Pfoe nou gelukkig, ziet er onheilspellend voor het oog van een onwetende.
M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
-
- Berichten: 2944
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
-
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Vanwaar de keuze voor dunnere olie? Standaard gaat er 10W60 in dacht ik toch?
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
-
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Is er een "Explain me like i'm 5" manier van uitleggen waarom? Er zijn tal van olie draadjes over de E92 M3 en vraag me af hoe jij op jouw keuze gekomen bent. Want het loopt aardig uit een op het internet van 5w40 tot 10w60 haha
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Basis regels is hoe minder lager speling hoe dunner de olie om voldoende flow te krijgen.BartMS schreef: ↑18 mar 2024, 23:48
Is er een "Explain me like i'm 5" manier van uitleggen waarom? Er zijn tal van olie draadjes over de E92 M3 en vraag me af hoe jij op jouw keuze gekomen bent. Want het loopt aardig uit een op het internet van 5w40 tot 10w60 haha
Hele dikke olie en heel weinig lager speling zorgt er voor dat de olie niet genoeg flowed en dus niet goed koelt en smeert.
S65 heeft super weinig lager speling en dat vraagt dus om dunne olie zodat die goed flowed.
Honda S2000 heeft qua specs een zeer vergelijkbare motor en daar schrijft Honda 5w30 voor…die hebben nooit lager problemen
- Estoque
- Berichten: 916
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Inmiddels heb ik alle onderdelen besteld om de Secundaire luchtpomp te verwijderen. Bedankt nog voor de onderdeelnummers.2226cc schreef: ↑11 jan 2024, 22:23 Owja had de koudstart al een jaar of 2 uitgeschreven maar verder niks weg gehaald omdat je er simpelweg niet bij kan. Nu de bak er af was was het een stuk makkelijker dus gelijk het originele delete kitje besteld en gemonteerd! Geeft veel meer ruimte onder de kap.
Hoe heb jij die pomp uitgeschreven?
Gewoon koudstart uit gezet? of ook echt daadwerkelijk uitgeschreven uit het DME?
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ik had cold start al uitgeschreven in de dme maar kreeg toen een motorlampje omdat ik de secondaire air pomp echt weg gehaald heb, daarna ook die uitgeschreven en toen was het goedEstoque schreef: ↑26 mar 2024, 10:37Inmiddels heb ik alle onderdelen besteld om de Secundaire luchtpomp te verwijderen. Bedankt nog voor de onderdeelnummers.2226cc schreef: ↑11 jan 2024, 22:23 Owja had de koudstart al een jaar of 2 uitgeschreven maar verder niks weg gehaald omdat je er simpelweg niet bij kan. Nu de bak er af was was het een stuk makkelijker dus gelijk het originele delete kitje besteld en gemonteerd! Geeft veel meer ruimte onder de kap.
Hoe heb jij die pomp uitgeschreven?
Gewoon koudstart uit gezet? of ook echt daadwerkelijk uitgeschreven uit het DME?