Gilbert Stapelaere 2009

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Gilbert Stapelaere 2009

Bericht door daNpy » 28 nov 2009, 22:33

In het kader van rittensport vandaag in België de Gilbert Stapelaere Memorial rally gereden. Deze rally is een uit 3 delen bestaande, aardig professioneel opgezette rittensport dag op de openbare weg. Rallyschilden, sponsorstickers, lunch en ontbijt; in alles is voorzien. De gemiddelde snelheid die gereden moet worden is 30km/u. Hiermee kun je je ideale tijden controleren en doorgeven aan stempelposten.
Onderweg verzamel je letters (soms cijfers), doe-het-zelf stempels en stempels van (tijd)controles. Via bolletje=pijltje, kaartlezen (ingetekende lijn, pijlen rit, blokade rit en blinde lijn) en visgraat dien je de eindstreep en alle controles op de juiste wijze te zoeken en in te vullen op je blad.

Ondanks onze beste inzet en proberen zo rustig mogelijk te doen zijn we op proef 1 al flink in de fout gegaan. Lisette had 1 identieke situaties als 'voorbij' afgevinkt, terwijl we eigenlijk nog maar 1 situatie hadden gehad.
Dit waren 2 straten aan de zijkant van een kanaal met vele bruggetjes, waar je sowieso een aantal keer moest oversteken.
Pas na een half uur en 12+km omrijden waren we erachter dat die situatie per ongeluk te snel was afgevinkt. Dit heeft ons gelijk een heleboel punten gekost. Vervolgens waren we op proef 2 wederom te laat omdat we zijn wezen tanken, wat blijkbaar enorm omrijden was. Qua controle letters hebben we maar weinig gemist, maar toch zijn deze 30 strafpunten per stuk. De complete uitslagen staan nog niet on-line.

Er reed weer een breed scala aan oltimers, wat altijd enorm leuk is om te zien. Wel vond ik dat er aardig wat 'nieuwere' auto's rondreden in vergelijking met vorige jaren. Een Golf 2 G60 is erg leuk, maar heeft niet dezelfde klassieker status als een Mini, Daf, Ascona-a, Manta-a en de eerste Kadettjes. Ook reden er een E36, een Sierra en nog nieuwer spul mee.

Vanwege de regen heb ik helaas maar weinig foto's kunnen maken. Tevens waren we in de eerste 2 proeven al te laat, dus even uitstappen en wat foto's maken in de extra tijd was er niet bij.
Op proef 3 begon het al donker te worden dus dan heeft het weinig zin om foto's te maken.

Mijn foto's staan hier: http://danpy.autofans.nl/images/rally/g ... laere2009/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verbeter punten voor volgend jaar:
- beter voorbereiden. Algemene wedstrijd informatie en reglement vooraf doorlezen.
- rust bewaren in de auto.
- Bestuurder concentreren op controle posten
- Navigator concentreren op roadbook

Al met al toch weer een leuke dag gehad en lekker met de DAF geknald. Al is het niet altijd al te best als ik de geluiden van het onderstel mag geloven :mrgreen:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gilbert Stapelaere 2009

Bericht door daNpy » 29 nov 2009, 11:21

De uitslagen zijn bekend,

Joost en Floris 25e in onze klasse (Classic)
Lisette en ik 45e in onze klasse (Classic)

Joost en Floris sind 38er algemeen recreatie en Lisette en ik 70er algemeen :o

Volgende keer toch wat beter opletten :X

Afbeelding
Laatst gewijzigd door daNpy op 29 nov 2009, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22267
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Gilbert Stapelaere 2009

Bericht door Niels » 29 nov 2009, 11:31

Als je maar lol hebt :wink: De nieuwe lading klassiekers komen er idd aan. De XR3i op de foto´s doet wat nieuw aan in vergelijking met b.v. een C Kadett maar toch is zo´n ding ook al weer flink op leeftijd. Golf 2 G60 is mij nog wat te nieuw, nog ff 5 jaar wachten a.u.b.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gilbert Stapelaere 2009

Bericht door daNpy » 29 nov 2009, 13:49

Ik denk dat de meesten die een youngtimer hebben meedoen aan de NK in België voor de rittensport.
Er zijn leden van diverse clubs enz aanwezig en die gaan natuurlijk voor de punten.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Gilbert Stapelaere 2009

Bericht door G Kolkman » 29 nov 2009, 15:09

Gaaf, lijkt me een leuke tak van sport, vrienden van me hebben dit jaar de europarit gedaan, wat mij ook bizar gaaf lijkt :D . Beetje dit maar dan XXXXL.

Vanuit wat wordt zoiets als dit georganiseerd? En wat zijn er goede websites voor zodat je niet steeds achter de evenement aanloopt :lol: ?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gilbert Stapelaere 2009

Bericht door daNpy » 29 nov 2009, 17:45

Deze dingen worden georganiseerd door autoclubs die zelf ook actief zijn in de rittensport.
Eigenlijk ken ik tot nu toe alleen maar Belgische ritten die zo opgezet zijn. Zal mss iets met vergunningen te maken hebben? :bag:

Dit zijn de Gilbert Stapelaere van autoclub Altena: http://www.altena-vzw.be/atminfo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En de 6 uren van de Noorderkempen van Classic Race en Rally Team: http://www.crrt-vzw.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook reden er veel auto's mee van Rally Team Titanic, misschien dat die het zelf ook organiseren: http://www.titanic.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua Nederlandse site's heeft http://www.rittenkalender.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zich onlangs bij AutoFans geregistreerd, hier staan ook erg veel ritten op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten