Lotus Exige Cup 240
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Lotus Exige Cup 240
Deze auto mag op dit forum niet ontbreken natuurlijk, daarom post ik hem maar even. 243pk@8000rpm, 236 nm@7000 rpm en dat alles met een gewicht van 930 kilo. De gewone Elise was leuk en speels, maar miste vermogen. De 'gewone' Toyota met 189 pk maakte de Elise en Exige al wat aangenamer, maar met kompressortechniek is de Exige S en de Exige 240 Cup gewoon AF. Ik heb er zelf nog niet mee gereden en zie dat op korte termijn ook niet gebeuren. Maar de Exige S in de kleur oranje staat al maanden op mijn desktop. Dit is echt helemaal mijn auto. Harder hoeft het van mij niet, 250km/u is hard zat, dat ding accelereert veel supercars helemaal zoek en zodra er bochten komen rem je gewoon een stuk later en je steekt iedereen binnendoor voorbij. I LOVE IT.
[img:1024:768]http://www.ultimatecarpage.com/images/large/2615-1.jpg[/img]
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=108&i=12580
http://www.grouplotus.com/car/car_produ ... d=2&mid=18
[img:1024:768]http://www.ultimatecarpage.com/images/large/2615-1.jpg[/img]
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=108&i=12580
http://www.grouplotus.com/car/car_produ ... d=2&mid=18
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De 'gewone' Exige S
[img:800:600]http://www.mcarsweb.com/lotus/exiges2.jpg[/img]
[img:1024:768]http://tapety.vipp.pl/tap/samochody/ima ... e%20S2.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.mcarsweb.com/lotus/exiges2.jpg[/img]
[img:1024:768]http://tapety.vipp.pl/tap/samochody/ima ... e%20S2.jpg[/img]
- Fabian
- Berichten: 7052
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
We hebben op het werk een knalrode 189pk Elise staan, zon 111R als demo om afentoe als lokauto bij klanten neer te zetten enzo. (ook een Smart Roadster Brabus, wie verzint dat nou )
Paar keer mee gestuurd met die 111R. IMPRESSED! Alsof je aan het karten bent, nog nooit zoiets ervaren. Heel apart. Voorwielen heb je in je handen, chassis is zo stijf als een plank, je voelt precies wat de vering doet, hoe de balans is. Heftig hoor. Ookal was ik een beetje bang om echt max te gaan, want dan ging het wel erg hard door de bochtjes heen en tussen de stoepranden door zeg
Zon 240pk moet echt extreem zijn.......
ff offtopic :
vanmiddag even gereden in een TVR Chiamera van een collega van me. Das ook gaaf zeg!!! Dikke V8 met 300pk, pure auto zonder enige elektronica, kap open en gaan. Ding lag ook super, cockpit ontzettend compact. Nix voor mij om te hebben, maar wel heeeeeeeeel apart om eens mee te rijden.
Paar keer mee gestuurd met die 111R. IMPRESSED! Alsof je aan het karten bent, nog nooit zoiets ervaren. Heel apart. Voorwielen heb je in je handen, chassis is zo stijf als een plank, je voelt precies wat de vering doet, hoe de balans is. Heftig hoor. Ookal was ik een beetje bang om echt max te gaan, want dan ging het wel erg hard door de bochtjes heen en tussen de stoepranden door zeg
Zon 240pk moet echt extreem zijn.......
ff offtopic :
vanmiddag even gereden in een TVR Chiamera van een collega van me. Das ook gaaf zeg!!! Dikke V8 met 300pk, pure auto zonder enige elektronica, kap open en gaan. Ding lag ook super, cockpit ontzettend compact. Nix voor mij om te hebben, maar wel heeeeeeeeel apart om eens mee te rijden.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Tristan
- Berichten: 13340
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Exige type S1 kan mij ook nog steeds erg bekoren 179pk op 780kg natuurlijk ook geen stakker. En nu voor redelijk lage prijzen uit de UK op te halen. Ik weet dat een S1 in NL kan worden omgebouwd naar LHD voor 3k. Als je echter de prijzen in europa van LHD bekijkt zijn die veel hoger. http://www.pistonheads.com/sales/69393.htm
Michel
Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten