Eurovision Songfestival

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Bram » 11 mei 2024, 15:00

Ongelooflijk dat NL dan weer het braafste jongetje van de klas blijft.

Als diskwalificatie echt nergens op slaat, dan gooi je toch alles erin wat je hebt om duidelijk te maken dat je dit niet pikt? Geen punten uitdelen aan de andere teams, een krachtig statement bekendmaken, start een rel weet ik het. Altijd maar je verontwaardiging uitspreken en dat was het kennen we onderhand wel en dat brengt je in de grote boze mensenwereld precies niks.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26842
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2024, 15:07

Bram schreef: 11 mei 2024, 15:00 Ongelooflijk dat NL dan weer het braafste jongetje van de klas blijft.

Als diskwalificatie echt nergens op slaat, dan gooi je toch alles erin wat je hebt om duidelijk te maken dat je dit niet pikt? Geen punten uitdelen aan de andere teams, een krachtig statement bekendmaken, start een rel weet ik het. Altijd maar je verontwaardiging uitspreken en dat was het kennen we onderhand wel en dat brengt je in de grote boze mensenwereld precies niks.
Eens! Als het idd zwaar onterecht was de diskwalificatie dan ook geen punten uitdelen en andere statements maken ( niet meer meedoen bijvoorbeeld komende jaren oid)

Slap verontwaardiging uitspreken doet niks.

Of… het was toch niet zo’n klein dingetje waarop de diskwalificatie is gebaseerd maar hou dan ook volledig je mond.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 11 mei 2024, 15:10

We hebben kennis genomen van de diskwalificatie door de EBU. AVROTROS vindt de diskwalificatie disproportioneel en is geschokt door de beslissing. We betreuren het enorm en komen er later inhoudelijk op terug.
https://www.avrotros.nl/article/nederla ... tival~527/

Misschien even het nieuws door Europapa laten sudderen en dan vanmiddag met een statement komen, namen en rugnummers. of zou de AVROTros liever politiek correct willen doen ? Geen optreden dan moeten ze ook geen punten gaan uitdelen.....maar ja, dat ligt in handen van Nikkie de (aandachts)Jager. Zhij zou ook nee kunnen zeggen :coffee:

Mag Joost nu volgend jaar over doen of is hij nu de persona non greta ?

Robin
Berichten: 51516
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Robin » 11 mei 2024, 15:28

:)

Ik wil gewoon de geescaleerde situatie---> reden weten. En we weten nog helemaal niks toch?

Ja EBU enzo is Zero Tolerance. Dus daar valt niet aan te tornen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27989
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Luco » 11 mei 2024, 17:32

Joost is iig zon beetje wereldnieuws.

En niet te vergeten, we zijn 1e.

Elise
Berichten: 7443
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Elise » 11 mei 2024, 19:41

Robin schreef: 11 mei 2024, 15:28 :)

Ik wil gewoon de geescaleerde situatie---> reden weten. En we weten nog helemaal niks toch?

Ja EBU enzo is Zero Tolerance. Dus daar valt niet aan te tornen.
'Joost gefilmd tegen afspraken in, waarna zanger dreigende beweging maakte' daar draait het dus om.
"Na het optreden van afgelopen donderdag heeft zich een incident voorgedaan. Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij net van het podium af kwam en zich moest haasten naar de greenroom", schrijft de omroep. "Op dat moment heeft Joost herhaaldelijk aangegeven niet gefilmd te willen worden. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Dit heeft geleid tot een dreigende beweging van Joost naar de camera. Hierbij heeft Joost de cameravrouw niet aangeraakt."
Die cameravrouw heeft aangifte gedaan, en die Zweedse dames zijn niet voor de poes, vraag dat maar aan Julian Assange :coffee:

Voor Nederland is dit natuurlijk een uitgelezen kans om, met reden, permanent te stoppen met deze geldverslindende onzin, win-win!

Realiteit is natuurlijk dat we, zonder onvertogen woord, netjes onze douze points aan Israël geven.

Gebruikersavatar
Edwin de Haas
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
Locatie: Rossum Gld

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Edwin de Haas » 11 mei 2024, 20:17

Joost gefilmd tegen afspraken in, waarna zanger dreigende beweging maakte' daar draait het dus om.

Dan laat je toch even die beelden zien?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27989
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Luco » 11 mei 2024, 20:54

Rellen in de zaal vanavond.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 11 mei 2024, 21:10

:thumbup:
Nikkie de Jager deelt toch geen punten uit voor Nederland

Nikkie de Jager deelt toch niet namens Nederland de punten uit tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival. De visagiste vindt het niet goed voelen, vertelt ze in een videoboodschap die te zien was in de voorbeschouwing op de finale.

Daarnaast heeft de verantwoordelijke omroep AvroTros laten weten zich 'niet geroepen' te voelen de punten uit te delen.

"Nu AvroTros niet langer onderdeel is van de finale van het Eurovisie Songfestival, voelen we ons niet geroepen om live punten uit te delen. In overleg met Nikkie de Jager, die vanavond als onze spokesperson zou optreden, hebben we besloten het dan ook niet te doen. Net als Nikkie hadden wij deze avond heel anders voorgesteld", laat AvroTros vlak voor de start van de finale van het Eurovisie Songfestival weten.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -nederland

Hadden ze dit Joost niet kunnen laten doen :tooth: Al zal de puntenverdeling wel weer met vertraging uitgezonden worden, om politiek geneuzel er nog snel uit te kunnen knippen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 12 mei 2024, 00:19

Die zanger van Zwitserland ziet er toch ook uit als een Pino, maar dan een roze, met verkeerd zangzaad :nah:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Hielke » 12 mei 2024, 00:40

JP schreef: 12 mei 2024, 00:19 Die zanger van Zwitserland ziet er toch ook uit als een Pino, maar dan een roze, met verkeerd zangzaad :nah:
Het is een totale freakshow geworden. Precies wat ze wilden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 12 mei 2024, 01:11

Tenminste wel een land wat gewonnen heeft, waarvan je vrijwel zeker weet dat het volgend jaar niet in een of andere oorlog verwikkeld is.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Bram » 12 mei 2024, 01:29

:roflol:

Robin
Berichten: 51516
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Robin » 12 mei 2024, 06:17

Hielke schreef: 12 mei 2024, 00:40
JP schreef: 12 mei 2024, 00:19 Die zanger van Zwitserland ziet er toch ook uit als een Pino, maar dan een roze, met verkeerd zangzaad :nah:
Het is een totale freakshow geworden. Precies wat ze wilden.
Dit.

Ik zag 'n comment ergens : 'Joost Klein disqualified, because he isn't queer enough' of iets van die strekking. :P

Ik dacht dat die LHGBT+ club zo voor inclusie is? Ze doen exact hetzelfde waar ze 'ons' van betichten.

--->Schaamteloze rotmuziek vaak.

Kroatie vond ik ok. Da's tenminste nog om aan te horen.

Wat een zootje.

:coffee:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27989
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Luco » 12 mei 2024, 07:15

Niet alleen een Freakshow, maar ook politiek stemmen van de vakjury.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39876
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Arthur » 12 mei 2024, 09:52

Robin schreef: 12 mei 2024, 06:17
Hielke schreef: 12 mei 2024, 00:40
JP schreef: 12 mei 2024, 00:19 Die zanger van Zwitserland ziet er toch ook uit als een Pino, maar dan een roze, met verkeerd zangzaad :nah:
Het is een totale freakshow geworden. Precies wat ze wilden.
Dit.

Ik zag 'n comment ergens : 'Joost Klein disqualified, because he isn't queer enough' of iets van die strekking. :P

Ik dacht dat die LHGBT+ club zo voor inclusie is? Ze doen exact hetzelfde waar ze 'ons' van betichten.

--->Schaamteloze rotmuziek vaak.

Kroatie vond ik ok. Da's tenminste nog om aan te horen.

Wat een zootje.

:coffee:
Ik zie net dat “de mens die gewonnen heeft”, zeg ik dat goed, non-binair is… Nou, dan zijn we er eindelijk :coffee:

Robin
Berichten: 51516
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Robin » 12 mei 2024, 10:20

Arthur schreef: 12 mei 2024, 09:52

Ik zie net dat “de mens die gewonnen heeft”, zeg ik dat goed, non-binair is… Nou, dan zijn we er eindelijk :coffee:
Het kén nog gekker. Bron nu.nl
Nemo is de eerste non-binaire persoon die het Eurovisie Songfestival wint. "Ik hoop dat deze wedstrijd zijn belofte blijft waarmaken en staat voor vrede en waardigheid voor iedereen", zei hen na de winst.
:coffee:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 12 mei 2024, 10:29

Zo is Zwitserland toch helemaal....onpartzijdig :ongeveer als:

Tom
Berichten: 21766
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Tom » 12 mei 2024, 11:16

Waarschijnlijk mijn eerste post in dit topic want dat hele songfestival kan mij gestolen worden, kijk er nooit naar...
Maar wat een circus is het... en vrouw met een baard die moet winnen, een non-binair persoon die moet winnen, mensen die elkaar cancellen vanwege random kinderachtige reden, mensen die geen punten willen uitdelen, mensen die politiek gaan stemmen. Hotels die beveiligd moeten worden, grote protestacties buiten. En mensen die Joost Klein steunen en het ineens overtrokken vinden terwijl ze normaal zo empathisch zijn naar slachtoffers, alleen nu even niet...
Ik lach mij kapot. Go woke, go broke. En dit moet saamhorigheid uitstralen :tooth:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3885
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Emiel » 12 mei 2024, 11:22

Tom schreef: 12 mei 2024, 11:16 Go woke, go broke.
:rolling: :rolling: :rolling:

Online
k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door k33z » 12 mei 2024, 14:13

Mooi, misschien het begin van het einde van dit vreselijke woke tijdperk. Laat het maar imploderen :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39876
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Arthur » 12 mei 2024, 14:14

Emiel schreef: 12 mei 2024, 11:22
Tom schreef: 12 mei 2024, 11:16 Go woke, go broke.
:rolling: :rolling: :rolling:
:mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 12 mei 2024, 15:45

Is dit wokisme ? Lijkt me meer de bekende slachtofferrol omdat de mensen echt geen eelt meer hebben op hun ziel en zaligheid. Hebben we mooi overgenomen van de schwalbes bij het voetbal......

Zo ver nu bekend is, heeft hij een camermens, na niet eens aangeraakt maar hem/haar/hijn camera naar beneden gedrukt.

Tom
Berichten: 21766
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Tom » 12 mei 2024, 16:49

Oh had het niet specifiek over dat incident met Joost Klein maar gewoon het hele gebeuren is toch wel triest. De inzendingen moesten elk jaar gekker om maar aan de identiteitsgekte mee te doen. Ze maken de oorlog tussen Israel/Hamas onderdeel van het songfestival (op een kinderachtige manier). En ik zie massaal mensen de kant van Joost Klein kiezen terwijl precies die groepen normaal blind de kant van het slachtoffer kiezen (daar zal het zero-tolerance beleid wel vandaan komen).
Een stel figuren uit de woke-hoek hebben het songfestival zelf behoorlijk politiek/ideologisch gedreven gemaakt.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6176
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door EvdP » 12 mei 2024, 17:16

Maar je mag geen politieke uitspraken doen....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], alexjohnson90, Amazon [Bot], Gert-jan, Google [Bot], MarcF, Pfhmulder en 3 gasten