Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie

Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

JA!
33
39%
NEE!
38
45%
Geen idee
14
16%
 
Totaal aantal stemmen: 85

Gebruikersavatar
Sander Prinsen
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:44
Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Sander Prinsen » 02 sep 2008, 16:31

Overdrijven is ook een vak :P

Ik rij zelf sinds enkele maanden in een C4 Coupé HDI en hoewel het niet mijn keuze was (leasewagen, kwam vrij door vertrekkende collega), ben ik er wel ontzettend blij mee. Als dagelijks vervoer is het een ontzettend comfortabele auto, met lekkere vering, erg goede stoelen en een heerlijke dieselmotor. Ik rij regelmatig grotere afstanden waarbij ik meerdere uren achter elkaar in de auto zit en dat is geen probleem in deze wagen.

Qua fun factor scoort hij misschien niet zo hoog, maar hij heeft zeker z'n kwaliteiten.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Youp » 18 sep 2008, 19:50

Citroën? :P

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Drake » 19 sep 2008, 09:03

Ja citroen, dat geitenwollensokkenmerk ow wacht ik rij zelf ook een citroen :mrgreen: en genoeg fun met de AX ongewaardeerd word het merk zeker in het geval van een aantal modellen maar aan de ene kant is dat ook weer de charme denk. maar behalve een ax/saxo zal je mij echter nooit in een citroen zien.

Gebruikersavatar
Alain
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jul 2008, 15:01
Locatie: Haaglanden

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Alain » 19 sep 2008, 09:40

Mijn vader kocht in 1983 (ik was toen 15) een nieuwe BX 16TRS, met LPG.
Heb er dus vrij veel in meegereden, en we reden toen zo'n 25.000 per jaar.

In 1993 heb ik hem overgenomen, en heb er toen een jaartje (en 50.000km) zelf in gereden.
Hij ging weg omdat er wat anders 'moest' komen, niet omdat hij op dat moment meer dan 300.000km had gereden en op was.
Daarna heb ik nooit meer zo'n heerlijke, comfortabele lange afstandauto gehad....

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Steven N. » 19 sep 2008, 14:59

Twee weken geleden voor m'n werk een C4 Grande Picasso gereden. Nou ik ben niet snel bang, maar met die auto durf ik gewoon niet hard te rijden. Dat is toch niet normaal, we hebben het hier over een nieuwe auto.

Motor/versnellingsbak
De wagen was redelijk vol uitgerust inclusief automaat met jaja flippers. Maar dit systeem mag de naam automaat eigenlijk niet dragen als het aan mij zou liggen. Wat een drama, je kan met een handbak serieus nog soepeler schakelen als die bak. Bij het schakelen beweeg je in je stoel zoals je zou bewegen bij slecht schakelen met een handbak, niet alleen erg oncomfortabel maar ook nog eens gevaarlijk in lange bochten op de snelweg. Je rijdt lekker op de linker baan met zo'n 130 kilometer per uur en je versnelt naar 140, de bak wil schakelen naar zijn 6e verzet. Het gewicht van de auto verplaats zich dus vanwege de slechte automaat en in combinatie met een slecht onderstel ze de auto zichzelf een meter (!) opzij zonder een dergelijk stuurbeweging. Dat is gewoon gevaarlijk, ik heb dus ook netjes de cruise control terug gezet naar 120. Ik vond het wel goed.

Interieur
Binnenin is de auto erg ruim, overal opbergvakken. Snap wel dat mensen de wagen op ruimte kunnen kopen. Het stuur is overigens belachelijk, erg slechte ontwikkeling om het hart van het stuur vast te zetten en het stuurwiel eromheen te laten draaien. Ten eerste (niet hier van toepassing) is hij niet te vervangen voor een sportstuur en ten tweede kan je niet je handen 'relaxt' op het stuur hart leggen. Nou wil je dat ook niet bij deze auto maar dat ter zijde. Nog iets belachelijks, op de middenarm steun welke aan de stoel vast zit was de stof gewoon al deels versleten. Terwijl er maar 37dkm op de teller stond, ronduit slecht dus.

Exterieur
Is er dan niets goed aan deze auto? Jawel, van buiten ziet hij er niet extreem verkeerd uit voor een auto in deze klasse. Door de hele donker grijze kleur en de 17 inch velgen oogt hij best prima en lijkt het een leuke auto. Helaas verdwijnt deze illusie als sneeuw voor de zon wanneer je instapt.

Bij aflevering kreeg ik de vraag; "En? Hoe rijdt 'ie?" Prima mevrouw, veel plezier ermee! :whistle:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Youp » 19 sep 2008, 15:39

Drake schreef:Ja citroen, dat geitenwollensokkenmerk ow wacht ik rij zelf ook een citroen :mrgreen: en genoeg fun met de AX ongewaardeerd word het merk zeker in het geval van een aantal modellen maar aan de ene kant is dat ook weer de charme denk. maar behalve een ax/saxo zal je mij echter nooit in een citroen zien.
't zelfde hier ;)

En mn moeder heeft nog wel 15 jaar Citroën gereden :lol:

Gebruikersavatar
PCR
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:29
Locatie: Aan zee

Re:

Bericht door PCR » 01 okt 2008, 21:51

Dennis van der Schoot schreef:Is hier eigenlijk op DF een Citroenrijder?


Vanaf nu weer 1 erbij, en het bevalt mij uitstekend....................... :shakeit:

Gebruikersavatar
Steven.v.A.
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2009, 18:52

Re:

Bericht door Steven.v.A. » 11 jun 2009, 12:34

Dennis van der Schoot schreef:Is hier eigenlijk op DF een Citroenrijder?
Ik rijd ook wel eens in een Citroën, de C1. Op zich is dat wel een geinig wagentje hoor. Hij heeft een 3-cilinder 1litermoter maar er komt best wel veel geluid uit :P Meer geluid dan snelheid weliswaar.
Als ik later groot ben mag ik ook de C4 Picasso van mn pa rijden, ben benieuwd hoe dat is...

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Re:

Bericht door Steven N. » 11 jun 2009, 13:09

Steven.v.A. schreef:Als ik later groot ben mag ik ook de C4 Picasso van mn pa rijden, ben benieuwd hoe dat is...
Lees maar drie post boven die van jou :bag:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22278
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Niels » 11 jun 2009, 13:16

Heb wel eens in een C2 VTR gereden met een vergelijkbaar systeem. Dramatisch als je het vergelijkt met DSG of SMG maar goed je hebt het ook over een andere auto c.q. prijsklasse. Je moet echt goed getimed een beetje gas terug nemen tijdens het schakelen om het soepel te laten verlopen :lol: Ik vind het wel een erg leuk karretje om te zien en zou er wel eentje voor "de vrouw" willen :wink:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Steven N. » 11 jun 2009, 13:22

Met handbak is de C2 VTR/S wel te doen denk ik, dat is dan ook samen met de C6 de enige fatsoenlijke Citroën imho

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22278
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Niels » 11 jun 2009, 13:34

De vrouw wil graag automaat :wink: Ik vind Citroen qua design wel erg mooi hoor (C2 VTR, C4 Coupe VTR, Picasso (voor dat type auto), C5 (ook wel aardig), C6 (super fantastisch!)alleen is dat niet genoeg om ook zo'n ding te kopen :mrgreen: Qua assortiment vind ik het v.w.b. uiterlijk dus boven gemiddeld als je het afzet tegen Peugeot, Mazda en weet ik veel welke merken nog meer. Het blijft alleen Franse meuk :sealed:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Youp » 11 jun 2009, 13:55

Steven Nauta schreef:Met handbak is de C2 VTR/S wel te doen denk ik, dat is dan ook samen met de C6 de enige fatsoenlijke Citroën imho
C2 VTS met handbak heeft ook nog 14pk meer dan de VTR met Sensodrive....

Jammer dat zo'n ding ruim 200kg meer weegt dan een Saxo..... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Steven.v.A.
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2009, 18:52

Re: Re:

Bericht door Steven.v.A. » 11 jun 2009, 18:57

Steven Nauta schreef:
Steven.v.A. schreef:Als ik later groot ben mag ik ook de C4 Picasso van mn pa rijden, ben benieuwd hoe dat is...
Lees maar drie post boven die van jou :bag:
Dat gaat over de grande picasso, lijkt me dat dat weer iets anders rijdt. Dat stuur lijkt me trouwens inderdaad wel erg irritant.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Steven N. » 11 jun 2009, 19:01

Grande of niet Grande, C4 of C3. Doesn't matter unfortunately...

Begrijp dat voor woonwerk verkeer zo'n auto prima kan zijn, maar op een forum als DF hebben dergelijke voiture weinig te zoeken.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Luuk » 12 jun 2009, 17:02

C6 blijft inderdaad een cool ding. 8)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Youp » 12 jun 2009, 17:34

Steven Nauta schreef:Grande of niet Grande, C4 of C3. Doesn't matter unfortunately...

Begrijp dat voor woonwerk verkeer zo'n auto prima kan zijn, maar op een forum als DF hebben dergelijke voiture weinig te zoeken.
Mwah..... Ook een C4 kan gruwelijk snel zijn...

Afbeelding



:P

Maarten Godschalk
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 apr 2008, 18:36
Locatie: regio Amsterdam

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Maarten Godschalk » 22 jun 2009, 19:31

Hmm wist niet dat ik nog niet in dit topic had gereageerd..
Citroën is me met de paplepel ingegoten: Thuis hadden (hebben) we altijd een Citroën. Ik geloof dat m'n vader vijf 2CV's en twee Visa's heeft gesleten voordat we in 1992, toen ik 3 was, een ZX kochten. Het dingetje heeft tot 2006 voor de deur gestaan en heeft in al die jaren en ongeveer 100.000 km maar één keer pech gehad. Ik ben vanaf m'n derde tot 17e bijna dagelijks in die auto
geweest (nooit zelf gereden overigens) en werd er mee naar school gebracht, ging er mee op vakantie, eerst naar de Veluwe enzo en later naar het buitenland, het was voor het gezin een tweede huis zo ongeveer. In 2006 was m'n vader inmiddels met pensioen en hebben we privé een C4 gekocht. Daar rij ik - naast m'n eigen auto regelmatig in en ik ben over het vermogen dat er nog uit zo'n 1.6 komt heel goed te spreken. Uitrusting en uiterlijk van de auto vind ik ook fantastisch. Toch is hij voor een Citroën stug afgeveerd en zitten er een aantal minder mooie afwerkingen in het interieur. Bovendien is de motor zo zacht dat je nauwelijks de toeren kan horen, waardoor een ieder hem nog wel eens laat afslaan. En de remmen kunnen ook flink piepen, vrij irritant. Neemt niet weg dat ik het een geweldige wagen vind, en omdat ik nooit anders dan Citroën heb gekend als kind zal ik altijd een zwak voor het merk blijven hebben. Met name ook het design en de eigenaardigheden van de oudere modellen. Zelf rij ik geen Citroën en ik sta niet te popelen om er snel een te kopen, maar misschien, misschien.. dat er later nog wel eens een klassieker komt. DS ofzo.

Ohja, bovendien vind ik de C6 veruit de mooiste limo die op de markt is.

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Kees Bunk » 31 jul 2009, 20:31

Vandaag voor het eerst in m'n leven in een Citroën gereden en ik hoop dat het de laatste keer is!
Het was een C5 Break uit 2004 met een 2.0 liter benzine blok.

Wat een dweil! Ik ben serieus na 1 km uit de auto gestapt om te kijken of de voorbanden niet lek waren.
Daarnaast heb 3x (!) de alarmlichten uit moeten zetten omdat die automatisch aangingen omdat ik remde voor het verkeerslicht :|
Het verbaasde me ook hoe slap die 2 liter is.

Zou me haast indenken dat het aan de auto zelf lag... maar ben bang dat elke Citroën dat heeft :'(

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Snipe » 26 apr 2010, 21:31

Schop!
http://www.driving-fun.com/483/the-know ... etest.aspx

Wie neemt er donderdag een Nemo mee naar Zandvoort?

Afbeelding

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Kees Bunk » 26 apr 2010, 21:56

Neem jij een rolkooi mee? :P

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Youp » 26 apr 2010, 22:01

Jankers.

Mercedes kreeg dit ook klaar, alleen dan niet met een bestelwagen, maar met een personenauto! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Tristan » 27 apr 2010, 09:39

Heb de DS3 toevallig zien staan bij een dealer en vond hem erg gaaf, ook het interieur. Weet niet hoe het rijdt maar de leukste Citroen sinds tijden. Ook interieur zag er mooi verzorgd uit.

Gebruikersavatar
Sander Prinsen
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:44
Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type

Re: Citroën wordt ondergewaardeerd op DF

Bericht door Sander Prinsen » 27 apr 2010, 09:41

Het is een leuk ding ja, front is ook lekker brutaal, vooral met de dagrijverlichting aan, komt wat agressief over zelfs. Ben erg benieuwd hoe die rijdt eigenlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten