Lex-seat ibiza tracktool..het begin is er

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Lex70V
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2024, 11:48

Lex-seat ibiza tracktool..het begin is er

Bericht door Lex70V » 28 apr 2024, 15:12

Afbeelding
Tijdje geleden deze ibiza gekocht..zie voorsteltopic.
De vorige eigenaar was er zeker netjes op geweest maar was meer een 'low and show'auto terwijl ik er toch echt een tracktool van wou maken.
Als eerste de set imitatie(?)bbs velgen eraf gehaald en de Ats dtm velgen gemonteerd met 205/45-17 nankang semi slicks wat niet bleek te passen.Wou wat meer wang hebben voor op het circuit maar dat liep dus ongeveer overal aan,dus 205/40-17 nankang gemonteerd en dat past helemaal lekker.
De goedkope schroefset een flink stuk omhoog gedaan en staat nu nog iets te laag maar het is wel ok,nog ff een keertje op zandvoort testen denk ik.
Recentelijk het halve interieur er uit gesloopt vanwege een tripje naar de nurnburgring.
1 rondje kunnen doen op een natte baan en zoals verwacht was dat een hele ervaring met een auto die redelijk stijf is en ik ook nog niet heel gewend aan dat ding ben.
Genoeg plannen nog is alleen ff kijken waar ik zin in heb :D ben een mooi weer 'sleutelaar'.
4 punts kooi en kuipjes komen er nog zeker in,remmen kunnen ook wel beter al zitten er al brembo klauwen op.
Het blijft een oudere auto dus er zijn zeker ook dingen die gemaakt moeten worden of aangepast moeten worden.
Chip past niet bij de mods die aan de motor zijn gebeurd dus echt super rijd hij niet.
Zit nu weer met een obd storing dus moet ik effe naar kijken..
Radio is er mee gestopt,boeit mij niet het jammere is alleen dat het een hele unit is met de verwarming en fan en airco erin.
Moet ik ook fff tijd insteken,kan zoiets zijn als een zekering terwijl er wel spanning op dat ding staat volgens mij.
Dus ja schijnen typische ibiza kwalen te zijn en ik heb er dus ook zo 1.
Het blijft een 2de auto,dus als ik hem een beetje zat ben of zin in een kachel of airco is pak ik de volvo.

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: Lex-seat ibiza tracktool..het begin is er

Bericht door Nivek » 28 apr 2024, 22:13

Ik heb er nooit goed mee gereden, maar ik heb wel atijd gehoord dat dit net een kart is.

Ik weet nog wat leuke mods trouwens:
intercooler van een 1P Leon (diesel). Heb ik ook bij mijn caddy (met cupra neus) gedaan. Tip van een oud collega. Persoonlijk vind ik wat je nu hebt geen gezicht maar de intercooler van de leon is net zo groot als de radiateur. (wel wat aanpassingen vereist om hem te kunnen monteren).

En als het voor onderstel het zelfde is (dacht het wel) kun je met golf 3 "wide track" draagarmen een grotere spoorbreedte krijgen en extra camber. Ik weet even niet uit mijn hoofd wat je allemaal nodig hebt naast andere aandrijfassen. Volgens mij ook andere fusee's maar niks wat je niet gebruikt kunt vinden. Als je er dan nieuwe wiellagers in zet kun je de 4x100 naven over zetten (dat is wat ik op de caddy gedaan heb iig).

Radio scherm was volgens mij een bekende kwaal maar de hele unit kan ik me niet herinneren.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3033
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Lex-seat ibiza tracktool..het begin is er

Bericht door 328Ti » 29 apr 2024, 01:58

Cool, ga ik volgen.

1.8t20v als basis? Benieuwd wat je motorisch gaat doen

Lex70V
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2024, 11:48

Re: Lex-seat ibiza tracktool..het begin is er

Bericht door Lex70V » 01 mei 2024, 22:15

Oh voorlopig blijft het bij redelijk standaard mods hoor..
Uitlijnen of een sportievere afstelling van de wielen kan zeker geen kwaad

Zijn al wat mods aan de motor gedaan,ook redelijk standaard dingetjes zeg maar.
k03s turbo,r8 bobines,open downpijp en 2,5 inch uitlaat,mischien dat er nog andere injectoren in komen maar dat was niet direct nodig begreep ik.
Als ik rond de 220/230pk uit zou komen dan ben ik best tevreden,rest zien we dan wel weer.
Heb wel het plan om het gewicht verder omlaag te brengen want meen dat ze standaard al richting de 1100 kg gaan wat ik op zich best zwaar vind.
Dus lexan ruitjes mischien,hemeltje en andere rotzooi er uit,al zal ik nooit het halve dashboard er uit zagen.
...mischien airco eruit.. :hmmm:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4547
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Lex-seat ibiza tracktool..het begin is er

Bericht door Eeuwe » 02 mei 2024, 09:16

Leuk project, hou ons op de hoogte van de build!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], DaniëlR, Joël D., MarcH, RS-Ron, zegmaarboris en 15 gasten