Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
- Arthur
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Leuk ding!
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Zeer fraaie scooter!
-
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Eerst inrijden en dan de stickers plakken.
Wel een kleine thermobox...
Wel een kleine thermobox...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Hoeven gelukkig geen pizza's in.
Zonder koffer stuurt het trouwens wel stukken beter, geldt voor alle 3 de scooters al heeft deze het minste last van de wobble.
Zonder koffer stuurt het trouwens wel stukken beter, geldt voor alle 3 de scooters al heeft deze het minste last van de wobble.
-
Online328Ti
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Mooi apparaat Rody
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Dat ziet er netjes uit! Ik google dat ESP+ even en kwam dit tegen, mooie unit.
https://global.honda/innovation/technol ... -plus.html
https://global.honda/innovation/technol ... -plus.html
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Mooie beschrijving van het blokje zeg.
Hij loopt ook erg soepel, zal als er ruim 1000km op staat alleen maar beter worden.
Hij loopt ook erg soepel, zal als er ruim 1000km op staat alleen maar beter worden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26879
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Ziet er top uit Rody! Zo al met al toch goed vanaf gekomen en een fris apparaat erbij
Veel plezier er mee en vooral veilige kilometers
Veel plezier er mee en vooral veilige kilometers
-
OnlineMVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
knap ding, mooi stukje techniek wel
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 aug 2021, 12:47
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Ik heb mij zo even lid gemaakt van juli forum.
Ik ben sinds 2019 in het bezit van een honda sh300.
Eerst een tweedehands met 3000km op de teller.
Deze heb ik snel ingeruild voor een nieuwe in 2019, omdat bij vertrek uit stilstand hevige schokken waarneembaar waren.
De dealer van de 2de hands aankoop, had hier geen oplossing voor. ik ben zelf twee van de drie bouten van de uitlaat verloren.
Uit ongenoegen heb ik een nieuwe gekocht bij een andere dealer.
Bij de nieuwe Honda 300 was alles in orde tot er 3000km opstonden en begon ik dezelfde schokken waar te nemen.
Ik gebruik de Honda enkel voor korte ritten en hij gaat mee op de aanhangwagen achter de camper.
Het eerste jaar, mee op vakantie heb ik volop genoten door de bergen in de Pyreneeën, langst de kust in spanje.
Voor mij is nu het plezier eraf, de schokken ontstaan enkel bij rustig vertrek zoals het hoort.
Bij hevig gas geven komen ze niet tot uiting of slecht heel kort.
In de file of een steile bergpas met haarspeld bochten is niet meer geniet baar.
Ook deze dealer zegt hier geen oplossing voor te hebben en zegt dat Honda die ook niet heeft.
Ik woon in Belgie hoe gaat Honda Nederland hier mee om.
Op Italiaanse forums word over dit onderwerp regelmatig van gedachten gewisseld.
Zonder een één duidige oplossing.
In het begin vertelde een dealer mij dat het aan de koppeling lag, het enige wat wij kunnen doen is de koppeling wat opschuren.
Stof zou ook de reden zijn, niets hielp.
"Dan kunnen wij enkel de gehele aandrijving vervangen" op 3000Km????.
Ze gingen mee in mijn opmerkingen, maar zegden geen enkele klant te hebben die dit probleem vermeld.
Hiervoor heb ik nog met een sh125 gereden niets dan lof.
De ene dealer negeert het probleem, de andere zegt dat ik er moet mee leren leven.
En Honda die zwijgt tot hiertoe.
Als ik met zekerheid weet dat Honda bij de nieuwe Sh 350 dit probleem heeft opgelost is de keuzesnel gemaakt.
Wie kan met kennis van zaken reageren, of heeft gelijke bevindingen.
Jake.
Ik ben sinds 2019 in het bezit van een honda sh300.
Eerst een tweedehands met 3000km op de teller.
Deze heb ik snel ingeruild voor een nieuwe in 2019, omdat bij vertrek uit stilstand hevige schokken waarneembaar waren.
De dealer van de 2de hands aankoop, had hier geen oplossing voor. ik ben zelf twee van de drie bouten van de uitlaat verloren.
Uit ongenoegen heb ik een nieuwe gekocht bij een andere dealer.
Bij de nieuwe Honda 300 was alles in orde tot er 3000km opstonden en begon ik dezelfde schokken waar te nemen.
Ik gebruik de Honda enkel voor korte ritten en hij gaat mee op de aanhangwagen achter de camper.
Het eerste jaar, mee op vakantie heb ik volop genoten door de bergen in de Pyreneeën, langst de kust in spanje.
Voor mij is nu het plezier eraf, de schokken ontstaan enkel bij rustig vertrek zoals het hoort.
Bij hevig gas geven komen ze niet tot uiting of slecht heel kort.
In de file of een steile bergpas met haarspeld bochten is niet meer geniet baar.
Ook deze dealer zegt hier geen oplossing voor te hebben en zegt dat Honda die ook niet heeft.
Ik woon in Belgie hoe gaat Honda Nederland hier mee om.
Op Italiaanse forums word over dit onderwerp regelmatig van gedachten gewisseld.
Zonder een één duidige oplossing.
In het begin vertelde een dealer mij dat het aan de koppeling lag, het enige wat wij kunnen doen is de koppeling wat opschuren.
Stof zou ook de reden zijn, niets hielp.
"Dan kunnen wij enkel de gehele aandrijving vervangen" op 3000Km????.
Ze gingen mee in mijn opmerkingen, maar zegden geen enkele klant te hebben die dit probleem vermeld.
Hiervoor heb ik nog met een sh125 gereden niets dan lof.
De ene dealer negeert het probleem, de andere zegt dat ik er moet mee leren leven.
En Honda die zwijgt tot hiertoe.
Als ik met zekerheid weet dat Honda bij de nieuwe Sh 350 dit probleem heeft opgelost is de keuzesnel gemaakt.
Wie kan met kennis van zaken reageren, of heeft gelijke bevindingen.
Jake.
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Honda is ook niet foutloos hoor, ik heb onze 2009 SH150i ingeruild omdat er druppeltjes olie lekten, bekend probleem, moet heel het blok voor open de keerring, stond nog geen 24.000km op.
De SH300i heb ik tot bijna 12.000km gereden, niets gemerkt van de problemen die jij noemt, wel na wat langer stilstaan dat je de riem en koppeling hoort en hij grijpt wat schokkerig aan maar na een paar keer wegrijden op de koppeling of na een paar minuten rijden is het weer weg.
Of de SH350 het beter doet? Geen idee, ik zit op 1400km pas maar het is wel een totaal ander/nieuw blok.
De SH300i heb ik tot bijna 12.000km gereden, niets gemerkt van de problemen die jij noemt, wel na wat langer stilstaan dat je de riem en koppeling hoort en hij grijpt wat schokkerig aan maar na een paar keer wegrijden op de koppeling of na een paar minuten rijden is het weer weg.
Of de SH350 het beter doet? Geen idee, ik zit op 1400km pas maar het is wel een totaal ander/nieuw blok.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Is het echt een besparing t.o.v. meer kilometers met een van de auto's rijden (incl onderhoud en afschrijving van de scooter) of meer omdat je het stiekem leuk vind?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Besparen tov de Cuore is het niet echt (scooter doet 1 op 28 bij normaal/rustig rijden en de cuore doet 1 op 22). Het is gewoon de vrijheid om overal omheen en tussendoor te kunnen, het in de buitenlucht zijn, altijd vooraan staan bij het stoplicht, mogelijkheid om een fietspadje te pakken en te doen alsof je een bromscooter bent, het 1 cylinder crossmotor achtige geluid etc.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
op die fiets! of scooter dan natuurlijk.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 aug 2021, 12:47
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Knot ik heb je antwoord aandachtig gelezen.
In eerste instantie heb je geen weet van de door mij beschreven problemen.
Daarna vermeld je dat hij schokkerig vertrekt.
Dit fenomeen ontstaat bij een nieuwe Sh300 wel geteld na de eerste 3000Km.
Daarvoor loopt alles perfect.
Het klopt dat na een lange rit op de autobaan de schokken bij vertrek voor een poosje verdwenen zijn.
Wat ik mij afvraag is, wat veranderd er aan de aandrijving na de eerst 3000Km dat hij van een perfect vertrek over gaat in schokkerig.
Ik gebruik de scooter enkel voor korte ritten en dan zit je met 80% schokkerig vertrek en 20% normaal.
Bij autobaan gebruik is het juist omgekeerd.
Nochtans word de SH300 hoofdzakelijk gepromoot als stads scooter, denk aan het trede plankje voor een kratje drank.
Nochtans ben ik niet de enige die hier een breekpunt van maak, lees maar op een Italiaans forums waar vele oplossingen het daglicht zien. Tot en met het uitdraaien van de klok deze zou volgens sommige niet helemaal concentrisch zijn of de scharnieren van de aandrijfkoppeling
(giet stukken niet genoeg ontbraamd)
Ik noem er maar een paar op, dus het is wel degelijk dat sommige er werkelijk mee verveeld zitten.
Ik hoop ten stelligst dat Honda dit aanpakt of richtlijnen geeft wat de klant moet doen in verband welk onderdeel te vervangen.
Het kan niet dat een scooter die zo veel rijplezier geeft het laat afweten wanneer hij traag vertrekt.
In eerste instantie heb je geen weet van de door mij beschreven problemen.
Daarna vermeld je dat hij schokkerig vertrekt.
Dit fenomeen ontstaat bij een nieuwe Sh300 wel geteld na de eerste 3000Km.
Daarvoor loopt alles perfect.
Het klopt dat na een lange rit op de autobaan de schokken bij vertrek voor een poosje verdwenen zijn.
Wat ik mij afvraag is, wat veranderd er aan de aandrijving na de eerst 3000Km dat hij van een perfect vertrek over gaat in schokkerig.
Ik gebruik de scooter enkel voor korte ritten en dan zit je met 80% schokkerig vertrek en 20% normaal.
Bij autobaan gebruik is het juist omgekeerd.
Nochtans word de SH300 hoofdzakelijk gepromoot als stads scooter, denk aan het trede plankje voor een kratje drank.
Nochtans ben ik niet de enige die hier een breekpunt van maak, lees maar op een Italiaans forums waar vele oplossingen het daglicht zien. Tot en met het uitdraaien van de klok deze zou volgens sommige niet helemaal concentrisch zijn of de scharnieren van de aandrijfkoppeling
(giet stukken niet genoeg ontbraamd)
Ik noem er maar een paar op, dus het is wel degelijk dat sommige er werkelijk mee verveeld zitten.
Ik hoop ten stelligst dat Honda dit aanpakt of richtlijnen geeft wat de klant moet doen in verband welk onderdeel te vervangen.
Het kan niet dat een scooter die zo veel rijplezier geeft het laat afweten wanneer hij traag vertrekt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Ik probeer alleen maar mee te denken he....
Kan je melden wat mijn sh300i deed, 12.000km nagenoeg geen problemen. Wel de reden dat ik het liefst nieuw koop met 2 jaar garantie en als na een jaartje garantieloos doorgereden te hebben koop ik na het 3e jaar graag wel iets nieuws waar 2 jaar op zit.
Kan je melden wat mijn sh300i deed, 12.000km nagenoeg geen problemen. Wel de reden dat ik het liefst nieuw koop met 2 jaar garantie en als na een jaartje garantieloos doorgereden te hebben koop ik na het 3e jaar graag wel iets nieuws waar 2 jaar op zit.
- Harrie D
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
M'n silverwing 600 deed dat ook af en toe, moest je 5-10sec het ding rond het aangrijppunt van de koppeling houden met de achterrem ingeknepen en dan was het weer een hele tijd weg, zal wel iets van afzetting van koppelingsmateriaal zijn.
M'n huidige NES150 zit een hele andere (dr pulley) koppeling in, die doet het ook, maar dat is omdat ik de veersterktes zo heb gekozen, ik wil dat die koppeling redelijk vroeg en hard aangrijpt.
Bij die SH300 zou ik er gewoon een keer andere koppelingsveren in duwen, dat ie iets hoogtoeriger aangrijpt, kijken of het dan weg is.
(Buiten het feit dat ik waarschijnlijk de Honda dealer halverwege die 2e een dikke vinger had gegeven en naar een ander merk was overgestapt)
M'n huidige NES150 zit een hele andere (dr pulley) koppeling in, die doet het ook, maar dat is omdat ik de veersterktes zo heb gekozen, ik wil dat die koppeling redelijk vroeg en hard aangrijpt.
Bij die SH300 zou ik er gewoon een keer andere koppelingsveren in duwen, dat ie iets hoogtoeriger aangrijpt, kijken of het dan weg is.
(Buiten het feit dat ik waarschijnlijk de Honda dealer halverwege die 2e een dikke vinger had gegeven en naar een ander merk was overgestapt)
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 aug 2021, 12:47
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Knot, toch bedankt voor je uitleg.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 aug 2021, 12:47
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
De dealers die er wilde over spreken, hebben het probleem steeds gesitueerd bij het aangrijp punt van de koppeling.
tot er onlangs een gecontacteerde dealer mij op iets anders wees.
De schokken komen van de riem die gaat slaan, voor welke reden, weten weten we niet zonder onderzoek.
Dus is het belangrijk dat bij waarneming van dit fenomeen onmiddellijk Honda garantie word ingeschakeld.
De uitleg van mijn dealer "Honda heeft hier geen oplossing voor" is niet de juiste toenadering tot de klant.
Voor welke reden dat de dealer zo handelt bestaat een uitleg, die ik hier nu niet ga uiteen zetten.
Dat de schokken het gevolg zijn van het slagen van de riem lijkt mij meer aannemelijk.
Denk even aan een aandrijving met scooter koppeling zonder een vario, van eender welke machine.
ik denk dat er werk aan de winkel is bij de dealers.
tot er onlangs een gecontacteerde dealer mij op iets anders wees.
De schokken komen van de riem die gaat slaan, voor welke reden, weten weten we niet zonder onderzoek.
Dus is het belangrijk dat bij waarneming van dit fenomeen onmiddellijk Honda garantie word ingeschakeld.
De uitleg van mijn dealer "Honda heeft hier geen oplossing voor" is niet de juiste toenadering tot de klant.
Voor welke reden dat de dealer zo handelt bestaat een uitleg, die ik hier nu niet ga uiteen zetten.
Dat de schokken het gevolg zijn van het slagen van de riem lijkt mij meer aannemelijk.
Denk even aan een aandrijving met scooter koppeling zonder een vario, van eender welke machine.
ik denk dat er werk aan de winkel is bij de dealers.
- Arthur
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Producteigenschap.
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
-
Online
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Waarom koop je een nieuwe van iets wat binnen 3k km al zoveel problemen oplevert?jake schreef: ↑23 aug 2021, 13:59 Ik heb mij zo even lid gemaakt van juli forum.
Ik ben sinds 2019 in het bezit van een honda sh300.
Eerst een tweedehands met 3000km op de teller.
Deze heb ik snel ingeruild voor een nieuwe in 2019, omdat bij vertrek uit stilstand hevige schokken waarneembaar waren.
De dealer van de 2de hands aankoop, had hier geen oplossing voor. ik ben zelf twee van de drie bouten van de uitlaat verloren.
Uit ongenoegen heb ik een nieuwe gekocht bij een andere dealer.
Bij de nieuwe Honda 300 was alles in orde tot er 3000km opstonden en begon ik dezelfde schokken waar te nemen.
Ik gebruik de Honda enkel voor korte ritten en hij gaat mee op de aanhangwagen achter de camper.
Het eerste jaar, mee op vakantie heb ik volop genoten door de bergen in de Pyreneeën, langst de kust in spanje.
Voor mij is nu het plezier eraf, de schokken ontstaan enkel bij rustig vertrek zoals het hoort.
Bij hevig gas geven komen ze niet tot uiting of slecht heel kort.
In de file of een steile bergpas met haarspeld bochten is niet meer geniet baar.
Ook deze dealer zegt hier geen oplossing voor te hebben en zegt dat Honda die ook niet heeft.
Ik woon in Belgie hoe gaat Honda Nederland hier mee om.
Op Italiaanse forums word over dit onderwerp regelmatig van gedachten gewisseld.
Zonder een één duidige oplossing.
In het begin vertelde een dealer mij dat het aan de koppeling lag, het enige wat wij kunnen doen is de koppeling wat opschuren.
Stof zou ook de reden zijn, niets hielp.
"Dan kunnen wij enkel de gehele aandrijving vervangen" op 3000Km????.
Ze gingen mee in mijn opmerkingen, maar zegden geen enkele klant te hebben die dit probleem vermeld.
Hiervoor heb ik nog met een sh125 gereden niets dan lof.
De ene dealer negeert het probleem, de andere zegt dat ik er moet mee leren leven.
En Honda die zwijgt tot hiertoe.
Als ik met zekerheid weet dat Honda bij de nieuwe Sh 350 dit probleem heeft opgelost is de keuzesnel gemaakt.
Wie kan met kennis van zaken reageren, of heeft gelijke bevindingen.
Jake.
Dan was ik toch echt even ergens anders gaan kijken.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 aug 2021, 12:47
Re: Honda SH150i --> SH300i --> SH350i
Als ik voor iets kies geef ik het niet zo snel op.
De scooter voldoet voor het overige volledig aan mijn verwachtingen.
En de bedrijfszekerheid speelt speelt ook een rol + dat ik al 50 jaar met Honda rijd, 1970 eerste Honda Dax, daarna goldwing K1, dan interstate, enz...
Voor mij staat het vast dat Honda dit kan oplossen, hier heb ik al signalen van opgevangen, de dealers spelen hier een belangrijke rol.
Ik ga verder berichten hoe Honda dit gaat aanpakken.
De scooter voldoet voor het overige volledig aan mijn verwachtingen.
En de bedrijfszekerheid speelt speelt ook een rol + dat ik al 50 jaar met Honda rijd, 1970 eerste Honda Dax, daarna goldwing K1, dan interstate, enz...
Voor mij staat het vast dat Honda dit kan oplossen, hier heb ik al signalen van opgevangen, de dealers spelen hier een belangrijke rol.
Ik ga verder berichten hoe Honda dit gaat aanpakken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten