StefanW schreef: ↑07 jan 2021, 22:09
Ja mee eens.
Wat gebeurde er na de crash van 25k? Kreeg je een vinkje achter je naam? Mocht je verzekerd blijven of ben je overgestapt?
Dat ongeluk was in de oudheid.... in de tijd dat Fabian de Ring nog bestormde met zijn motor
. In die tijd (>10 jr geleden) was de Ring nog minder bekend bij de verzekeringsmaatschappijen en ik mocht dus ook gewoon verzekerd blijven. Geen vinkje, geen opmerking, helemaal niks.
Martijn M schreef: ↑08 jan 2021, 08:24
Dit is eigenlijk wel een goede. Als het een circuit is dan is t free for all. Als het openbare weg is dan is het verzekeringswerk.
Was het maar zo eenvoudig, voorgaande posts geven wel aan dat het zo simpel helaas niet ligt.
Richardt. schreef: ↑08 jan 2021, 09:07
@ TS, was je vooraf bekend met de verzekeringsperikelen op de Ring?
Met wat voor BMWreed je? Hoe was de technische staat van de auto?
Niets ten nadelen van jou, maar altijd als ik er ben verbaas ik mij er soms over wat er allemaal op de Ring rondrijdt. Heb heel vaak het idee dat mensen al hun geld in aanschaf en enkele aanpassingen stoppen, maar simpel preventief onderhoud maar skippen want dat levert geen tijdswinst op.
Ik heb dat idee helemaal niet aangaande de technische staat van de auto's die op de Ring rijden. Hoe goed of nieuw je auto ook is, technisch malheur kan je altijd overkomen en daar zijn legio voorbeelden van relatief niewe auto's van. Denk bv aan de Lambo die onderin de Frohre een vloeistofspoor achterliet met alle gevolgen van dien.
@Roy: in Dld zin nog wel diverse verzekeringsmaatschappijen die Ring-gebruik wel verzekeren.
En inderdaad zoals Frankie zegt gaat het. Even simpel gezegd: als ik door een bezopen, drugsgebruikende figuur van de weg wordt gereden zal zijn verzekeringsmaatschappij mijn schade wel vergoeden. Die maatschappij zal hoogstwaarschijnlijk die kosten wel verhalen op de veroorzaker van het ongeval. Zo werkt het am Ring dus ook.