Brandstof, de prijzen.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31492
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door JP » 04 okt 2023, 22:18

De kloof met NL wordt alleen maar groter :coffee:
Scherm­afbeelding 2023-10-04 om 22.14.37.png
Scherm­afbeelding 2023-10-04 om 22.14.37.png (39.59 KiB) 1504 keer bekeken
https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... omphouders?

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1518
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Baboulah » 05 okt 2023, 16:12

Ik zou al blij zijn in deze tijd als we E10 konden tanken voor de E5 prijs van hierboven....

Tis heel opvallend/erg eigenlijk, voor de daily loop ik mijn eigen groen en geel te ergeren aan de brandstofprijs, en dus de kosten maar zodra ik de F430 moet tanken interesseert het mij echt niks wat het kost ondanks dat in de daily ongeveer 1/3e gaat vd brandstof en veel langer meegaat natuurlijk, en ook tegen een lager bedrag (E10 vd E5)

Zal helaas alleen maar erger worden hier in NL kwa brandstof prijzen

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31492
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door JP » 11 okt 2023, 08:59

-
Laatst gewijzigd door JP op 11 okt 2023, 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39942
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Arthur » 11 okt 2023, 10:42

Wat heeft het toch steeds voor zin om die liter prijzen te vermelden en waar je voor welke prijs hebt getankt. Het verandert niets aan het feit dat als de tank leeg is hij weer vol moet. Voor de prijs die dan geldt…

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Knot » 11 okt 2023, 10:43

Waarom niet besparen als het kan?

Vorig weekend Tango met de app welkomstkorting 10ct.... heb de Audi volgegooid voor 1,879... als jij liever voor 2 euro(+) tankt zelf weten, ik pak wat ik pakken kan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39942
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Arthur » 11 okt 2023, 10:47

Ik was het alweer vergeten, wij zitten niet op 1 lijn, je snapt mijn punt niet. Doei!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31492
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door JP » 11 okt 2023, 10:50

Het gaat me er om hoe hard we in NL genaaid worden met ook de brandstoffen. Waarom kan het in landen om ons heen wel zakken en hier niet? Voor mij ligt de psychologische "98" grens bij €2 en ben er verblijd mee dat ik die al maanden niet heb hoeven aftikken.
Ja je kan ook 10% zuiniger proberen te rijden.....maar dat lukt me nu nog niet. :coffee:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39942
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Arthur » 11 okt 2023, 10:57

JP, dat snap ik, maar de verschillen blijven. Iedereen weet dat het in D en B goedkoper is. Dus ga je daar heen te tanken als dat lukt. Maar het heeft toch geen zin om steeds weer een prijs hier neer te plempen terwijl we weten dat het goedkoper is. In B is het 1,622, nou dat is mooi. Morgen mss wel 1,642, nog steeds goedkoop en in NL is de prijs hetzelfde gestegen wss. En dan ligt het er ook nog aan of je dan net moet tanken. We hebben er niets aan iig, imho.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31492
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door JP » 11 okt 2023, 11:05

Ik ben net als het journaal, ik deel nieuws waarvan we al wisten dat het gebeurd is. Mosterd na de maaltijd is mijn middelnaam.... :coffee:

We hebben ook topics over auto's die steeds kapot gaat, kunnen we ook niet zeggen, "jammer joh, dat zag Stevie Wonder nog aankomen, dat krijg je als je een Alfa/BMW* koopt, vertel eens wat nieuws "

Paar weken geleden was het verschil 20cent, dan loont het niet echt om een stukje om te rijden. Verschillen worden steeds groter, vraag is waardoor het komt.

Daarbij, je hoeft niet alles te lezen ;)

*doorhalen wat niet van toepassing is

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39942
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Arthur » 11 okt 2023, 11:11

JP schreef: 11 okt 2023, 11:05
Daarbij, je hoeft niet alles te lezen ;)

Dat gaat weer goed komen :attentie:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4573
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Eeuwe » 11 okt 2023, 11:22

Arthur schreef: 11 okt 2023, 10:47 Ik was het alweer vergeten, wij zitten niet op 1 lijn, je snapt mijn punt niet. Doei!
Mag toch gewoon over gediscussieerd worden toch? Gooi anders 't topic maar dicht. Gooi ze allemaal maar dicht. Leven en laten leven Arthur.
Arthur schreef: 11 okt 2023, 10:42 Wat heeft het toch steeds voor zin om die liter prijzen te vermelden en waar je voor welke prijs hebt getankt. Het verandert niets aan het feit dat als de tank leeg is hij weer vol moet. Voor de prijs die dan geldt…
Wellicht de topictitel nog een keer lezen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15917
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Bram » 11 okt 2023, 11:28

Arthur schreef: 11 okt 2023, 11:11
JP schreef: 11 okt 2023, 11:05
Daarbij, je hoeft niet alles te lezen ;)

Dat gaat weer goed komen :attentie:
:mrgreen:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Knot » 11 okt 2023, 11:35

Eeuwe schreef: 11 okt 2023, 11:22
Arthur schreef: 11 okt 2023, 10:47 Ik was het alweer vergeten, wij zitten niet op 1 lijn, je snapt mijn punt niet. Doei!
Mag toch gewoon over gediscussieerd worden toch? Gooi anders 't topic maar dicht. Gooi ze allemaal maar dicht. Leven en laten leven Arthur.
Arthur schreef: 11 okt 2023, 10:42 Wat heeft het toch steeds voor zin om die liter prijzen te vermelden en waar je voor welke prijs hebt getankt. Het verandert niets aan het feit dat als de tank leeg is hij weer vol moet. Voor de prijs die dan geldt…
Wellicht de topictitel nog een keer lezen.
Precies dit idd... kan geen kwaad elkaar te helpen met informatie toch, wat ik ook zei, 10ct korting, als je het niet weet kan je er niks mee.

Online
Richardt.
Berichten: 6522
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Richardt. » 11 okt 2023, 11:42

Duitsland is voor mij te ver om er heen te gaan om te tanken. Qua euro's niet, maar kwijt tijd heb ik er ook geen zin in.

Ik tank vaak of hier in het dorp en anders een tanktstation waar ik praktisch langsrijd als ik de wekelijks boodschappen doe, die is eigenlijk altijd een cent of 2 goedkoper. Al met al niet echt de moeite.

Dus wat dat betreft snap ik Arthur wel. Je hebt geen keuze, als de tank leeg is moet deze weer vol. Wil je besparen dan moet je vaker de auto laten staan, dat zet wel zoden aan de dijk.

Als je zoals JP nog meer op een steenworp van de grens woont dan loont het natuurlijk wel, maar dan kun je op bepaalde boodschappen volgens mij ook serieus besparen.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4573
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Eeuwe » 11 okt 2023, 11:44

Zeker heeft Arthur wel een punt, maar het is de toon die de muziek maakt. Anderzijds, waar zouden we anders over moeten zeuren in dit topic volgens Arthur?

Kadett
Berichten: 4681
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Kadett » 11 okt 2023, 11:45

Voor mij beide te ver rijden en in DL tanken als ik kids haal in Hengelo... das 30min om voor maximaal 6-6.5 euro besparing.

Elise
Berichten: 7506
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Elise » 11 okt 2023, 12:40

Even knuppeltje in hoenderhok...... die benzineprijzen zijn prima zo en jammer dat de voorgenomen verhoging niet doorgaat :angel:

Met als achterliggende gedachte, de schatkist moet gevuld worden, betalen zul je, en dan is het misschien wel zo eerlijk dat degene die veel verbruiken ook meer bijdragen :whistle:
Mijn boot rijdt 1:6 en draag dus ook mijn steentje bij maar ik vrees dat het alternatief, een veel lagere accijns en elders geld vandaan halen, onder de streep niet voordeliger zal zijn.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1518
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Baboulah » 11 okt 2023, 13:22

Wat dacht je als ze gewoon is net als elk huishouden dat moet doen, de riem aantrekken en minder uitgeven als de kas leeg is.... wij kunnen ook niet blijven spenden als het geld op is, dus waarom zou een overheid dat wel moeten kunnen? Stel ze gaan de subsidies afbouwen zoals waar die staatsmogolen van XR voor demonstreerde, dan word de hele tering zooi nog duurder allemaal....

Kadett
Berichten: 4681
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Kadett » 11 okt 2023, 14:10

Elise schreef: 11 okt 2023, 12:40 Even knuppeltje in hoenderhok...... die benzineprijzen zijn prima zo en jammer dat de voorgenomen verhoging niet doorgaat :angel:

Met als achterliggende gedachte, de schatkist moet gevuld worden, betalen zul je, en dan is het misschien wel zo eerlijk dat degene die veel verbruiken ook meer bijdragen :whistle:
Mijn boot rijdt 1:6 en draag dus ook mijn steentje bij maar ik vrees dat het alternatief, een veel lagere accijns en elders geld vandaan halen, onder de streep niet voordeliger zal zijn.
Schatkist vullen of minder snel legen kan op andere manieren. Jaar of 5 geen statushouders meer in NL toewijzen en elke allochtoon die binnen 1.5 jaar geen werk heeft terugsturen. Bij plegen van een misdaad gelijk retour afzender.

Verder een vignet voor elk buitenlands kenteken dat in NL rond wil rijden. 50 euro per kenteken mooie waarde voor personen auto's,

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31492
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door JP » 11 okt 2023, 15:01

Was toevallig net weer in België en raad eens? Daar scheen de zon, maar thuis ook. Dus les van de dag, kan gewoon thuis blijven :coffee:

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1518
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Baboulah » 11 okt 2023, 16:21

Kadett schreef: 11 okt 2023, 14:10
Elise schreef: 11 okt 2023, 12:40 Even knuppeltje in hoenderhok...... die benzineprijzen zijn prima zo en jammer dat de voorgenomen verhoging niet doorgaat :angel:

Met als achterliggende gedachte, de schatkist moet gevuld worden, betalen zul je, en dan is het misschien wel zo eerlijk dat degene die veel verbruiken ook meer bijdragen :whistle:
Mijn boot rijdt 1:6 en draag dus ook mijn steentje bij maar ik vrees dat het alternatief, een veel lagere accijns en elders geld vandaan halen, onder de streep niet voordeliger zal zijn.
Schatkist vullen of minder snel legen kan op andere manieren. Jaar of 5 geen statushouders meer in NL toewijzen en elke allochtoon die binnen 1.5 jaar geen werk heeft terugsturen. Bij plegen van een misdaad gelijk retour afzender.

Verder een vignet voor elk buitenlands kenteken dat in NL rond wil rijden. 50 euro per kenteken mooie waarde voor personen auto's,
en geen paspoorten meer weg geven aan die lui, waarom ze dat ooit zijn gaan doen snap ik nog niet, hoe verknal je de waarde van ons nl paspoort, maar dat is een andere discussie ;)

Vignet is wel een goed idee overigens, niet eerder over na gedacht, maar in CH doen ze in principe het zelfde voor snelwegen etc natuurlijk, dus waarom hier niet? Wel een x tijd dat ie geldig is natuurlijk, en iets van een chipje ofzo erin om fraude tegen te gaan, je weet nu al welke groep die je niet mag benoemen dit gaat namaken en verkopen net over de grens voordat mensen nl inrijden....

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Nivek » 11 okt 2023, 17:33

Wij hebben hier 2 tank stations naast elkaar zitten. Tinq en Tango. Paar weken geleden was het prijsbord langs de weg in eens uit bij de Tinq. En nu is die bij de Tango ook uit gezet. Ik stoor me daar mateloos aan.

Mag zo iets zomaar? Dacht wel eens gehoord te hebben pompstations prijzen moeten tonen aan de weg?

MF1994CS
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2020, 17:15

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door MF1994CS » 11 okt 2023, 17:55

Nivek schreef: 11 okt 2023, 17:33 Wij hebben hier 2 tank stations naast elkaar zitten. Tinq en Tango. Paar weken geleden was het prijsbord langs de weg in eens uit bij de Tinq. En nu is die bij de Tango ook uit gezet. Ik stoor me daar mateloos aan.

Mag zo iets zomaar? Dacht wel eens gehoord te hebben pompstations prijzen moeten tonen aan de weg?
Ik reed net langs exact dezelfde tankstations en deel je mening volledig. Leek wel net alsof er bij de Tango een nieuw bord neergezet wordt.

Kadett
Berichten: 4681
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Kadett » 11 okt 2023, 18:03

Baboulah schreef: 11 okt 2023, 16:21
Kadett schreef: 11 okt 2023, 14:10
Elise schreef: 11 okt 2023, 12:40 Even knuppeltje in hoenderhok...... die benzineprijzen zijn prima zo en jammer dat de voorgenomen verhoging niet doorgaat :angel:

Met als achterliggende gedachte, de schatkist moet gevuld worden, betalen zul je, en dan is het misschien wel zo eerlijk dat degene die veel verbruiken ook meer bijdragen :whistle:
Mijn boot rijdt 1:6 en draag dus ook mijn steentje bij maar ik vrees dat het alternatief, een veel lagere accijns en elders geld vandaan halen, onder de streep niet voordeliger zal zijn.
Schatkist vullen of minder snel legen kan op andere manieren. Jaar of 5 geen statushouders meer in NL toewijzen en elke allochtoon die binnen 1.5 jaar geen werk heeft terugsturen. Bij plegen van een misdaad gelijk retour afzender.

Verder een vignet voor elk buitenlands kenteken dat in NL rond wil rijden. 50 euro per kenteken mooie waarde voor personen auto's,
en geen paspoorten meer weg geven aan die lui, waarom ze dat ooit zijn gaan doen snap ik nog niet, hoe verknal je de waarde van ons nl paspoort, maar dat is een andere discussie ;)

Vignet is wel een goed idee overigens, niet eerder over na gedacht, maar in CH doen ze in principe het zelfde voor snelwegen etc natuurlijk, dus waarom hier niet? Wel een x tijd dat ie geldig is natuurlijk, en iets van een chipje ofzo erin om fraude tegen te gaan, je weet nu al welke groep die je niet mag benoemen dit gaat namaken en verkopen net over de grens voordat mensen nl inrijden....
Genoeg landen/steden in Europa waar je je kenteken al digitaal moet registreren. Nu nog de traject controle cameras erop aanpassen en incasseren maar.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1518
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Baboulah » 11 okt 2023, 18:04

Ah dat wist ik niet dat je dat vaak digitaal moet doen, ik heb ooit alleen en vignet voor CH nodig gehad gezien mn zusje er woont en die koop ik eigenlijk altijd gewoon bij de ANWB...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ask Jeeves [Bot], EmielS60, sitechris, Thomasss en 16 gasten