Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
-
- Berichten: 5303
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Het kan heel goed in een kogel zitten. Ik heb op zowel FWD als RWD meegemaakt dat ik lang zat te tobben om een trilling in het stuur (opvallend, altijd vertikaal in het stuur) op te lossen. Van alles vervangen om er uiteindelijk achter te komen dat een kogel in een draagarm helemaal lam was. Zet je de vork er tussen dan kon je dus geen speling vaststellen maar toch bleek het probleem in de kogels te zitten.
Ik heb recentelijk nog een topic geopend hier over de Z3 coupe en tramlining. Dat zit uiteindelijk dus in de kogels waarmee de draagarm in het chassis zit. Dat zouden kogels moeten zijn die wel 10 jaar meegaan. Dit waren gloednieuwe Meyle draagarmen en die kogels zijn binnen 1 jaar defect gegaan....
Ik heb recentelijk nog een topic geopend hier over de Z3 coupe en tramlining. Dat zit uiteindelijk dus in de kogels waarmee de draagarm in het chassis zit. Dat zouden kogels moeten zijn die wel 10 jaar meegaan. Dit waren gloednieuwe Meyle draagarmen en die kogels zijn binnen 1 jaar defect gegaan....
-
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Bedankt voor de tip HSR. Er zit inderdaad geen merkbare speling op, maar het klinkt wel steeds logischer. De Cayman heeft namelijk ook behoorlijk last van tramlining bij slecht asfalt. Ik verwijt dit aan de verlagingsveren (veroorzaken negatieve camber), maar als dit ook een symptoom is van slechte stuurkogels, zou dat een verklaring kunnen zijn.HSR schreef: ↑20 apr 2024, 13:20 Het kan heel goed in een kogel zitten. Ik heb op zowel FWD als RWD meegemaakt dat ik lang zat te tobben om een trilling in het stuur (opvallend, altijd vertikaal in het stuur) op te lossen. Van alles vervangen om er uiteindelijk achter te komen dat een kogel in een draagarm helemaal lam was. Zet je de vork er tussen dan kon je dus geen speling vaststellen maar toch bleek het probleem in de kogels te zitten.
Ik heb recentelijk nog een topic geopend hier over de Z3 coupe en tramlining. Dat zit uiteindelijk dus in de kogels waarmee de draagarm in het chassis zit. Dat zouden kogels moeten zijn die wel 10 jaar meegaan. Dit waren gloednieuwe Meyle draagarmen en die kogels zijn binnen 1 jaar defect gegaan....
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Vorig weekend bij de Renault de rechter aandrijfas vervangen en linksachter de remklauw.
Daarna bezig geweest om te zoeken naar een draadbreuk in de bekabeling van de mistachterlichten.
Daarna bezig geweest om te zoeken naar een draadbreuk in de bekabeling van de mistachterlichten.
-
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Nou ik heb eindelijk antwoord van de specialist... Duurder kon het probleem niet zijn. Stuurhuis kapot en dempers slecht.Zed240 schreef: ↑20 apr 2024, 13:49Bedankt voor de tip HSR. Er zit inderdaad geen merkbare speling op, maar het klinkt wel steeds logischer. De Cayman heeft namelijk ook behoorlijk last van tramlining bij slecht asfalt. Ik verwijt dit aan de verlagingsveren (veroorzaken negatieve camber), maar als dit ook een symptoom is van slechte stuurkogels, zou dat een verklaring kunnen zijn.HSR schreef: ↑20 apr 2024, 13:20 Het kan heel goed in een kogel zitten. Ik heb op zowel FWD als RWD meegemaakt dat ik lang zat te tobben om een trilling in het stuur (opvallend, altijd vertikaal in het stuur) op te lossen. Van alles vervangen om er uiteindelijk achter te komen dat een kogel in een draagarm helemaal lam was. Zet je de vork er tussen dan kon je dus geen speling vaststellen maar toch bleek het probleem in de kogels te zitten.
Ik heb recentelijk nog een topic geopend hier over de Z3 coupe en tramlining. Dat zit uiteindelijk dus in de kogels waarmee de draagarm in het chassis zit. Dat zouden kogels moeten zijn die wel 10 jaar meegaan. Dit waren gloednieuwe Meyle draagarmen en die kogels zijn binnen 1 jaar defect gegaan....
Voordempers slechts 15k oud en alle dempers vertonen nul slijtagesporen, maar zijn volgens hen veel te slap. Ik vind het een vreemd verhaal.
Stuurhuis is geen onbekend probleem bij de 987. Vreemde vind ik, dat ze menen dat een gereviseerd exemplaar 1600€ kost, terwijl op het wereldwijdeweb de kosten variëren van 300-800 euro, waarbij de goedkope versies alleen nieuwe afdichtingen/lagers hebben, dat is dus troep. Het verschil tussen 800 € (Design911) en 1600€ is echter nog steeds significant. Maar ik vermoed, dat ik geen keus heb, dan even heel diep in de buidel te tasten.
-
- Berichten: 5303
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ik heb hier uitstekende ervaringen mee. https://www.ihrlenkungsspezialist.de/
Hebben mijn Z3 stuurhuis gedaan en wel op de goede voorspanning afgesteld. Overigens kan er niet zo gek veel defect gaan aan een tandheugel stuurhuis. Dus ben altijd erg huiverig als de diagnose een defect stuurhuis is. Meer dan eens zit het ook in de pomp die gewoon z'n druk niet meer haalt. Dat laatste zou ik altijd meenemen in de diagnosestelling.
Hebben mijn Z3 stuurhuis gedaan en wel op de goede voorspanning afgesteld. Overigens kan er niet zo gek veel defect gaan aan een tandheugel stuurhuis. Dus ben altijd erg huiverig als de diagnose een defect stuurhuis is. Meer dan eens zit het ook in de pomp die gewoon z'n druk niet meer haalt. Dat laatste zou ik altijd meenemen in de diagnosestelling.
-
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Bedankt voor de tip. Die prijzen zijn minder dan 1/3 van wat de specialist vraagt.HSR schreef: ↑13 mei 2024, 18:52 Ik heb hier uitstekende ervaringen mee. https://www.ihrlenkungsspezialist.de/
Hebben mijn Z3 stuurhuis gedaan en wel op de goede voorspanning afgesteld. Overigens kan er niet zo gek veel defect gaan aan een tandheugel stuurhuis. Dus ben altijd erg huiverig als de diagnose een defect stuurhuis is. Meer dan eens zit het ook in de pomp die gewoon z'n druk niet meer haalt. Dat laatste zou ik altijd meenemen in de diagnosestelling.
Wat de 'schade' precies is weet ik niet, ik heb nul verstand van stuurinrichtingen/stuurhuizen. Het bekende probleem bij Porsches van deze generatie, is dat ze stuurolie verliezen en daardoor stuklopen (maar wat precies stuk gaat, weet ik niet). Dit merk je pas als het te laat is, aangezien de olie zich verspreidt in de stuurkogelmanchetten en op de dichte bodemplaat. Precies dat is bij mij gebeurd.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 21:54
- Locatie: Kapelle/Doorn
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Het worst case scenario dus....Zed240 schreef: ↑13 mei 2024, 18:04 Nou ik heb eindelijk antwoord van de specialist... Duurder kon het probleem niet zijn. Stuurhuis kapot en dempers slecht.
Voordempers slechts 15k oud en alle dempers vertonen nul slijtagesporen, maar zijn volgens hen veel te slap. Ik vind het een vreemd verhaal.
Stuurhuis is geen onbekend probleem bij de 987. Vreemde vind ik, dat ze menen dat een gereviseerd exemplaar 1600€ kost, terwijl op het wereldwijdeweb de kosten variëren van 300-800 euro, waarbij de goedkope versies alleen nieuwe afdichtingen/lagers hebben, dat is dus troep. Het verschil tussen 800 € (Design911) en 1600€ is echter nog steeds significant. Maar ik vermoed, dat ik geen keus heb, dan even heel diep in de buidel te tasten.
Dat de dempers slecht zouden zijn is wel erg raar inderdaad. Wat voor dempers zitten eronder? Heb je een PASM onderstel eronder zitten?
Ik heb zelf goede ervaringen met Design911, maar over de kwaliteit van de stuurhuizen durf ik maar weinig te zeggen. Is het een optie om naar een stuurhuizenspecialist te gaan en de huidige te laten reviseren? Dan weet je in ieder geval exact wat je hebt en wat eraan gebeurt.
Succes in ieder geval met de afhandeling.
-
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Precies, ik heb vanochtend de garage maar akkoord gegeven voor de reparatie. Het stuurhuis was 'plots' fors goedkoper geworden. Desalniettemin wordt het een torenhoge rekening >5k. De dempers kan ik echt geen verklaring vinden, zij ook niet. Het zijn niet-actieve OEM Porsche dempers, geïnstalleerd door een Porsche Centrum.nielsdf schreef: ↑15 mei 2024, 13:46Het worst case scenario dus....Zed240 schreef: ↑13 mei 2024, 18:04 Nou ik heb eindelijk antwoord van de specialist... Duurder kon het probleem niet zijn. Stuurhuis kapot en dempers slecht.
Voordempers slechts 15k oud en alle dempers vertonen nul slijtagesporen, maar zijn volgens hen veel te slap. Ik vind het een vreemd verhaal.
Stuurhuis is geen onbekend probleem bij de 987. Vreemde vind ik, dat ze menen dat een gereviseerd exemplaar 1600€ kost, terwijl op het wereldwijdeweb de kosten variëren van 300-800 euro, waarbij de goedkope versies alleen nieuwe afdichtingen/lagers hebben, dat is dus troep. Het verschil tussen 800 € (Design911) en 1600€ is echter nog steeds significant. Maar ik vermoed, dat ik geen keus heb, dan even heel diep in de buidel te tasten.
Dat de dempers slecht zouden zijn is wel erg raar inderdaad. Wat voor dempers zitten eronder? Heb je een PASM onderstel eronder zitten?
Ik heb zelf goede ervaringen met Design911, maar over de kwaliteit van de stuurhuizen durf ik maar weinig te zeggen. Is het een optie om naar een stuurhuizenspecialist te gaan en de huidige te laten reviseren? Dan weet je in ieder geval exact wat je hebt en wat eraan gebeurt.
Succes in ieder geval met de afhandeling.
Nog ff bloeden en daarna de auto maar een rotschop geven. Jammergenoeg wilde ik hem al een tijd lang verkopen omdat ik louter lange afstanden rij, maarja, het is niet anders.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 21:54
- Locatie: Kapelle/Doorn
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ai....dat gaat dan zeker even zeer doen
Ik kan er eigenlijk bijna niet bij dat de dempers, zeker gezien het redelijk verse OEM-exemplaren zijn niet goed zouden zijn en zou denk ik toch gekozen hebben om eerst alleen het stuurhuis te laten vervangen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dit gewoon geregeld wil hebben en verder kan. Heb je al een idee of wat er hierna voor leuks gaat komen?
Ik kan er eigenlijk bijna niet bij dat de dempers, zeker gezien het redelijk verse OEM-exemplaren zijn niet goed zouden zijn en zou denk ik toch gekozen hebben om eerst alleen het stuurhuis te laten vervangen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dit gewoon geregeld wil hebben en verder kan. Heb je al een idee of wat er hierna voor leuks gaat komen?
-
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Heb ik inderdaad overwogen, maar ik woon in DE en hier zijn dempers een apk-punt, en die loopt binnenkort ook af. Dus idd, ik wil het gewoon zo snel mogelijk geregeld hebben.
Een opvolger ben ik nog niet over uit. Ik rij maar heel weinig, maar als ik rij eigenlijk altijd >100km. Een B9 S5 leekt me wel wat, lekker luxe, oogt goed en een dikke 6-cilinder, maar ook een basismodel 718 heb ik overwogen.
Maar ik ben wel even klaar met dure auto's, dus ik zie het wel. De 987 zal ook niet zo één, twee, drie weg zijn.
Een opvolger ben ik nog niet over uit. Ik rij maar heel weinig, maar als ik rij eigenlijk altijd >100km. Een B9 S5 leekt me wel wat, lekker luxe, oogt goed en een dikke 6-cilinder, maar ook een basismodel 718 heb ik overwogen.
Maar ik ben wel even klaar met dure auto's, dus ik zie het wel. De 987 zal ook niet zo één, twee, drie weg zijn.
- Andry
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Na wikken en wegen blijft de E90 toch in bezit, dus verder gegaan met onderhoud en wat extra werk. Er staat nu bijna 190k op de klok, verbruikt 1 literolie op 11000 kilometer en voor zover ik kan zien is alles nog in goede staat.
Normaal onderhoud als motorolie Millers CFS 0w30 Nanodrive + oliefilter, luchtfilter reinigen, remmen reinigen, achterdiff olie, etc. en daarnaast ook de olie, oliefilter en afdichtingen van de ZF automaat ververst en xHP software laten installeren bij m'n oude collega bij PSR Parts. De automaat had zo vanaf het begin moeten schakelen en als laatste de poetstol er nog een keer overheen gehaald.
Wat betreft de Evo: ook het normale onderhoud uitgevoerd, dus motorolie+filter Millers CFS 5w40 Nanodrive, versnellingsbak+voor en achterdiffolie Millers CRX 75W90 olie, tussendiff met de LS variant en AYC deel met Mitsubishi DiaQueen ATF.
De remmen zijn rondom aan vervanging toe en na wat mindere ervaringen met andere merken gaat er weer Performance Friction onder en de Öhlins dempers gaan eronder vandaan. Het verschil in grip en voornamelijk rust in het chassis tussen een goede straatset en een competitieset zijn zo groot dat ik terug verlang naar de set Proflex Evo 3 dempers.
De Evo heeft ook z'n 'dedicated' plek in de garage:
Normaal onderhoud als motorolie Millers CFS 0w30 Nanodrive + oliefilter, luchtfilter reinigen, remmen reinigen, achterdiff olie, etc. en daarnaast ook de olie, oliefilter en afdichtingen van de ZF automaat ververst en xHP software laten installeren bij m'n oude collega bij PSR Parts. De automaat had zo vanaf het begin moeten schakelen en als laatste de poetstol er nog een keer overheen gehaald.
Wat betreft de Evo: ook het normale onderhoud uitgevoerd, dus motorolie+filter Millers CFS 5w40 Nanodrive, versnellingsbak+voor en achterdiffolie Millers CRX 75W90 olie, tussendiff met de LS variant en AYC deel met Mitsubishi DiaQueen ATF.
De remmen zijn rondom aan vervanging toe en na wat mindere ervaringen met andere merken gaat er weer Performance Friction onder en de Öhlins dempers gaan eronder vandaan. Het verschil in grip en voornamelijk rust in het chassis tussen een goede straatset en een competitieset zijn zo groot dat ik terug verlang naar de set Proflex Evo 3 dempers.
De Evo heeft ook z'n 'dedicated' plek in de garage:
-
OnlineOpa
- Berichten: 6302
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Kun je na de remmen en dempers van de Evo, als het goed is, voorlopig weer ff vooruit.....Performance Friction had ik de laatste jaren ook onder de Sub, bevielen mij ook heel erg goed.
- MParallel
- Berichten: 8094
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Bekend E36 slijtageonderdeel: remlichtschakelaar.
Oude opengehaald en contacten geschoond. Dat ging twee weken goed. En werkende remlichten zijn toch wel handig.
Oude opengehaald en contacten geschoond. Dat ging twee weken goed. En werkende remlichten zijn toch wel handig.
- Emiel
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ben de Duratec motor uit de Lotus aan het halen. Uitlaat is eraf, onsteking is eraf, draadboom deels verwijderd, olie eruit, koelvloeistof eruit.
Volgende gaat resterende draadboom worden + labelen van kabels en de aandrijf assen verwijderen.
Dan is het kwestie van alle koelslangen en olie slangen loskoppelen en blok eruit halen.
Volgende gaat resterende draadboom worden + labelen van kabels en de aandrijf assen verwijderen.
Dan is het kwestie van alle koelslangen en olie slangen loskoppelen en blok eruit halen.
- MarcH
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Een nieuwe ballast voor de xenon verlichting gemonteerd. Een imitatie van 5 tientjes want origineel is nauwelijks te vinden en voor een gebruikte wordt makkelijk een paar honderd Euro gevraagd.
- frank de jonge
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Afgelopen weekend een Big Brake Kit van Corksport onder mn MPS gezet. Heb ze gelijk ook een chique kleur gedaan. Acid Green van Porsche
-
OnlineNivek
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ik heb zaterdag de motor uit de donor rx7 gehaald. En ivm onderdelen verkoop nu de in- en uitlaat er af geschroefd.
Blokje ziet er droevig uit
Blokje ziet er droevig uit
-
- Berichten: 5048
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Water in gestaan?
- EvdP
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
^ Ook meer dan een dagje
-
OnlineNivek
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
nja dat kan eigenlijk niet want er is geen mogelijkheid dat er water in kan lopen.
Wat wel kan, die man had het er over dat die auto gestrand was met een probleem met de v-snaren (hij was niet heel duidelijk in z'n verhaal). Het is dus wel aannemelijk dat ie over verhit is geweest wat kan zorgen voor een lekke koelwaterseal.
Binnenkort maar eens open trekken
Wat wel kan, die man had het er over dat die auto gestrand was met een probleem met de v-snaren (hij was niet heel duidelijk in z'n verhaal). Het is dus wel aannemelijk dat ie over verhit is geweest wat kan zorgen voor een lekke koelwaterseal.
Binnenkort maar eens open trekken
-
- Berichten: 2761
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
ik gok zo maar, dat je deze donor niet voor de motor gekocht hebt
-
OnlineNivek
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
jawel
Gelukkig is deze motor (en bak) met ingang van gisteren gratis. Dus vanaf nu is alles jammer en niet zo zeer een probleem.
Het compleet draaiende gedeelte (en stationairy gears) worden hoe dan ook vervangen, dus het is vooral belangrijk dat de huizen en platen bruikbaar zijn, anders moet ik daar vervangende of nieuwe exemplaren voor kopen.
- frank de jonge
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Goed schoonmaken dus en kijken of het bruikbaar is
-
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
6k verder en we zijn er nog niet...Zed240 schreef: ↑15 mei 2024, 18:27Precies, ik heb vanochtend de garage maar akkoord gegeven voor de reparatie. Het stuurhuis was 'plots' fors goedkoper geworden. Desalniettemin wordt het een torenhoge rekening >5k. De dempers kan ik echt geen verklaring vinden, zij ook niet. Het zijn niet-actieve OEM Porsche dempers, geïnstalleerd door een Porsche Centrum.nielsdf schreef: ↑15 mei 2024, 13:46Het worst case scenario dus....Zed240 schreef: ↑13 mei 2024, 18:04 Nou ik heb eindelijk antwoord van de specialist... Duurder kon het probleem niet zijn. Stuurhuis kapot en dempers slecht.
Voordempers slechts 15k oud en alle dempers vertonen nul slijtagesporen, maar zijn volgens hen veel te slap. Ik vind het een vreemd verhaal.
Stuurhuis is geen onbekend probleem bij de 987. Vreemde vind ik, dat ze menen dat een gereviseerd exemplaar 1600€ kost, terwijl op het wereldwijdeweb de kosten variëren van 300-800 euro, waarbij de goedkope versies alleen nieuwe afdichtingen/lagers hebben, dat is dus troep. Het verschil tussen 800 € (Design911) en 1600€ is echter nog steeds significant. Maar ik vermoed, dat ik geen keus heb, dan even heel diep in de buidel te tasten.
Dat de dempers slecht zouden zijn is wel erg raar inderdaad. Wat voor dempers zitten eronder? Heb je een PASM onderstel eronder zitten?
Ik heb zelf goede ervaringen met Design911, maar over de kwaliteit van de stuurhuizen durf ik maar weinig te zeggen. Is het een optie om naar een stuurhuizenspecialist te gaan en de huidige te laten reviseren? Dan weet je in ieder geval exact wat je hebt en wat eraan gebeurt.
Succes in ieder geval met de afhandeling.
Nog ff bloeden en daarna de auto maar een rotschop geven. Jammergenoeg wilde ik hem al een tijd lang verkopen omdat ik louter lange afstanden rij, maarja, het is niet anders.
Hij trilt nog steeds af en toe, maar louter op snelwegen en drukke N-wegen.
Mijn idee en theorie is, dat hij nog zeer sterk op spoorvorming reageert.
Wat zeggen jullie, zou dit kunnen? De auto heeft verlagingsveren en daardoor behoorlijk camber. Heb ook het idee, dat hij vrij sterk reageert op bumpsteer.
-
Online
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Trillen zit echt in de lager/aandrijfas/rem/band-wiel combinatie
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten