De nieuwe auto is een 130i geworden! Maar niet zo maar een... Hij is al gebouwd naar Clubsport spec!
De eerste eigenaar is Alex Hardt geweest! voor vele een bekende in de nurburgring wereld!
- BMW (2).jpeg (428.15 KiB) 4527 keer bekeken
- Interieur 1.jpeg (318.64 KiB) 4527 keer bekeken
- Interieur 2.jpeg (327.83 KiB) 4527 keer bekeken
- Interieur 3.jpeg (301.02 KiB) 4527 keer bekeken
Speclist
- Intrax 1k2
- Portugees platen sper 50/50 ratio
- M3 armen rondom
- Wiechers halve kooi
- 2x Recaro SPG met 2x schroth 6 punt harnass
- Powerflex hier en daar in het chassis!
- OZ Ultraleggera's
- F2X M140i remmerij voorzijde
- Endless ME20 vooras Pagid RSL29 achteras.
- Facelift voorlampen en facelift achterlampen.
- 135i eind demper en geen midden demper! Wat een geluid!!!
Ik heb er nu zon 2500 km al mee gereden en ben zeer tevreden met mijn keuze, het voelt vertrouwd, stuurt beter dan me oude 135i.... en veel meer feedback door het hydraulische sturen! Voor mij de ideale stap! Pohh wat was die 135i goed geweest met een sper! dit rijd zo lekker in de bocht! Wel al een erger puntje het infotainment... Geen bluethoot muziek. Maar ach de radio en geen muziek is eigenlijk ook wel top! (je kunt maar ergens over zeiken eh).
Ook zag ik het oude build forum van Alex en kwam ik erachter dat er andere Nokkenassen in zaten... de toerenbegrenzer zit volgensmij op 7500 toeren... Sta echt versteld van hoe snel en fel die is! Het vermogen verschil vind ik dus eigenlijk wel mee vallen vergeleken de 135i!
Wel merkte ik meteen dat ik een CAE shifter wil door de zitpositie en het makkelijke schakelen! de pook is hoger (makkelijker bereikbaar) en natuurlijk een short shift.
Er komt nog een dagelijkse auto bij maar licht een beetje aan me werk hoe dat gaat aflopen!
Heb de velgen van de Porsche ook nog, dus die gaan binnenkort te koop (4x braid breedset 18 inch zonder banden).