Rolf205 schreef: ↑29 nov 2020, 12:42
Lange kokers er op geschroefd voor de sporing. Met behulp van excel kun je uitrekenen welk verschil voor achter de gewenste sporing oplevert.
Je meet de afstand aan de voorkant van de lange latten en aan de achterkant van de lange latten.
De latten staan door de vastgeschroefde staander op de naaf, precies in de richting zoals je wielen staan. Dus uit het verschil tussen uiterste puntje voor (waar nu de rolmaat ligt) en het uiterste puntje achter (bij de drempel van de brug), kan je heel nauwkeurig de hoek berekenen. En hele kleine hoek geeft al een enorm verschil op 2m lat.
Om een 205 uit te lijnen met touwtjes, doe je hetzelfde, maar met voorkant en achterkant van de voorband, wat maar een 'lat' is van 50cm? En de achteras van een 205 is smaller dan de vooras, dus dat maakt het touwtjes verhaal in de praktijk nog irritanter.
Wat je er ook mee kan doen, is een laser met magneetvoet op de staander zetten en op de achterband schijnen (beide kanten) en dan je stuur goed recht zetten.