstijd en uiteindelijk gaven de banden zich gewonnen. En dan nog, niet geklapt, gewoon draden eraf die in de wielkast slaan, daardoor ben ik gestopt.
Deze banden zijn ZO intelligent dat ze weten dat er onder de 0,5mm profiel ingesneden moet worden dus maken ze nieuw profiel voor je!
Het merk Roadhog is een sterk groeiend merk wat steeds bekender wordt bij de consument. Dit omdat Roadhog banden een perfecte balans hebben tussen prijs en kwaliteit en veiligheid! De banden worden geproduceerd bij de grootste bandenfabrikant van Duitsland.
Voor de kleinere maten tot 190 km/h produceert Roadhog de Supreme 3001. In het bredere segment met de hogere snelheids coderingen de Supreme 4000 en Supreme 5000.
Voor de winter maanden hebben we de Supreme winter, welke uitmuntende prestaties levert bij alle weersomstandigheden!
Ga voor een offerte naar uw dealer of garagehouder.
Kijk voor meer informatie op:
http://WWW.ROADHOGAUTOBANDEN.NL
- Jeroen
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Wanli
Vandaag banden gekocht voor de M3 bij een willekeurige bandenshop, met de vraag: ''ik wil een band met weinig grip'' Na wat uitleg over deze vreemde vraag (vonden zij ) kwamen ze met Sailuns aanzetten. Nooit van gehoord, zet er maar onder. Na thuis wat gegoogled te hebben, blijken dit dus banden van Chinese makelij, en beter nog, van hetzelfde niveau als Wanli te zijn. Na montage vanavond en een rondje rijden blijkt dat dus ook zo te zijn: het is alsof je loopvlak los zit. Een zelfsturende achteras. Prima!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast