Gisteren samen met Ruud in de toerklasse deelgenomen aan de Elburgse Poorte met zijn Opel Manta (1971). Een dag vol spanning in de formule 1, A1GP en andere raceklassen. Maar wij hadden onze eigen spanningen in de omgeving van Elburg, Ermelo, Nunspeet, Putten en Garderen.
Gelukkig niet richting elkaar, maar ik had een slechte nachtrust gehad en was niet zo scherp. Dus al snel hebben we 45 minuten rondgereden omdat ze de kaart gemanipuleerd hadden en wij 'dachten' te weten dat we het doorhadden, tot we op de volgende kruising uitkwamen en het spoor al snel bijster raakten. Niet als enige, want veel equipes reden in alle richtingen, keerden weer, om elkaar vervolgens weer met verbaasde gezichten en opgetrokken schouders langs elkaar te scheuren op die smalle landweggetjes onder het Veluwemeer.
Uiteindelijk hadden we het écht door en reden toen als hekkesluiter over het verder rally-waardige parcours. Gelukkig kwamen we nog net op tijd aan bij de TC. Later bleek dat we ook een paar andere instinker gemist hadden. Simpelweg door niet te lezen dat er ook onder de bordje/letter nog stond: HK. Dat heb je, als je niet 100% scherp bent.
De overige trajecten gingen stukken beter. Aan het eind van de ochtend hadden we 2 - 1 - 1 fout. Niet slecht, echter was dat een score die meerdere equipes hadden. Eén equipe scoorde nog net iets beter.
We waren redelijk laat bij de lunch, dus alle lekkernijen waren al op. Toen sloeg ook het weer om, van zon, warm, naar nat en zonnig. Op het eind van de dag ging het zelf goed hozen en onweren. De roadster- en cabriorijders kozen eieren voor hun geld: dak ging er bijna overal op.
's Middags reden we meer door de bossen. Fraaie weggetjes, met redelijk wat onverhard erin. De systemen waren goed te doorgronden, maar toch hebben we wat fouten gemaakt. Ook hele stomme dingen waar ik expliciet op zat te letten, zag ik over het hoofd. Juist daardoor was dit wel een leerzaam dagje, vooral met de uitleg erbij op het eind.
De dag was goed verzorgd met 'ontbijt', lunch en een uitgebreid koud en warm buffet 's avonds. In de omgeving hadden ze fraaie routes uitgestippeld, echter wel hier en daar met drempels. Maar ik heb weer plekken gezien waar ik nooit was geweest en anders ook niet zou komen. Daar ga ik vaker rijden!
Kortom, Ruud weer bedankt voor de gezellige dag en de leermomenten. We zijn uiteindelijk 10e geworden en daar zijn we niet ontevreden, maar ook niet heel blij mee. Had beter gekund. Volgende keer ga ik me beter voorbereiden, vooral omdat we dan in Belgie rijden. Ik was goed gaar toen ik thuis kwam, je bent toch heel intensief bezig, ondanks dat je niet achter het stuur zit. Dus ik heb weer lekker geslapen vannacht.
Het was een geslaagde dag en een aanrader voor equipes die nog oefenen voor de grotere rally's, of die gewoon een leuke dag willen hebben met actieve autosport.
Foto's van de organisatie volgen nog. Er zaten prachtige auto's bij. Van een schitterende Ferrari Dino 246GT, tot mooi geprepareerde Escorts, 2002 widebody, maar ook leuke oldtimers die er niet 'rally' uitzagen, maar toch hoog zijn geeindigd. Zo zie je maar, het gaat meer om het snappen van de reglementen, goed navigeren en niet teveel fouten maken, dan om overal maar volgas haaks voorbij blaffen.
Zo zonder Formule 1 en A1GP, zonder MotorsTV, zonder Jos, zonder Lelystad en zonder zelf te sturen was dit toch een heerlijke dag. Top!
Groeten,
Dennis
P.s. we hadden voor de toerklasse gekozen omdat het geneuzelgehalte in de sportklasse vrij hoog was.
Rally: Elburgse Poorte 2006
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8230
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
- Locatie: Utrecht
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten